Het is toch echt waar. Ik heb het niet van een paper oid, maar van powerlifters die er over schrijven zoals Dave Tate en anderen.quote:
Ik geloof het niet en is mij door medici ook nooit verteld, het is juist beter, zodat je aders niet dichtslippen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is toch echt waar. Ik heb het niet van een paper oid, maar van powerlifters die er over schrijven zoals Dave Tate en anderen.
Er zijn veel onderzoeken die inderdaad het tegenovergestelde beweren. Dat zijn echter meestal onderzoeken die op mensen die voorheen niet trainde, en over een periode van enkele maanden gedaan zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik geloof het niet en is mij door medici ook nooit verteld, het is juist beter, zodat je aders niet dichtslippen.
dus dan hebt je het over levensduur van de spier, dat je daar meer milage op krijgt en dan een paar jaar eerder versleten is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er zijn veel onderzoeken die inderdaad het tegenovergestelde beweren. Dat zijn echter meestal onderzoeken die op mensen die voorheen niet trainde, en over een periode van enkele maanden gedaan zijn.
Het gaat er dan ook niet om dat je aderen dicht zouden slippen, het gaat om het hart zelf, als een spier. Dat is iets heel anders.
Nee, lees nog eens wat Ser zei.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus dan hebt je het over levensduur van de spier, dat je daar meer milage op krijgt en dan een paar jaar eerder versleten is.
Ik ga even kijken of ik een manier kan vinden om een PDF te uploaden. Hier alvast wat stukjes uit artikels (tussen brackets is mijn aanvulling voor duidelijkheid):quote:
Antonello D'Andrea, Rosangela Cocchia, Lucia Riegler, Raffaella Scarafile, Gemma Salerno, Rita Gravino, Enrica Golia, Enrica Pezzullo, Rodolfo Citro, Giuseppe Limongelli, Giuseppe Pacileo, Sergio Cuomo, Pio Caso, Maria Giovanna Russo, Eduardo Bossone, Raffaele Calabrò, 'Left Ventricular Myocardial Velocities and Deformation Indexes in Top-Level Athletes', Journal of the American Society of Echocardiography, Volume 23, Issue 12, December 2010, Pages 1281-1288quote:L[eft ventricular] mass index and ejection fraction did not significantly differ between the two groups [i.e., power athletes en endurance athletes]. However, power athletes showed an increased sum of wall thicknesses (P < .01) and relative wall thickness, while LV stroke volume and LV end-diastolic diameter (P < .001) were greater in endurance athletes.
Robert H. Fagard, From the Hypertension and Cardiovascular Rehabilitation Unit, Department of Molecular and Cardiovascular Research, Faculty of Medicine, University of Leuven (Katholieke Universiteit Leuven), Leuven, Belgium, IMPACT OF DIFFERENT SPORTS AND TRAINING ON CARDIAC STRUCTURE AND FUNCTION, Cardiology Clinics, Volume 15, Issue 3, 1 August 1997, Pages 397-412quote:A volume load, as in aortic or mitral insufficiency, leads to an enlargement of the left ventricular internal diameter and a proportional increase of wall thickness. This type of adaptation is called eccentric left ventricular hypertrophy. A pressure load, as in aortic stenosis or hypertension, is associated with a thickening of the ventricular wall and an unchanged internal dimension, or concentric left ventricular hypertrophy. It was suggested that these cardiac adjustments serve to normalize systolic wall stress.
Ja, als ik het goed begrijp is dat de crux. Maar om de een of andere reden komt de spiermassa bij krachttraining aan de binnenkant van de pijp (concentric) en bij cardiotraining aan de buitenkant van de pijp (eccentric).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:23 schreef Dizorn het volgende:
Ofwel kort gezegd: Je hart moet HARDER pompen omdat je bloeddruk stijgt tijdens het liften (o.a. door valsalva/adem inhouden tijdens liften), je hart is een spier en wordt dus groter/sterker om beter rond te kunnen pompen. Gunstig op korte termijn, eventueel nadelig op lange termijn.
Op zich logisch. Bij cardio-training gaat het erom zoveel mogelijk liters bloed rond te pompen, het aanbod bloedvolume in het hart is groot, dus moeten de ventrikels groot zijn. Circulatie = hartslag x slagvolume, hartslag zit een max aan, dus slagvolume is dan hetgene wat groter moet worden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, als ik het goed begrijp is dat de crux. Maar om de een of andere reden komt de spiermassa bij krachttraining aan de binnenkant van de pijp (concentric) en bij cardiotraining aan de buitenkant van de pijp (eccentric).
Na anderhalve week al 'n deload? Je hebt je zorgen gemaakt om niets.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef opreis het volgende:
Na 1,5 week geen deadlift te hebben uitgevoerd doordat ik veel moest werken nu ineens het laatste setje van 5x5 2,5kg boven mijn vorige PR gelift. Was bang dat ik weer 10kg moest zakken in gewicht dus dit was een aangename verrassing.
Niks mis met vroeg opstaan in het weekend!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Herkaanbaar, vooral in de winter, zit je lekker rond 20:30 tv te kijken om vervolgens een uur later wakker te worden lekker liggend op de bank, Ik haal met gemaakt 8 uur slaap per nacht, het enige "nadeel" is dat ik, door genoeg slaap, in het weekend niet meer kan uitslapen. Rond 08:00 uur opstaan in het weekend is geen uitzondering voor me... kan natuurlijk ook door de leeftijd komen dit alles
^^^^quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Krachttraining icm een gezonde levensstijl is het beste wat je kan doen voor jezelf. Krachttraining houdt je organen ook gezond. Ik heb er ergens artikelen en onderzoek over, maar niet op deze laptop zo te zien.
40 is het nieuwe 30 toch?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:21 schreef Eleiko het volgende:
[..]
^^^^
Mensen die dit doen zien er ook jong en gezond uit.
Ja. Ik snap dat er een betere stretch is, maar het is behoorlijk blessuregevoelig in mijn optiek.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
go for it :-)
bedoelen jullie hier dat door naar achter strekken?
Weegschalen zijn onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Mijn weegschasal zegt de ene keer dat ik 75.4 weeg en de andere keer 75.8En mijn VP zou wel 29% zijn. yeah right
Ik ben niet zo van leeftijden. Je kunt gewoon zelf bepalen hoe gezond je bezig bent, ongeacht leeftijd. Natuurlijk gaat het minder makkelijk als je ouder wordt, maar focus op wat je kunt beinvloeden, niet op hetgene dat vastligt.quote:
Nice.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:43 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Ik ben misschien super mobiel wat betreft dat gedeelte. Maar ik kan alle 3 de squats volledig met mijn kont tot de grond uitvoeren. Met mijn volledige voeten op de grond. Maar dit kon ik altijd al.
Wel met een iets lager gewicht natuurlijk. Doe alleen nog maar front squat. Naja in principe squat ik helemaal niet meer. Ik train helemaal niet meer, eventjes.
Steinborn liftquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:40 schreef Faeroer het volgende:
Weet iemand de naam van de barbell squat, waarbij je de barbell zijwaarts oppakt? Stang begint dus verticaal?
ooh, daar had matt serra last van, hebben ze zijn bovenrib weggehaald.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Questular het volgende:
Doordat je hart als spier groeit kan ie aders dichtdrukken als het ware, toch?
quote:
Nice! 1RM?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Volgende keer 80 kg BP op het programma!
Al een maand niet getest, toen was mijn max minder (75) dan mijn workweight nu (77,5).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:14 schreef Faeroer het volgende:
[..]Bedankt! Morgen even proberen.
[..]
Nice! 1RM?
Goede progress dan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Al een maand niet getest, toen was mijn max minder (75) dan mijn workweight nu (77,5).
Zit nu zelf al een tijdje (~2,5 maanden) op 105 1RM. Veel geprobeerd (deloads, pin presses, close-grip, wide-grip, chains, smolov) maar niet veel helpt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Gaat niet zo lang meer duren verwacht ik.
Was er maar zoiets als een powerlifting school.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:33 schreef Henrys het volgende:
Bench nu 120 maar heb echt het idee of ik het meer met mijn armen en schouders doe dan met borst. Voel echt gigantisch veel spanning in mijn armen als ik klaar ben na een setje
Zo moeilijk is het nou allemaal ook weer niet lol. Je kan het prima zelf leren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:37 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Was er maar zoiets als een powerlifting school.Ik zou zo graag van een pro de techniek willen leren, zodat ik mezelf verder kan pushen.
Alles kan je zelf leren, maar een uurtje met Ziyed als PT zou denk ik wel een paar honderd uurtjes schelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het nou allemaal ook weer niet lol. Je kan het prima zelf leren.
Volgens mij is er een sportschool in Amsterdam waar ze onder andere olympische lifts etc. doen en je daar helpen met je techniek ed. Had dat ooit van iemand die ook lift. Helaas is ze naar Limburg vertrokken voor der studie en heb ik geen contact meer met der.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:29 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Alles kan je zelf leren, maar een uurtje met Ziyed als PT zou denk ik wel een paar honderd uurtjes schelen.
Mwah dat met een gebogen rug bankdrukken vind ik toch erg op cheaten lijkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:37 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Was er maar zoiets als een powerlifting school.Ik zou zo graag van een pro de techniek willen leren, zodat ik mezelf verder kan pushen.
Je kan ook overdrijven gozer. Je moet gewoon weten wat de bedoeling is en dat moet je oefenen. Er zijn gewoon basisprincipes. Natuurlijk zijn de kleine details lastiger zelf te ontdekken, maar dat gaat je echt geen honderd uurtjes schelen. Gewoon die shit zelf filmen en bijv. hier posten of naar ervaren lifters op fb ofz sturen als je niemand in je buurt hebt die er meer verstand dan jou van heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:29 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Alles kan je zelf leren, maar een uurtje met Ziyed als PT zou denk ik wel een paar honderd uurtjes schelen.
Yeah man. Je hebt Sportquest - een gym puur voor gewichtheffen. Bij ons geven ze ook gewichthef- en powerlifting les, maar van hele hoge kwaliteit is het niet echt. De ekte ekte lifters bij ons zijn beter.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:32 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Volgens mij is er een sportschool in Amsterdam waar ze onder andere olympische lifts etc. doen en je daar helpen met je techniek ed. Had dat ooit van iemand die ook lift. Helaas is ze naar Limburg vertrokken voor der studie en heb ik geen contact meer met der.
Het is maar een getal. Waarom zou ik kloten met video's als een (goede) PT directe feedback ter plaatse kan geven?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven gozer. Je moet gewoon weten wat de bedoeling is en dat moet je oefenen. Er zijn gewoon basisprincipes. Natuurlijk zijn de kleine details lastiger zelf te ontdekken, maar dat gaat je echt geen honderd uurtjes schelen. Gewoon die shit zelf filmen en bijv. hier posten of naar ervaren lifters op fb ofz sturen als je niemand in je buurt hebt die er meer verstand dan jou van heeft.
Ik ga dit jaar waarschijnlijk een week naar Leeds, in Andy Boltons gym wat tips and tricks leren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:37 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bummer. Zou toch een goede plek zijn als je het goed goed kon leren. Maar goed, thanks weet ik de naam ook weerquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven gozer. Je moet gewoon weten wat de bedoeling is en dat moet je oefenen. Er zijn gewoon basisprincipes. Natuurlijk zijn de kleine details lastiger zelf te ontdekken, maar dat gaat je echt geen honderd uurtjes schelen. Gewoon die shit zelf filmen en bijv. hier posten of naar ervaren lifters op fb ofz sturen als je niemand in je buurt hebt die er meer verstand dan jou van heeft.
[..]
Yeah man. Je hebt Sportquest - een gym puur voor gewichtheffen. Bij ons geven ze ook gewichthef- en powerlifting les, maar van hele hoge kwaliteit is het niet echt. De ekte ekte lifters bij ons zijn beter.
Of op het SS forum je filmpjes plaatsen. Daar kan je ook veel hulp krijgen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
Yeah man. Je hebt Sportquest - een gym puur voor gewichtheffen. Bij ons geven ze ook gewichthef- en powerlifting les, maar van hele hoge kwaliteit is het niet echt. De ekte ekte lifters bij ons zijn beter.
Met de boodschappen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:57 schreef Ethanolic het volgende:
Wie doet er wel eens farmer's walks?
Wat bedoel je met getal? Geld of zo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Het is maar een getal. Waarom zou ik kloten met video's als een (goede) PT directe feedback ter plaatse kan geven?
YouTube heeft mij qua liften nog het meeste geholpen (basis), qua details sterkere lifters om mij heen en mijn camera.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:55 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Bummer. Zou toch een goede plek zijn als je het goed goed kon leren. Maar goed, thanks weet ik de naam ook weer
Wellicht wordt het gewoon tijd voor een beter schema.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:19 schreef BredeBroeder het volgende:
Net blij dat ik na 3x 67,5 benchen op 70 zit, zit ik weer vast
"Scheelt mij 100 uur"quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat bedoel je met getal? Geld of zo?
Wat doe je voor stretches/stabilisatoroefeningen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:19 schreef BredeBroeder het volgende:
Net blij dat ik na 3x 67,5 benchen op 70 zit, zit ik weer vast
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |