Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
@YUR jij zei laatst dat je stopt met streeftijden. Wil dat nu echt zeggen dat jij niet meer voor de sub 20 gaat?
Niet elk loopje ga ik voor een streeftijd (of afstand) omdat ik soms mee doe door een ander reden (omgeving, zwaarte van het loopje, wie er mee doen, etc.) Maar ik vind het (nu nog) onmogelijk om helemaal geen streeftijden/afstand te hebben waar ik naar streef. Want ik weet dat ik sneller/verder kan. Heb jij dat helemaal niet meer?
@YUR jij zei laatst dat je stopt met streeftijden. Wil dat nu echt zeggen dat jij niet meer voor de sub 20 gaat?
Niet elk loopje ga ik voor een streeftijd (of afstand) omdat ik soms mee doe door een ander reden (omgeving, zwaarte van het loopje, wie er mee doen, etc.) Maar ik vind het (nu nog) onmogelijk om helemaal geen streeftijden/afstand te hebben waar ik naar streef. Want ik weet dat ik sneller/verder kan. Heb jij dat helemaal niet meer?
Sub20 is al nooit echt echt een doel geweest...ik heb pas twee keer een 5km gelopen, en dat vond ik 2 keer niet leuk.
Op dit moment geef ik echt totaal niet meer om tijden en snelheden. Ik wil gewoon lekker lopen, meer niet. In beweging zijn.
Op woensdag 30 juli 2014 09:31 schreef YUR het volgende: Op dit moment geef ik echt totaal niet meer om tijden en snelheden. Ik wil gewoon lekker lopen, meer niet. In beweging zijn.
Zolang er nog rek in zit (of als ik heel naief dat gevoel heb) probeer ik mezelf te verbeteren. Ik blijf het toch wel motiverend vinden om te zien dat PR's verbroken kunnen worden. Maar de boog kan niet altijd gespannen staan en vaak is het inderdaad lekker om te lopen om het lopen, dat had ik heel sterk bij de Golden Tenloop.
Zolang er nog rek in zit (of als ik heel naief dat gevoel heb) probeer ik mezelf te verbeteren. Ik blijf het toch wel motiverend vinden om te zien dat PR's verbroken kunnen worden. Maar de boog kan niet altijd gespannen staan en vaak is het inderdaad lekker om te lopen om het lopen, dat had ik heel sterk bij de Golden Tenloop.
PR's komen ooit wel weer...of misschien ook niet. Je weet maar nooit wat er vanuit ontspanning komt, zeker op langere afstanden
PR's komen ooit wel weer...of misschien ook niet. Je weet maar nooit wat er vanuit ontspanning komt, zeker op langere afstanden
Dat hoor je inderdaad heel vaak, dat je vanuit ontspanning snelle tijden kunt lopen. In sommige trainingen maak ik dat ook wel mee, dat ik voor mijn gevoel inhoud, maar toch net zo snel loop als wanneer ik mijn best doe.
Zodra ik denk mijn top te hebben bereikt, ga ik PR's resetten naar mijn leeftijdscategorie. Mijn M35-PR's zijn sneller dan mijn MSEN-PR's, al was het maar omdat ik tot mijn 34e nooit verder gelopen heb dan 1500 m tijdens gym (en dan zwarte sneeuw zag na afloop)
Op woensdag 30 juli 2014 09:47 schreef YUR het volgende: Oh, en geen tijden of tempo's nastreven wil niet per definitie zeggen dat ik ineens veel langzamer ga lopen he?
Op woensdag 30 juli 2014 09:47 schreef YUR het volgende: Oh, en geen tijden of tempo's nastreven wil niet per definitie zeggen dat ik ineens veel langzamer ga lopen he?
Ik hoop het niet. Ik hoop dat jij nog hele mooie pr's ga lopen. Jouw naam stond!! wel bij de 5km met een tijd die ik wou verbeteren in mijn zwarte boekje.
quote:
Op woensdag 30 juli 2014 09:40 schreef Zwabberhark het volgende: Zolang er nog rek in zit (of als ik heel naief dat gevoel heb) probeer ik mezelf te verbeteren. Ik blijf het toch wel motiverend vinden om te zien dat PR's verbroken kunnen worden. Maar de boog kan niet altijd gespannen staan en vaak is het inderdaad lekker om te lopen om het lopen, dat had ik heel sterk bij de Golden Tenloop.
Precies dit ja. En het lopen om te lopen heb ik dus bij trails. Ik heb wel altijd een tijd in gedachte waar ik onder wil zitten maar ik loop ze vooral voor de omgeving en gezelligheid. Haal ik de tijd niet, vind ik dat bij zulke loopjes geen ramp. O en de snacks (van taart tot de winegums) die je onderweg krijgt. Daar doe ik het ook voor
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Ook in Zweden is gedacht aan de asfaltliefhebbers: de Klarälvsbanan bestaat uit 90 kilometer glad zwart autoloos asfalt:
Je komt er vooral rolskiërs tegen, enkele fietsers, af en toe een wandelaar en heel soms een hardloper. Hardlopers heb ik hier sowieso nauwelijks gezien en als je er een tegenkomt is het een Nederlander.
Ik vind onderstaande veel leuker lopen, maar als je je vermoeide enkels wat wil ontzien is die Klarälvsbanan helemaal zo gek nog niet.
Op woensdag 30 juli 2014 10:14 schreef ..-._---_-.- het volgende: Ook in Zweden is gedacht aan de asfaltliefhebbers: de Klarälvsbanan bestaat uit 90 kilometer glad zwart autoloos asfalt: [ afbeelding ]
Je komt er vooral rolskiërs tegen, enkele fietsers, af en toe een wandelaar en heel soms een hardloper. Hardlopers heb ik hier sowieso nauwelijks gezien en als je er een tegenkomt is het een Nederlander.
Ik vind onderstaande veel leuker lopen, maar als je je vermoeide enkels wat wil ontzien is die Klarälvsbanan helemaal zo gek nog niet. [ afbeelding ]
Op woensdag 30 juli 2014 10:14 schreef ..-._---_-.- het volgende: Ook in Zweden is gedacht aan de asfaltliefhebbers: de Klarälvsbanan bestaat uit 90 kilometer glad zwart autoloos asfalt: [ afbeelding ]
Ik vind onderstaande veel leuker lopen, maar als je je vermoeide enkels wat wil ontzien is die Klarälvsbanan helemaal zo gek nog niet. [ afbeelding ]