Wellicht is het handig je iets meer in het onderwerp in te lezen alvorens je zulke topics maakt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef LethalNinja het volgende:
Situatie: Rebellen van Oekraïne schieten per ongeluk een vliegtuig neer, dit doen ze met behulp van kennis en een wapen uit Rusland. Vervolgens krijgt Rusland verregaande sancties.
De Russen hebben niet de opdracht gegeven om dat vliegtuig neer te halen. Het is zelfs nog niet eens duidelijk waarom en door wie het vliegtuig is neergehaald. En toch de sancties tegen Rusland. De Amerikanen kregen toch ook geen sancties toen rebellen de wapens tegen de bevolking gebruikte? Bijvoorbeeld bij de Taliban, of Isisis of Al qaida?
Stel ik heb een wapen vergunning en ik verkoop mijn M-16 aan de buurman die ook een vergunning heeft, vervolgens schiet hij 4 mensen dood. Dan heb ik er toch ook niks mee te maken? Ook al is de buurman een goede vriend, maakt toch geen fuck uit?
Samenvatting klacht: sancties tegen Rusland zijn bullshit
Hoezo?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:00 schreef Catkiller het volgende:
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel
Er worden niet vaak vliegtuigen met toeristen neergehaald?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:05 schreef LethalNinja het volgende:
Als het vliegtuig nou was neergehaald boven Russisch grondgebied dan was het wat anders. Maar dan zou je ook eerst de dialoog aan moeten gaan ipv meteen met sancties te komen. Er worden sowieso wel vaker vliegtuigen uit de lucht gehaald, bijna altijd zonder sancties. Een schadebetaling aan de nabestaanden voldoet meestal wel.
Mensen met een wapenvergunning vergelijken met een zooitje bij elkaar geraapte mensen die strijden voor een stukje land maar door bijna niemand erkend worden is een relevante vergelijking?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:04 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Hoezo?
Is een zeer relevante vergelijking.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:00 schreef Catkiller het volgende:
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel, voor de rest waag ik mij niet eens aan zo'n discussie.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:05 schreef LethalNinja het volgende:
Als het vliegtuig nou was neergehaald boven Russisch grondgebied dan was het wat anders. Maar dan zou je ook eerst de dialoog aan moeten gaan ipv meteen met sancties te komen. Er worden sowieso wel vaker vliegtuigen uit de lucht gehaald, bijna altijd zonder sancties. Een schadebetaling aan de nabestaanden voldoet meestal wel.
Het feit dat het vaker is voorgekomen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:06 schreef Lucas_YT het volgende:
[..]
Er worden niet vaak vliegtuigen met toeristen neergehaald?
Waar de fuck basseer jij dit op?
roflquote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef LethalNinja het volgende:
Situatie: Rebellen van Oekraïne schieten per ongeluk een vliegtuig neer, dit doen ze met behulp van kennis en een wapen uit Rusland. Vervolgens krijgt Rusland verregaande sancties.
De Russen hebben niet de opdracht gegeven om dat vliegtuig neer te halen. Het is zelfs nog niet eens duidelijk waarom en door wie het vliegtuig is neergehaald. En toch de sancties tegen Rusland. De Amerikanen kregen toch ook geen sancties toen rebellen de wapens tegen de bevolking gebruikte? Bijvoorbeeld bij de Taliban, of Isisis of Al qaida?
Stel ik heb een wapenvergunning en ik verkoop mijn M-16 aan de buurman die ook een vergunning heeft, vervolgens schiet hij 4 mensen dood. Dan heb ik er toch ook niks mee te maken? Ook al is de buurman een goede vriend, maakt toch geen fuck uit?
Samenvatting klacht: sancties tegen Rusland zijn bullshit
Mensen die iemand doden - mensen die iemand dodenquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:06 schreef Catkiller het volgende:
Mensen met een wapenvergunning vergelijken met een zooitje bij elkaar geraapte mensen die strijden voor een stukje land maar door bijna niemand erkend worden is een relevante vergelijking?
Ja, maar ik bedoel dat dit niet iets doodgewoons is en dat er dus gewoon bijna altijd sancties volgenquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het feit dat het vaker is voorgekomen?
Nee, er volgen niet altijd sanctiesquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:09 schreef Lucas_YT het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat dit niet iets doodgewoons is en dat er dus gewoon bijna altijd sancties volgen
De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die BUK was door Rusland aan Oekraïne geleverd, Rusland is verantwoordelijk voor het neerhalen van dat vliegtuig.
Aannames ........ 't kan wel degelijk, bv voor de sier boven het bed. Kruisbogen worden ook vaak gekocht ter decoratie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:09 schreef LittleLady het volgende:
Tja als ik een wapen aan mijn buurman lever neem ik aan dat hij hem niet ter decoratie heeft gekocht
Hoe durf je te denken dat degene die die raket heeft afgeschoten schuldig is. Dat is toch lariekoek! Nee, niet degene die 300 man uit de lucht schiet is schuldig, maar huilhuil Rusland huilhuil.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.
Gast.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.
dit dusquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe durf je te denken dat degene die die raket heeft afgeschoten schuldig is. Dat is toch lariekoek! Nee, niet degene die 300 man uit de lucht schiet is schuldig, maar huilhuil Rusland huilhuil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |