abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:58:00 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142985400
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:58:37 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142985414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:35 schreef rhubarbje het volgende:
Wat is trouwens een beter idee?
Het is geen baantjes zwemmen maar ik wil iets actiefs doen dus ik kan recreatief gaan zwemmen en dan gewoon stug baantjes trekken of ik kan een uurtje of zo gaan fietsen?
Ik zou gaan fietsen, baantjes trekken als er niet baantjes gezwommen wordt is echt de hel volgens mij. Daar kom je bijna niet doorheen. Zeker niet in vakantietijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dit moet zeggen maar misschien moet je het even bij die professionals laten en niet ook bij een forum?
Er is met jou meer aan de hand dan alleen even op dieet willen.

Sorry, dit klinkt vast lullig dan bedoeld
Dan doe ik lullig met je mee, maar ik heb niet het idee dat dit topic nou echt helpt qua gedachtengang want er komt heel veel info langs, allemaal verschillende mensen met verschillende theorieën en manieren van aanpak. Plus commentaar wat mss wel rechtstreeks tegen het advies van de therapeuten in gaat...
pi_142985470
Weekboodschappen zijn weer binnen.
Blauwe bessen gekocht :9
Verder ben ik nog een beetje zoekende hoe ik de weekenden wil aanpakken.
Overdag sowieso normaal eten en dan in de avonden maar opletten, wil niet te streng doen.
pi_142985567
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou gaan fietsen, baantjes trekken als er niet baantjes gezwommen wordt is echt de hel volgens mij. Daar kom je bijna niet doorheen. Zeker niet in vakantietijd.

Oh dat gaat wel mee vallen, ze hebben een apart bad, achterin en binnen dat vrij koud is. gewoon een wedstrijd bad. Alle jeugd en zo speelt buiten bij de glijbanen en de ligweides.
Hoouit wat kinderen die van de startblokken afspringen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142985584
Het ging trouwens ook een tijdje niet goed met mij qua eten en toen heb ik ook hulp gehad. Maar van haar mocht ik specifiek niet op fora posten hier over. Vandaar dat ik het zei
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:29:29 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_142987374
En waarom niet? kritiek te voorkomen oid?
pi_142987485
Ik denk dat je je flink kan laten meeslepen/in de war laten brengen door wat mensen op fora zeggen. Denk ook maar eens aan fora met anorexiapatiënten bijvoorbeeld.

En zeker bij eetstoornissen is het volgens mij eerst van belang dat je een normaal eetpatroon krijgt. Mocht je dan nog niet afvallen na een tijdje, dan kijken ze pas weer verder.(of bij anorexiapatiënten dus teveel aan blijven komen).
pi_142987758
Ach, mij helpt het met eetprobleem dan weer juist wel om hier te zitten. Juist door veel te zien wat normaal is terwijl je af wilt vallen. En door sommige reacties, die ik niet meteen altijd even leuk vind, maar uiteindelijk toch wel helpen.

Het wordt hier gewoon niet geaccepteerd om door te slaan. Vreetbuien? "Hoe komt het en hoe ga jet het oplossen?" Te weinig eten? "Je bent ongezond bezig, eet nog wat noten/kwark whatever." Ik vind dat persoonlijk wel fijn.

Ik heb de afgelopen weken mijn inname verdubbeld en heb toch minder last van paniek of schuldgevoelens.

Maar bij summer2bird speelt er natuurlijk meer dan alleen het afvallen en dan weet ik inderdaad niet of wij daarin helemaal kunnen helpen.
pi_142988670
Het is wel zo dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet als je online en op fora leest over afvallen en gezond eten. Veel tegenstrijdige berichten. Dan is zuivel het kwaad, brood, suikers, dan is vet weer goed, vervolgens maakt vet je dik. Ook nog gedoe met low carb, high carb, low fat, keto, kcal tellen, intuitief eten...

En in combinatie met sporten nog weer een heleboel info.

Ik denk dat als er iets in de basis niet goed zit, het wel verstandig kan zijn om het dieeten nog te laten. :)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:20:50 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142988687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Oh dat gaat wel mee vallen, ze hebben een apart bad, achterin en binnen dat vrij koud is. gewoon een wedstrijd bad. Alle jeugd en zo speelt buiten bij de glijbanen en de ligweides.
Hoouit wat kinderen die van de startblokken afspringen
Klinkt als het zwembad in Tilburg-Zuid... dat water in het achterste, overdekte bad is echt gruwelijk koud... Maar goed, ik lag 1,5 week geleden in de zee bij Alkmaar ergens en dat was ook niet echt warm, maar wel lekker! :D

Eet-wise ben ik overigens weer in m'n ritme. Heb flink hoofdpijn gehad van het afkicken van de suikers (die ik overigens bewust en verantwoord at), maar nu gaat het weer prima! Smoothietijd nu en vanavond bbq :Y)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_142988882
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt als het zwembad in Tilburg-Zuid... dat water in het achterste, overdekte bad is echt gruwelijk koud... Maar goed, ik lag 1,5 week geleden in de zee bij Alkmaar ergens en dat was ook niet echt warm, maar wel lekker! :D

Eet-wise ben ik overigens weer in m'n ritme. Heb flink hoofdpijn gehad van het afkicken van de suikers (die ik overigens bewust en verantwoord at), maar nu gaat het weer prima! Smoothietijd nu en vanavond bbq :Y)
is het ook :P Veel minder gezigzagd dan wanneer er bejaarden drijven bij het baantjes zwemmen en het water was niet koud!
Helaas moest ik er net iets eerder uit dan ik wilde vanwege onweer.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142988906
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik denk dat je je flink kan laten meeslepen/in de war laten brengen door wat mensen op fora zeggen. Denk ook maar eens aan fora met anorexiapatiënten bijvoorbeeld.

En zeker bij eetstoornissen is het volgens mij eerst van belang dat je een normaal eetpatroon krijgt. Mocht je dan nog niet afvallen na een tijdje, dan kijken ze pas weer verder.(of bij anorexiapatiënten dus teveel aan blijven komen).
dit

En als er dan ookan nog andere dingen spelen is het belangrijk om eerst even in een meer besloten groep met professionals je zooi op een rijtje te krijgen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142990209
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:34 schreef laiveneertiekje het volgende:

Dat dus :Y
/spuitelf
pi_142999884
Zijn er hier nog vegetariërs die magere, het liefst eiwitrijke, broodbelegjes weten?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142999964
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:33 schreef rhubarbje het volgende:
Zijn er hier nog vegetariërs die magere, het liefst eiwitrijke, broodbelegjes weten?
Gekookte eitje? :P Eet je wel vis? Want dan zelfgemaakt tonijnsalade, zelfgemaakte eiersalade is ook lekker!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:45:49 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143000238
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:33 schreef rhubarbje het volgende:
Tahin? (getver :') ) roomkaas? houmous?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143000459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:36 schreef Californium het volgende:

[..]

Gekookte eitje? :P Eet je wel vis? Want dan zelfgemaakt tonijnsalade, zelfgemaakte eiersalade is ook lekker!
Ik hou niet van eieren :@ En nee ik eet ook geen vis
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:45 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Tahin? (getver :') ) roomkaas? houmous?
Hummus eet ik al best vaak, maar dat word ook saai
Roomkaas zal ik eens proberen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:03:12 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143000716
noten, paddenstoelen, zeewier, zaden, pitten en kiemgroenten. Een vleesvervanger op basis van soja

Kaas en pindakaas :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143000789
Nom. Ik bedenk me dat ik eigenlijk bijna nooit meer brood eet eigenlijk :D.
pi_143002898
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:36 schreef Californium het volgende:

[..]

Wat doe je zoal in zo'n salade met vis?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:05 schreef Californium het volgende:
Nom. Ik bedenk me dat ik eigenlijk bijna nooit meer brood eet eigenlijk :D.
Wat eet je dan wel? :P
pi_143003278
Tonijn, augurk, tomaat, komkommer :9 kan ook met kikkererwten en dan wat mayo :9

Wat ik dan eet: 2 keer warm of zo'n salade zonder brood, soep, Maaltijdsalade, kwark (dat zou ik de hele dag door kunnen eten).
pi_143003989
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:19 schreef Californium het volgende:
Tonijn, augurk, tomaat, komkommer :9 kan ook met kikkererwten en dan wat mayo :9

Wat ik dan eet: 2 keer warm of zo'n salade zonder brood, soep, Maaltijdsalade, kwark (dat zou ik de hele dag door kunnen eten).
Ik wil ook wat meer salades gaan maken. Die van tonijn klinkt wel lekker ja. O+ Alleen zou ik dan geen mayo doen, maar daar is vast een goede andere optie voor.
pi_143004381
Vandaag was een leuke dag. O+ Voor mijn dieet niet de beste dag, iets meer op dan ik van plan was. Maar het was gewoon gezellig en ik heb het toch nog netjes gehouden.

O: Optimel, muesli, lijnzaad
L: 3 volkoren boterhammen met een beetje mosterd en een plakje kip
T: handje aardbeien
A: BBQ bij mijn schoonzus: salade, half ei, yoghurt dressing, pijnboompitten, komkommer en een cherry tomaatje. En een paar stukjes kip van de barbecue.
T: 2 cocktails van aardbeien en nog een rood fruit dat ik even ben vergeten, met een shotje wodka per glas denk ik, proefde er niets van. En een paar slokken van een wijntje.

Totaal op 1750, ongeveer, want de cocktails weet ik niet precies natuurlijk. Maar het was vers fruitsap, dat merkte ik wel. Dus ik heb gewoon een liter aardbeiensap en 2 shotjes wodka ingevoerd. :')

Anyhow, ik ben er wel blij mee. Ik begin het "met mate" te leren. En dat het of/of is en niet en/en. Vroeger was ik van uitgebreid lunchen dan lekker bbq'en met veel stokbrood, kruidenboter en vet vlees. En dan vervolgens ook nog wat wijntjes erin gieten. Nu heb ik gewoon gekozen om de dag netjes te houden zodat ik in de avond lekker kon genieten. O+
pi_143005373
Vandaag normaal ontbeten (gewoon hotel ontbijt dus broodje, ei met spek en wat fruit). Toen 15 km gefietst (erg steile heuvels hier, pffff), bij een kasteel "gelunched" met een biologisch yoghurt ijsje met aardbeien..
Uit eten geweest.. Dat was wel echt slecht ;( spareribs namelijk..
Maar daarna nog meer dan 60 min achter elkaar baantjes gezwommen, dus dat maakt t weer een beetje goed :)

Dus aan de ene kant was het een goede dag, aan de andere kant een slechte :')
Achja, morgen weer fitnessen en zwemmen en dan eind vd dag helaas weer naar huis..
pi_143010674
Ontbeten met een smoothie van yoghurt en blauwe bessen :9 krijgt ook zo'n mooi kleurtje dan :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')