Voor bench??? Huh? Ik doe alleen OHP's verderquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat doe je voor stretches/stabilisatoroefeningen?
Met oefeningen voor je stabilisatoren gaat je bench veel sneller vooruit en je wordt minder blessuregevoelig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Voor bench??? Huh? Ik doe alleen OHP's verder
Wat een onzin. Bij sommige mensen ligt de bench gewoon achter door genetische redenen. Ik OHP bijvoorbeeld 100kg en bench maar 120. In verhouding zou ik 180kg moeten benchen ongeveerquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Met oefeningen voor je stabilisatoren gaat je bench veel sneller vooruit en je wordt minder blessuregevoelig.
Wat jij wilt. Als je maar niet bij mij komt huilen wanneer je er een tijd uitligt door impingement.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:32 schreef Henrys het volgende:
[..]
Wat een onzin. Bij sommige mensen ligt de bench gewoon achter door genetische redenen. Ik OHP bijvoorbeeld 100kg en bench maar 120. In verhouding zou ik 180kg moeten benchen ongeveer
Ik denk dat de reden dat je niet omhoog komt eerder aan andere dingen ligt dan techniek.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:04 schreef Faeroer het volgende:
[..]
"Scheelt mij 100 uur"Ik bedoel gewoon dat het mij erg veel/snel zou helpen i.v.t. steeds filmen. Ben het wel aan het overwegen, want ik kom echt niet uit m'n 105kg 1RM (wat nou niet echt hoog is). Ik heb de basis wel door, maar of ik het correct toepas is weer een ander verhaal.
Zoals? Slaap (8 uur) en eten (+500kcal boven onderhoud 240 prot/500 carb/100 vet) zal het niet aan liggen. Schema is Wendler. Alle andere lifts gaan prima omhoog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden dat je niet omhoog komt eerder aan andere dingen ligt dan techniek.
Frequentie. Benchen moet je gewoon vaak doen. Ik bench 3x p.w. Wendler is 1x p.w. als ik het mij goed herinner.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:11 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Zoals? Slaap (8 uur) en eten (+500kcal boven onderhoud 240 prot/500 carb/100 vet) zal het niet aan liggen. Schema is Wendler. Alle andere lifts gaan prima omhoog.
Standaard Wendler wel, dat klopt. Ik doe een variant daarvan, waarbij ik elke compound twee keer per week pak. Hoe ziet jouw schema er ongeveer uit?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Frequentie. Benchen moet je gewoon vaak doen. Ik bench 3x p.w. Wendler is 1x p.w. als ik het mij goed herinner.
Gewoon Sheiko man. 2x p.w. squat, 3x, p.w. bench en 1x p.w. deadlift met daaromheen nog assistance oefeningen. Heb ook 9/10 keer 2 sessies van een lift; squat bench squat of bench squat bench; deadlift, bench deadlift of bench deadlift bench.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:19 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Standaard Wendler wel, dat klopt. Ik doe een variant daarvan, waarbij ik elke compound twee keer per week pak. Hoe ziet jouw schema er ongeveer uit?
Ok thanks! Zal mezelf even gaan inlezen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gewoon Sheiko man. 2x p.w. squat, 3x, p.w. bench en 1x p.w. deadlift met daaromheen nog assistance oefeningen. Heb ook 9/10 keer 2 sessies van een lift; squat bench squat of bench squat bench; deadlift, bench deadlift of bench deadlift bench.
Wat bedoel je? Dips enzo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Met oefeningen voor je stabilisatoren gaat je bench veel sneller vooruit en je wordt minder blessuregevoelig.
Ik zit denk ik nog lang niet op m'n max van "beginner gains" Squat zit nu op 100 en gaat nog prima vooruit, is ook nog het enige wat goed vooruit gaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat bedoel je met getal? Geld of zo?
[..]
YouTube heeft mij qua liften nog het meeste geholpen (basis), qua details sterkere lifters om mij heen en mijn camera.
Zijn er geen sterke lifters in je gym? Misschien die eens aanspreken.
[..]
Wellicht wordt het gewoon tijd voor een beter schema.
100 kg ohp? Mad respect dude.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:32 schreef Henrys het volgende:
[..]
Wat een onzin. Bij sommige mensen ligt de bench gewoon achter door genetische redenen. Ik OHP bijvoorbeeld 100kg en bench maar 120. In verhouding zou ik 180kg moeten benchen ongeveer
Ik vind facepulls een fijne aanvulling voor mijn schouders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Voor bench??? Huh? Ik doe alleen OHP's verder
Wat voor genetische redenen dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:32 schreef Henrys het volgende:
[..]
Sowieso lengte van de armen. Manlets kunnen bijna altijd meer bankdrukken dan iemand met lange ledematenquote:
Mmja. Maar dat zou je dan met een OHP ook hebben, dus dat verklaart het verschil niet. Dit heeft echt niks met genetisch verschil te maken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:07 schreef Henrys het volgende:
[..]
Sowieso lengte van de armen. Manlets kunnen bijna altijd meer bankdrukken dan iemand met lange ledematen
pics plsquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:32 schreef Henrys het volgende:
[..]
Wat ik heb geleerd zijn:quote:
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dips enzo?
[..]
Opdrukken op een omgekeerde bosu balquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat ik heb geleerd zijn:
- Inverse fly
- sleeper stretch
- exorotaties
- doorway stretch
Daarmee versterk je de spieren in je schouder die erg blessuregevoelig zijn en je zet je schouders beter t.o.v. de rug, zodat er minder druk op die spieren komt.
O ja, goed plan. M´n vrouw heeft er 1 liggen in onze homegym. (Lees, slaapkamer met crosstrainert, twee kettlebells en een bosu bal.:P )quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Opdrukken op een omgekeerde bosu bal
Ik doe het liever gewoon old school, zonder al die Tell Sell shit.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Opdrukken op een omgekeerde bosu bal
Die bosu bal is gewoon een fitness hulpmiddel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik doe het liever gewoon old school, zonder al die Tell Sell shit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |