je raakt er zo gewend aan vandaag besteld morgen in huis.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:44 schreef Cherna het volgende:
Mij maakt het niets uit.
Wel merk ik dat steeds meer mensen last krijgen van het moet vandaag. Geduld hebben is er niet meer bij.
Kan het ook niet zo zijn dat mensen vandaag de dag steeds meer moeite hebben met het plannen? Ik heb me nooit beperkt gevoeld in mijn vrijheid. Dat winkels op zondag open zijn heb ik totaal geen moeite mee. Maar om dit aan vrijheid te koppelen? Nou ja ieder zijn ding.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het grootste gedeelte van de mensen worden beperkt in hun vrijheid door mensen die hun zaken niet op orde hebben
Dan heb je geluk. Hier hangen ze het gewoon in een tasje aan de voordeur als je pech hebt (afgelopen dinsdag nog gebeurd) of zetten ze het onbewaakt in de voortuin. Zijn ze er ook vanaf.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook altijd al op andere dagen, soms komen ze rond een uur of 20:00 pas. En vaak ook als je niet thuis bent en ze zijn 's middags al geweest toch 's avonds nog een keer, zijn ze er vanaf.
2 dagen vooruit denken schijnt voor veel mensen een enorm probleem te zijn jaquote:Op donderdag 31 juli 2014 00:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Kan het ook niet zo zijn dat mensen vandaag de dag steeds meer moeite hebben met het plannen? Ik heb me nooit beperkt gevoeld in mijn vrijheid. Dat winkels op zondag open zijn heb ik totaal geen moeite mee. Maar om dit aan vrijheid te koppelen? Nou ja ieder zijn ding.
Dat kun je over elke dag van de week zeggen en is onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welnee, er is niemand die niet online koopt omdat ze op zondag niets bezorgd krijgen.
Doe niet zo zuur.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:01 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nou en..het is kut volk. Allemaal!
Dit zit er al heel lang aan te komen. Werken zul je! Kapitalisme fuck yeahquote:Op donderdag 31 juli 2014 11:24 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben er niet zo voor. Nog even en van een weekend is geen sprake meer omdat werken op zaterdag en zondag net zo normaal wordt als op andere dagen waarna dus ook de extra beloningen komen te vervallen omdat het toch bijna een gewone werkdag is.
Alles voor geld en economische groei.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit zit er al heel lang aan te komen. Werken zul je! Kapitalisme fuck yeah
Dat niet alleen, het is natuurlijk ook in ''voordeel'' van de ultra materialistische mensen die je nu zo veel ziet. Ik bedoel, je wil toch die nieuwe iPhone, of die nieuwe UHD TV kunnen kopen? Fietsen? Ben je gek, ik koop wel een auto! Meer meer meer meerquote:
Mee eens ik moet altijd denken aan: waar stopt het?quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
2 dagen vooruit denken schijnt voor veel mensen een enorm probleem te zijn ja
Ja geld is niet het goede woord inderdaad. Alles voor bezit en status, die net nieuwere telefoon of tablet als je buurman.Een tv die een half jaar oud is is natuurlijk al verouderd en moet vernieuwd worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het is natuurlijk ook in ''voordeel'' van de ultra materialistische mensen die je nu zo veel ziet. Ik bedoel, je wil toch die nieuwe iPhone, of die nieuwe UHD TV kunnen kopen? Fietsen? Ben je gek, ik koop wel een auto! Meer meer meer meer
Gadverdamme man.
Dan moet je eerder kotsen op de schijn zzp constructie die POST.NL hanteert en hiervoor niet keihard door de overheid op de vingers getikt wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dat zijn allemaal schijn-zzp'ers, ik verwacht niet dat ze er een cent bij krijgen en hun enige vaste vrije dag vervalt.
24-uurs economie
Dat hele subcontract systeem van ze is een farce inderdaad.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet je eerder kotsen op de schijn zzp constructie die POST.NL hanteert en hiervoor niet keihard door de overheid op de vingers getikt wordt.
oftewel: we onderbetalen onze bezorgers nog steeds, maar dwingen ze nu om ook op zondag op te komen dravenvoor dat hongerloontje waarmee we ze afschepen.quote:Toch zal dat niet direct extra banen opleveren. ''Hetzelfde aantal pakketten wordt nu over meer dagen verspreid. Wat er aan bezorgingen op zondag bijkomt, gaat er bij andere dagen van af."
Ja maar dat groeit het zonder zondagbezorging ook wel. Dus die bezorgers worden er niet beter van.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online verkoop groeit in NL met ongeveer een miljard per jaar
Op termijn verleent een concurrent wel dergelijke service en hebben de bezorgers überhaupt geen werk meer. Vraag me af of ze daar beter van worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:00 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ja maar dat groeit het zonder zondagbezorging ook wel. Dus die bezorgers worden er niet beter van.
Nee, dat worden ze niet. Ik doe zelf ook wat postbezorging voor Sandd via zo'n onderaannemer.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Op termijn verleent een concurrent wel dergelijke service en hebben de bezorgers überhaupt geen werk meer. Vraag me af of ze daar beter van worden.
je kan een euro maar 1 keer uitgevenquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online verkoop groeit in NL met ongeveer een miljard per jaar
PostNL komt bij mij meestal de pakjes pas tegen 22:00 bezorgen. Wel handig, want op doordeweeksedagen ben ik dan meestal wel thuis en overdag niet. Alleen 't moet ook niet later worden, want ik heb er weinig trek in dat ze me om 23:00 uit bed bellen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook altijd al op andere dagen, soms komen ze rond een uur of 20:00 pas. En vaak ook als je niet thuis bent en ze zijn 's middags al geweest toch 's avonds nog een keer, zijn ze er vanaf.
Online ipv in winkels?quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:44 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
je kan een euro maar 1 keer uitgeven
Oh, eerst waren het dezelfde hoeveelheid pakjes in meer dagen, nu zijn het meer pakjes iedere jaar en nog is het niet goed?quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:00 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ja maar dat groeit het zonder zondagbezorging ook wel. Dus die bezorgers worden er niet beter van.
Nou, moet ik hier nu serieus op in gaan? Dacht het niet. Toffe peer ben je hoor. Jij hebt het helemaal gemaakt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, eerst waren het dezelfde hoeveelheid pakjes in meer dagen, nu zijn het meer pakjes iedere jaar en nog is het niet goed?
Als pakjesbezorgers een betere baan willen moeten ze betere skills ontwikkelen.
ja een euro die online word uitgegeven geven de mensen niet uit in een fysieke winkelquote:
Even aanvulling: 14 overheerlijke ijsklontjes voor ¤12,99. Daar heb je dus twee van die plastic ijsklontjemakers voor.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:36 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ja, alles voor een glimlach is hun leus. Als een boer met kiespijn.
En?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:33 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ja een euro die online word uitgegeven geven de mensen niet uit in een fysieke winkel
24/7 voor iedereen.quote:
dus het is niet zo dat er meer omzet totaal word gemaaktquote:
Valt wel mee. Heb er een mp3speler en koptelefoon vandaan en die waren bij bol even duur.quote:
Dit idd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
24/7 voor iedereen.![]()
Maar zonder grappen, elke winkel/dienst die op 'ongebruikelijke' tijdstippen open is/verleend wordt vereist ook weer ondersteunende diensten. Om maar eens met een heel voor de hand liggend voorbeeld te komen: kinderopvang. Hoe meer mensen op ongebruikelijke tijdstippen werken, hoe meer vraag er naar die service ontstaat.
Nou is kinderopvang een voorbeeld dat erg voor de hand ligt maar het geldt dus voor alles: leidinggevenden, administratie, ICT, catering etc etc. En zo gaat het steeds verder, in eerste instantie zullen alleen zaken die absoluut noodzakelijk zijn voor de directe uitvoering van de dienst op buitengewone tijden worden ingezet, als op een gegeven moment het halve bedrijf op dat soort tijden werkt gaat het wringen met de helft die het niet doet. Dan wil je niet dat je juridische zaken pas op dinsdag op jou verzoeken van zaterdagochtend in gaat (lekker 'normaal' weekend en tot dinsdagochtend bezig met het inhalen van het werk wat er op zaterdag en zondag bij is gekomen), je klant (al dan niet intern) verwacht van dat soort zaken ook gewoon dat het dan snel geregeld wordt.
De vraag is: hoe ver wil je als maatschappij gaan in flexibiliteit en werken op 'ongewone' uren. Het antwoord is voor de meeste Nederlanders: net zo lang totdat ik er zelf 'last' van krijg vermoed ik.
Als je een gezin hebt en de ene werkt juist buiten de normale kantooruren kun je ook andersom redeneren dat jij er minder kinderopvang nodig is omdat altijd wel een van de 2 ouders zelf tijd heeft.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar zonder grappen, elke winkel/dienst die op 'ongebruikelijke' tijdstippen open is/verleend wordt vereist ook weer ondersteunende diensten. Om maar eens met een heel voor de hand liggend voorbeeld te komen: kinderopvang. Hoe meer mensen op ongebruikelijke tijdstippen werken, hoe meer vraag er naar die service ontstaat.
1) Het gaat me niet om de totale hoeveelheid kinderopvang, het gaat erom dat de vraag naar kinderopvang op 'ongebruikelijke' tijdstippen toe zal nemen naar mate er meer mensen op die tijdstippen moeten werken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je een gezin hebt en de ene werkt juist buiten de normale kantooruren kun je ook andersom redeneren dat jij er minder kinderopvang nodig is omdat altijd wel een van de 2 ouders zelf tijd heeft.
Er zijn genoeg werkzaamheden die 24/7 uitgevoerd kunnen worden en er zijn ook genoeg werkzaamheden waarbij dit niet mogelijk blijkt. Wat is het alternatief dan? Iedereen gewoon braaf van 9 tot 5 laten werken? Ook niet echt meer van deze tijd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
24/7 voor iedereen.![]()
Maar zonder grappen, elke winkel/dienst die op 'ongebruikelijke' tijdstippen open is/verleend wordt vereist ook weer ondersteunende diensten. Om maar eens met een heel voor de hand liggend voorbeeld te komen: kinderopvang. Hoe meer mensen op ongebruikelijke tijdstippen werken, hoe meer vraag er naar die service ontstaat.
Nou is kinderopvang een voorbeeld dat erg voor de hand ligt maar het geldt dus voor alles: leidinggevenden, administratie, ICT, catering etc etc. En zo gaat het steeds verder, in eerste instantie zullen alleen zaken die absoluut noodzakelijk zijn voor de directe uitvoering van de dienst op buitengewone tijden worden ingezet, als op een gegeven moment het halve bedrijf op dat soort tijden werkt gaat het wringen met de helft die het niet doet. Dan wil je niet dat je juridische zaken pas op dinsdag op jou verzoeken van zaterdagochtend in gaat (lekker 'normaal' weekend en tot dinsdagochtend bezig met het inhalen van het werk wat er op zaterdag en zondag bij is gekomen), je klant (al dan niet intern) verwacht van dat soort zaken ook gewoon dat het dan snel geregeld wordt.
De vraag is: hoe ver wil je als maatschappij gaan in flexibiliteit en werken op 'ongewone' uren. Het antwoord is voor de meeste Nederlanders: net zo lang totdat ik er zelf 'last' van krijg vermoed ik.
Tuurlijk wel. E&Y factureert welquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Veel mensen vinden het ook maar steeds normaler dat ze op elk tijdstip van elke dag kunnen krijgen wat ze willen. Ik heb een belastingadvieskantoor met kantoor aan huis en merk dat mensen steeds meer 's avonds en in het weekend bellen met vragen die niet dringend zijn. Gewoon omdat het kan. Ik gebruik daarom alleen nog een vaste lijn voor mijn kantoor en neem deze 's avonds en in het weekend niet meer op.
[quote]
Als mensen bij een groot kantoor klant zijn, Ernst & Young of zo, kunnen ze daar op die tijdstippen ook niet terecht.
Of zie het als een kans.quote:Ik doe dit echt uit zelfbescherming en dat werkt prima. Bij echte noodgevallen (die er op die tijdstippen eigenlijk nooit zijn, want dan zijn de belastingdienst en banken ook gesloten) kunnen ze beter een email sturen.
Maar wat ik wil zeggen is dat mensen het allemaal maar normaal vinden dat alles op elk moment kan, ook al is het helemaal niet nodig. Tot ze zelf de sjaak zijn en op ongebruikelijke tijdstippen moeten opdraven.
Daar gaat het niet om, ik heb genoeg klanten en verdien mooi. Ik kan ook best 7 dagen 12 uur per dag werken, werk genoeg. Maar dan houd je dit werk denk ik niet heel lang vol. En een leuk leven hebben is ook belangrijk. Overigens werk ik nog vaak genoeg op die tijdstippen, maar ik wil dan geen mensen te woord staan. En zeker niet dat dat een gewoonte wordt. Mijn punt is dat iedereen het maar normaal vindt om altijd op elk moment geholpen te kunnen worden. Geduld bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. E&Y factureert wel
[..]
Of zie het als een kans.
Laat ze maar bellen 's avonds en in het weekend en hang er een leuk tarief aan.
Dan neem je personeel in dienst die de overige 40 uur doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik heb genoeg klanten en verdien mooi. Ik kan ook best 7 dagen 12 uur per dag werken, werk genoeg. Maar dan houd je dit werk denk ik niet heel lang vol. En een leuk leven hebben is ook belangrijk. Overigens werk ik nog vaak genoeg op die tijdstippen, maar ik wil dan geen mensen te woord staan. En zeker niet dat dat een gewoonte wordt.
Dat kan, dan ben ik binnen een paar jaar een zeer goed lopend bedrijf met 10 man personeel. Maar dat wil ik dus juist niet. Noem het desnoods arrogant, ik vind vrijheid ook heel belangrijjk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je personeel in dienst die de overige 40 uur doen.![]()
Dat banken en andere dienstverleners nog steeds in het jaar 0 blijven hangen is misplaatste arrogantie. In de industrie wordt al eeuwen in 5 ploegen diensten gewerkt daar hoor ik hier mensen nooit voor opkomen dat deze mensen het maar zo zwaar hebben en eigenlijk al na 20 jaar ploegendiensten draaien met pensioen zouden moeten kunnen gaan.
Dit dusquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je personeel in dienst die de overige 40 uur doen.![]()
Dat banken en andere dienstverleners nog steeds in het jaar 0 blijven hangen is misplaatste arrogantie. In de industrie wordt al eeuwen in 5 ploegen diensten gewerkt daar hoor ik hier mensen nooit voor opkomen dat deze mensen het maar zo zwaar hebben en eigenlijk al na 20 jaar ploegendiensten draaien met pensioen zouden moeten kunnen gaan.
Feit is, we leven in een wereld waarbij informatie met een paar muisklikken 9 van de 10 keer direct te vinden is. Dat men dan verwacht dat de ene keer die informatie die men zoekt ook direct beschikbaar is is niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik heb genoeg klanten en verdien mooi. Ik kan ook best 7 dagen 12 uur per dag werken, werk genoeg. Maar dan houd je dit werk denk ik niet heel lang vol. En een leuk leven hebben is ook belangrijk. Overigens werk ik nog vaak genoeg op die tijdstippen, maar ik wil dan geen mensen te woord staan. En zeker niet dat dat een gewoonte wordt. Mijn punt is dat iedereen het maar normaal vindt om altijd op elk moment geholpen te kunnen worden. Geduld bestaat niet meer.
Omdat ik de klant ben misschien?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou jij op zondag een financieel advies moeten hebben?
Ze vinden het dan ook niet normaal, ze worden volledig opgeslokt door hun eigen perspectief. Op die manier kun je natuurlijk geen norm formuleren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat ik wil zeggen is dat mensen het allemaal maar normaal vinden dat alles op elk moment kan, ook al is het helemaal niet nodig. Tot ze zelf de sjaak zijn en op ongebruikelijke tijdstippen moeten opdraven.
Een ploegendienst is er vanuit noodzaak, bijvoorbeeld doordat patienten de neiging hebben ook 's nachts hulpbehoevend te zijn, doordat sommige voedingsmiddelen bederfelijk zijn en doordat machines of ovens niet zomaar aan en uit gezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je personeel in dienst die de overige 40 uur doen.![]()
Dat banken en andere dienstverleners nog steeds in het jaar 0 blijven hangen is misplaatste arrogantie. In de industrie wordt al eeuwen in 5 ploegen diensten gewerkt daar hoor ik hier mensen nooit voor opkomen dat deze mensen het maar zo zwaar hebben en eigenlijk al na 20 jaar ploegendiensten draaien met pensioen zouden moeten kunnen gaan.
En dan ook nog stug op maandagochtend open zijn terwijl er geen kip komt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus
Ach en wee klagen als winkels op zondag open zijn over het arme personeel, maar nooit iemand die je kan uitleggen wat winkels zo speciaal maakt ivm industrie, ziekenzorg, horeca, politie, tankstations, gas, water, licht, telecom, gevangeniswezen, etc etc
En waarom kan dat niet wachten tot maandag of dinsdag?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat ik de klant ben misschien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |