Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairNEE!
Maar waarom is Israël niet doorgegaan dan met het vernietigen van de tunnels? Ze hebben ze echt nog niet allemaal.quote:
Lijkt me simpel: ze hebben ze nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar waarom is Israël niet doorgegaan dan met het vernietigen van de tunnels? Ze hebben ze echt nog niet allemaal.
Dat geloof ik niet...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lijkt me simpel: ze hebben ze nog niet gevonden.
Ik betwijfel het. Ze hebben de operatie uitgevoerd en ze zijn gegaan. Israel is erg goed in oorlog voeren. Ik ga er vanuit dat ze alle haalbare concrete doelen die ze hadden, hebben bereikt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Is het zo'n rare gedachte om te denken dat ze zich hebben terug getrokken vanwege kritiek van de bondgenoten/rest van de wereld ?
Oke, dus stel ze trekken zich terug nu. Na de 72 uur zal het niet meer verder gaan op de manier die nu is gebeurd. Dan zal er over een aantal jaar toch weer een zelfde situatie ontstaan ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:37 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Ze hebben de operatie uitgevoerd en ze zijn gegaan. Israel is erg goed in oorlog voeren. Ik ga er vanuit dat ze alle haalbare concrete doelen die ze hadden, hebben bereikt.
Toch geloof ik er niets van dat de gemiddelde inwoner van Gaza blij is met de militaire tactieken van Hamas. Wat heeft Hamas nu exact bereikt sinds 2006?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, Hamas is een terroristische organisatie.
En de Palestijnen hebben daar democratisch op gestemd. Zegt toch wel wat.
Toch is het zo, ze zijn niet makkelijk te vinden.quote:
Ja klopt. Daar is ook niks nieuws aan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke, dus stel ze trekken zich terug nu. Na de 72 uur zal het niet meer verder gaan op de manier die nu is gebeurd. Dan zal er over een aantal jaar toch weer een zelfde situatie ontstaan ?
Ja dan houden ze het zelf toch ook in stand ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:46 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja klopt. Daar is ook niks nieuws aan.
quote:
Ja en nee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke, dus stel ze trekken zich terug nu. Na de 72 uur zal het niet meer verder gaan op de manier die nu is gebeurd. Dan zal er over een aantal jaar toch weer een zelfde situatie ontstaan ?
Lekker dan !quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, over twee jaar is de status quo weer net als nu. Hamas terroriseert, de andere groeperingen ook, Israël is kwaad maar de rest van de wereld geeft geen neuk. Er komt weer een ingreep, Israël gooit bommen, Palestijnen lijden, Pallywood + de islamitische wereld gilt en krijst dat Hitler herrezen is en de wereld kijkt verwijtend naar Israël, die op zijn beurt geen neuk geeft.
Nee, elke keer is het anders. Zowel IDF als terroristen bereiden zich anders voor. Israël zal gaan investeren in tunnelbestrijding, terroristen zullen tunnels heropenen, nieuwe graven en op die manier proberen zoveel mogelijk onrust te zaaien in Zuid-Israël middels infiltraties.
Maar op politiek gebied verandert er niets. Israël kent de steun die het nu heeft, Hamas staat alleen. (Ja, ISIS en Hezbollah zeiden steun toe. Big deal.)
Het zullen andere factoren moeten zijn die die status quo veranderen. Ik geloof niet echt dat de Palestijnen zelf Hamas zullen afzetten.
Beide partijen houden het in stand. Dat is het probleem van het hele conflict. Ze willen niet tot een oplossing komen om uiteenlopende redenen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dan houden ze het zelf toch ook in stand ?
Blij te zien dat je beaamt wat de man zegtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 08:08 schreef waht het volgende:
Leuk, maar er zijn meer problemen dan enkel hoe moslims en christenen samenleven.
Gelukkig zijn ze nu weer redelijk op een lijn. Ultieme bewijs was de eerder aangekondigde overeenkomst over een nieuw kabinet. Neem aan dat dat jou nu ik je kritiek zie geven op het onderlinge geweld tussen beide partijen ook vrolijk stemt dat ze een overeenkomst hebben en nieuw kabinet gepresenteerd?quote:De honden van Hamas hebben via het uitmoorden van Fatah in Gaza hun politieke macht verkregen.
Het verzet is niet beperkt tot Hamas. Daarnaast zit Hamas nog steeds stevig in het zadel, na weet ik hoeveel pogingen.quote:Hoe meer doden nu bij Hamas vallen, hoe beter
Die Fuhrer in Qatar en Sultan in Turkije zijn grote vrienden van de US. Gaat hem niet worden dus.quote:En voor de goede smaak is het ook een puik plan om die corrupte Fuhrer in Qatar om te leggen, evenals een van z'n hoge collega's in Turkije. Hilarisch overigens hoe die twee landen zich als mediatir opstellen.
Nou dan hoop ik dat er van buiten af gedwongen zal worden tot een oplossingquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:00 schreef Bramito het volgende:
[..]
Beide partijen houden het in stand. Dat is het probleem van het hele conflict. Ze willen niet tot een oplossing komen om uiteenlopende redenen.
Werd ik hiermee bedoeld?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 07:36 schreef LelijKnap het volgende:
Joh een moslim die (nog) een islamitische staat met nukes wil zien. Verrassend. Lang leven 'wij' vs 'zij' en macht willen verwerven als 'wij' t.o.v 'zij' middels (dwang)moraliteit die stelt dat 'wij' en de 'zij' gelijk zijn en dezelfde rechten hebben, omdat anders niet eerlijk voor de 'wij'.
Slechte zaak !quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:02 schreef Bozepiemel het volgende:
Obama tekent motie $225 miljoen voor het anti raket raket systeem voor Israël.
Goede zaak.
Nee, geen economische belangen in het gebied. Niemand geeft dus een fuck. Strategische belangen hebben we des te meer dus er zal niks veranderen. We hebben sowieso de komende tijd onze handen vol met de Russen, daar zijn wel economische belangen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan hoop ik dat er van buiten af gedwongen zal worden tot een oplossing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |