Kan zijn, maar ik denk ook dat als je enig sympathie voor Israel koestert, je je toch mag afvragen of dit niet buiten alle proporties dreigt te geraken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
True. Maar ook dit ingeslapen volk heeft een grens en waar die precies ligt, moeten we nog ondervinden. Tolerant zijn we nog steeds, zo lijkt het.
Veel sympathie voor Israel hier, ik vind het sneu voor de burgerbevolking in Gaza, maar je dient je af te vragen of een wapenstilstand of weinigzeggend akkoord nu echt beter is voor ze, op die manier blijft de boycot, blijft de ellende en heb je over een paar jaar of eerder weer zo'n conflict.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan zijn, maar ik denk ook dat als je enig sympathie voor Israel koestert, je je toch mag afvragen of dit niet buiten alle proporties dreigt te geraken.
Ik zie Israel er nog wel voor aan om na alle raketaanvallen van Hamas straks te opperen dat een tweestatenoplossing geen oplossing meer is en dat de enige oplossing is dat Gaza geannexeerd wordt en dat Palestijnen kunnen leven onder Israëlisch bewind of vrijwillig mogen vertrekken naar de Jordaanoever, Egypte, Jordanie of welk buurland dan ook.
Je kan je afvragen of er dan "vrede" zal komen?
Die laatste alinea...quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:53 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Veel sympathie voor Israel hier, ik vind het sneu voor de burgerbevolking in Gaza, maar je dient je af te vragen of een wapenstilstand of weinigzeggend akkoord nu echt beter is voor ze, op die manier blijft de boycot, blijft de ellende en heb je over een paar jaar of eerder weer zo'n conflict.
Israel dient nu er alles aan te doen om Hamas te onthoofden, verdrijven zal mogelijk niet lukken, maar ze kunnen wel voor de omstandigheden zorgen dat Hamas uiterst verzwakt is en een andere, hopelijk gematigdere, organisatie kan ingrijpen.
Ik heb/had nog wel enig sympathie met Israël aangezien het een democratisch en westers land is in een regio waar ik niet zo'n hoge pet van op heb, maar wat ze nu aan het doen zijn met die zware bombardementen lijkt mij simpelweg een oorlogsmisdaad.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan zijn, maar ik denk ook dat als je enig sympathie voor Israel koestert, je je toch mag afvragen of dit niet buiten alle proporties dreigt te geraken.
Daar komt nooit vrede. Althans, wij maken dat niet meer mee.quote:Ik zie Israel er nog wel voor aan om na alle raketaanvallen van Hamas straks te opperen dat een tweestatenoplossing geen oplossing meer is en dat de enige oplossing is dat Gaza geannexeerd wordt en dat Palestijnen kunnen leven onder Israëlisch bewind of vrijwillig mogen vertrekken naar de Jordaanoever, Egypte, Jordanie of welk buurland dan ook.
Je kan je afvragen of er dan "vrede" zal komen?
Niet echt lucratief om een Hamas kopstuk te worden als je weet dat de IDF elk moment een raket op je huis of auto kan gooien.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die laatste alinea...
Denk je niet dat de huidige actie juist meer Hamasjes creëert ?
Tegenwoordig is alles een oorlogsmisdaad, het woord heeft een enorme devaluatie ondergaan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb/had nog wel enig sympathie met Israël aangezien het een democratisch en westers land is in regio waar ik niet zo'n hoge pet van op heb, maar wat ze nu aan het doen zijn met die zware bombardementen lijkt mij simpelweg een oorlogsmisdaad.
Overigens doelde ik meer op tolerantie jegens (radicale) islam.
[..]
Daar komt nooit vrede. Althans, wij maken dat niet meer mee.
Mocht je het niet weten, sinds de machtsgreep van Sisi is Egypte bezig andere groepen in Gaza te ondersteunen, dus zo vreemd is dat niet wetende dat Hamas heel veel populariteit heeft verloren de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die laatste alinea...
Denk je niet dat de huidige actie juist meer Hamasjes creëert ?
Sja, ook de website van het IDF is niet echt onpartijdig te noemen natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:15 schreef oksel12 het volgende:
Since launching the ground phase of Operation Protective Edge, the IDF has found an enormous amount of weapons in the Gaza Strip. Hamas is known to keep munitions in homes, schools, mosques and hospitals. In many cases, IDF forces have found Hamas weapons caches in underground tunnels.
http://www.idfblog.com/bl(...)ons-throughout-gaza/
Wel interessant om te zien wat ze zoal tegenkomen daar. Het zijn gewone wijken, die dienst doen als mijnenvelden, wapenopslag plaatsen en booby traps.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ook de website van het IDF is niet echt onpartijdig te noemen natuurlijk.
Jawel, het zal ook wel deels kloppen, maar net als ik nooit meteen dingen van Hamas aanneem zal er ook wel goed op dit soort sites gelet worden door het leger zelf.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wel interessant om te zien wat ze zoal tegenkomen daar. Het zijn gewone wijken, die dienst doen als mijnenvelden, wapenopslag plaatsen en booby traps.
Nou het is natuurlijk niet goed dat Israel VN gebouwen beschiet, maar aan de andere kant gebruikt Hamas het mogelijk als raketbasis. De oplossing zou zijn om die scholen te beveiligen met bewapende UN Peace keepers, zodat en Hamas er geen raketjes kwijt kan en Israel er niet op mag schieten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:28 schreef Yasmin23 het volgende:
http://nos.nl/artikel/681106-vn-spreekt-schande-van-aanval.html
Maar Isreal doet niks fout toch ? Willens en wetens deze plekken bestoken terwijl zij weten dat er burgers schuilen ?
En natuurlijk zegt het Isrealische leger dat er overal bommen verstopt zitten. En Hamas zegt natuurlijk ook dat zij voor een vreedzame oplossing zijn !
En dit zou dan gevonden zijn onder die ruïnes?quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:15 schreef oksel12 het volgende:
Since launching the ground phase of Operation Protective Edge, the IDF has found an enormous amount of weapons in the Gaza Strip. Hamas is known to keep munitions in homes, schools, mosques and hospitals. In many cases, IDF forces have found Hamas weapons caches in underground tunnels.
http://www.idfblog.com/bl(...)ons-throughout-gaza/
Er is 17 keer gewaarschuwd en toch de boel plat bombarderen terwijl ze echt wel weten dat er burgers zitten... Net zo afschuwelijk als de tacktieken van Hamas. Beide partijden moeten worden aangesproken!quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nou het is natuurlijk niet goed dat Israel VN gebouwen beschiet, maar aan de andere kant gebruikt Hamas het mogelijk als raketbasis. De oplossing zou zijn om die scholen te beveiligen met bewapende UN Peace keepers, zodat en Hamas er geen raketjes kwijt kan en Israel er niet op mag schieten.
Ja ik vind het ook onzin, maar er is veel animo voor. Is het wel lekker symbolisch, al is het wel zo dat handelaren nu een vorm van bescherming hebben(wat op zich wel logisch is). Het meeste wat ze exporteren is medicatie+apparatuur dus dan moeten diegene wel consequent zijn, maar dat zal wel nietquote:Op woensdag 30 juli 2014 08:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat in Belgie de regering oppert om producten uit die regio van etiketten te voorzien zodat mensen kunnen kiezen of ze willen boycotten of niet ...
met wat ben je dan eigenlijk bezig zeg ?
die smoes gaat niet eindeloos op natuurlijkquote:Op woensdag 30 juli 2014 17:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nou het is natuurlijk niet goed dat Israel VN gebouwen beschiet, maar aan de andere kant gebruikt Hamas het mogelijk als raketbasis. De oplossing zou zijn om die scholen te beveiligen met bewapende UN Peace keepers, zodat en Hamas er geen raketjes kwijt kan en Israel er niet op mag schieten.
Vandaar dat bewapende peace keepers de enige oplossing zijn voor zoiets, anders blijft Netanyahu iets roepen over verdediging en gebruikt Hamas alleen nog VN scholen als raketbasis.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
die smoes gaat niet eindeloos op natuurlijk
dit is gewoon een hele domme actie van israel, als die zo gemakkelijk te provoceren zijn zou ik ook stiekom raketjes vanuit dat soort gebouwen afschieten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |