Je moet aan voorwaarden voldoen om lid te mogen worden. Eigenlijk mag ik hopen dat je aan die voorwaarden moet blijven voldoen, en dat anders een lidmaatschap wel degelijk kan worden opgeschort.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn nu eenmaal onderdeel van de EU.
Niets aan te doen.
Lijkt mij niet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:52 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is vast wel mogelijk om er ofwel vrijwillig uit te stappen of eruit gegooid te worden hoor?
We zullen zien. Ik snap het probleem alleen niet zo.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet aan voorwaarden voldoen om lid te mogen worden. Eigenlijk mag ik hopen dat je aan die voorwaarden moet blijven voldoen, en dat anders een lidmaatschap wel degelijk kan worden opgeschort.
Als de rest zou zeggen: "we trappen jullie er uit!" dan kan dat prima. Het zal niet snel gebeuren maar er zijn geen natuurwetten die het tegenhouden hoorquote:
Daar gaat het niet om. Waar het omgaat is dat landen in de EU gewoon handel met elkaar kunnen drijven en militair met elkaar kunnen samenwerken (de NAVO).quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de rest zou zeggen: "we trappen jullie er uit!" dan kan dat prima. Het zal niet snel gebeuren maar er zijn geen natuurwetten die het tegenhouden hoor
Kun je ook eventjes argumenteren waarom je dat denkt? Dit staat los van of het zou moeten of iets dergelijks, het is gewoon onzin dat een land er niet uitgeschopt kan worden.quote:
Alles kan, maar niemand heeft er iets aan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Kun je ook eventjes argumenteren waarom je dat denkt? Dit staat los van of het zou moeten of iets dergelijks, het is gewoon onzin dat een land er niet uitgeschopt kan worden.
Het is volgens mij niet ondenkbaar dat ze zelf uit de EU stappen, gezien dat niet strookt met zijn (en het grootste deel van de bevolking) gedachtegoed.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles kan, maar niemand heeft er iets aan.
Hongarije moet internationaal gewoon braaf zijn, wat ze binnenlands doen boeit niemand wat.
Ik vind het allemaal best.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:13 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet ondenkbaar dat ze zelf uit de EU stappen, gezien dat niet strookt met zijn (en het grootste deel van de bevolking) gedachtegoed.
En er is al heel wat kritiek op hem dus lijkt me dat ze niet alles wat hij binnenlands doet zullen voorbij laten gaan. Maar dat zal moeten blijken in de komende jaren natuurlijk.
Nee dat klopt natuurlijk. Voor mij persoonlijk vind ik het ook 'best' zolang ik er zelf geen last mee heb... Ik bekeek het gewoon vanuit EU-standpunt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal best.
Ze mogen van mij blijven, maar ze mogen van mij ook gaan. Ben de moeilijkste niet.
Voor mij is het meer: zolang de EU er maar geen last van heeft.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee dat klopt natuurlijk. Voor mij persoonlijk vind ik het ook 'best' zolang ik er zelf geen last mee heb... Ik bekeek het gewoon vanuit EU-standpunt.
Beetje ongelukkig geformuleerd misschien van mequote:Op donderdag 31 juli 2014 15:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor mij is het meer: zolang de EU er maar geen last van heeft.
Het word pas echt schadelijk voor de EU als ze ook internationaal de gekkies gaan uithangen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Beetje ongelukkig geformuleerd misschien van me
De meerderheid van de bevolking daar denkt er zo over, dus dat moeten ze zelf weten. Echter kan de EU er wel last mee krijgen. Het strookt namelijk niet met wat de EU poogt uit te dragen naar de buitenwereld. Hoewel voor het echt schadelijk wordt voor de EU het nog een stukje extremer zal moeten in Hongarije. Neemt niet weg dat het wel beetje in de gaten gehouden mag worden wat daar allemaal gebeurt verder.
In het geval van Hongarije wel. De EU loopt daar al jaren mee te vechten. Nu de spanningen met Rusland oplopen wordt dat ook steeds nijpender.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het word pas echt schadelijk voor de EU als ze ook internationaal de gekkies gaan uithangen.
Geloof jij nu werkelijk dat de EU (en VS) het ook maar iets boeit dat een land richting een dictatuur gaat?
Spannend, kan de VS misschien eindelijk weer datgene doen waar ze eigenlijk echt naar verlangen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
In het geval van Hongarije wel. De EU loopt daar al jaren mee te vechten. Nu de spanningen met Rusland oplopen wordt dat ook steeds nijpender.
Vertel.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Spannend, kan de VS misschien eindelijk weer datgene doen waar ze eigenlijk echt naar verlangen.
Jazeker, genoeg.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Heb je ooit een Amerikaan gesproken?
En het merendeel daarvan wilde graag een derde wereld oorlog?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jazeker, genoeg.
Mooie vakanties gehad.
Ik heb alle 313,9 miljoen inwoners gesproken en zeker 300 miljoen daarvan willen een derde wereld oorlog ja.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:37 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
En het merendeel daarvan wilde graag een derde wereld oorlog?
Als Orban aan dit tempo Hongarije verandert & af wil van het liberale gedachtegoed zal hij zich steeds verder distantiëren van de EU. Zich richten tot bvb Rusland. Dat is al aardig 'internationaal'.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het word pas echt schadelijk voor de EU als ze ook internationaal de gekkies gaan uithangen.
Geloof jij nu werkelijk dat de EU (en VS) het ook maar iets boeit dat een land richting een dictatuur gaat?
Misschien heb je wel gelijk hoor, kan best.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als Orban aan dit tempo Hongarije verandert & af wil van het liberale gedachtegoed zal hij zich steeds verder distantiëren van de EU. Zich richten tot bvb Rusland. Dat is al aardig 'internationaal'.
De VS boeit het misschien weinig/niks, maar de EU volgens mij toch wel. Al zit ik er misschien helemaal naast
Dat is voor mij ook een grote vraag ja. Als je van *niks* komt gaat het economisch natuurlijk voor de windquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:40 schreef raptorix het volgende:
Hoe komt de man er bij dat het economisch goed gaat met Rusland, China en Turkije?
Daarnaast verdient Rusland vooral door hun olie en gas, China door mensen uit te buiten (en cijfers te vervalsen), en Turkije, mwoah dat is ook al jaren rennen of stilstaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:40 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook een grote vraag ja. Als je van *niks* komt gaat het economisch natuurlijk voor de wind
De Russische economie groeit helemaal zo snel niet trouwens, niet veel meer dan Amerika bijvoorbeeld terwijl daar het verzadigingsniveau wat je in Amerika en EU aantreft nog lang niet bereikt hebt (bevolking is beduidend armer).quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarnaast verdient Rusland vooral door hun olie en gas, China door mensen uit te buiten (en cijfers te vervalsen), en Turkije, mwoah dat is ook al jaren rennen of stilstaan.
Als jij normale dingen gaat zeggen dan krijg je ook minder vreemde vragen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb alle 313,9 miljoen inwoners gesproken en zeker 300 miljoen daarvan willen een derde wereld oorlog ja.
He zeg, ga je nog normale vragen stellen ofwa?
In China is het zo dat elk bedrijf 2 administraties heeft, 1 echte zoals het is, en 1 zoals de overheid het graag ziet, tjah niet vreemd dat de cijfers altijd goed zijn, inmiddels staan complete steden leeg omdat de fabrieken stil zijn gelegt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:49 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De Russische economie groeit helemaal zo snel niet trouwens, niet veel meer dan Amerika bijvoorbeeld terwijl daar het verzadigingsniveau wat je in Amerika en EU aantreft nog lang niet bereikt hebt (bevolking is beduidend armer).
Chinese economie groeit inderdaad heel snel maar hinkt nog steeds hopeloos achterop in vergelijking met andere landen. Veel gelul over 2de grootste economie, maar wel eventjes vergeten dat ze daar met 1,4 miljard zijn, terwijl de grootste economie (USA) 330 miljoen inwoners telt. China heeft een BBP/capita van 6,747. Om te vergelijken: Nederland eentje van 47,633, aldus het IMF (dit is in dollars).
En Turkije gaat er ook terug op achteruit gaan als Erdogan z'n land steeds meer gaat veranderen in super conservatieve staat...
Mooie voorbeelden dus van meneer Orban
Dat zal het zijn..quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als jij normale dingen gaat zeggen dan krijg je ook minder vreemde vragen.
In China staan nog meer steden leeg omdat niemand de appartementen kan betalen en omdat er niemand woont zijn er ook geen banen waardoor niemand een appartement kan betalen. Maar allerlei bullshit bouwen en met geld smijten is goed voor de economie en de mensen heb ik geleerd van de grote Nederlandse partijen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
In China is het zo dat elk bedrijf 2 administraties heeft, 1 echte zoals het is, en 1 zoals de overheid het graag ziet, tjah niet vreemd dat de cijfers altijd goed zijn, inmiddels staan complete steden leeg omdat de fabrieken stil zijn gelegt.
En jij denkt dat al die boze mensen op de interwebs DIE ZO SCHRIJVEN DAT WE SCHIJT AAN RUSLAND MOETEN HEBBEN een onderscheid maken in hun hoofd? De meeste mensen doen dat ook niet bij de VS.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zal het zijn..![]()
Jij weet donders goed dat ik het over de autoriteiten van Amerika heb. En dan kom jij lullen over de bevolking.....
Als ik zeg dat Palestine moet stoppen met raketten afvuren op Israel, dan denk jij ook dat ik het over de Palestijnse huismoeders heb?
Klopt, las laatst ook stuk in krant dat er in China elke dag een prestigieus museum word geopend, probleem is echter dat er vervolgens geen geld meer is voor een collectiquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In China staan nog meer steden leeg omdat niemand de appartementen kan betalen en omdat er niemand woont zijn er ook geen banen waardoor niemand een appartement kan betalen. Maar allerlei bullshit bouwen en met geld smijten is goed voor de economie en de mensen heb ik geleerd van de grote Nederlandse partijen.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die boze mensen op de interwebs DIE ZO SCHRIJVEN DAT WE SCHIJT AAN RUSLAND MOETEN HEBBEN een onderscheid maken in hun hoofd? De meeste mensen doen dat ook niet bij de VS.
Die lege steden zie je met regelmaat wel eens in de krant verschijnen inderdaadquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
In China is het zo dat elk bedrijf 2 administraties heeft, 1 echte zoals het is, en 1 zoals de overheid het graag ziet, tjah niet vreemd dat de cijfers altijd goed zijn, inmiddels staan complete steden leeg omdat de fabrieken stil zijn gelegt.
Ik woon in Groningen en de staatsprojecten lopen hier ook zo. Groninger Forum... Niemand zat er op te wachten dus gingen ze hem toch maar bouwen en door gigantische budgetoverschrijdingen was er opeens en geheel onverwachtquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, las laatst ook stuk in krant dat er in China elke dag een prestigieus museum word geopend, probleem is echter dat er vervolgens geen geld meer is voor een collecti
Amsterdam is daar ook goed in:quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:10 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik woon in Groningen en de staatsprojecten lopen hier ook zo. Groninger Forum... Niemand zat er op te wachten dus gingen ze hem toch maar bouwen en door gigantische budgetoverschrijdingen was er opeens en geheel onverwachtgeen geld meer voor de cultuur die erin moest. Nu zijn ze van plan commerciëlen toe te laten zoals winkels, zodat er een grote kans op leegstand in het centrum is. Maar overheidsinvesteringen zijn goed voor de economie
Ze bouwen die steden met belasting. Belasting die ook in de handen van consumenten had kunnen blijven om een nieuwe computer te kopen of hun huis mooier te maken met de bijbehorende banen. Belasting die ook in de handen van bedrijven had kunnen blijven om te investeren in hun productie en ontwikkeling met bijbehorende banen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die lege steden zie je met regelmaat wel eens in de krant verschijnen inderdaadPas geleden nog in De Standaard (vlaamse krant waarop ik abbo heb).
Maar steden bouwen levert nu eenmaal werkgelegenheid enzo op. Dat dat niet blijft duren is natuurlijk duidelijk maar dat is zo'n beetje hetzelfde kortetermijndenken waar men hier ook aan lijdt, maar dan in een ergere vorm.
Plus ze hebben dingen zoals dit: een vierkante atletiekbaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, las laatst ook stuk in krant dat er in China elke dag een prestigieus museum word geopend, probleem is echter dat er vervolgens geen geld meer is voor een collecti
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)erentuin-blaft.dhtmlquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:21 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Plus ze hebben dingen zoals dit: een vierkante atletiekbaan.
[ afbeelding ]
De aannemer had een foutje gemaakt bij de aanleg van de baan, en omdat de overheid op controle kwam en er een deadline moest gehaald worden, hebben ze er dan maar rechte hoeken van gemaakt. Want anders kregen ze hun geld niet.
De drang van wie?quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:06 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij de drang naar sancties als ik geen gelijk heb?
quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Nederlandse media hebben er een handje van om altijd een negatieve bril op te zetten en bij elk succesverhaal gelijk te gaan graven, of ze niet toch ergens de speld in de hooiberg kunnen vinden die bewijst dat succes hebben in werkelijkheid eigenlijk alleen maar ellende betekent.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In China staan nog meer steden leeg omdat niemand de appartementen kan betalen en omdat er niemand woont zijn er ook geen banen waardoor niemand een appartement kan betalen. Maar allerlei bullshit bouwen en met geld smijten is goed voor de economie en de mensen heb ik geleerd van de grote Nederlandse partijen.
Het is 1 grote hoax: https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1536&bih=765quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
De Nederlandse media hebben er een handje van om altijd een negatieve bril op te zetten en bij elk succesverhaal gelijk te gaan graven, of ze niet toch ergens de speld in de hooiberg kunnen vinden die bewijst dat succes hebben in werkelijkheid eigenlijk alleen maar ellende betekent.
Dat gezegd hebbende, in China zijn de lonen niet zo hoog (vandaar dat ze ook zo goed zijn in de export) en er is een vastgoed-bubbel, dus een gezellig huisje-boompje-beestje van vader, moeder, kind maar zonder (schoon)ouders is onbetaalbaar.
Maar in het algemeen zijn de steden gewoon bewoond en draaien de fabrieken 24 uur per dag, er gebeurt dus veel en de meeste mensen zijn optimistisch dat het leven voor hun snel steeds beter wordt.
Sorry hoor maar jij bent kapitaal vernietiging op een nog nooit eerder gedane schaal aan het goedpraten terwijl er honderden miljoenen boeren nog onder de armoede grens leven in dat land. Wat ze daar aan het uitspoken zijn momenteel is niet bepaald een speld in een hooiberg aan shit.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
De Nederlandse media hebben er een handje van om altijd een negatieve bril op te zetten en bij elk succesverhaal gelijk te gaan graven, of ze niet toch ergens de speld in de hooiberg kunnen vinden die bewijst dat succes hebben in werkelijkheid eigenlijk alleen maar ellende betekent.
Dat gezegd hebbende, in China zijn de lonen niet zo hoog (vandaar dat ze ook zo goed zijn in de export) en er is een vastgoed-bubbel, dus een gezellig huisje-boompje-beestje van vader, moeder, kind maar zonder (schoon)ouders is onbetaalbaar.
Maar in het algemeen zijn de steden gewoon bewoond en draaien de fabrieken 24 uur per dag, er gebeurt dus veel en de meeste mensen zijn optimistisch dat het leven voor hun snel steeds beter wordt.
Eh, ik ben er laatst zelf geweest.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Sorry hoor maar jij bent kapitaal vernietiging op een nog nooit eerder gedane schaal aan het goedpraten terwijl er honderden miljoenen boeren nog onder de armoede grens leven in dat land. Wat ze daar aan het uitspoken zijn momenteel is niet bepaald een speld in een hooiberg aan shit.
Er is daar veel smog en milieuvervuiling ja. Absoluut. Het is ook algemeen bekend dat economische ontwikkeling over het algemeen inhoudt dat er eerst een hoop vervuilende industrie komt en dat later, als de inkomens stijgen, wordt geïnvesteerd technologie om de boel weer schoon te maken. Zo ging het bij ons en zo gaat het ook in China.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is 1 grote hoax: https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1536&bih=765
Daar gaat het dus wel om. Het kán, het zal niet snel gebeuren maar het kan wel degelijk. Jij beweert dat het niet kan, dat is gewoon pertinent onwaar.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Waar het omgaat is dat landen in de EU gewoon handel met elkaar kunnen drijven en militair met elkaar kunnen samenwerken (de NAVO).
Zolang deze zaken goed lopen boeit het geen fuck of een land richting een dictatuur gaat. Zolang ze de VS maar een goede blowjob blijven geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |