Tot dusver passen de nieuw bekendgemaakte feiten prima in het verdwalingsscenario dat hier eerder is uitgewerkt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
wat hebben K&L dan van 1-8 april gedaan, vraag je je af. Een week in de jungle slapen zonder bescherming en wel veel regen is geen pretje.
Vraag is ook of er foto's gewist zijn. Dat kan je aan de volgnummers zien bij sommige camera's (1 van de beschadigde van mij sowieso).
Er is geen bewijs dat die 90 foto's door menselijk handelen tot stand zijn gekomen. Twee andere scenario's zijn hiervoor reeds genoemd:quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:48 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof niet dat ze tussen de vermissing en het nemen van 90 fotos rondgedoold hebben.
Niemand anders die dat uitermate vreemd vindt?quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1 uur later begonnen ze al te bellen?? Overdag om 14:00 uur al?
mja, dat vind ik ook niet zo aannemelijkquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er is geen bewijs dat die 90 foto's door menselijk handelen tot stand zijn gekomen. Twee andere scenario's zijn hiervoor reeds genoemd:
- Kortsluiting.
- Mechanische activatie door botsingen van de rugzak op de rivier.
Dat zou inderdaad vreemd zijn, maar de gehele tijdlijn is nu omgegooid, en we weten nog steeds niet op basis waarvan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niemand anders die dat uitermate vreemd vindt?
Dacht ik ook eerder, maar pas een week later? En waarom een stuwmeer waar we niet eerder van gehoord hebben (dacht op GEarth iets ten oosten van de MIrador een stuwmeer gezien te hebben)?quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:45 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn hypothese: een van de twee probeert met een flitsende camera de aandacht te trekken van bv. een vliegtuigje.
Ze hebben daar rond die datum wel een helicopter ingezet bij de zoektocht, maar ik kan me niet voorstellen dat die tussen 1 en 4 's nachts gevlogen heeft.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:45 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn hypothese: een van de twee probeert met een flitsende camera de aandacht te trekken van bv. een vliegtuigje.
God, hebben we weer een dominee. Moet jij niet een preek geven ergens joh?quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:55 schreef Vergo het volgende:
Die twee jonge vrouwen zijn dood. Waar valt nog over te praten. Roddeltopic over de ruggen van de doden, hmm?
Globali/Marzoen ben jij het? Dus toch niet uit 1990?quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:55 schreef Vergo het volgende:
Die twee jonge vrouwen zijn dood. Waar valt nog over te praten. Roddeltopic over de ruggen van de doden, hmm?
Klopt ook niet. GMT is 6, niet 5 uur later in de zomer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:53 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ze hebben daar rond die datum wel een helicopter ingezet bij de zoektocht, maar ik kan me niet voorstellen dat die tussen 1 en 4 's nachts gevlogen heeft.
Dat stuwmeer kennen we wel, maar dat ligt iets van 30 km verder dan de gevonden resten. De ouders denken kennelijk dat resten van de meiden daar eventueel heen zijn gespoeld als gevolg van he regenseizoen en hopen kennelijk dat ze daar nog meer resten kunnen vinden. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Stuwmeren zijn over het algemeen erg groot en vooral erg diep. En op de bodem is het orgininele landschap nog aanwezig (of de resten daarvan), het is geen natuurlijk meer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dacht ik ook eerder, maar pas een week later? En waarom een stuwmeer waar we niet eerder van gehoord hebben (dacht op GEarth iets ten oosten van de MIrador een stuwmeer gezien te hebben)?
Daar wil de familie dus duikers hebben. Zo vaag dat dit nu allemaal pas komt. Die rugzak is al op 11 juni, 7 weken geleden gevonden en al vrij snel had men toegang tot de data.
Dat betekent m.i. ook dat die rugzak nooit al die tijd in het water gelegen kan hebben, dat overleeft die electronica "nooit".
Marokkaanse nuchterheid. De meiden zijn dood. Laten we de herinnering aan ze niet verpesten door roddels van tantes en ooms.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Globali/Marzoen ben jij het? Dus toch niet uit 1990?
Een stuwmeer is wel een "klassieke" plek om je te ontdoen van een stoffelijk overschot.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat stuwmeer kennen we wel, maar dat ligt iets van 30 km verder dan de gevonden resten. De ouders denken kennelijk dat resten van de meiden daar eventueel heen zijn gespoeld als gevolg van he regenseizoen en hopen kennelijk dat ze daar nog meer resten kunnen vinden. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Stuwmeren zijn over het algemeen erg groot en vooral erg diep. En op de bodem is het orgininele landschap nog aanwezig (of de resten daarvan), het is geen natuurlijk meer.
Resten kunnen niet 35 km terug stroomopwaarts stromen, dus de lichamen zijn niet rechtstreeks in het stuwmeer terecht gekomen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een stuwmeer is wel een "klassieke" plek om je te ontdoen van een stoffelijk overschot.
Wat een achterlijke misplaatste smiley. Ik kan je nu echt niet meer serieus nemen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het ligt iets complexer. Het spijkerbroekje van Kris lag niet al te ver van de Mirador, maar wel ver van haar eigen bekkenbot.
Op WS werd gesuggereerd dat Lisanne in het water viel en Kris haar broekje uittrok om haar te helpen (vooralsnog zijn daar geen foto's van). Dat zou een reden kunnen zijn waarom dat broekje daar lag. Maar dan heeft Kris dus dagenlang zonder iets aan door de wildernis gezworven, wist ze wel de rugzak te redden, maar niet haar eigen broekje en is het nog steeds een raadsel hoe de resten van Kris (bekkenbot) samen met de resten van Lisanne (schoen) gevonden kunnen zijn. Achter een boom (zie video waar Feliciano de plek aanwijst).
Ja? Toch vreemd dat de rugzak en de voet en het heupbot daar niet gevonden zijn dan. En nee, die kunnen daar niet heen getransporteerd zijn door de rivier. Want die stroomt naar de stuwdam toe, en niet er vanaf.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een stuwmeer is wel een "klassieke" plek om je te ontdoen van een stoffelijk overschot.
Dat denk ik ook. Zie:quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:04 schreef miura het volgende:
[..]
Resten kunnen niet 35 km terug stroomopwaarts stromen, dus de lichamen zijn niet rechtstreeks in het stuwmeer terecht gekomen.
Ik denk dat de ouders verwachten dat resten helemaal met de rivier zijn meegespoeld en daar zijn geëindigd.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat stuwmeer kennen we wel, maar dat ligt iets van 30 km verder dan de gevonden resten. De ouders denken kennelijk dat resten van de meiden daar eventueel heen zijn gespoeld als gevolg van het regenseizoen en hopen kennelijk dat ze daar nog meer resten kunnen vinden. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Stuwmeren zijn over het algemeen erg groot en vooral erg diep. En op de bodem is het orgininele landschap nog aanwezig (of de resten daarvan), het is geen natuurlijk meer.
Een Marokkaanse dominee dus. Dat is dan wel weer bijzonder.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:01 schreef Vergo het volgende:
[..]
Marokkaanse nuchterheid. De meiden zijn dood. Laten we de herinnering aan ze niet verpesten door roddels van tantes en ooms.
Het is je ontgaan dat de ouders het (logischerwijs) zelf niet willen laten rusten en de toedracht willen weten? Dat ze interviews en persconferenties geven om de zaak onder de aandacht van de Panamese autoriteiten en de media te houden?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:01 schreef Vergo het volgende:
[..]
Marokkaanse nuchterheid. De meiden zijn dood. Laten we de herinnering aan ze niet verpesten door roddels van tantes en ooms.
Dat begrijp ik natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat de ouders is ingefluisterd dat ze daar maar eens moeten gaan zoeken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja? Toch vreemd dat de rugzak en de voet en het heupbot daar niet gevonden zijn dan. En nee, die kunnen daar niet heen getransporteerd zijn door de rivier. Want die stroomt naar de stuwdam toe, en niet er vanaf.
Nee dat is een ander stuwmeer, dat ligt niet op de grens van Chiriqui en Bocas.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat stuwmeer kennen we wel, maar dat ligt iets van 30 km verder dan de gevonden resten. De ouders denken kennelijk dat resten van de meiden daar eventueel heen zijn gespoeld als gevolg van he regenseizoen en hopen kennelijk dat ze daar nog meer resten kunnen vinden. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Stuwmeren zijn over het algemeen erg groot en vooral erg diep. En op de bodem is het orgininele landschap nog aanwezig (of de resten daarvan), het is geen natuurlijk meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |