Dat is best veel jaquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Je komt niks te kort met die 1.6 hoor, maar hiervoor had m'n pa dus een Jetta Hybrid die zo'n 3,5 seconde sneller op de 100 zat
Qua opties is die Octavia overigens wel vrij dik uitgerust maar het is idd geen strak rijdende auto.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:46 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Dat is best veel jaHoeveel uur per jaar zou je langer in de auto doorbrengen omdat deze minder snel accelereert?
![]()
Die Octavia (en de basis uitvoeringen van de Golf, A3 en Leon) hebben een simpele achterwielophanging. Hoorde laatst van iemand dat dit best merkbaar was in het rijgedrag. Heb er zelf geen ervaring mee, ken van de Golf 7 en de Audi A3 alleen de duurdere, zwaardere gemotoriseerde uitvoeringen en die rijden prima.
Octavia staat ook nog al hoog op z'n pootjes omdat in Oost-Europa de wegen slechter zijn. Ideale auto voor België dus.
Nieuwe model of de vorige?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:49 schreef joppie_saus het volgende:
Over niet al te lange tijd staat hier een Octavia 1.6 voor de deur. Bouwjaar zijn we nog aan het uitzoeken, maar dat boeit verder niet. Als de km-stand maar in orde is en de technische staat ook
Er zijn 3 1.6 benzines in de Octavia. Mpi/fsi, 8v en nog iets. Ze zijn niet allemaal even goed, misschien handig om je van te voren even in te verdiepen zodat jullie de beste kiezen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:55 schreef joppie_saus het volgende:
Geen diesel, rijden we te weinig voor. Zal wel bouwjaar 2004 worden.
Pa is nu lyrisch van dit model:quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:02 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Er zijn 3 1.6 benzines in de Octavia. Mpi/fsi, 8v en nog iets. Ze zijn niet allemaal even goed, misschien handig om je van te voren even in te verdiepen zodat jullie de beste kiezen.
A28 rijd ik niet vaak, maar ik heb ook 150 turbo pk's onder de motorkap... (En ik wil wel graag mijn rijbewijs houden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:10 schreef S-RS het volgende:
[..]
Ik wil best een sprintje trekken hoor. Julianaplein doen? Stoplichtjes vanaf driebond gezien de A28 op. Eens zien of jij bij het 120 bord ook op 190 zit
Dan zal je wel een met 105pk nemen. Ik had de 1.4 versie, 100pk; niet bepaald een strepentrekker, maar ook niet langzaam..quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:55 schreef joppie_saus het volgende:
Geen diesel, rijden we te weinig voor. Zal wel bouwjaar 2004 worden.
Ah dat had ik even niet meegekregen, dacht dat je nog steeds een Ibiza 1.4 had. Wat voor carosserie zit er nu omheen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
A28 rijd ik niet vaak, maar ik heb ook 150 turbo pk's onder de motorkap... (En ik wil wel graag mijn rijbewijs houden.)
Edit: net even gekeken, Niet veel verschil...maar jij moet 1x vaker schakelen(denk ik).
Haha, nee, de Ibiza is niet meer, kapotte versnellingsbak(bekende kwal bij VAG auto's van rond die tijd..(dus Joppie_saus, check of de versnellingsbak is aangepast) Tussen de 100.000 en c.a. 150.000 gaan ze stuk doordat de klinknagels losraken en in de bak terecht komen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:32 schreef S-RS het volgende:
[..]
Ah dat had ik even niet meegekregen, dacht dat je nog steeds een Ibiza 1.4 had. Wat voor carosserie zit er nu omheen?
190 = 5, jij nog net in de 4? Wss ben je tot de ca 130/140 sneller. Dan komen de 380nm's van pas
Rechte stukken win jij dan, maar in de bochten zijn wij sneller.quote:
Negen september it is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Plan je die meet na 10 september heb ik waarschijnlijk mijn rijbewijs.
En verder:
[ afbeelding ]
Moet 'm nog aanvragen daarna (lees: diezelfde middag)quote:
Beter vraag je je rijbewijs dan gewoon versneld aanquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Moet 'm nog aanvragen daarna (lees: diezelfde middag)
Stel dat je rijdt in de periode tussen je examen en het ophalen van je rijbewijs. Is dat gewoon 'het niet kunnen tonen van een rijbewijs' of 'rijden zonder rijbewijs / rijden in een andere categorie'
Scheelt namelijk zo'n 300 euro als je gepakt wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |