abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143106598
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

SPOILER: USERS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 32% gewijzigd door debuurvrouw op 11-08-2014 17:58:30 ]
pi_143106712
Ik gooide 'm blijkbaar dicht!

Ik voer de aanpassingen uit het vorige topic voor in de OP morgen door, goed? Ga nu lekker mijn bedje opzoeken :O

En voor andere wijzigingen graag even een quote van deze post! :)
pi_143114648
Oh ik had ook jouw post gemist Sproetjes. Wat spannend!!!

Deze week heel druk, zo druk dat ik savonds niets meer waard ben en er ook weinig van seks komt. Naja aan de ene kan bent ik blij dat ik me nu zo zen voel.. Dat er sinds het begin van deze cyclus vrij ontspannen in. Ik tel dagen niet meer.. Fijn gevoel!

En een tussenstand sinds de start van mijn WeightWatchers avontuur wat ik startte maandag. Nu al -0,8kg!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_143115112
OP is aangepast! :) Wat denken jullie ervan?

Voor wijzigingen graag een quote of PM!
pi_143115889
Dottey, wat een vervelende situatie :* . Dat is misschien nog zacht uitgedrukt.

Spannend, Sproetjes *O*. Er komt een neefje of nichtje aan. Hier was bij schoonzusje de vliezen gebroken maar nog geen weeën -O- . Als back-up werd ik gebeld voor hun zoontje. Beppe was op dat moment niet bereikbaar. Maar dat was niet nodig nichtje kwam pas anderhalve dag later.

SilverSjoiis, Je zal niet de eerste zijn. haha hier ook heerlijk naïef geweest.

Op vaderdag 2014 de laatste pil genomen omdat ik er niet vrolijk van werd. We zouden rustig aan doen. Foxy is nog geen jaar enne nog veel meer vossen op de weg.
Maar geen pil meer, dus mijn libido is terug >:) :@. AC een keer niet voor handen :X. Ach zal wel los lopen :6. Mijn eisprong voel ik vrij duidelijk, dus komt vast goed…..

Omdat ik regelmatig ongesteld ben, dacht ik dat het afgelopen weekend moest zijn. Niets dus gister een test gehaald. Nu kleurt er een heel wazig 2de streepje na een tijd (half uur ofzo) en in het licht houden. Maar is dat niet altijd het geval??? Ik heb nog nooit een negatieve test gedaan.

Als ik later nazoek wanneer mijn nod moet zijn is dat pas aankomend weekend. Was dus gewoon een week te vroeg met mijn gedachten }:|. Maar dat streepje?? dat kan dan toch niet :? Het weekend afwachten of ik toch ongesteld wordt….

maar maar nu, dat is wel heel snel. VL (8> is al helemaal enthousiast, zal het dit keer een meisje worden? Net als Hilzillah zouden we dat heel graag willen. En alle plannen die we volgend jaar hebben dan??? Ach die zijn wel aan te passen. O+ (8>
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_143115922
Haha ik denk, oooh ik sta niet meer in t bezig sinds lijstje maar ik sta natuurlijk in t tekst stukje 8)7
Leuk!

Spannend Wizzy. Ik ken alleen maar indroogstreepjes. Nog even op t wachtbankje dus.
pi_143116160
Sproetjes, wat leuk!

Wizzy, na een half uur moet je niet meer kijken hoor!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:07:31 #8
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143116256
Jaaa heel spannend! Ik wil mn neefje knuffelen!
En omg ik ontdekt net een heel licht tweede streepje op de ebay test! Mijn ei is dus gewoon laat! Ik had t al opgegeven voor deze maand maar dacht ach ik probeer nog eens een dipje... :D
Nu nog even kijken of ik de piek gemist
Heb of dat ie nog komt (zul je zien dat ie net gisteren is gesprongen en we niet gebatst hebben :')
pi_143116262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:11 schreef twist02 het volgende:

Ik vind het prima, maar wel veel info :-)
pi_143116367
Slikken jullie foliumzuur?
pi_143116434
Goed gedaan Twist! Veel leuker zo!

En ja gestreepte stoel, heb hier netjes een potje foliumzuur staan! Eigen merk van het kruidvat (zo'n bruin potje) kost geen drol, dus ik zie niet in waarom niet...
pi_143116558
Edit: de post van wizz niet goed gelezen... Na een half uurtje idd niet meer kijken.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:19:46 #13
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143116567
ja leuk twist! en ja ik slik ook foliumzuur, de zwangerworden capsules van de etos :) mogen wat duurder zijn maar ik lees er zoveel goede dingen over dat ik dat niet zo erg vind
pi_143116737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:11 schreef twist02 het volgende:

Twist, mijn NOD mag op 17 augustus (denk ik :P )
pi_143117014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:03 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wizzy, na een half uur moet je niet meer kijken hoor!
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:19 schreef Hilzillah het volgende:
Edit: de post van wizz niet goed gelezen... Na een half uurtje idd niet meer kijken.
Dan zal het vast dat zijn geweest ;). Nooit geweten... |:( maar bij 2 streepjes blijf je kijken :Y
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_143117440
Sproetjes, fijn dat je ei alleen maar verstoppertje leek te spelen ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:07 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Zoveel als je zelf wilt geven :) Ik vind het wel leuk. Geeft een beetje een ons kent ons gevoel :+ :')

Ik heb alle pillen die in etos zwanger worden zitten, maar dan los, en natuurlijk (Geen toevoegingen)
Die hoefde ik ook maar 6 weken te slikken. Via mijn moeder, die studeert voor iets met eten en natuurlijke suplementen. Ik blijf foliumzuur, b12 en zink slikken. O+ slikt zink.
pi_143117817
Hier ook etos foliumzuur tabletjes. Had ik nog vd vorige zwangerschap.
pi_143118001
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:07 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ja, het is wel een lange OP zo, maar ik denk dat dat vanzelf wel went, toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:26 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Twist, mijn NOD mag op 17 augustus (denk ik :P )
Done! :)

En hier inderdaad ook braaf foliumzuur :Y al vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil (ook al hebben we toen nog 3 maanden condooms gebruikt)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:34:05 #19
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143120130
Indd ik ookal vanaf dat ik gestopt ben aan de foliumzuur :)

Tijd om vier handen op een buik terug te kijken O+ :Y
pi_143120966
Nouuuu heb ik de laatste 3 maanden mijn ei op dag 17. Morgen gaan we vliegen. Vandaag is dag 13. Denk, gooi er voor de grap een ovulatietest tegen aan. Wat denk je? Nog net niet knal positief :')
Zal morgen wel een knaltest hebben. Op dag 14. :')
Gaan we onze hotelkamer maar inwijden *; O-)
pi_143121336
Leuke op! ^O^

Vakantiebaby *O* . Je kan nu ook een witte loper uitrollen voor je ei, Cassandra! O~)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:15:26 #22
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143121351
Oeeh succes cassandra! Bij was t deze keer dus precies andersom :P
pi_143121520
Ja vakantie baby *O*
stomme lichamen. Doen altijd wat je niet verwacht :')
pi_143124642
Hier ook foliumzuur van het huismerk van de etos. Meteen begonnen met slikken nadat de pil op was.

Vandaag gewoon ongesteld geworden. Dus de eerste cyclus was er 1 van 29 dagen.

Mijn NOD mag op 3 september
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_143124852
Foliumzuur... Ook maar halen ja!
pi_143126200
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:14 schreef sproetjes het volgende:
Even een offtopic jompel: ik word voor vrijdag tante :D schoonzusje krijgt vanavond een ballonetje ingebracht om de boel op te starten *O*

WAT SPANNEND!
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:16 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, het is wel een lange OP zo, maar ik denk dat dat vanzelf wel went, toch?

Hartstikke leuk zo die OP. Ik zou alleen wel de info in spoilers zetten achter de namen. Dit natuurlijk met oog op de hoeveelheid mensen die zo meteen naar binnen dringen om ook in die OP te kunnen :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:58:28 #27
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143126658
Jaaa spannend! Laatste update 3 uur geleden was dat de vliezen werden gebroken en dat ze 3cm ontsluiting had :D
pi_143128131
Alles in een spoiler lijkt me een strak plan inderdaad. Anders kunnen we dadelijk een complete pagina naar beneden scrollen. :9
pi_143128539
Oeeee spannend sproetjes! Het kan zelfs vandaag nog gebeuren! *O* *O* *O*

Hier zijn de wachtweken begonnen. Op de echo een eisprong te zien en mijn baarmoederslijmvlies is mooi dik. Als mijn luteale fase ook nog goed is, dan hoef ik voorlopig niet terug naar de gynaecoloog.
Ik heb er deze ronde een goed gevoel over :)
pi_143130763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Slikken jullie foliumzuur?
yep!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:55:16 #31
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_143135256
Volgens mij gaat mijn ongesteldheid nu echt doorzetten na 4 dagen bijna niks 😒. Ach ja, even afwachten nog.
Ik slik ook foliumzuur. Gewoon een potje van de Etos.
pi_143137237
Die vd Etos zijn ook maar klein gelukkig!

@ shopaholic
Helaas, maar dan gewoon op naar de volgende ronde!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:40:36 #33
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_143137952
Ja, dit was pas de eerste ronde. Had gekund natuurlijk, maar geen ramp.
pi_143138570
quote:
17s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:04 schreef SilverSjoiis het volgende:
Hier ook foliumzuur van het huismerk van de etos. Meteen begonnen met slikken nadat de pil op was.

Vandaag gewoon ongesteld geworden. Dus de eerste cyclus was er 1 van 29 dagen.

Mijn NOD mag op 3 september
Done! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:47 schreef Dottey het volgende:

[..]

Hartstikke leuk zo die OP. Ik zou alleen wel de info in spoilers zetten achter de namen. Dit natuurlijk met oog op de hoeveelheid mensen die zo meteen naar binnen dringen om ook in die OP te kunnen :D
Goed plan! :Y
  donderdag 7 augustus 2014 @ 07:10:18 #35
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143154525
Ik ben tante geworden van skyler :D werd net wakker gebeld O+
pi_143154613
Alles goed gegaan met de bevalling? En met baby? Trotse tante!
pi_143154763
Aaaw! Gefeliciteerd Sproetjes! Skyler... leuke naam voor een tweede meisje. :+

Jammer Sjoiis en Shopaholic. Maar nette cycli, toch?

Ik ben halverwege deze cyclus begonnen met foliumzuur. Dus wat dat betreft zou het beter zijn als het niet raak is. :@
pi_143155215
Gefeliciteerd sproetjes!
pi_143155250
Ik mag uit de OP :) Heb vorige week een tweede streepje geplast en wist niet dat ik hier nog in stond :) Hehet in het 'niet zo makkelijk gaat'-topic gemeld. Succes allemaal met plassen en klussen.
pi_143155423
Gefeliciteerd met de streepjes *O*
Kom je gauw naar Z&G?
pi_143155554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 08:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik mag uit de OP :) Heb vorige week een tweede streepje geplast en wist niet dat ik hier nog in stond :) Hehet in het 'niet zo makkelijk gaat'-topic gemeld. Succes allemaal met plassen en klussen.
Wauw wat fijn! Gefeliciteerd!
Kwak
pi_143155652
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:08 schreef Risu het volgende:
Gefeliciteerd met de streepjes *O*
Kom je gauw naar Z&G?
Dank je, en jij ook Kwak. Z&G doe ik na de eerste echo op 4 september. Dat vind ik nu nog een stap te ver.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 09:32:01 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_143155837
Yay cactus, eindelijk, wat goed, gefeliciteerd! Met de IUI? Super! *O*
disclaimer
pi_143156914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 07:10 schreef sproetjes het volgende:
Ik ben tante geworden van skyler :D werd net wakker gebeld O+
O+ gefeliciteerd, Tante!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143156936
quote:
GEFELICITEERD!! *O* we vroegen ons al een tijd af waar je uithing! :D
pi_143157113
quote:
*O* *O* gefeliciteerd
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:52:38 #47
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143157574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 07:55 schreef Limone het volgende:
Aaaw! Gefeliciteerd Sproetjes! Skyler... leuke naam voor een tweede meisje.
Haha ja als ze een meisje was geweest zouden ze skylar doen zeiden ze.

Bedankt voor de felicitaties! Bevalling is voorspoedig gegaan, en als t goed is mogen ze vanmiddag naar huis :)

Gefeliciteerd
MevrouwCactus!!
pi_143158555
Gefeliciteerd sproetjes en mwcactus ook!

Wij gaan zo boarden :)
pi_143158738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:25 schreef Dottey het volgende:

[..]

GEFELICITEERD!! *O* we vroegen ons al een tijd af waar je uithing! :D
Dank jullie allemaal :)

Ik probeerde er heel erg niet mee bezig te zijn :) Eigenlijk zouden we de volgende cyclus een vruchtbaarheidsonderzoek doen, maar dat is nu niet nodig. Het is echt nog heel raar hoor. Ben nu 4 weken en 5 dagen pas. De tijd gaat deze week zoooo langzaam!
pi_143159394
ja het begin is wel heel vervelend. Dat heb ik ook zo ervaren. Als je eenmaal de eerste echo hebt gehad en alles is goed, dan gaat de tijd gelukkig al wat sneller. Ik had er zelf ook wel baat bij om er niet teveel bij stil te staan en gewoon mijn ding te blijven doen. (best lastig als je vaak misselijk bent)
Nu ben ik bijna 11 weken en als ik dat besef dan is het echt van, omg.. bijna 2e trimester al. wtf?
En ik zit nu dus dit even te lezen en weer denk ik OMG, baby! Wat? :o O+

Iedereen in dit topic gaat babies krijgen! (ja echt ja)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')