Oh, eerst waren het dezelfde hoeveelheid pakjes in meer dagen, nu zijn het meer pakjes iedere jaar en nog is het niet goed?quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:00 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ja maar dat groeit het zonder zondagbezorging ook wel. Dus die bezorgers worden er niet beter van.
Nou, moet ik hier nu serieus op in gaan? Dacht het niet. Toffe peer ben je hoor. Jij hebt het helemaal gemaakt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, eerst waren het dezelfde hoeveelheid pakjes in meer dagen, nu zijn het meer pakjes iedere jaar en nog is het niet goed?
Als pakjesbezorgers een betere baan willen moeten ze betere skills ontwikkelen.
ja een euro die online word uitgegeven geven de mensen niet uit in een fysieke winkelquote:
Even aanvulling: 14 overheerlijke ijsklontjes voor ¤12,99. Daar heb je dus twee van die plastic ijsklontjemakers voor.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:36 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ja, alles voor een glimlach is hun leus. Als een boer met kiespijn.
En?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:33 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ja een euro die online word uitgegeven geven de mensen niet uit in een fysieke winkel
24/7 voor iedereen.quote:
dus het is niet zo dat er meer omzet totaal word gemaaktquote:
Valt wel mee. Heb er een mp3speler en koptelefoon vandaan en die waren bij bol even duur.quote:
Dit idd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
24/7 voor iedereen.![]()
Maar zonder grappen, elke winkel/dienst die op 'ongebruikelijke' tijdstippen open is/verleend wordt vereist ook weer ondersteunende diensten. Om maar eens met een heel voor de hand liggend voorbeeld te komen: kinderopvang. Hoe meer mensen op ongebruikelijke tijdstippen werken, hoe meer vraag er naar die service ontstaat.
Nou is kinderopvang een voorbeeld dat erg voor de hand ligt maar het geldt dus voor alles: leidinggevenden, administratie, ICT, catering etc etc. En zo gaat het steeds verder, in eerste instantie zullen alleen zaken die absoluut noodzakelijk zijn voor de directe uitvoering van de dienst op buitengewone tijden worden ingezet, als op een gegeven moment het halve bedrijf op dat soort tijden werkt gaat het wringen met de helft die het niet doet. Dan wil je niet dat je juridische zaken pas op dinsdag op jou verzoeken van zaterdagochtend in gaat (lekker 'normaal' weekend en tot dinsdagochtend bezig met het inhalen van het werk wat er op zaterdag en zondag bij is gekomen), je klant (al dan niet intern) verwacht van dat soort zaken ook gewoon dat het dan snel geregeld wordt.
De vraag is: hoe ver wil je als maatschappij gaan in flexibiliteit en werken op 'ongewone' uren. Het antwoord is voor de meeste Nederlanders: net zo lang totdat ik er zelf 'last' van krijg vermoed ik.
Als je een gezin hebt en de ene werkt juist buiten de normale kantooruren kun je ook andersom redeneren dat jij er minder kinderopvang nodig is omdat altijd wel een van de 2 ouders zelf tijd heeft.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar zonder grappen, elke winkel/dienst die op 'ongebruikelijke' tijdstippen open is/verleend wordt vereist ook weer ondersteunende diensten. Om maar eens met een heel voor de hand liggend voorbeeld te komen: kinderopvang. Hoe meer mensen op ongebruikelijke tijdstippen werken, hoe meer vraag er naar die service ontstaat.
1) Het gaat me niet om de totale hoeveelheid kinderopvang, het gaat erom dat de vraag naar kinderopvang op 'ongebruikelijke' tijdstippen toe zal nemen naar mate er meer mensen op die tijdstippen moeten werken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je een gezin hebt en de ene werkt juist buiten de normale kantooruren kun je ook andersom redeneren dat jij er minder kinderopvang nodig is omdat altijd wel een van de 2 ouders zelf tijd heeft.
Er zijn genoeg werkzaamheden die 24/7 uitgevoerd kunnen worden en er zijn ook genoeg werkzaamheden waarbij dit niet mogelijk blijkt. Wat is het alternatief dan? Iedereen gewoon braaf van 9 tot 5 laten werken? Ook niet echt meer van deze tijd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
24/7 voor iedereen.![]()
Nou is kinderopvang een voorbeeld dat erg voor de hand ligt maar het geldt dus voor alles: leidinggevenden, administratie, ICT, catering etc etc. En zo gaat het steeds verder, in eerste instantie zullen alleen zaken die absoluut noodzakelijk zijn voor de directe uitvoering van de dienst op buitengewone tijden worden ingezet, als op een gegeven moment het halve bedrijf op dat soort tijden werkt gaat het wringen met de helft die het niet doet. Dan wil je niet dat je juridische zaken pas op dinsdag op jou verzoeken van zaterdagochtend in gaat (lekker 'normaal' weekend en tot dinsdagochtend bezig met het inhalen van het werk wat er op zaterdag en zondag bij is gekomen), je klant (al dan niet intern) verwacht van dat soort zaken ook gewoon dat het dan snel geregeld wordt.
De vraag is: hoe ver wil je als maatschappij gaan in flexibiliteit en werken op 'ongewone' uren. Het antwoord is voor de meeste Nederlanders: net zo lang totdat ik er zelf 'last' van krijg vermoed ik.
Tuurlijk wel. E&Y factureert welquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Veel mensen vinden het ook maar steeds normaler dat ze op elk tijdstip van elke dag kunnen krijgen wat ze willen. Ik heb een belastingadvieskantoor met kantoor aan huis en merk dat mensen steeds meer 's avonds en in het weekend bellen met vragen die niet dringend zijn. Gewoon omdat het kan. Ik gebruik daarom alleen nog een vaste lijn voor mijn kantoor en neem deze 's avonds en in het weekend niet meer op.
[quote]
Als mensen bij een groot kantoor klant zijn, Ernst & Young of zo, kunnen ze daar op die tijdstippen ook niet terecht.
Of zie het als een kans.quote:Ik doe dit echt uit zelfbescherming en dat werkt prima. Bij echte noodgevallen (die er op die tijdstippen eigenlijk nooit zijn, want dan zijn de belastingdienst en banken ook gesloten) kunnen ze beter een email sturen.
Maar wat ik wil zeggen is dat mensen het allemaal maar normaal vinden dat alles op elk moment kan, ook al is het helemaal niet nodig. Tot ze zelf de sjaak zijn en op ongebruikelijke tijdstippen moeten opdraven.
Daar gaat het niet om, ik heb genoeg klanten en verdien mooi. Ik kan ook best 7 dagen 12 uur per dag werken, werk genoeg. Maar dan houd je dit werk denk ik niet heel lang vol. En een leuk leven hebben is ook belangrijk. Overigens werk ik nog vaak genoeg op die tijdstippen, maar ik wil dan geen mensen te woord staan. En zeker niet dat dat een gewoonte wordt. Mijn punt is dat iedereen het maar normaal vindt om altijd op elk moment geholpen te kunnen worden. Geduld bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. E&Y factureert wel
[..]
Of zie het als een kans.
Laat ze maar bellen 's avonds en in het weekend en hang er een leuk tarief aan.
Dan neem je personeel in dienst die de overige 40 uur doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik heb genoeg klanten en verdien mooi. Ik kan ook best 7 dagen 12 uur per dag werken, werk genoeg. Maar dan houd je dit werk denk ik niet heel lang vol. En een leuk leven hebben is ook belangrijk. Overigens werk ik nog vaak genoeg op die tijdstippen, maar ik wil dan geen mensen te woord staan. En zeker niet dat dat een gewoonte wordt.
Dat kan, dan ben ik binnen een paar jaar een zeer goed lopend bedrijf met 10 man personeel. Maar dat wil ik dus juist niet. Noem het desnoods arrogant, ik vind vrijheid ook heel belangrijjk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je personeel in dienst die de overige 40 uur doen.![]()
Dat banken en andere dienstverleners nog steeds in het jaar 0 blijven hangen is misplaatste arrogantie. In de industrie wordt al eeuwen in 5 ploegen diensten gewerkt daar hoor ik hier mensen nooit voor opkomen dat deze mensen het maar zo zwaar hebben en eigenlijk al na 20 jaar ploegendiensten draaien met pensioen zouden moeten kunnen gaan.
Dit dusquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat banken en andere dienstverleners nog steeds in het jaar 0 blijven hangen is misplaatste arrogantie. In de industrie wordt al eeuwen in 5 ploegen diensten gewerkt daar hoor ik hier mensen nooit voor opkomen dat deze mensen het maar zo zwaar hebben en eigenlijk al na 20 jaar ploegendiensten draaien met pensioen zouden moeten kunnen gaan.
Feit is, we leven in een wereld waarbij informatie met een paar muisklikken 9 van de 10 keer direct te vinden is. Dat men dan verwacht dat de ene keer die informatie die men zoekt ook direct beschikbaar is is niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik heb genoeg klanten en verdien mooi. Ik kan ook best 7 dagen 12 uur per dag werken, werk genoeg. Maar dan houd je dit werk denk ik niet heel lang vol. En een leuk leven hebben is ook belangrijk. Overigens werk ik nog vaak genoeg op die tijdstippen, maar ik wil dan geen mensen te woord staan. En zeker niet dat dat een gewoonte wordt. Mijn punt is dat iedereen het maar normaal vindt om altijd op elk moment geholpen te kunnen worden. Geduld bestaat niet meer.
Omdat ik de klant ben misschien?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou jij op zondag een financieel advies moeten hebben?
Ze vinden het dan ook niet normaal, ze worden volledig opgeslokt door hun eigen perspectief. Op die manier kun je natuurlijk geen norm formuleren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat ik wil zeggen is dat mensen het allemaal maar normaal vinden dat alles op elk moment kan, ook al is het helemaal niet nodig. Tot ze zelf de sjaak zijn en op ongebruikelijke tijdstippen moeten opdraven.
Een ploegendienst is er vanuit noodzaak, bijvoorbeeld doordat patienten de neiging hebben ook 's nachts hulpbehoevend te zijn, doordat sommige voedingsmiddelen bederfelijk zijn en doordat machines of ovens niet zomaar aan en uit gezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan ook nog stug op maandagochtend open zijn terwijl er geen kip komt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus
Ach en wee klagen als winkels op zondag open zijn over het arme personeel, maar nooit iemand die je kan uitleggen wat winkels zo speciaal maakt ivm industrie, ziekenzorg, horeca, politie, tankstations, gas, water, licht, telecom, gevangeniswezen, etc etc
En waarom kan dat niet wachten tot maandag of dinsdag?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat ik de klant ben misschien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |