Lekker veel inzendingen dit keer

Hier mijn punten en (korte) motivatie:
16 Rioohh - Prachtig licht, leuk momentje en daadwerkelijk 2 beesten als meervoud volgens het thema

15 Zjummie - Deze foto vertelt (wellicht onbedoeld) een verhaal. Ook dat kan bij het poezenleven horen.. confronterend en prachtig uitgelicht, met de symbolische zwarte ruimte aan de 'blinde' kant.
14 Geo4kant - Leuke actiefoto, wel een beetje aan de donkere kant (begrijpelijk)
13 Flipmoehoe - Mooi portretje, goed de reflectie in de ogen gepakt maar voor mn gevoel wel iets te verscherpt en wat onrustige bokeh.
12 Koelkastje - Een tevreden poes, mooi sfeertje zo met die krappe DoF.
11 MoChe - Fijn moment in een mooi straatplaatje, interessante bewerking met de kleuren.
10 Weakling - Mooi alternatief voor 'echte' poezen. Leuk met de krappe DoF gespeeld, had opzich iets groter gemogen zodat de zwarte kat er ook scherp op staat met z'n kop.
9 Puala - heerlijk speels, zoals poezen kunnen zijn

Mag wel iets scherper.
8 Rebubbled - Mooi verstopplekje, foto vind ik wel wat aan de koude en donkere kant.
7 Worteltjestaart - Leuke blik, van de linkerkant zou er wel wat af kunnen. Bokeh is nogal onrustig.
6 MaGNeT - Aparte beeldverhouding, beetje donker. Wel leuk portretje van de kitten. Ben benieuwd waar het beestje naar kijkt.
5 Sunchaser - Doet mij te 'HDR' aan, en de plant op de voorgrond leidt af.
4 DjinN - Jammer dat het beestje niet in de lens kijkt. De tv op de achtergrond leidt nogal af.
3 Parthenocissus - Scheef, doet mij te 'snapshot' aan. Wel mooie catchlights in de ogen van de kat.
2 Fotografie.Vink - Te makkelijk (en krap) teleshot, jammer van de reflectieloze ogen die daardoor doods aan doen. Wel grappig momentje met de tong opzich.
1 bakkerl - Dit is voor mij net even teveel een 'stretch' richting het onderwerp. Had opzich wel spannender gekund.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."