Een situatie als dit lijkt me een ware nachtmerrie voor medisch ethici.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:36 schreef nixxx het volgende:
Ik zie je punt, al met al een duivels ethisch dilemma. Daar kunnen iig weer een paar ethici op afstuderen en promoveren, de één zijn dood....
Maar als ik lag dood te bloeden kon een ethisch dilemma me gestolen worden, hop dat infuus erin!
Run for your poopers!twitter:YahooNews twitterde op zondag 10-08-2014 om 22:41:47BREAKING: EBOLA OUTBREAK IN ATLANTA! Estimated 145 people infected so far since Doctors carrying the disease were flown in from Africa. reageer retweet
Het was dan ook een onzinnig bericht.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:55 schreef YazooW het volgende:
Blijkbaar was/is de Yahoo news twitter gehacked. Bovenstaande tweet is getweet door de hacker.
Dit lees ik daar nergens terug.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:23 schreef Zemi77 het volgende:
Ze schrijven ook dat gezondheidsmedewerkers niet geloven dat de cijfers van 1700 en 962 kloppen.
Het virus kan worden verspreid via alle vormen van lichaamsvocht, dus ook zweet idd. Het is echter niet zo dat elk soort vocht evenveel kans op besmetting met zich meeneemt. Veruit het ergst zijn bloed en feces.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:23 schreef Zemi77 het volgende:
Wat ook verontrustend is is dat de ziekte zich niet alleen verspreid via overgeefsel, bloed en diarree, maar ook via zweet, spuug en snot. Je kunt besmet raken door op in de bus op een stoel te gaan zitten, waar een dag eerder een besmette ebola patiënt heeft gezeten.
quote:'1013 doden door ebola-epidemie in Afrika'
Het dodental als gevolg van de recente ebola-epidemie is opgelopen tot 1013. In drie West-Afrikaanse landen zijn afgelopen week namelijk 52 mensen overleden aan het dodelijke virus.
Dat heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO maandag gemeld.
Van die ebola-slachtoffers stierven er 29 in Liberia, 17 in Sierra Leone en zes in Guinee. Het aantal besmettingen nam toe tot 1848.
quote:De Spaanse priester die met het ebolavirus was besmet, is in een ziekenhuis in Madrid overleden. (...) Hij kreeg in het ziekenhuis het experimenteel medicijn ZMapp toegediend. Zondag werd daarover gemeld dat de priester goed op het middel reageerde.
http://nos.nl/artikel/685885-duitsland-verlaat-ebolalanden.htmlquote:Duitsland: verlaat ebola-landen
Duitsland heeft al zijn burgers in Liberia, Guinee en Sierra Leone opgeroepen die landen te verlaten vanwege het ebola-virus. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Berlijn vandaag bekend gemaakt.
Het advies geldt niet voor het Duitse medisch personeel dat in deze landen aan het werk is. Ook de ambassades zullen gewoon open blijven. Verder kunnen Duitsers vooralsnog wel in Nigeria blijven, waar ook gevallen van ebola zijn geconstateerd.
Nederland
Nederland volgt het Duitse beleid vooralsnog niet. Wel heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken veiligheidswaarschuwingen voor reizigers naar de West-Afrikaanse landen op de website gezet.
Weer 56 doden erbijquote:
Doordat deze mensen zo snel dood gaan, blijft het aantal besmette gevallen relatief klein. Het was veel gevaarlijker als er maar de helft doodging en dat de andere helft doorging met besmetten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Weer 56 doden erbij
11 Aug 2014 1,975 1,069
9 Aug 2014 1,848 1,013
6 Aug 2014 1,779 961
Deze man weet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doordat deze mensen zo snel dood gaan, blijft het aantal besmette gevallen relatief klein. Het was veel gevaarlijker als er maar de helft doodging en dat de andere helft doorging met besmetten.
Ik heb je voornamelijk horen roepen dat we reisverboden naar dergelijke landen moesten instellen en dergelijke. Niet echt dat het aantal slachtoffers in betreffende landen waarschijnlijk hoger is dan de officiële statistieken. Vooralsnog is het aantal besmettingen in Westerse landen effectief 0. De enige dode in Westerse landen is iemand die ter plekke met zieken werkte, besmet is geraakt en is teruggehaald in een poging hem in Spanje nog te behandelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hate to tell ya, but told you so
Ebola uitbraak sterk onderschat
Ebola slachtofferaantal vermoedelijk hoger dan gedacht
Wij hebben hier genoeg kennis en kunde om te voorkomen dat de ziekte zich hier verspreidt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb je voornamelijk horen roepen dat we reisverboden naar dergelijke landen moesten instellen en dergelijke. Niet echt dat het aantal slachtoffers in betreffende landen waarschijnlijk hoger is dan de officiële statistieken. Vooralsnog is het aantal besmettingen in Westerse landen effectief 0. De enige dode in Westerse landen is iemand die ter plekke met zieken werkte, besmet is geraakt en is teruggehaald in een poging hem in Spanje nog te behandelen.
Volgens mij zijn we juist over het hoogtepunt heen. Enfin, we gaan het zien.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hate to tell ya, but told you so
Ebola uitbraak sterk onderschat
Ebola slachtofferaantal vermoedelijk hoger dan gedacht
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb je voornamelijk horen roepen dat we reisverboden naar dergelijke landen moesten instellen en dergelijke. Niet echt dat het aantal slachtoffers in betreffende landen waarschijnlijk hoger is dan de officiële statistieken. Vooralsnog is het aantal besmettingen in Westerse landen effectief 0. De enige dode in Westerse landen is iemand die ter plekke met zieken werkte, besmet is geraakt en is teruggehaald in een poging hem in Spanje nog te behandelen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gevoel bekruipt me dat men niet in staat is meer dan 50 nieuwe gevallen per dag positief te identificeren omdat men eenvoudig de capaciteit niet heeft.
Zo wilde de technisch manager van Chernobiel niet meer dan 2 Rad (als ik me goed herinner) als radioactiviteit rapporteren omdat dit was wat er gemeten werd. De apparatuur had echter een maximum van 2 Rad.
Als het aantal nieuwe gevallen op 50 per dag afvlakt heb ik het gevoel dat dit de max capaciteit van het postitief identificeren.
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:29 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we juist over het hoogtepunt heen. Enfin, we gaan het zien.
De snelheid waarmee de groei toeneemt, neemt af. Eerst zaten we in een bijna exponentiële curve als je naar het aantal gevallen keek. Inmiddels groeit het aantal gevallen eerder lineair.quote:
Tot nu toe geen enkele melding van Ebola in Gambia en ook niet in het omliggende land Senegal, dus op dit moment denk ik niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Zelf in februari in Gambia geweest, was een indrukwekkende reis.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
Ja ik zou in Oktober naar Gambia , gaan maar ik durf niet meer
Wat mijn vermoeden eerder bevestigd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:20 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
De snelheid waarmee de groei toeneemt, neemt af. Eerst zaten we in een bijna exponentiële curve als je naar het aantal gevallen keek. Inmiddels groeit het aantal gevallen eerder lineair.
Er zijn wel verschillen met vorige uitbraken..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:45 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Deze man weet.
Ebola is simpelweg te effectief om veel mensen te killen. Incubatietijd redelijk kort, besmettelijkheid laag, dodelijkheid hoog. Laat je niet bang maken mensen.
Ik weet niet zozeer of het met maximale capaciteit van identificeren te maken heeft.quote:
dat is hetzelfdequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet zozeer of het met maximale capaciteit van identificeren te maken heeft.
Denk dat er ook veel gevallen zijn waarbij überhaupt geen vermoeden van een mogelijk geval van Ebola wordt gerapporteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |