quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
auto-correct error?
Haha fuck, jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Er is niets te vergelijken met dat thema. Gelukkig ben ik zelf (semi) trombonist en ben ik niks te vies om m'n buren kennis te laten maken met de genialiteit van Richardquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Tannhauser was mijn kennismaking met klassieke muziek. Toen ik dat voor het eerst hoorde was geweldig.
Wagner is nice ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn eigenlijk teveel stromingen om alles onder de noemer klassiek te scharen. Barok vind ik bijvoorbeeld weer dramatisch, romantiek, dat is het helemaal voor mij
Mahler, Wagner, Bruckner, Holst, Verdi, Rachmaninov
doh, anglicisme, my bad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:43 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
NEEEEE.![]()
Gecomponeerd.
Allebei proberen interessant te doen en vol op je bek gaan
Holst vind ik mooi. Vooral omdat hij met sommige stukken ook met één been buiten de romantiek lijkt te staan, het heeft iets verfrissends. Romantiek op zich is soms net iets teveel 'stramien' nog voor mij (maar dat is met barok nog véél erger).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn eigenlijk teveel stromingen om alles onder de noemer klassiek te scharen. Barok vind ik bijvoorbeeld weer dramatisch, romantiek, dat is het helemaal voor mij
Mahler, Wagner, Bruckner, Holst, Verdi, Rachmaninov
Nuvole Bianche <3quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:16 schreef koekii het volgende:
Eens met tsAlhoewel ik meer voor modern klassiek bent zoals Ludovico Eindaudi.
Pff weinig betere stukken dan dat inderdaad. Begrijp dat mensen Wagner misschien te zwaar vinden maar die overture is gewoon echt prachtig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:35 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Laatst vond iemand de Tannhauser overture van Wagner "niet zo heel erg indrukwekkend."
Ik heb malloten om mij heen verzameld.
Vat het niet persoonlijk op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:28 schreef Karina het volgende:
Waarom moet je het snappen? Mag je het niet gewoon mooi of niet mooi vinden? Als ik het moet snappen dan hoeft het al niet meer van mij.
Deed ik ook niet hoor. Was meer in het algemeen bedoeld.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:34 schreef Gewas het volgende:
[..]
Vat het niet persoonlijk op.![]()
Wat vind je hier van? Bach in een modern jasje.
ik kan hier eindeloos naar luisteren.
Dit dus. En daarom totaal niet geschikt voor sociale bijeenkomsten zoals feestjes.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je hebt er heel mooie stukken bij zitten, maar kan er ook weer niet altijd naar luisteren. Ik moet het bijv. niet in de auto op hebben staan. Het is echt iets om even lekker rustig bij te zitten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef Flitskikker het volgende:
Laat ze lekker Pink Floyd luisteren. Wedden dat ze binnen 10 minuten van ellende voor een trein springen. Kun je op hun begrafenis eindelijk Bach opzetten.
Voorbeelden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:37 schreef MAHL het volgende:
Mahler en Wagner zijn wel bazen inderdaad
Maar luister zelf ook veel trance. Zitten ook prachtige melodielijnen in die niet mis zouden staan in klassieke stukken en kan ze ook prima op feestjes draaien
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |