En dit.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef Antaris het volgende:
Ga maar vanuit dat veel scheelt.
Sowieso een sterkere motor is vaak ook nog eens zuiniger, omdat ie wat minder hard hoeft te werken.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
Je hebt het over verschillende dingen; je vergelijkt eerst het vermogen, de PK's, en vervolgens heb je het over trekkracht, wat je uitdrukt in Nm (Newtonmeters).. zoek de trekkracht van beide motoren op, en leg die naast elkaar. Trekkracht is wat je gebruikt als je volgeladen weg gaat rijden. PK's komen pas ergens bovenin het toerenbereik als je een motor door laat trekken (lees: als hij zuipt).
Een auto met koppel (trekkracht, Nm's), heeft power onderin, en dát is wat lekker rijdt..
Dan heb je het ook wel over een behoorlijk inefficiente motor, met zulke verhoudingenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb liever 150Pk en 400Nm als dan 400Pk en 150Nm.. dat is een ding wat zeker is![]()
Oke thanks. Even opgezocht:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
Je hebt het over verschillende dingen; je vergelijkt eerst het vermogen, de PK's, en vervolgens heb je het over trekkracht, wat je uitdrukt in Nm (Newtonmeters).. zoek de trekkracht van beide motoren op, en leg die naast elkaar. Trekkracht is wat je gebruikt als je volgeladen weg gaat rijden. PK's komen pas ergens bovenin het toerenbereik als je een motor door laat trekken (lees: als hij zuipt).
Een auto met koppel (trekkracht, Nm's), heeft power onderin, en dát is wat lekker rijdt..
Ik heb liever 150Pk en 400Nm als 400Pk en 150Nm.. dat is een ding wat zeker is![]()
Nah, dan istie 12,5% 'sterker' voor 10% meer brandstof, en het meerverbruik kun je dan weer opsnorren op sprittmonitor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:50 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Oke thanks. Even opgezocht:
316i:
TORQUE
129 lb-ft @ 3750 RPM
175 Nm @ 3750 RPM
318i
148 lb-ft @ 3750 RPM
200 Nm @ 3750 RPM
De 318 is een 4-cilinder, de 320 is een 6-cilinder in lijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, dan istie 12,5% 'sterker' voor 10% meer brandstof, en het meerverbruik kun je dan weer opsnorren op sprittmonitor.
Overigens, en ik kán me vergissen, maar vroeger.. was een 318 voorzien van het zelfde blok als een 320, alleen de computer was anders.. oftewel; een chippie maakt van je 318 een 320.
Kweenie of dat nog steeds zo is, maar is handig om te weten met shoppen.. maakt de keus een stuk groter, en 318 doet het bij de verzekering beter qua premie
Bij de E46 serie, klopt de motorinhoud nog met de typeaanduiding.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:26 schreef FransDeens het volgende:
Ik wist dat een 316 een gedowntunede 1.8 is, maar is een 318 echt een 2.0? En een 320 ook een 2.0?
http://www.autoevolution.(...)w-3-series-2002-318iquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:26 schreef FransDeens het volgende:
Ik wist dat een 316 een gedowntunede 1.8 is, maar is een 318 echt een 2.0? En een 320 ook een 2.0?
Niet meer toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De 318 is een 4-cilinder, de 320 is een 6-cilinder in lijn.
De 323, en de 325 hadden wel dezelfde motor maar een andere chip... 170 tegen 193 pk.
Nou ben ik into de war... was idd met de 316 en 318 idd, en heel vroegah was de 320 idd een 6 pittert, maar volgens mij is dat al een aantal jaar niet meer zo.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:26 schreef FransDeens het volgende:
Ik wist dat een 316 een gedowntunede 1.8 is, maar is een 318 echt een 2.0? En een 320 ook een 2.0?
Bronquote:In 2005 kwam de vijfde generatie (E90) op de markt, met als eerst de sedan. Voor de tweede keer is de 320i geen zes- maar een viercilinder. In de eerste serie van de 3-serie was de 320 leverbaar in een vier- en een zescilinder (320 en 320-6).
Leuke berekening, let wel, als de bak verhouding langer is dan doe je die 12.5% bijna teniet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, dan istie 12,5% 'sterker' voor 10% meer brandstof, en het meerverbruik kun je dan weer opsnorren op sprittmonitor.
Overigens, en ik kán me vergissen, maar vroeger.. was een 318 voorzien van het zelfde blok als een 320, alleen de computer was anders.. oftewel; een chippie maakt van je 318 een 320.
Kweenie of dat nog steeds zo is, maar is handig om te weten met shoppen.. maakt de keus een stuk groter, en 318 doet het bij de verzekering beter qua premie
datquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
Je hebt het over verschillende dingen; je vergelijkt eerst het vermogen, de PK's, en vervolgens heb je het over trekkracht, wat je uitdrukt in Nm (Newtonmeters).. zoek de trekkracht van beide motoren op, en leg die naast elkaar. Trekkracht is wat je gebruikt als je volgeladen weg gaat rijden. PK's komen pas ergens bovenin het toerenbereik als je een motor door laat trekken (lees: als hij zuipt).
Een auto met koppel (trekkracht, Nm's), heeft power onderin, en dát is wat lekker rijdt..
Ik heb liever 150Pk en 400Nm als 400Pk en 150Nm.. dat is een ding wat zeker is![]()
Meer belasting? De 2 auto's zijn precies even zwaar, dus dat moet niet uitmaken. Sowieso hebben ze nagenoeg dezelfde uitstoot (172g / 175g).quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:03 schreef Compoantje het volgende:
Hij zuipt meer, is duurder in de belasting en is iets sneller, de 2.0.
Dat is het simpel gezegd.
Mij is verteld dat heel vroeger (quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, dan istie 12,5% 'sterker' voor 10% meer brandstof, en het meerverbruik kun je dan weer opsnorren op sprittmonitor.
Overigens, en ik kán me vergissen, maar vroeger.. was een 318 voorzien van het zelfde blok als een 320, alleen de computer was anders.. oftewel; een chippie maakt van je 318 een 320.
Kweenie of dat nog steeds zo is, maar is handig om te weten met shoppen.. maakt de keus een stuk groter, en 318 doet het bij de verzekering beter qua premie
Thanks. Ik neem de motor waar jij het over hebt in de alle 318i's uit de E46 lijn zitten, dus van 2001-2005? En dus niet alleen in 2004?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:04 schreef AlexVanHoof het volgende:
Pasop met het kopen van een 316 of 318 uit dat bouwjaar. Er zit een N42 motor in en dat is blijkbaar een erg slechte motor voor BMW´s doen. Ik heb zelf een 316i uit 2004 en heb wel een aantal problemen met de motor, raar geluid etc. Auto is altijd goed onderhouden bij de BMW dealer, waar ze overigens hetzelfde zeggen over de motor.
Mijn vader rijdt in een 320 van dezelfde bouwjaar, dat raad ik jou eerder aan, dat is een 6 in lijn motor, het verbruik vergeleken met mijn 316, scheelt niet veel. De motor is gewoon vele malen beter dan de N42. En ik vind een 320 toch wat fijner op de weg liggen, suspensie lijkt wat stugger.
Als je toch een 316/18 wil kopen, let dan goed op hoe die is onderhouden en op lekkages. Luister naar de aparte geluiden en zoek van te voren gewoon goed uit waar je op moet letten. Of nog beter, pak een 316/18 uit het jaar 1998-2001. Daar zit een motor in, die blijkbaar niet kapot te krijgen is.
Ik had ook problemen met olievervuiling, lekkages en een verrotte carterventilatie. Was wel een 6 cilinder (330i). Maar ik stond elke maand bij de garage met die grafauto dus stelde het niet zo veel voor.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:07 schreef Poekel het volgende:
Mja ik zie dit topic nu pas.
Deze ex-BMW monteur zegt: Als je een BMW uit die jaren koopt, ga dan alsjeblieft ALTIJD voor een 6-cilinder. Dus 320 en hoger.
Diesel is wel prima met 4-cilinder.
De N42 en N46 motoren kennen veel problemen met olievervuiling, carterventilatie, kettingen die van tijd springen, etc.
Gewoon afblijven.
Edit: De E90-modellen vanaf 2006/7 met 4cilinder zijn nog minder. Direct ingespoten enzo.
Mja, de 6-pitters deden het ook wel eens, maar veel minder. En ik denk dat jij echt een maandagochtend auto gehad hebt. Want een 330i met automaat zou ik bíjna blind kopen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik had ook problemen met olievervuiling, lekkages en een verrotte carterventilatie. Was wel een 6 cilinder (330i). Maar ik stond elke maand bij de garage met die grafauto dus stelde het niet zo veel voor.
Ook was ik dom geweest om eigenwijs een handbak te kopen, ga aub voor een automaat want die versnellingsbak was echt een ramp. Ze staat ook bekend om hun kuttige schakelen.
Ik had dus een handbakquote:Op donderdag 31 juli 2014 22:15 schreef Poekel het volgende:
[..]
Mja, de 6-pitters deden het ook wel eens, maar veel minder. En ik denk dat jij echt een maandagochtend auto gehad hebt. Want een 330i met automaat zou ik bíjna blind kopen.
320i 4-cilinder heeft geen dubbel pijpje.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:18 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik had dus een handbakMaar motorisch was er volgens mij niks aan de hand, liep als een zonnetje. Het was alleen de elektronica, versnellingsbak, carterventilatie en olielekkages wat echt een ramp was.
Het was mijn eerste BMW, maar ik denk inderdaad dat het een maandagochtend auto is geweest. Wel jammer, nu rijdt ik een tijdje Toyota en ben nog nooit bij de garage geweestWel even afkloppen natuurlijk.
Maar ontopic: Ik zou als je kan kiezen tussen een 2.0 en en 1.8 duidelijk voor de 2.0 gaan. Al is het maar om het dubbele pijpje
Bestaan die ook?quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:19 schreef Poekel het volgende:
[..]
320i 4-cilinder heeft geen dubbel pijpje.
Misschien was je bak ook een maandag-exemplaar?quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:13 schreef Fopje het volgende:
...
Ook was ik dom geweest om eigenwijs een handbak te kopen, ga aub voor een automaat want die versnellingsbak was echt een ramp. Ze staat ook bekend om hun kuttige schakelen.
Dat zijn de HELE oude (E21). De E30/E36/E46 zijn allemaal straight six en bij de E90 begint dat pas bij de 325i.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:20 schreef Fopje het volgende:
[..]
Bestaan die ook?Dan gewoon voor de 320 6-cilinder gaan
![]()
Dat kuttige en nukkige schakelen en vooral als je sprintjes wilde trekken, komt waarschijnlijk door de Clutch Delay Valve die er nog in zat. Als je die eruit schroeft, schakelt ie zoals ie hoort te schakelen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik had ook problemen met olievervuiling, lekkages en een verrotte carterventilatie. Was wel een 6 cilinder (330i). Maar ik stond elke maand bij de garage met die grafauto dus stelde het niet zo veel voor.
Ook was ik dom geweest om eigenwijs een handbak te kopen, ga aub voor een automaat want die versnellingsbak was echt een ramp. Ze staat ook bekend om hun kuttige schakelen.
Een no-go zal ik het nooit noemen, want je gaat er sowieso op vooruit! Het 2004 model is een facelift E46 en die is wel wat degelijker gebouwd dan de prefacelift. Die kent een redelijke lijst aan pijnpunten (die altijd geheid komen). Er zit echter wel een N42 motor in en die heeft volgens mij ook zijn eigenaardigheden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:34 schreef hearmeout het volgende:
Ik zie momenteel geen 320i's te koop staan voor mijn budget en gewenste km stand.
Zijn die echt zo veel betrouwbaarder? Als in, gaat minder aan kapot?
Ik hoef echt geen supersnelle auto te hebben. Alles is een flinke upgrade van mijn Citroën Xsara 1.4
Ik kan er binnenkort een aankomen uit 2004 met 100.000 op de teller. Ziet er uit als nieuw. Een 318i dus.
Is het echt een no-go? Of heeft het grootste gedeelte gewoon geen problemen, mits goed onderhouden?
Ja klopt. Pre-facelift is net wat mooier wellicht, maar voor die 5% in looks heb ik dan liever een 4 jaar nieuwere auto.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:44 schreef Bowny het volgende:
[..]
Een no-go zal ik het nooit noemen, want je gaat er sowieso op vooruit! Het 2004 model is een facelift E46 en die is wel wat degelijker gebouwd dan de prefacelift. Die kent een redelijke lijst aan pijnpunten (die altijd geheid komen). Er zit echter wel een N42 motor in en die heeft volgens mij ook zijn eigenaardigheden.
Maar als je aan een E46 met 100k km kunt komen, die ook nog eens als 1 van de laatsten van de band is komen rollen, vooral doen. Daar heb je nog jaren plezier van. Zorg alleen dat je daarna nooit in een 6 in lijn komt te zitten, want dan sla je je voor je kopDe 316/318 hebben eigenlijk een best klein motortje, je kunt overal bij als je onderhoud moet doen. Een 6 in lijn vult je hele compartiment
Persoonlijk vind ik de neus van de prefacelift mooier/agressiever dan de facelift, maar dat is persoonlijk en ik kan mij voorstellen dat dat echt te oud voor je wordt.
Ik weet niet of je handig bent? Heel veel dingen zijn namelijk best zelf te repareren. Als je bijv. naar e46fanatics.com kijkt, zal je zien dat dit type nog een verdomd grote userbase heeft in de USA en daar is echt heel veel te vinden. Op het internet en youtube stikt het van de DIY's.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:09 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat dan is in vergelijking met andere BMW's? Of in vergelijking met de gemiddelde auto? Als ik zometeen zo'n ding heb dan wil ik toch niet elk half jaar weer veel moeten bijleggen voor reparaties...
318 is prima las je normaal wilt rijden/gebruiken. Gisteren overdag vanuit Zwitserland naar NL. 5 tot 10 keer gelegenheid om een beetje veilig harder dan 180 te rijden. Totaal nog geen 50 km. Moet je daarvoor een 6 cilinder aanschaffen, en de rest van het jaar extra kosten maken?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:34 schreef hearmeout het volgende:
Ik zie momenteel geen 320i's te koop staan voor mijn budget en gewenste km stand.
Zijn die echt zo veel betrouwbaarder? Als in, gaat minder aan kapot?
Ik hoef echt geen supersnelle auto te hebben. Alles is een flinke upgrade van mijn Citroën Xsara 1.4
Ik kan er binnenkort een aankomen uit 2004 met 100.000 op de teller. Ziet er uit als nieuw. Een 318i dus.
Is het echt een no-go? Of heeft het grootste gedeelte gewoon geen problemen, mits goed onderhouden?
Post-facelift?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou zelf een post-facelift zoeken. Zit beter in elkaar.
NB.Heb zelf een pre-facelift 6 cilinder.![]()
idd.quote:
Koop dan een 5-er van '02-'03.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:13 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Thanks. Ik neem de motor waar jij het over hebt in de alle 318i's uit de E46 lijn zitten, dus van 2001-2005? En dus niet alleen in 2004?
Mijn budget rijkt namelijk niet veel verder dan 5000 en dan zijn die uit 2003 en 2004 nog erg goed te krijgen met lage kilometerstanden. Eigenlijk wil ik niet 'nog 5 jaar terug in de tijd'...
En een 320 heb ik ook niet gezien voor dit budget. Nadeel daarvan is ook weer dat ie nog zwaarder is dus ook weer duurder is in wegenbelasting...
Heb wel wat gelezen over veelvoorkomende problemen, lekkages en dergelijke, maar ik ging er eigenlijk van uit dat elke type auto met zulke oplage wel zijn eigen probleempjes kent. Of is dit echt een 'onbetrouwbare' serie?
Wel eerlijk vergelijken met een benzine turbo, dan is het ineens dag dag diesel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:15 schreef tennisbal8594 het volgende:
Dit dus, een BMW koop je voor de snelheid en rijgedrag. Mensen die zuinig willen rijden en de boordcomputer op de verbruiksmodus hebben gezet moeten maar verkassen naar een Aygo of wat dan ook.
Waarom geen diesel TS? Doorgaans hebben (warme) dieselmotoren veel meer koppel dan benzinemotoren. Reken maar dat een tweeliter diesel rapper is dan een dergelijke benzinemotor in tussensprints. Wel duurder in belasting maar wel zuiniger dan benzine, een hobby mag geld kosten. Desalniettemin zou ik als ik in jouw schoenen stond voor de 318 gaan met de 2.0 benzinemotor.
En anders gewoon voor een 5-serie gaan, 520/525?
Juist bij lage toeren is een 6-pitter verslavend. Ik heb amper ervaring met de motoren van BMW en 6-lijn in het algemeen, maar m'n V6 is vanaf nog geen 1000 toeren verslavend krachtig en soepel, daar kan geen 4-pitter tegen op. Je hoeft niet hard te gaan om een V/L6 te kunnen waarderenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
318 is prima las je normaal wilt rijden/gebruiken. Gisteren overdag vanuit Zwitserland naar NL. 5 tot 10 keer gelegenheid om een beetje veilig harder dan 180 te rijden. Totaal nog geen 50 km. Moet je daarvoor een 6 cilinder aanschaffen, en de rest van het jaar extra kosten maken?
6 cilinder is volgens mij toch wat meer voor de fanboys, niet voor dagelijks gebruik.
Zoek een nette originele 318.
Zou zelf een post-facelift zoeken. Zit beter in elkaar.
NB.Heb zelf een pre-facelift 6 cilinder.![]()
Mijn 6 in lijn is onderin geen donder aan.....maar vanaf 3500rpm is het oi oi oi :pquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:05 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Juist bij lage toeren is een 6-pitter verslavend. Ik heb amper ervaring met de motoren van BMW en 6-lijn in het algemeen, maar m'n V6 is vanaf nog geen 1000 toeren verslavend krachtig en soepel, daar kan geen 4-pitter tegen op. Je hoeft niet hard te gaan om een V/L6 te kunnen waarderen
24 klepper zeker? 12 kleppers zijn meestal wat ruiger onderin.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef Bowny het volgende:
[..]
Mijn 6 in lijn is onderin geen donder aan.....maar vanaf 3500rpm is het oi oi oi :p
Klopt, m'n 306 met 2 liter achtklepper was lekker krachtig onderin. Maar m'n V6 heeft een mooie vlakke koppelkromme, ondanks de 24v:quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
24 klepper zeker? 12 kleppers zijn meestal wat ruiger onderin.
Inderdaad, erg Nice!quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:37 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Klopt, m'n 306 met 2 liter achtklepper was lekker krachtig onderin. Maar m'n V6 heeft een mooie vlakke koppelkromme, ondanks de 24v:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dus het model met facelift. Naar mijn weten hebben ze daar de N42, N46 motor voor gebruikt. Mits goed onderhouden, kan het best wel in orde zijn en zou je er best lang mee kunnen rijden, maar ik zou het niet vertrouwen. Je geeft toch wel veel geld uit aan een auto en je wil niet elke maand bij de garage staan omdat je iets over het hoofd gezien hebt tijdens het kopen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:13 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Thanks. Ik neem de motor waar jij het over hebt in de alle 318i's uit de E46 lijn zitten, dus van 2001-2005? En dus niet alleen in 2004?
Mijn budget rijkt namelijk niet veel verder dan 5000 en dan zijn die uit 2003 en 2004 nog erg goed te krijgen met lage kilometerstanden. Eigenlijk wil ik niet 'nog 5 jaar terug in de tijd'...
En een 320 heb ik ook niet gezien voor dit budget. Nadeel daarvan is ook weer dat ie nog zwaarder is dus ook weer duurder is in wegenbelasting...
Heb wel wat gelezen over veelvoorkomende problemen, lekkages en dergelijke, maar ik ging er eigenlijk van uit dat elke type auto met zulke oplage wel zijn eigen probleempjes kent. Of is dit echt een 'onbetrouwbare' serie?
Is vast een stuk mooier, maar met het hogere gewicht en 1.5 liter per 100km verbruik meer, wordt het toch weer net te duur voor ons denk ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:11 schreef AlexVanHoof het volgende:
[..]
Ik bedoel dus het model met facelift. Naar mijn weten hebben ze daar de N42, N46 motor voor gebruikt. Mits goed onderhouden, kan het best wel in orde zijn en zou je er best lang mee kunnen rijden, maar ik zou het niet vertrouwen. Je geeft toch wel veel geld uit aan een auto en je wil niet elke maand bij de garage staan omdat je iets over het hoofd gezien hebt tijdens het kopen.
De oudere motor, dus prefacelift was naar mijn weten een motor die onverwoestbaar was.
Pas vanaf de 320i met facelift hadden ze mooie, goeie motoren. Ik rij vaker in een 320i en het verschil met mijn 316i is enorm. Ik zou serieus even doorsparen en kijken voor een mooie 320/325 of nog hoger![]()
. Alleen al voor de dubbelpijp en het geluid.
Dan moet je eigenlijk geen bmw kopen (vind ik althans).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:04 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Is vast een stuk mooier, maar met het hogere gewicht en 1.5 liter per 100km verbruik meer, wordt het toch weer net te duur voor ons denk ik.
Mits de auto die we kopen inderdaad geen gebreken hebben. Maar een BMW monteur die ik ken zegt dat je je bij 100.000km geen zorgen hoeft te maken. Dat de echte problemen zich pas voordoen vanaf 200.000+ km.
Je bent minderjarigquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:42 schreef onbekende0118 het volgende:
ik rij zelf een bentley continental gt maar zelf heb ik ook wel eens een bmw 6 cillinder gehad 2 liter dat wil wel hoor ook in zn 5
Oh maar ik hoef ook geen stereotiep bmw rijdertje te worden. Ik houd gewoon van een lekkere, mooie auto onder mijn kont die goed op de weg ligt en best wat pit heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:04 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dan moet je eigenlijk geen bmw kopen (vind ik althans).
Juist bij 100.000km en 10 jaar oud zou ik mij misschien zorgen kunnen maken. Zo rond 130k-140k beginnen de grote dingen te komen en dan kan je echt aan de beurt zijn. Ik heb daarom bewust een oudere gekocht met 180k, waarvan ik de volledige dealer/specialist historie kon inzien en dat alles al gedaan was (Inspectie II, ophanging en remmerij rondom, kleppendekselpakking, koelingssysteem etc. etc. rekening van 4k+)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:04 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Maar een BMW monteur die ik ken zegt dat je je bij 100.000km geen zorgen hoeft te maken. Dat de echte problemen zich pas voordoen vanaf 200.000+ km.
Dat zijn nou net de mensen die in een 316/318 rijden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:09 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Oh maar ik hoef ook geen stereotiep bmw rijdertje te worden. Ik houd gewoon van een lekkere, mooie auto onder mijn kont die goed op de weg ligt en best wat pit heeft.
En daar zijn die 318i's perfect voor. Tuurlijk kan het altijd beter, maar je moet ergens een (financiële) grens trekken.
Verstandig van je. Altijd aan je budget houden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:09 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Oh maar ik hoef ook geen stereotiep bmw rijdertje te worden. Ik houd gewoon van een lekkere, mooie auto onder mijn kont die goed op de weg ligt en best wat pit heeft.
En daar zijn die 318i's perfect voor. Tuurlijk kan het altijd beter, maar je moet ergens een (financiële) grens trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |