abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:56:30 #251
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_143076355
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:50 schreef mig72 het volgende:
Wat wij over de hersens weten staat nog altijd in de kinderschoenen (sorry) dat geven zelfs wetenschappers en theoretici toe. Heb jij ooit van een hersentransplantatie gehoord? Precies. Dus we kunnen met zekerheid niet zeggen wat et nou precies omgaat in het hoofd van een kind en verder nog staat het dwars door elkaar dat iemand die enerzijds top wetenschappelijke, of literaire, of academische prestaties neer kan zetten andere simpelere maatschappelijke kwesties niet kan begrijpen. Dat klopt ergens gewoon niet
Dat de wetenschap nog niet alles heeft bewezen betekent natuurlijk niet dat de huidige kennis simpelweg niet klopt. De wetenschap staat nooit stil; het is een proces dat heel waarschijnlijk niet zal stoppen. Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat kinderen op seksueel gebied nog niet klaar zijn met hun ontwikkelingen op dat vlak.
quote:
En als je een preek over de functies van bepaalde hersengedeeltjes aan wilt snijden moet je dat wetenschappelijk bewijzen want dan wordt het wel wetenschappelijk van aard.
En ik zou het zeer op prijs stellen, sterker nog, ik eis het gewoon mocht je de discussie met mij willen voortzetten dat je mij niet persoonlijk aanspreekt op zaken waarvan je niet kan weten of hier niet toedoen. En het voorbeeld van TS volgen.
Ik zie jou hier niet met wetenschappelijke artikelen, bronnen of gerenommeerde wetenschappers komen die jouw gelijk bewijzen. Heb jij eigenlijk wel voldoende wetenschappelijke kennis/een wetenschappelijke achtergrond om een discussie over de hersenen te voeren, of om je eigen beweringen überhaupt te ondersteunen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Azorius op 05-08-2014 02:21:04 ]
pi_143076384
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:49 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Onterechte klacht, want TS!
Ik vind dat jij je UI moet veranderen. Nu ga ik die David Duchovny onterecht associëren met zo'n ontzettend vervelende jongen.
pi_143076403
quote:

[..]

Wat wij over de hersens weten staat nog altijd in de kinderschoenen (sorry) dat geven zelfs wetenschappers en theoretici toe. Heb jij ooit van een hersentransplantatie gehoord? Precies. Dus we kunnen met zekerheid niet zeggen wat et nou precies omgaat in het hoofd van een kind en verder nog staat het dwars door elkaar dat iemand die enerzijds top wetenschappelijke, of literaire, of academische prestaties neer kan zetten andere simpelere maatschappelijke kwesties niet kan begrijpen. Dat klopt ergens gewoon niet.

En als je een preek over de functies van bepaalde hersengedeeltjes aan wilt snijden moet je dat wetenschappelijk bewijzen want dan wordt het wel wetenschappelijk van aard.
En ik zou het zeer op prijs stellen, sterker nog, ik eis het gewoon mocht je de discussie met mij willen voortzetten dat je mij niet persoonlijk aanspreekt op zaken waarvan je niet kan weten of hier niet toedoen. En het voorbeeld van TS volgen.
Ok we laten de hersenen weg.
Een meisje van 7 heeft normaal gesproken amper meer estrogen dan een jongen, waardoor geilheid en sexuele gevoelens niet in de buurt komen van hoe het is bij iemand van 16 ofzo.
Iemand van 7 zal normaal gesproken helemaal geen behoefte aan sex hebben door de hormonale balans (estrogen, androgen, testosteron etc.).

Maar ik denk eerlijk gezegd ook dat jij trollt, want als jij niet in dit topic was was ik wel op de mig-tour gegaan :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:00:00 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076419
quote:

quote:
The researchers found that when processing emotions, adults have greater activity in their frontal lobes than do teenagers. Adults also have lower activity in their amygdala than teenagers. In fact, as teenagers age into adulthood, the overall focus of brain activity seems to shift from the amygdala to the frontal lobes.
The frontal lobes of the brain have been implicated in behavioral inhibition, the ability to control emotions and impulses. The frontal lobes are also thought to be the place where decisions about right and wrong, as well as cause-effect relationships are processed. In contrast, the amygdala is part of the limbic system of the brain and is involved in instinctive “gut” reactions, including “fight or flight” responses. Lower activity in the frontal lobe could lead to poor control over behavior and emotions, while an overactive amygdala may be associated with high levels of emotional arousal and reactionary decision-making.
The results from the McLean study suggest that while adults can to use rational decision making processes when facing emotional decisions, adolescent brains are simply not yet equipped to think through things in the same way. For example, when deciding whether to ride in a car driven by a drunk friend, an adult can usually put aside her desire to conform and is more likely to make the rational decision against drunk driving. However, a teenager’s immature frontal lobes may not be capable of such a coolly rational approach, and the emotional feelings of friendship may be likely to win the battle. As Dr. Yurgelun-Todd told U.S. News, “Good judgment is learned, but you can’t learn it if you don’t have the necessary hardware.”
http://brainconnection.br(...)gress-for-teenagers/
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143076439
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:52 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

Oh, dus dat betekend die erectie die ik krijg van grote brede behaarde mannen? Ik val dus eigenlijk op kinderen, daarom :')
Ja.
Jij moet gewoon preventieve maatregelen krijgen.
Zo'n labiele gozer die geilt op kinderen en opa's moet gewoon preventief opgesloten worden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:01:22 #256
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143076447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:37 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

Ik vorm juist een veel lager risico, en dat weet jij net zo goed als ik. Jij daarentegen vormt een hoog risico. Stop met die achterlijke spelletjes van je, want ze falen hard.
Lijkt me niet. Je bent homo of bi dus ondanks onze redelijk vrije maatschappij ben je waarschijnlijk gewend dingen in het geniep te doen. Je hebt waarschijnlijk toch een aantal jaren je werkelijke gevoelens verborgen gehouden. Tel daarbij je facsinatie voor hoge leeftijdsverschillen met je sexpartners op en het niet op één lijn zitten van wat je wil (droomt) en wat je zegt te willen. In mijn ogen ben je dan een wandelende tijdbom.
pi_143076450
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Haar uitleg is geen bewijs. Het is een mening. Een met veel emotionele waarde.
En die van jou niet zeker? Zeer sterk onderbouwd ja. Volgens jouw theorie kan ieder hoogbegaafd kind niet alleen een paar klassen overslaan, maar ook een paar stappen seksuele ontwikkeling overslaan. Gelijk doorgaan naar de slaapkamer met 7 jaar. ''Ze kan namelijk ingewikkelde wiskunde sommen maken dus dan kan ze ook seks hebben''.

Yeah right...
pi_143076525
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:58 schreef RetRy32 het volgende:
Maar ik denk eerlijk gezegd ook dat jij trollt, want als jij niet in dit topic was was ik wel op de mig-tour gegaan :P
Wat is dat toch altijd met dat trollen op dit forum? Zijn jullie emotioneel allemaal zo achtergesteld dat je geen normale volwassen discussie kunt voeren? Vind het zo kinderachtig hè. En dan allemaal verbaasd zijn dat je geen vrouw kunt meekrijgen. Welke vrouw wil nu samen zijn met een groot kind.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:05:59 #259
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143076554
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:04 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd met dat trollen op dit forum? Zijn jullie emotioneel allemaal zo achtergesteld dat je geen normale volwassen discussie kunt voeren? Vind het zo kinderachtig hè. En dan allemaal verbaasd zijn dat je geen vrouw kunt meekrijgen. Welke vrouw wil nu samen zijn met een groot kind.
Één met pedofiele gevoelens? :)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:06:47 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076570
Nog meer linkjes, maar ik betwijfel dat je die gaat lezen.

quote:
Many parents do not understand why their teenagers occasionally behave in an impulsive, irrational, or dangerous way. At times, it seems like they don’t think things through or fully consider the consequences of their actions. Adolescents differ from adults in the way they behave, solve problems, and make decisions. There is a biological explanation for this difference. Studies have shown that brains continue to mature and develop throughout childhood and adolescence and well into early adulthood.

Scientists have identified a specific region of the brain called the amygdala which is responsible for instinctual reactions including fear and aggressive behavior. This region develops early. However, the frontal cortex, the area of the brain that controls reasoning and helps us think before we act, develops later. This part of the brain is still changing and maturing well into adulthood.
http://www.aacap.org/AACA(...)ision_Making_95.aspx

quote:
Adolescents are particularly sensitive and responsive to influence by friends, desires and emotions, researchers say. It’s one of the hallmarks of this stage in life.

A major reason why teenagers often respond to those influences with irrational decisions is the presence of a brain chemical known as dopamine. The brain releases dopamine when something makes us feel good, whether it’s receiving a teacher’s compliment or finding a $20 bill. Dopamine levels in general peak during adolescence. In teenagers, the strength of this “feel good” response helps explain why they often give in to impulsive desires.
https://student.societyforscience.org/article/teenage-brain

Ik kan je er nog tig meer geven als je het nu nog niet geloofd
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143076585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:01 schreef the-eye het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Je bent homo of bi dus ondanks onze redelijk vrije maatschappij ben je waarschijnlijk gewend dingen in het geniep te doen. Je hebt waarschijnlijk toch een aantal jaren je werkelijke gevoelens verborgen gehouden. Tel daarbij je facsinatie voor hoge leeftijdsverschillen met je sexpartners op en het niet op één lijn zitten van wat je wil (droomt) en wat je zegt te willen. In mijn ogen ben je dan een wandelende tijdbom.
Ik zei het toch al, Liam Neeson wordt mijn eerste slachtoffer. Soon he's going to be Taken >:)
pi_143076601
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:04 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

Hoezo kinderachtig, indien mig een troll is heeft hij toch vrij normaal gediscussieerd met een gek standpunt.

En hoe is dit gerelateerd aan een vrouw meekrijgen?!
Zeker weer persoonlijke struggles van jou?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:08:54 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076613
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:07 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

Ik zei het toch al, Liam Neeson wordt mijn eerste slachtoffer. Soon he's going to be Taken >:)

_O_
pi_143076646
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:06 schreef snakelady het volgende:
Nog meer linkjes, maar ik betwijfel dat je die gaat lezen.

[..]

http://www.aacap.org/AACA(...)ision_Making_95.aspx

[..]

https://student.societyforscience.org/article/teenage-brain

Ik kan je er nog tig meer geven als je het nu nog niet geloofd
Eerste 2 teksten die je gooide waren wel goed maar de derde is zowel in theorie and praktijk onzin (qua uitwerken).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:10:35 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076651
mig72 is er stil van geworden...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:11:12 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076666
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:10 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Eerste 2 teksten die je gooide waren wel goed maar de derde is zowel in theorie and praktijk onzin (qua uitwerken).
Hoe bedoel je?
pi_143076696
quote:
Ik heb Liam dus altijd al aantrekkelijk gevonden. Zelfs als kind al toen ik niet eens echt wist wie hij was. Wat (on-topic) niet wil zeggen dat ik seks met hem wilde.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:13:51 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076708
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:13 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

Ik heb Liam dus altijd al aantrekkelijk gevonden. Zelfs als kind al. Wat (on-topic) niet wil zeggen dat ik seks met hem wilde.
Dat heb ik met Bruce Willis. :P
pi_143076729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heb ik met Bruce Willis.
Dat kan ik inderdaad ook wel begrijpen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:15:14 #270
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143076738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heb ik met Bruce Willis. :P
Je gaat nu vertellen dat je als jong meisje fantaseerde over een ouwe kalende vent? :)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:16:16 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je gaat nu vertellen dat je als jong meisje fantaseerde over een ouwe kalende vent? :)
Nee, ik dacht als jong meisje dat hij aantrekkelijk was en me vast wel kon beschermen tegen de enge monsters onder mijn bed.
pi_143076791
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ieuw die zin klopte niet.
Ik bedoelde dat de geclaimde effecten van verhoogde dopamine veel te vergezocht zijn in dit geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 02:18:52 ]
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:19:15 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143076810
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:17 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ieuw die zin klopte niet.
Ik bedoelde dat de geclaimde uitwerkingen van verhoogde dopamine veel te vergezocht zijn in dit geval.
Heb je het gehele artikel gelezen?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:25:35 #274
430880 mig72
De Professional
pi_143076898
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:01 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

En die van jou niet zeker? Zeer sterk onderbouwd ja. Volgens jouw theorie kan ieder hoogbegaafd kind niet alleen een paar klassen overslaan, maar ook een paar stappen seksuele ontwikkeling overslaan. Gelijk doorgaan naar de slaapkamer met 7 jaar. ''Ze kan namelijk ingewikkelde wiskunde sommen maken dus dan kan ze ook seks hebben''.

Yeah right...
7 is te jong weer. In de basisschool krijg je ook geen integraalrekening voor de kiezen. Maar in de middelbare school wel. Dus sommige 12-of 13 jarige kunnen best mits niet onderontwikkeld en in staat om toe te stemmen.
pi_143076970
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb je het gehele artikel gelezen?
Nu wel.
quote:
Crucially, the ventral striatum also communicates with another brain region, this one located just behind the forehead. Called the prefrontal cortex, it’s the brain’s master planner.
Dit stukje miste ik :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')