abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:23:23 #201
430880 mig72
De Professional
pi_143075665
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:21 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Echt, waar heb je het over :')
Dat je goed bent in wiskunde bijvoorbeeld betekent toch niet dat je volwassen bent? Wat is dat voor vergelijking.

Dat kinderen soms aandacht zoeken betekent niet dat ze volwassen genoeg zijn om te beslissen wat ze willen. Vaak komt het door gebrek aan aandacht thuis.
En als we hen voldoende seksonderwijs geven en moraliteitsleer kunnen ze ook best voor zich bepalen. Stast prima in de lijn van jouw redenering.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:23:31 #202
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143075667
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:21 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Echt, waar heb je het over :')
Dat je goed bent in wiskunde bijvoorbeeld betekent toch niet dat je volwassen bent? Wat is dat voor vergelijking.

Dat kinderen soms aandacht zoeken betekent niet dat ze volwassen genoeg zijn om te beslissen wat ze willen. Vaak komt het door gebrek aan aandacht thuis.
Maar hoe sta je dan tegenover sex tussen twee 16 jarigen want je hebt dan dus een situatie waarbij twee mensen iets doen waarvan ze allebei de gevolgen niet van kunnen overzien?
pi_143075679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:20 schreef mig72 het volgende:
Kinderen kunnen trouwens ook niet instemmen met school. Ze zijn daar niet voor ontwikkeld genoeg en snappen het belang niet ervan. Dus maar afschaffen?
Jouw 'argumenten' zijn om te huilen.

Instemmen voor seks met een oudere persoon, wat hele nare gevolgen kan hebben, of instemmen voor school, wat gewoon goed voor hun ontwikkeling en toekomst is(overigens zien we uiteindelijk allemaal wel in dat school wel goed voor ons is geweest).
pi_143075686
Angel-joy kreeg niet genoeg aandacht thuis.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:25:09 #205
430880 mig72
De Professional
pi_143075700
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:21 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

School is goed voor de ontwikkeling van het kind op sociaal en op educatie gerelateerd gebied.
Sex is pijnlijk voor een kind, en heeft negatieve consequenties.
Nee dat is jouw maatschappelijke interpretatie gebaseerd op drogredenen. Je kan niks maar dan ook niks wetenschappelijk bewijzen.
pi_143075740
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:23 schreef mig72 het volgende:

[..]

En als we hen voldoende seksonderwijs geven en moraliteitsleer kunnen ze ook best voor zich bepalen. Stast prima in de lijn van jouw redenering.
Ja, en weet je wat? Kinderen maken fouten, sterker nog, alle mensen maken fouten, ook op school, ook op de toetsen.
Maar de meeste volwassenen zijn zelfstandig en sterk genoeg om moeilijkheden te overkomen, terwijl kinderen nog rest van hun leven er nog mee kunnen zitten omdat ze nog heel kwetsbaar zijn op jong leeftijd. Wat je in theorie boeken leert, betekent niet dat ze het zó goed kunnen aanpassen in real life of wel?
pi_143075755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat je pedofiel bent. Ik maak je alleen duidelijk dat ik figuren zoals jij zorgwekkender vindt dan een pedofiel die voor z'n gevoelens uitkomt. Zo'n man weet dat men hem kent en zal minder bewegingsvrijheid hebben. Jij doet je anders voor dan dat je bent. God mag weten wat voor pervers iemand jij bent, we weten het niet. We weten alleen dat in je onderbewuste je niet op een paar jaartjes leeftijdverschil kijkt terwijl je bovenbewustzijn dat veracht. Ik zou met een dochtertje van drie, jou niet graag naast me hebben wonen.
Wat een miserabele zak ben jij. Je beweerd zogenaamd niet dat ik pedo ben maar insinueert nu dat ik aan je dochtertje van 3 zou willen zitten. Dan beweer je dus wel dat ik pedo ben, en met zoiets walgelijks laat ik met niet associëren!

Over jezelf indekken gesproken. De enige die zichzelf nu probeert in te dekken ben jij.

Ik kijk niet op een paar jaartjes leeftijdverschil? Waarom zou ik! Als ik een man van 50 lekker vind en daar het bed mee wil delen op mijn 21e, dan is dat mijn goed recht. Zelfs al wil ik dat doen met een 60 jarige, dan is dat mijn goed recht. Daar komt geen dwang bij kijken. En het slaat helemaal nergens op om iemand die aangeeft op oudere mannen te vallen ervan te betichten mogelijk ook op minderjarigen te vallen.

Dus als iemand een voorkeur heeft voor blauwe ogen heeft deze ook vast een voorkeur voor bruine ogen?

Het is mij allang duidelijk wie hier iets probeert te verbergen. Achterbaks pedo mannetje :r
pi_143075771
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:24 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Instemmen voor seks met een oudere persoon, wat hele nare gevolgen kan hebben, of instemmen voor school, wat gewoon goed voor hun ontwikkeling en toekomst is(overigens zien we uiteindelijk allemaal wel in dat school wel goed voor ons is geweest).
Veel kinderen worden gek van elke dag in een lokaal moeten zitten en constant moeten presteren op een leeftijd waarbij je nog op straat hoort te knikkeren.

Ik was zelf ook altijd 1 van de "drukke kindertjes".
Het is toch bizar dat een 8 jarig kind uren lang sommetjes moet maken en in schrijftaal zinnen moet schrijven.

School kan weldegelijk negatieve impact hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 01:31:13 ]
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:28:56 #209
430880 mig72
De Professional
pi_143075776
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:24 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

School is ook niet altijd goed voor ze.Het ontneemt ze de tijd dat hun hobbys kunnen volgen en sommigen worden gepest waardoor ze een trauma kunnen oplopen in hun latere jaren. Sterker nog hebben velen daar geen interesse in of zin. En stemmen ook niet mee in. Dus toch maar afschaffen. Wij weten het beter.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:30:25 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143075809
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Blijf maar lekker aan de gang met smoesjes zoeken. Wanneer het jou uitkomt zijn kinderen dom en achterlijk, maar anderszijds hoor ik je nergens pleiten voor een schoolverbod oid aangezien ze te achterlijk zijn om iets te kunnen snappen of mee instemmen.
Jeetje, je begrijpt echt helemaal niet hoe hersenen werken.
Dat is lastig discusieren...

Laat ik het simpel uitleggen, Het is niet zo dat de gehele hersenen voor alles zorgt, de hersenen vormen in zijn geheel het waarnemende, aansturende, controlerende en informatieverwerkende orgaan.
Maar ieder gedeelte heeft zijn eigen functie, zo zorgt de motorische schors voor beweging, de hersenstam voor smaak en de hypofyse voor de hormoonaanmaak , om maar wat voorbeelden te geven.

Zoals het lichaam groeit groeien ook de hersenen, een kind leert lopen, een kind leert praten, een kind leert rekenen en een kind leert om de juiste keuzes te maken.
Zoals niet snel op straat rennen want dat kan schadelijk zijn.

Maar het gedeelte van de hersenen die zorgt dat een kind volwassen keuzes kan maken zonder beïnvloed te worden ontwikkeld zich pas later, dat gedeelte is pas op de leeftijd van ongeveer 16 jaar zodanig ontwikkeld dat een kind in staat is volwassen keuzes te maken, eigenlijk zelfs pas later ( rond de 21 jaar) alleen daarvoor al zodanig dat het zelfdiscipline heeft.
Vandaar dus dat een kind naar school moet, geen contracten mag ondertekenen, geen alcohol mag drinken enz. onder een bepaalde levensjaar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143075821
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:25 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nee dat is jouw maatschappelijke interpretatie gebaseerd op drogredenen. Je kan niks maar dan ook niks wetenschappelijk bewijzen.
Misschien dat jouw 3cm omtrek penis niet pijnlijk zal zijn. Maar het is allemaal bewezen met wetenschappelijk onderzoek en statistieken (zelfmoord van jongens die door meneer de priester in hun kont zijn genomen voor jezus).
pi_143075831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Maar hoe sta je dan tegenover sex tussen twee 16 jarigen want je hebt dan dus een situatie waarbij twee mensen iets doen waarvan ze allebei de gevolgen niet van kunnen overzien?
Twee 16-jarigen hebben waarschijnlijk samen ingestemd om seks te hebben.
Als dat niet zo is, is het ook gewoon hartstikke fout.

Kinderen van 12 kunnen die misbruikt worden stemmen niet altijd mee in of wel? Ze kunnen niet eens goed weerstand bieden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:31:17 #213
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143075835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:28 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:

[..]

Wat een miserabele zak ben jij. Je beweerd zogenaamd niet dat ik pedo ben maar insinueert nu dat ik aan je dochtertje van 3 zou willen zitten. Dan beweer je dus wel dat ik pedo ben, en met zoiets walgelijks laat ik met niet associëren!

Over jezelf indekken gesproken. De enige die zichzelf nu probeert in te dekken ben jij.

Ik kijk niet op een paar jaartjes leeftijdverschil? Waarom zou ik! Als ik een man van 50 lekker vind en daar het bed mee wil delen op mijn 21e, dan is dat mijn goed recht. Zelfs al wil ik dat doen met een 60 jarige, dan is dat mijn goed recht. Daar komt geen dwang bij kijken. En het slaat helemaal nergens op om iemand die aangeeft op oudere mannen te vallen ervan te betichten mogelijk ook op minderjarigen te vallen.

Dus als iemand een voorkeur heeft voor blauwe ogen heeft deze ook vast een voorkeur voor bruine ogen?

Het is mij allang duidelijk wie hier iets probeert te verbergen. Achterbaks pedo mannetje :r
Ik insinueer niet dat je aan mijn dochtertje wil zitten. ik geef alleen aan dat ik jou meer in de gaten zou houden omdat ik jou een groter risico acht.
pi_143075845
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:31 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Twee 16-jarigen hebben waarschijnlijk samen ingestemd om seks te hebben.
Als dat niet zo is, is het ook gewoon hartstikke fout.

Kinderen van 12 kunnen die misbruikt worden stemmen niet altijd mee in of wel? Ze kunnen niet eens goed weerstand bieden.
Misbruikt?
Dat had hij niet gezegd.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:33:11 #215
430880 mig72
De Professional
pi_143075871
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:28 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Veel kinderen worden gek van elke dag in een lokaal moeten zitten en constant moeten presteren op een leeftijd waarbij je nog op straat hoort te knikkeren.

Het is toch bizar dat een 8 jarig kind uren lang sommetjes moet maken en in schrijftaal zinnen moet schrijven.

En het vreemde van alles is is dat een mens die soms de meest tergende sommetjes of maatschappelijke vraagstukken kan oplossen nooit maar dan ook nooit de gevolgen van een simpele natuurlijke daad als seks kunnen snappen. Wonderbaarlijke tegenstelling. :D
pi_143075876
Gilles-de-la-Tourette is wel een rare gozer met ik wil 60-jarigen neuken...
pi_143075881
quote:

[..]

Heb je achteraf spijt dat je naar school bent gegaan?
Heb je het voor niks gedaan?
Wat vind je dan een 'normale' leeftijd voor een kind om naar school te gaan?
Bijna nooit, want ja, rond je tiende hoor je lekker buiten te spelen.
Rond je 14e hoor je hoor je het leuk te hebben als puber.
En dan ben je 18, dan hoor je te gaan werken?
pi_143075890
quote:

[..]

Dat is toch weer een totaal andere discussie. Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met wel of niet tegen pedoseksualiteit te zijn :?

Ik had ook moeite met het uren stil zitten in de bankjes. Maar daar gaat deze discussie totaal niet over.

mig72 en the-eye grijpen nu gewoon werkelijk alles aan om hun gelijk te behalen. Ze hebben de discussie allang verloren, maar hopen door zich superieur voor te doen en andere ervan te betichten een slechte argumentatie te hebben, overeind te blijven.
pi_143075902
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:28 schreef mig72 het volgende:

[..]

School is ook niet altijd goed voor ze.Het ontneemt ze de tijd dat hun hobbys kunnen volgen en sommigen worden gepest waardoor ze een trauma kunnen oplopen in hun latere jaren. Sterker nog hebben velen daar geen interesse in of zin. En stemmen ook niet mee in. Dus toch maar afschaffen. Wij weten het beter.
Is goed schat, schaf het maar af.
Succes daarmee. Kusjekroel
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:35:39 #220
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143075919
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:28 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dan kan je altijd nog kiezen voor een vrije school, die zoals de naam al doet vermoeden, vrijer is dan een reguliere school.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:35:51 #221
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_143075923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:18 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Het tweede deel van jouw bericht is nou een perfect antwoord van jouw vraag een post geleden 'hoe bedoel je afgaan op de gedachtegang van de maatschappij nou precies?'.
Ik schrijf dit vanuit mijn eigen rationele wezen. Wil je beweren en kun je ook uiteenzetten dat een kind van elf een betere moeder zou zijn dan een vrouw van tussen de 25 en 35? De 11-jarige is heel waarschijnlijk niet geschikt als moeder (baren staat niet gelijk aan opvoeden). Ik ben benieuwd naar je antwoord.
pi_143075927
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

En het vreemde van alles is is dat een mens die soms de meest tergende sommetjes of maatschappelijke vraagstukken kan oplossen nooit maar dan ook nooit de gevolgen van een simpele natuurlijke daad als seks kunnen snappen. Wonderbaarlijke tegenstelling. :D
Ja. Hersenen werken nou eenmaal zo hè.
Een 7 jarige meisje kan ook nog niet zwanger worden en het zou onnatuurlijk zijn om sex te hebben met een persoon die (door hormoonspiegels en hersenen) de echte drang naar reproductie (sex) niet heeft.

Maar jij geilt wel op kleine kinderen hè, ik zag jou eigenlijk nooit direct ontkennen bij een verwijting dat je een pedofiel bent.
pi_143075953
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik insinueer niet dat je aan mijn dochtertje wil zitten. ik geef alleen aan dat ik jou meer in de gaten zou houden omdat ik jou een groter risico acht.
Ik vorm juist een veel lager risico, en dat weet jij net zo goed als ik. Jij daarentegen vormt een hoog risico. Stop met die achterlijke spelletjes van je, want ze falen hard.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:37:39 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143075956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:36 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ja. Hersenen werken nou eenmaal zo hè.
Een 7 jarige meisje kan ook nog niet zwanger worden en het zou onnatuurlijk zijn om sex te hebben met een persoon die (door hormoonspiegels en hersenen) de echte drang naar reproductie (sex) niet heeft.

Maar jij geilt wel op kleine kinderen hè, ik zag jou eigenlijk nooit direct ontkennen bij een verwijting dat je een pedofiel bent.
Het jongste meisje ooit dat een kind op de wereld heeft gezet was 6 jaar.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 01:37:51 #225
430880 mig72
De Professional
pi_143075964
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jeetje, je begrijpt echt helemaal niet hoe hersenen werken.
Dat is lastig discusieren...

Laat ik het simpel uitleggen, Het is niet zo dat de gehele hersenen voor alles zorgt, de hersenen vormen in zijn geheel het waarnemende, aansturende, controlerende en informatieverwerkende orgaan.
Maar ieder gedeelte heeft zijn eigen functie, zo zorgt de motorische schors voor beweging, de hersenstam voor smaak en de hypofyse voor de hormoonaanmaak , om maar wat voorbeelden te geven.

Zoals het lichaam groeit groeien ook de hersenen, een kind leert lopen, een kind leert praten, een kind leert rekenen en een kind leert om de juiste keuzes te maken.
Zoals niet snel op straat rennen want dat kan schadelijk zijn.

Maar het gedeelte van de hersenen die zorgt dat een kind volwassen keuzes kan maken zonder beïnvloed te worden ontwikkeld zich pas later, dat gedeelte is pas op de leeftijd van ongeveer 16 jaar zodanig ontwikkeld dat een kind in staat is volwassen keuzes te maken, eigenlijk zelfs pas later ( rond de 21 jaar) alleen daarvoor al zodanig dat het zelfdiscipline heeft.
Vandaar dus dat een kind naar school moet, geen contracten mag ondertekenen, geen alcohol mag drinken enz. onder een bepaalde levensjaar.
Hooginwikkelde rekensommen of filosofische vraagstukken of maatschappelijke kwesties in de maatschappijleer zijn best ook volwassenonderwerpen waarbij volwassen redenering en inzicht aan te pas moeten komen voor een oplossing.

Nogmaals je kan je stelling niet eens bewijzen terwijl de mijne veel meer voor de hand ligt. Dus je lult maar door in de rondte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')