Heel luguber wat ik nu denk, maar misschien was een van de twee wel overleden en hield de ander dieren op afstand s nachts?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:31 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Maar als je 8 dagen lang ronddwaalt, dan is het toch niet bijzonder raar dat je steeds een beetje gekker/wanhopiger wordt en uit paniek iets raars doet? In dit geval dus 90 foto's? Of misschien was het wel effectief.
Als die man van Casa Pedro nu even kan bevestigen dat hij ze op 31 maart heeft gezien. Dan kan er misschien met zekerheid worden vastgesteld dat ze een dag eerder al in de buurt van de Pianista Trail waren, maar er toen niet meer aan begonnen zijn vanwege het late tijdstip.quote:Na een half uur kwamen ze vermoeid terug bij het hostal Casa Pedro, waar de getuige de eigenaar van is. Door de beschrijving van de man lijkt het om de vermiste Nederlanders te gaan. Verschillende getuigen stellen inmiddels de twee te hebben gezien. Zij zouden vervolgens terug naar Boquete hebben willen gaan, in plaats van de Pianista Trail te lopen, wat het aanvankelijke plan was.
Zal wel niet: de info komt allemaal via via, en die Ingrid Lommers zegt zelf al dat het niet zeker is dat die van Casa Pedro wel de juiste meisjes voor ogen heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:37 schreef kuil het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)liepen-andere-route/
[..]
Als die man van Casa Pedro nu even kan bevestigen dat hij ze op 31 maart heeft gezien. Dan kan er misschien met zekerheid worden vastgesteld dat ze een dag eerder al in de buurt van de Pianista Trail waren, maar er toen niet meer aan begonnen zijn vanwege het late tijdstip.
Dat is dus nog iets wat ik niet snap. Ik ben zelf astmapatient (en ok, de ene is de andere niet), maar wat ik weet van astma is dat het opspeelt in vochtige, warme omgevingen. Met name vocht is een ramp. Lisanne had er ook last van in panama, zo bleek uit getuigenverklaringen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:15 schreef LaCatastrophe het volgende:
Pfff. Wàt er ook gebeurd is, het is en blijft tragisch. Ik kan me zo voorstellen dat er ook nog een moment geweest is dat Lisanne last kreeg van haar astma. Eerder had ze het hier blijkbaar ook al moeilijk mee. Puffjes zijn niet gevonden, bleek al eerder.
Als Kris daar getuige van geweest is, dan zou ik een blinde paniek snappen.![]()
Maar goed. Bleh.
Haar eigen ouders hebben het nooit ter sprake gebracht. Lijkt me weer typisch zo'n onzin "getuigenverklaring"quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is dus nog iets wat ik niet snap. Ik ben zelf astmapatient (en ok, de ene is de andere niet), maar wat ik weet van astma is dat het opspeelt in vochtige, warme omgevingen. Met name vocht is een ramp. Lisanne had er ook last van in panama, zo bleek uit getuigenverklaringen.
Maar, als je astmatisch bent en je gaat wandelen, dan ga je als je slim bent, niet zonder je inhaler op stap. Die neem je mee. Ze zijn klein en wegen niks. Sterker nog; ik heb er in elke tas die ik heb standaard een zitten, dus ik hoef ze niet eens in te pakken.
Maar.. waar is dan die van Lisanne?
Sorry, maar er werd van verschillende kanten gezegd dat ze wel degelijk last had van haar Astma. Of ben ik nu zo abuis? Blijkbaar was ze astmatisch, volgens familie toch ook?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haar eigen ouders hebben het nooit ter sprake gebracht. Lijkt me weer typisch zo'n onzin "getuigenverklaring"
Ja, vochtige hitte slaat op je longen. Maar volgens mij had Lisanne geen astma.
Precies.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:54 schreef kuil het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat als er in de eerste week op een aantal logische plekken was gezocht, waaronder de rivier, dat de kans groot was geweest dat ze nog levend waren teruggevonden. Zeker met speurhonden. De meeste dagen is er enkel op en in de buurt van trails gezocht, maar dat zijn juist niet de locaties waar je snel verdwaald raakt. Terwijl een rivier of en kreekje zo'n beetje de meest aannemelijke plek waar verdwaald/gewond/verzwakt persoon zich zal ophouden. Zullen de autoriteiten nooit gedacht hebben dat als ze nog in leven zouden zijn dat ze ergens hun drinkwater vandaan moesten halen?
Zoiets zal waarschijnlijk ook geconcludeerd gaan worden in een mogelijk eindrapport. Dat de tragische dood voorkomen had kunnen worden.
(bron, via google translate)quote:Director denies having received 911 call from the Dutch
The father of the Dutch claim that the girls called 911, but received no response
Following statements by the fathers of the Dutch Lisanne Fronn Kremers and Kris, 22 and 21, which indicated that the girls had made a 911 call for help, but received no response.
The head of the Unique System of Emergency Management (ADD), Rafael Gil Fabrega told La Estrella de Panama, that 911 have no record of calls made by the Dutch missing in Chiriquí, Lisanne and Kris Fronn Kremers.
Rafael Gil statements Fabrega, given after the father of one of the Dutch revealed this weekend that they had evidence that the girls called 911 for help, but received no response.
The director of 911, claimed that the girls could have scored, but the call could not be done because in the area where they lost no cover.
The morning of Tuesday, the parents of the Dutch met fiscal Chiriqui, Bethsaida Pittí along with their lawyers.
Bovendien waren de Duitsers die eerder verdwaald en door een indiaan gevonden werden, ook dat pad opgegaan verder de jungle in.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:54 schreef kuil het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat als er in de eerste week op een aantal logische plekken was gezocht, waaronder de rivier, dat de kans groot was geweest dat ze nog levend waren teruggevonden. Zeker met speurhonden. De meeste dagen is er enkel op en in de buurt van trails gezocht, maar dat zijn juist niet de locaties waar je snel verdwaald raakt. Terwijl een rivier of en kreekje zo'n beetje de meest aannemelijke plek waar verdwaald/gewond/verzwakt persoon zich zal ophouden. Zullen de autoriteiten nooit gedacht hebben dat als ze nog in leven zouden zijn dat ze ergens hun drinkwater vandaan moesten halen?
Zoiets zal waarschijnlijk ook geconcludeerd gaan worden in een mogelijk eindrapport. Dat de tragische dood voorkomen had kunnen worden.
klopt als de batterij te zwak is laad hij de (flits) elko niet meer op en gaat de sluiter wel over.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:29 schreef Mariposas het volgende:
Iedereen heeft het trouwens steeds over flitsen met die camera, maar is de flits wel gebruikt? Dat zou wel het meest logische zijn, maar ik heb nergens gelezen dat de flits is gebruikt (dat kan je in de brongegevens van de foto lezen).
Ja want anders kan je geen details zoals tak of rots vastleggenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:29 schreef Mariposas het volgende:
Iedereen heeft het trouwens steeds over flitsen met die camera, maar is de flits wel gebruikt? Dat zou wel het meest logische zijn, maar ik heb nergens gelezen dat de flits is gebruikt (dat kan je in de brongegevens van de foto lezen).
ja tuurlijkquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:49 schreef A_Fortiori het volgende:
Wat betreft de helikopters 's nachts.
Die vliegen hier midden in de nacht ook incidenteel over de wijk(en), ook om drugszoldertjes op te sporen.
Dus, waarom daar niet midden in de nacht?
tuurlijk, daar zullen ze zeker aan gedacht hebben, maar dat is ze niet gelukt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja tuurlijk
was het voor de dames niet mogelijk een kampvuur te maken ?
Klinkt plausibelquote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een idee hoe het kan dat AL die getuigenissen "fout" waren.
- lerares taalschool ~13:00
- Casa Pedro ~14:00
- Martina ~15:00
- Oliva ~16:00+
• De meiden hebben op MAANdagmiddag al een klein stukje van de El Pianista opgelopen, maar zijn veilig op tijd teruggekeerd
• De meiden hebben allebei ongeveer dezelfde kleding bij zich:
- Kris ("la gordita" volgens Giovani van Casa Pedro) draagt op Schiphol een zwarte lycra
- Lisanne draagt op de Bocas-kaartspel foto een kort lichtblauw broekje
• Oliva beschrijft de meiden en hun kleding "een van hen had een kort broekje aan" (op MAANdag was dat Lisanne. Op DINSdag was dat Kris)
• Oliva zegt dat het "begon te betrekken" die middag. Dat is niet te zien op de foto van Kris op dinsdag 14:00, het lijkt prachtig weer met de zon die door de bladeren schijnt. Maandag kan het echter prima geweest zijn dat het begon te betrekken
Dit zou alles veel en veel logischer maken:
- de getuigen hebben niet gelogen
- de kledingbeschrijving klopt
- de meiden zijn veilig teruggekeerd die avond en de volgende dag, wetend welk pad ze moesten hebben omhoog gelopen
- ochtend -> vrijwilligerswerk zou beginnen, ging helaas niet door tot GROTE frustratie van Lisanne (die daarover zelfs met thuis communiceerde)
- erna -> tours boeken met Feliciano
- lunch -> met 2 jongens? Geen idee
- middag -> eerst per ongeluk de Alto Lino oplopen en erna alle getuigenissen, die dus 1 dag off waren, ze zijn maar tot het begin van El Pianista geweest, niet op de Mirador (dat was pas op dinsdag 13:00)
- Met name de getuigen die zeggen dat "Lisanne er ziek uitzag". Nee; ze was niet ziek, ze was pissed off dat haar werk niet doorging. De volgende dag was ze daar helemaal overheen (acceptatie) en staat ze vrolijk op de Mirador.
De getuigen zijn pas later gehoord en kunnen zich makkelijk 1 dagje vergissen. De uren kunnen dan wel correct zijn (de tijdlijn is logisch), alleen de dag niet. De "oude" getuigenissen waren voor maandag 31 maart.
Net ff kwartiertje gekeken, maakt het wel heel concreet. Overal potentieel gevaar, lopen onmogelijk in de duisternis, makkelijk verdwalen. Volgt een paadje tot een waterval, maakt ene foto, heeft geen idee meer waar ie vandaan kwam. Paniek, onzekerheid. Brrrr. In alle klinische speculatie vergeet je nog weleens hoe dit geweest moet zijn voor K+L. Als je dit kijkt, weet je het weer.quote:
die ouders vergeten dit geen seconde, dat is pas een nachtmerriequote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:29 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Net ff kwartiertje gekeken, maakt het wel heel concreet. Overal potentieel gevaar, lopen onmogelijk in de duisternis, makkelijk verdwalen. Volgt een paadje tot een waterval, maakt ene foto, heeft geen idee meer waar ie vandaan kwam. Paniek, onzekerheid. Brrrr. In alle klinische speculatie vergeet je nog weleens hoe dit geweest moet zijn voor K+L. Als je dit kijkt, weet je het weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |