Er is daar zo goed als zeker maar één stuwmeer met hydro-elektrische dam, dus dat op de grens Bocas del Toro - Chiriqui lijkt me wederom een onzorgvuldigheid van een krant...quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee dat is een ander stuwmeer, dat ligt niet op de grens van Chiriqui en Bocas.
Zoek dan hulp.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:11 schreef Vergo het volgende:
Ik schud mijn hoofd terwijl mijn ogen rollen.
Plausibel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:19 schreef Domnivoor het volgende:
De nieuwe feiten passen bij het idee dat ik al langer had. Wat denken jullie hiervan:
Mijn hypothese
Na de Mirador nemen ze de verkeerde weg. Na een uur gaan ze twijfelen en proberen vergeefs te bellen. Ze besluiten toch door te lopen i.p.v. weer die berg op te gaan, naar het eerstvolgende dorp. Ze hebben gelezen dat er Indianen wonen.
Ze volgen de rivier tot ze niet meer verder kunnen, blijven daar zitten en hopen dat ze gevonden worden, bv. door iemand die de telefoons kan traceren. Maar de batterijen van de telefoons raken leeg.
Na 8 dagen proberen ze aandacht te trekken met de flits van de camera. Als die batterij ook leeg is, proberen ze met hun laatste krachten alsnog terug te gaan.
Ze laten de rugzak achter, die ze nauwelijks nog kunnen optillen en waar ze niets meer aan hebben, en lopen terug.
Bij de gevaarlijke oversteekplaats valt Lisanne in de rivier, raakt gewond en kan er niet meer uitkomen. Kris trekt snel haar broekje uit, zonder de knopen los te maken, en loopt de rivier in om te helpen. Kris valt ook, raakt ook gewond. Ze overlijden in de rivier. Een paar dagen later gaat het hard regenen. De lichamen worden meegesleurd door de rivier. Aaseters doen de rest.
Kort samengevat:
- de richting kwijt maar niet echt verdwaald
- rugzak in situ
- broekje in situ
Nee juist niet. Het is juist zorgvuldigheid want het wordt er expliciet bijvermeld. Dus om onderscheid te maken met het andere stuwmeer dat helemaal in Bocas del Toro ligt (waar we eerst die kaartjes van hadden).quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:12 schreef miura het volgende:
[..]
Er is daar zo goed als zeker maar één stuwmeer met hydro-elektrische dam, dus dat op de grens Bocas del Toro - Chiriqui lijkt me wederom een onzorgvuldigheid van een krant...
Ja, dat moeten ze kunnen zijn, lijkt me.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:14 schreef silliegirl het volgende:
En; ter aanvulling, ik ben ook benieuwd of ze kunnen zien tot wanneer de telefoons aan zijn geweest. Zijn tot het leegraken van de accu's noodoproepen gedaan bijv? Of zijn die meteen gestopt? (Lees; waren ze toen al niet meer in staat om te bellen?)
Het artikel zegt dat niet met zoveel woorden. Er staat dat er een uur na de Mirador noodoproepen zijn proberen te doen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:10 schreef silliegirl het volgende:
Ok, wacht. Ze zijn op de berg geweest, verder gelopen. Als we even uitgaan van de foto qua tijdstip op de berg zijn ze, toen het nog licht was, gaan bellen. Ik zou willen weten of dat met 1 of 2 toestellen is gedaan en hoeveel pogingen er gedaan zijn. Waar ik nu aan denk is dat ze ofwel op dat moment een ongeluk kregen (of 1 van de 2, waarop de ander 911 wilde bellen). Je zou dan verwachten dat er meerdere belpogingen gedaan zijn.
Uitgaande van een ongeluk zou het raar zijn inderdaad, vind ik ook heel vreemd. Misschien hebben ze geprobeerd om een laatste afscheidsfilmpje te schieten, maar door totale zwakte is dat niet gelukt en hebben ze foto's gemaakt ipv filmen.quote:Dat de camera inactief is geweest tot dag 8 roept wel vragen op. Waarom zou je ineens 's nachts zoveel foto's schieten (en daarvoor dus niet..). Hoorden ze een wild beest en wilden ze dat (tevergeefs) afschrikken? Of had iemand anders die camera? Zijn ze bijv. Ontvoerd geweest en hadden ze op dat moment even de mogelijkheid om de camera terug te pakken?
Dat laatste denk ik dan ook, maar wat zo vaag is en blijft (al vanaf 11 juni) is dat alles netjes in de rugzak zat.quote:Mijn gevoel zegt eigenlijk dat die meiden 1 april zijn overleden, of om het leven zijn gebracht. Als ze zelf in staat waren geweest om foto's te maken hadden ze dat, denk ik, al veel eerder gedaan.
Of, als laatste hersenspinsel; ze waren op dag 8 zo gesloopt en kapot dat ze op de een of andere manier nog een boodschap hebben willen achterlaten, maar ze hadden toen enkel een werkende camera meer...
De meeste moderne telefoons schakelen zichzelf uit, als de batterij onder een bepaald niveau komt. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat deze activiteit door het systeem zelf gelogged wordt. En dat zou dus betekenen dat achteraf vastgesteld zou kunnen worden tot wanneer de telefoons aan zijn geweest.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:14 schreef silliegirl het volgende:
En; ter aanvulling, ik ben ook benieuwd of ze kunnen zien tot wanneer de telefoons aan zijn geweest. Zijn tot het leegraken van de accu's noodoproepen gedaan bijv? Of zijn die meteen gestopt? (Lees; waren ze toen al niet meer in staat om te bellen?)
Is op zich weinig op tegen, enige vraag blijft hoe die schoen van Lisanne dan achter een boom niet in de rivierbedding gevonden kan zijn. Grote flash floods zou kunnen. Lijkt me logischer dan aaseters die niet achter een boom een stuk been gaan meeslepen...quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:19 schreef Domnivoor het volgende:
De nieuwe feiten passen bij het idee dat ik al langer had. Wat denken jullie hiervan:
Mijn hypothese
Na de Mirador nemen ze de verkeerde weg. Na een uur gaan ze twijfelen en proberen vergeefs te bellen. Ze besluiten toch door te lopen i.p.v. weer die berg op te gaan, naar het eerstvolgende dorp. Ze hebben gelezen dat er Indianen wonen.
Ze volgen de rivier tot ze niet meer verder kunnen, blijven daar zitten en hopen dat ze gevonden worden, bv. door iemand die de telefoons kan traceren. Maar de batterijen van de telefoons raken leeg.
Na 8 dagen proberen ze aandacht te trekken met de flits van de camera. Als die batterij ook leeg is, proberen ze met hun laatste krachten alsnog terug te gaan.
Ze laten de rugzak achter, die ze nauwelijks nog kunnen optillen en waar ze niets meer aan hebben, en lopen terug.
Bij de gevaarlijke oversteekplaats valt Lisanne in de rivier, raakt gewond en kan er niet meer uitkomen. Kris trekt snel haar broekje uit, zonder de knopen los te maken, en loopt de rivier in om te helpen. Kris valt ook, raakt ook gewond. Ze overlijden in de rivier. Een paar dagen later gaat het hard regenen. De lichamen worden meegesleurd door de rivier. Aaseters doen de rest.
Kort samengevat:
- rugzak in situ
- broekje in situ
Owh? Zijn er meerdere dan? Weet je wat er wel bedoeld wordt dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee dat is een ander stuwmeer, dat ligt niet op de grens van Chiriqui en Bocas.
Zie edit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? Zijn er meerdere dan? Weet je wat er wel bedoeld wordt dan?
Er is (tot op heden) gezegd dat ze 112 (niet noodnummer daar) wilden bellen en niet 911 (wel noodnummer daar). Wat is het nou??quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:10 schreef silliegirl het volgende:
Ok, wacht. Ze zijn op de berg geweest, verder gelopen. Als we even uitgaan van de foto qua tijdstip op de berg zijn ze, toen het nog licht was, gaan bellen. Ik zou willen weten of dat met 1 of 2 toestellen is gedaan en hoeveel pogingen er gedaan zijn. Waar ik nu aan denk is dat ze ofwel op dat moment een ongeluk kregen (of 1 van de 2, waarop de ander 911 wilde bellen). Je zou dan verwachten dat er meerdere belpogingen gedaan zijn.
Het alternatief is, dat ze zijn overvallen. Misschien had 1 iemand nog even de kans om haar telefoon te grijpen en te bellen, maar vond geen gehoor.
Dat de camera inactief is geweest tot dag 8 roept wel vragen op. Waarom zou je ineens 's nachts zoveel foto's schieten (en daarvoor dus niet..). Hoorden ze een wild beest en wilden ze dat (tevergeefs) afschrikken? Of had iemand anders die camera? Zijn ze bijv. Ontvoerd geweest en hadden ze op dat moment even de mogelijkheid om de camera terug te pakken?
Mijn gevoel zegt eigenlijk dat die meiden 1 april zijn overleden, of om het leven zijn gebracht. Als ze zelf in staat waren geweest om foto's te maken hadden ze dat, denk ik, al veel eerder gedaan.
Of, als laatste hersenspinsel; ze waren op dag 8 zo gesloopt en kapot dat ze op de een of andere manier nog een boodschap hebben willen achterlaten, maar ze hadden toen enkel een werkende camera meer...
Ja, vraag dat die onderzoekers, hoe moeten wij dat nou weten. Wat maakt het ook uit? Noodnummer gebeld en niet gelukt, dat is alles.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is (tot op heden) gezegd dat ze 112 (niet noodnummer daar) wilden bellen en niet 911 (wel noodnummer daar). Wat is het nou??
Ik zou niet weten waarom ze dat broekje uit zou doen (en waarom het tot dan wel bleef zitten als het met de knopen aan uit kon). Verder hadden ze uiteraard wel iets aan de rugzak (al was het maar voor het flesje water). En echt zwaar zal het ding ook niet geweest zijn gezien het weinige dat er in zat. Verder lijkt het me vreemd dat ze 7 dagen gewoon gaan zitten wachten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:19 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn hypothese
Kort samengevat:
- rugzak in situ
- broekje in situ
1. Ik denk niet dat dat zo snel gaat (maar ik kan het uiteraard mis hebben)quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hypothese korte broek:
Kris zal toch ook zo nu en dan haar behoefte hebben gedaan. Na enkele dagen was ze zo vermagerd, dat het niet meer nodig was de knopen of rits los te maken. Ze heeft de broek dus gewoon zelf uitgedaan, en vervolgens, om wat voor reden dan ook, niet meer aangedaan.
Volgens mij zijn de artikelen nav de persco van de ouders. om 17:00 uur in het parque central (waar we ook maar 1 bron over hebben) zou een bedankje aan Boquete zijn, geen persco. En het is raar da ze al zouden bedanken als ze nog een week zouden blijven..quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat moeten ze kunnen zijn, lijkt me.
[..]
Het artikel zegt dat niet met zoveel woorden. Er staat dat er een uur na de Mirador noodoproepen zijn proberen te doen.
[..]
Uitgaande van een ongeluk zou het raar zijn inderdaad, vind ik ook heel vreemd. Misschien hebben ze geprobeerd om een laatste afscheidsfilmpje te schieten, maar door totale zwakte is dat niet gelukt en hebben ze foto's gemaakt ipv filmen.
[..]
Dat laatste denk ik dan ook, maar wat zo vaag is en blijft (al vanaf 11 juni) is dat alles netjes in de rugzak zat.
Als je aan het eind van je latijn bent, dan ga je niet alle spulletjes netjes in je rugzak doen (zie de foto's van de kamers en wat een "bende" -ik ben ook zo- ze ervan gemaakt hebben in slechts 2 dagen (29-31 maart)).
En ZEKER niet de camera netjes in het hoesje stoppen. Wat nog zou kunnen is dat je die camera los in je tas doet en ergens veilig in de struiken/tussen rotsen geklemd (ook onduidelijk hoe die rugzak precies gevonden werd) neerzetten.
's nachts omkomen zou wel weer passen met die zonnebrillen, wat ik vanaf het begin een sterke aanwijzing vond.
Maar alles is zo vaag, komt uit secundaire bronnen (vertalingen, misvertalingen, interpretaties, etc.) dat het waarschijnlijk beter is de presentatie om 17:00 in het parque central af te wachten. Dat is over 2,5 uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus we hebben 2 "dorpjes" (paar huisjes waarschijnlijk, er woont daar geen hont) die Culubre Alto (hoog) en Culubre Bajo (laag) heten, ook wordt gesproken over de Rio Playita (die stroomt vlakbij de vindplaats van de rugzak).
Samengevat:
Rivieren:
• officieuze naam rivier ter hoogte van de vindplaatsen: Rio Culebra (vanwege de vele slangen)
• officiele naam rivier: Rio Changuinola (verschillende armen zijn genummerd met Romeinse cijfers)
Administratieve onderverdelingen:
• Provincie Bocas del Toro:
• -> District Changuinola
• --> Corregimiento Nance de Risco
• ---> Alto Romero (wordt vermeld in media)
• ---> Culubre Bajo/Alto (idem)
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 03-08-2014 22:12:31 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Denk dat je gelijk hebt. Wel is een goede griep gehad? Als ik een week niet eet, dan val ik in ieder geval niet zo snel af dat m'n broeken zomaar uitkunnen hoor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Ik denk niet dat dat zo snel gaat (maar ik kan het uiteraard mis hebben)
2. Dan blijft die broek gewoon niet meer om haar lijf zitten.
Het was ook niet echt een vraag aan jullie uiteraardquote:Op zondag 3 augustus 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, vraag dat die onderzoekers, hoe moeten wij dat nou weten. Wat maakt het ook uit? Noodnummer gebeld en niet gelukt, dat is alles.
Ja, dat zeg ik toch? "Ik denk niet dat dat zo snel gaat"quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wel is een goede griep gehad? Als ik een week niet eet, dan val ik in ieder geval niet zo snel af dat m'n broeken zomaar uitkunnen hoor.
Khad 'm net nog ge-editquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch? "Ik denk niet dat dat zo snel gaat"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |