Ja, dat moet maar. En nu wat noodverband met wat halve spelers het seizoen uitzingenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Pas als je daadwerkelijk promotie heb bereikt dan, als er meer geld is. Daarbij moet je toch doorselecteren dus kan je voor de minste toch weer vervangers regelen dan.
Kan je niet gewoon spelers huren?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:03 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ja, dat moet maar. En nu wat noodverband met wat halve spelers het seizoen uitzingen
Ik hoop dat dit gebeurt na het WK met mijn spelersquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn spits is na de zomervakantie in waarde geëxplodeerd. Hij was 3 miljoen waard, nu 12. :S
Het meeste is al verhuurd en mijn scouts zijn zo slechtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:06 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon spelers huren?
Nou, hij wil nu ook een nieuw contract hebben.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:17 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit gebeurt na het WK met mijn spelers
Van Ginkel, Boetius, Zuculini, Vilhena, Miyachi, Digne, Atsu, Guidetti, Sanogo, Hoedt, Oriol Romeu?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:22 schreef donroyco het volgende:
[..]
Het meeste is al verhuurd en mijn scouts zijn zo slecht
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
Een EK trouwens, waar Nederland zich niet voor geplaatst had, maar Litouwen, IJsland, Finland, Wales, Ierland, Israël en Schotland wel.
Zal vanavond eens kijken, thanks!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Van Ginkel, Boetius, Zuculini, Vilhena, Miyachi, Digne, Atsu, Guidetti, Sanogo, Hoedt, Oriol Romeu?
Athletico Madridquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Voor het eerst de CL gehaald met Twente.
Na Slovan Liberec en VfB Stuttgart te hebben verslagen nu in een poule met Bayern, Athletico Madrid en Rode Ster. 3de plek lijkt het hoogst haalbare.
Strik erom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:52 schreef 44rdbei het volgende:
bod van 16 miljoen ontvangen op fisscher... zal ik het doen...?
Ze komen terug.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:58 schreef 44rdbei het volgende:
gaat niet door, ik heb tegenbod van 19 gedaan en toen haakte ze gelijk af.
ik was weer te hebberig
even fapje gedaanquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:48 schreef ambiance het volgende:
Mocht iemand een ongevraagd advies willen, haal Yoeri Tielemans en zet hem als AMR met rol Vooruitgeschoven Spelmaker:
Tis nu februari seizoen 2016/2017:
[ afbeelding ]
Held!
Allemaal niet haalbaar (nu). Net Vanden Borre gehuurd als alleskunner, nu nog op zoek naar een tweedehands spits die als reserve dient. Iaquinta heeft namelijk een transferverzoek ingediend.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Van Ginkel, Boetius, Zuculini, Vilhena, Miyachi, Digne, Atsu, Guidetti, Sanogo, Hoedt, Oriol Romeu?
Hmm...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:48 schreef ambiance het volgende:
Mocht iemand een ongevraagd advies willen, haal Yoeri Tielemans en zet hem als AMR met rol Vooruitgeschoven Spelmaker:
Tis nu februari seizoen 2016/2017:
[ afbeelding ]
Held!
Niet verkopen, gewoon houden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef GlenSpey het volgende:
Krijg steeds transfervoorstellen van grote clubs voor een jeugdig talent (18). Heeft 4.5 ster potentieel voor in de premier league. Is momenteel 170k 'waard' en heb de verkoopprijs nu op weten te drijven naar 6.5 miljoen. Nu verkopen of wachten tot ie nog meer waard wordt?
Weg met 'bal in de zestien pompen' en 'elke schietkans benutten' en dan 'geduld opbrengen' ofquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:18 schreef mvdk_ het volgende:
Hoe kan ik meer balbezit houden? Vandaag tegen Bayern 1-0 verloren en weinig balbezit:
[ afbeelding ]
Ik speel zo:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk verkoop ik m in de toekomst alsnog, want de club is niet erg fit financieel gezien. Zou wel mooi zijn als dit zo'n monsterverkoop wordt van vele, vele miljoenenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:09 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Niet verkopen, gewoon houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet ik hier advies vragen van iemand?:)
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:31 schreef mvdk_ het volgende:
Moet ik de instructies tegenstander invullen wanneer ik speel? Bijv tegen Marseille:Laat de assistent dat altijd doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet ik hier advies vragen van iemand?
Damn, Reus en Aubemeyang staan ver naar vorenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:18 schreef mvdk_ het volgende:
Hoe kan ik meer balbezit houden? Vandaag tegen Bayern 1-0 verloren en weinig balbezit:
[ afbeelding ]
Ik speel zo:
[ afbeelding ]
Welke assistent, van Algemeen denk ik? Maar welke dan, want ik heb 4 personen met (Algemeen) naast hun naam.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:32 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Laat de assistent dat altijd doen.
Moet ik ze verder naar achteren zetten dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Damn, Reus en Aubemeyang staan ver naar voren
Instellen bij verantwoordelijkheden staf --> eerste elftal.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Welke assistent, van Algemeen denk ik? Maar welke dan, want ik heb 4 personen met (Algemeen) naast hun naam.
Thanksquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:36 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Instellen bij verantwoordelijkheden staf --> eerste elftal.
Zo kom je erachter, en dit topic volgen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Thanks
Ik heb nog totaal geen verstand wat ik moet doen bij FM, dus ik probeer alles maar wat uit
Ja dat ga ik nu doenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Zo kom je erachter, en dit topic volgen natuurlijk.
Toch zeker een halve linie zodat ze "echt" AML en AMR staan, dus ter hoogte van Mkhitaryan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Moet ik ze verder naar achteren zetten dan?
Heb ik gedaanquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Toch zeker een halve linie zodat ze "echt" AML en AMR staan, dus ter hoogte van Mkhitaryan.
ADO en NEC 1e en 3e... Zo geloofwaardig altijdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef 44rdbei het volgende:
Achievement unlocked
[ afbeelding ].
[ afbeelding ]
pas 4 wedstrijden gespeeld.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
ADO en NEC 1e en 3e... Zo geloofwaardig altijd
Je hebt ook wel een beetje een eigenaardige tactiek.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:02 schreef mvdk_ het volgende:
Het lijkt wel alsof mijn team het niet probeert...
2-2 tegen Bayer Leverkusen...
Spelen met een VM wil ook nog wel eens helpenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Moet ik ze verder naar achteren zetten dan?
Mja, maar dan sta je meteen 4-5-1 inverted pyramid.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Spelen met een VM wil ook nog wel eens helpen
Inderdaad, mijn favoriete opstellingquote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, maar dan sta je meteen 4-5-1 inverted pyramid.
Good busy, m'n jong.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:19 schreef mvdk_ het volgende:
GEWONNEN TEGEN BAYERN
1-0 door Kuba
Aubameyang ligt er daarintegen 4-5 maanden uit![]()
Dank jullie allemaal voor het advies
Dit, veiligste opstelling.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mja, maar dan sta je meteen 4-5-1 inverted pyramid.
Dit heb ik ook altijdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:06 schreef GlenSpey het volgende:
Ik ben dit zo zatZe spelen een paar wedstrijden de sterren uit de hemel, verliezen of spelen dan compleet kansloos gelijk tegen een kutploegje en dan blijft het vervolgens maar ruk gaan...
[ afbeelding ]
De laatste vier wedstrijden compleet kansloos, terwijl ik tegen 3 van de 4 ploegen gewoon makkelijk had moeten winnen. Ik ben het zat en verlies elke keer de motivatie als dit gebeurt
Hoe gaan jullie hiermee om? Want er is niets wat mijn tactiek/opstelling nog kan verbeteren, tis puur het spel dat erop is ingesteld om me telkens te laten verliezen/gelijkspelen tegen matige tegenstanders![]()
Fuck dat, asymmetrisch, punt naar vorenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:26 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Dit, veiligste opstelling.
Je aanvallers kunnen hun ding doen en je wordt nooit overlopen op het middenveld.
Hoe kun je dat in je 2de seizoen al betalen met Feyenoord?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:25 schreef RetRy32 het volgende:
2de jaar begonnen met Feyenoord.
[ afbeelding ]
Ziek elftal met lucratieve contracten
Goede vraag.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe kun je dat in je 2de seizoen al betalen met Feyenoord?
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Goede vraag.
Heb aan het begin van het 3de seizoen Indi voor 22 miljoen verkocht aan PSG. Was ook wel nodig gezien het overschrijden van het salarisbudget en het gebrek aan transfergeld.
Het is trouwens belachelijk moeilijk om jonge talenten van andere clubs te halen. Heracles en Sparta vragen gewoon 15+ miljoen voor 17 jarige spelers.
Ik heb dat echt nooit werkend gekregen. welke rollen + instructies pas je toe?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:23 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Fuck dat, asymmetrisch, punt naar voren
Hangt er heel erg van af wat voor spelers je hebt, hoe goed je team is ten opzichte van de rest van de competitie etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:13 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ik heb dat echt nooit werkend gekregen. welke rollen + instructies pas je toe?
Dankjewel, ik zal het eens proberen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:23 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Hangt er heel erg van af wat voor spelers je hebt, hoe goed je team is ten opzichte van de rest van de competitie etc.
Maar zoals ik nu met Feyenoord speel:
GK - Goalkeeper Defend
DL - Full back - Support
DC - Central Defender - Cover (Kan ook Defend, zit nog een beetje te kloten met de rollen achterin)
DC - Central Defender - Defend
DR - Wing back - Support/Attack
DMCR - Ball Winning Midfielder - Defend (speelt dus meteen voor de rechter centrale verdediger)
MC - Deep-lying playmaker - support (speelt boven de middenlijn, ter hoogte van de linke centrale v.)
AML - Advanced playmaker - attack
AMC - Attacking Midfielder - support
AMR - Winger - attack
ST - Advanced Forward - attack
Met name de instructies en de rollen van de AML-AMC-AMR-ST hangen heel erg af van de spelersmateriaal. Ook kun je de MC en DMC op ipv focus naar rechtsachter op linksachter zetten, afhankelijk van hoe je backs spelen.
Volgens mij kwam hij best ver in de Champions League en dan krijg je natuurlijk veel pegels (en aanzien internationaal).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe kun je dat in je 2de seizoen al betalen met Feyenoord?
In het eerste seizoen spelen ze geen Champions League.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:41 schreef donroyco het volgende:
[..]
Volgens mij kwam hij best ver in de Champions League en dan krijg je natuurlijk veel pegels (en aanzien internationaal).
Europa League dan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:46 schreef Happel het volgende:
[..]
In het eerste seizoen spelen ze geen Champions League.
Dan nog krijg je niet erg veel geld. Valt in ieder geval reuze mee. Zelfs in mijn tweede seizoen met Feyenoord kwam ik tot in de knock-out fase van de CL, maar kreeg ik alsnog weinig ruimte in mijn salaris- en transferbudget.quote:
Dat kan natuurlijk ook nogquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan nog krijg je niet erg veel geld. Valt in ieder geval reuze mee. Zelfs in mijn tweede seizoen met Feyenoord kwam ik tot in de knock-out fase van de CL, maar kreeg ik alsnog weinig ruimte in mijn salaris- en transferbudget.
Vermoed dat hij een aantal spelers voor een mooie prijs heeft weten te kopen.
Ik denk dat ik dan nog lucky was toen ik voor 4M een 17-jarige bazenmid bij Sparta losweektequote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:47 schreef Happel het volgende:
Het is trouwens belachelijk moeilijk om jonge talenten van andere clubs te halen. Heracles en Sparta vragen gewoon 15+ miljoen voor 17 jarige spelers.
Jij speelt geen FM14 toch?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan nog lucky was toen ik voor 4M een 17-jarige bazenmid bij Sparta losweekte
Eventjes gedaan, maar ik vond het kut. Doe mij 13 maarquote:
quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:14 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Je hebt ook wel een beetje een eigenaardige tactiek.
ik zou gewoon met de tactiek wizard beginnen en niet te veel wijzigen, eens kijken hoe het loopt.
Als je het nog niet zo vaak hebt gespeeld zou ik hier eens beginnen met lezen:
http://fm.manutd.nl/categ(...)tactiekgidsen-fm-14/
Zelf speel ik altijd met:quote:
Oké ik heb nu een verdedigende en aanvallende 4-5-1 gemaakt, en de keeper ook anders ingesteld nuquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zelf speel ik altijd met:
- Korter passen
- Geduld opbrengen
- Voetballend uitverdedigen
- Zwerven
- Expressiever spelen
En bij een aanvallende mentaliteit:
- Meer druk naar voren
En bij een verdedigende mentaliteit:
- Verder inzakken
Ik heb een bloedhekel aan weggevertjes en makkelijk balverlies dus ik probeer altijd redelijk behoudende instructies mee te geven. Ik stel daarom ook altijd de doelman in op 'afspelen aan verdedigers', zodat je niet constant die lange ballen naar voren krijgt.
Oh en ik zou je CVV op links zetten in plaats van op rechts, om aan te sluiten op je HVS aldaar
En dan kan je de vleugelverdediger op rechts het best instellen op ondersteunen of verdedigen, en je vleugelspits op rechts gewoon laten aanvallenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:07 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Oké ik heb nu een verdedigende en aanvallende 4-5-1 gemaakt, en de keeper ook anders ingesteld nu
Gelukkig kan Schmelzer ook als CVV spelen, maar ik ga binnenkort toch nog waarschijnlijk een andere linksback kopen.
niks is wel erg weinig, kan je iets specifieker zijn.quote:
Geen idee welke formatie het beste bij Dortmund past, alle posities, spelinstructies, combinaties van spelinstructies in de wedstrijd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:15 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
niks is wel erg weinig, kan je iets specifieker zijn.
Ik ben trouwens ook geen FM koning, er is zo veel veranderd dat ik het idee heb het spel opnieuw te moeten leren.
Oké, heb ik gedaan. Ik speel eerst tegen HSV dus dan vertel ik je wel hoe het gegaan isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En dan kan je de vleugelverdediger op rechts het best instellen op ondersteunen of verdedigen, en je vleugelspits op rechts gewoon laten aanvallen
zwerven en expressief spelen in de tactiek en als vloeiendheid rigide? Je bent Dortmund, waarom speel je niet gewoon vloeiender?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:16 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Geen idee welke formatie het beste bij Dortmund past, alle posities, spelinstructies, combinaties van spelinstructies in de wedstrijd.
[..]
Oké, heb ik gedaan. Ik speel eerst tegen HSV dus dan vertel ik je wel hoe het gegaan is
Ik heb ook als Mentaliteit: Controleren en als Vloeiendheid: Rigide.
Toen ik op vloeiend speelde 3-4 verloren van Augsburg en na penalties van Bayern, dus ik dacht "dat werkt niet echtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
zwerven en expressief spelen in de tactiek en als vloeiendheid rigide? Je bent Dortmund, waarom speel je niet gewoon vloeiender?
Je moet gewoon heel veel dingen proberen en bovenal logisch nadenken. Als jij in teamverband zegt dat het elftal expressief moet spelen en vooral veel moet zwerven is het raar dat je daarna zegt dat iedereen zich voornamelijk aan zijn rol op de positie moet houden. Er zijn tactieken waar het werkt, maar die zijn wel perfect uitgebalanceerd voor iedere individuele speler.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:20 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Toen ik op vloeiend speelde 3-4 verloren van Augsburg en na penalties van Bayern, dus ik dacht "dat werkt niet echt".
Ik had ook pas net Zwerven en Expressief spelen in de teaminstructies gezet. Ik zet het dan wel op "Vloeiend" ipv "Rigide"
Gewoon wennen man! Maar goed, in 13 waren talenten een stuk goedkoper.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Eventjes gedaan, maar ik vond het kut. Doe mij 13 maar
Formatie kies je zelf, hoe jij wilt spelen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:16 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Geen idee welke formatie het beste bij Dortmund past, alle posities, spelinstructies, combinaties van spelinstructies in de wedstrijd.
[..]
Oké, heb ik gedaan. Ik speel eerst tegen HSV dus dan vertel ik je wel hoe het gegaan is
Ik heb ook als Mentaliteit: Controleren en als Vloeiendheid: Rigide.
Dat probeer ik nu dus een beetje, maar volgens mij zijn Reus, Blaszczykowski en Aubameyang wel redelijke vleugelspelersquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:35 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Formatie kies je zelf, hoe jij wilt spelen.
Het enige waar je moet letten is dat niet met vleugels gaat spelen als je geen goede vleugel spelers hebt. of dat je een speler een vroege voorzet laat geven terwijl zijn stats voor voorzetten heel laag is.
Daarnaast moet er een beetje samenhang in je teamzitten. daar helpen die gidsen bij
Ik zou trouwens op vloeiend spelen zo kunnen de snelle spelers beter counteren doordat een CM even in de spits loopt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:36 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Dat probeer ik nu dus een beetje, maar volgens mij zijn Reus, Blaszczykowski en Aubameyang wel redelijke vleugelspelers
Hoger tempo en vloeiendheid op vloeiend zetten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:54 schreef mvdk_ het volgende:
Ik heb 59% balbezit, maar geen kansen creëren of goals scoren hoor. 1-0 verliezen van HSV
Ja natuurlijk zijn goeie buitenspelers , was maar een voorbeeld.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:36 schreef mvdk_ het volgende:
[..]
Dat probeer ik nu dus een beetje, maar volgens mij zijn Reus, Blaszczykowski en Aubameyang wel redelijke vleugelspelers
Spelers hebben een tactiek niet meteen in de eerste wedstrijd onder de knie. Het heeft tijd nodig.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:54 schreef mvdk_ het volgende:
Ik heb 59% balbezit, maar geen kansen creëren of goals scoren hoor. 1-0 verliezen van HSV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |