Grappig idd. In theorie zou je met drie (of vier) full timers een prachtig huis kunnen kopen. Maar in de praktijk dus niet?quote:Op maandag 28 juli 2014 13:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan in theorie. Alleen banken kunnen dat qua software over het algemeen niet aan, dus dan wordt er geroepen dat het niet kan. Zakelijk kan het over het algemeen wél, maar dat krijg je veel geldverstrekkers dan weer niet aan hun verstand gepeuterd.
Zelfs de hypotheeknormen zijn hier niet op ingericht.
Jij denkt dat een polygame relatie meer kans op slagen heeft dan een monogame relatie?quote:Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is sowieso gelul natuurlijk wat hij zegt, want als jouw 'gewone' relatie uit gaat staat er wel direct een nieuwe woning klaar voor degene die vertrekt?En gaat het altijd in pais en vree en harmonie? Onzin, dus. Of je nou met twee of drie bent.
Lijkt me niet. Hoe zou je dan ooit een hypotheekgarantie moeten regelen. Lijkt me teveel uitzondering op de regel om hiervoor een heel systeem te bedenken.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Grappig idd. In theorie zou je met drie (of vier) full timers een prachtig huis kunnen kopen. Maar in de praktijk dus niet?
Nee, hooguit met een BV-constructie. Maar erfrechtelijk en fiscaal liggen er ook nogal wat haken en ogen. Dat is heel jammer, aangezien dit soort zaken er voor de burger moeten zijn en niet andersom.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Grappig idd. In theorie zou je met drie (of vier) full timers een prachtig huis kunnen kopen. Maar in de praktijk dus niet?
Nouja, feitelijk telt voor een bank maar 1 ding: afbetalen en geld krijgen. Als alle drie of vier een goede vaste baan hebben en andere risico's niet worden gezien moet dat toch geen probleem zijn zou je denken.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Hoe zou je dan ooit een hypotheekgarantie moeten regelen. Lijkt me teveel uitzondering op de regel om hiervoor een heel systeem te bedenken.
Als je goed zou lezen zou dat al de helft van je gelul schelen. Daar gaf ik namelijk geen waardeoordeel over. Alleen als een relatie met 2 personen mislukt (en dat doen ze, bij bosjes) staat er ook iemand op straat. Net als met een relatie met 3 personen. Dus díe reden van je om het allemaal zo vreselijk te vinden raakt kant noch walquote:Op maandag 28 juli 2014 13:33 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat een polygame relatie meer kans op slagen heeft dan een monogame relatie?![]()
![]()
Als een polygame relatie meer kans op falen heeft is dat al genoeg reden voor mij.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je goed zou lezen zou dat al de helft van je gelul schelen. Daar gaf ik namelijk geen waardeoordeel over. Alleen als een relatie met 2 personen mislukt (en dat doen ze, bij bosjes) staat er ook iemand op straat. Net als met een relatie met 3 personen. Dus díe reden van je om het allemaal zo vreselijk te vinden raakt kant noch wal
Ach ik heb zelf geen aspiraties in die richting maar ik vind het altijd leuke gedachten experimentjes. Het hele systeem is zo enorm ingericht op 1+1 (en dan meestal nog heterosexueel ook) dat je het vrij makkelijk in je voordeel kunt laten werken door daar 1+1+1 van te maken. Denk ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, hooguit met een BV-constructie. Maar erfrechtelijk en fiscaal liggen er ook nogal wat haken en ogen. Dat is heel jammer, aangezien dit soort zaken er voor de burger moeten zijn en niet andersom.
Ik denk dat het ook geen probleem is, zolang het goed gaat. Daar kunnen ze wel een uitzondering voor 'in het systeem' bedenken. Maar het is meer dat als het misgaat en de bank zijn centjes niet meer krijgt, dat het lastig is om dat op 3 personen te verhalen, als daar in de wet niets voor is geregeld.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:37 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja, feitelijk telt voor een bank maar 1 ding: afbetalen en geld krijgen. Als alle drie of vier een goede vaste baan hebben en andere risico's niet worden gezien moet dat toch geen probleem zijn zou je denken.
Maar het zal idd niet in de software passen oid.
Dat is bij ons niet aan de orde want onze woning is al helemaal afbetaald.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Kun je met z'n 3en hypotheekhouder zijn trouwens? Mocht je dat willen dus?
quote:Op maandag 28 juli 2014 13:24 schreef tailfox het volgende:
[..]
nou wil gewoon veel weten en vraag me dat altijd af.
Ja, jullie zijn een dagje ouder dus.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:49 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat is bij ons niet aan de orde want onze woning is al helemaal afbetaald.
Dat valt wel mee hoor, we zijn 37, 37 en 42. De reden dat ons huis al is afbetaald is omdat mijn vriendin met wie ik al samenwoonde anesthesioloog is en heel goed verdient. Ik heb zelf ook altijd goed verdient en we hebben daardoor de hypotheek versnelt kunnen aflossenquote:Op maandag 28 juli 2014 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, jullie zijn een dagje ouder dus.
Ik weet dat dat ongeveer evenveel kans op slagen heeft. Sterker nog, uit een onderzoek ooit in amerika is gebleken dat "swingers" gemiddeld genomen langere relatie's hadden dan de monogamen.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:33 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat een polygame relatie meer kans op slagen heeft dan een monogame relatie?![]()
![]()
Ok.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:36 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, we zijn 37, 37 en 42. De reden dat ons huis al is afbetaald is omdat mijn vriendin met wie ik al samenwoonde anesthesioloog is en heel goed verdient. Ik heb zelf ook altijd goed verdient en we hebben daardoor de hypotheek versnelt kunnen aflossenWe vonden het een heel fijn gevoel om te weten dat ons huis helemaal van ons is.
Reden te meer om eea in een samenlevingscontract goed te regelen, jullie hebben immers een investering gedaan die degene die bij jullie intrekt niet heeft gedaan.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:36 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, we zijn 37, 37 en 42. De reden dat ons huis al is afbetaald is omdat mijn vriendin met wie ik al samenwoonde anesthesioloog is en heel goed verdient. Ik heb zelf ook altijd goed verdient en we hebben daardoor de hypotheek versnelt kunnen aflossenWe vonden het een heel fijn gevoel om te weten dat ons huis helemaal van ons is.
Klopt wel, ik denk dat dit vooral is omdat er toch een drempel is om actief iets met deze gevoelens te doen. Daarvoor moet je toch sterk in je schoenen staan en dan helpt een stukje levenservaring en weten wat belangrijk voor je is natuurlijk wel.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ok.![]()
Want meestal zie je dat idd bij oudere mensen.
Die opmerking ging over de afbetaalde hypotheek.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:43 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Klopt wel, ik denk dat dit vooral is omdat er toch een drempel is om actief iets met deze gevoelens te doen. Daarvoor moet je toch sterk in je schoenen staan en dan helpt een stukje levenservaring en weten wat belangrijk voor je is natuurlijk wel.
Oh sorryquote:Op maandag 28 juli 2014 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die opmerking ging over de afbetaalde hypotheek.
Waarom zou dit vies zijn ?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:38 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben niet bevooroordeeld. Vind het alleen vies.
Ik ja. Heb je daar last van?
Beste PalmRoyale, ik wens je het beste toe. In je trio samenleving. Dit geeft je echter niet het recht Stimorol zo te behandelen. Waarom zou zij moeten oprotten ?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:40 schreef PalmRoyale het volgende:
Je hebt je mening duidelijk gemaakt dus flikker nu maar gewoon een eind op.
Ik moest er wel om lachen.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:49 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Oh sorryIn een andere groep werd er net weer opgemerkt dat de meeste poly mensen wel wat ouder zijn dus ik sprong even te snel naar een conclusie.
Ik vind jou lief.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:54 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Waarom zou dit vies zijn ?
Het is vies voor jou.
En nee, dat is geen probleem.
Ieder heeft zijn voorkeur en mening.
Waarom zou iemand anders daar last moeten van hebben ?
Ik eet graag zout (lust geen suiker)
Jij graag suiker (geen zout).
Is toch geen probleem.
Zolang ik geen suiker moet eten.
En jij geen vies zout te slikken krijgt.
[..]
Beste PalmRoyale, ik wens je het beste toe. In je trio samenleving. Dit geeft je echter niet het recht Stimorol zo te behandelen. Waarom zou zij moeten oprotten ?
JTL
quote:Op maandag 28 juli 2014 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:
En wie slaapt er in het midden? (moet daar persoonlijk niet aan denken....ben heel blij met m'n 2x 90cm matrassen, zo heb ik een beetje de ruimte)
En wanneer je geen zin heb en de anderen wel? Dan kunnen de anderen wel hun gang gaan, maar als jij lekker zou willen slapen, dan wordt dat toch lastig. #poly-world-problems
Degene die ik ken die met 3 of meer samenwonen hebben meestal ook gewoon eigen slaapkamers. Dan kunnen ze zich terugtrekken als ze daar behoefte aan hebben, maar heel vaak gebeurd dat niet in de praktijk bij hen.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:
En wie slaapt er in het midden? (moet daar persoonlijk niet aan denken....ben heel blij met m'n 2x 90cm matrassen, zo heb ik een beetje de ruimte)
En wanneer je geen zin heb en de anderen wel? Dan kunnen de anderen wel hun gang gaan, maar als jij lekker zou willen slapen, dan wordt dat toch lastig. #poly-world-problems
Probeer maar eens een passend dekbedovertrek te vinden, als je niet graag onder een enkele ligt.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]in het midden slapen in de zomer lijkt mij echt heel erg warm
Of je moet een héél groot bed maken.
Aangezien het vooral de mannen zijn die zo reageren denk ik dat ze stiekem gewoon jaloers zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel interessant dat dit zulke heftige reacties los maakt bij blijkbaar veel mensen. Zo heftig dat ze vinden dat ze mensen verrot kunnen schelden en dergelijke. Wat ik me dan steeds weer afvraag is wat voor last je er zelf van hebt als mensen op deze manier gelukkig zijn? Ik kan daar gewoon niet zo goed bij. Je kan het ongeschikt voor jezelf vinden: helemaal goed. Maar omdat het dan in jouw ogen iets vreselijks is, zou een ander het ook niet mogen doen? Terwijl ze verder niemand schaden of lastig vallen?
Ik lees dat hier al tig keren, ik mis iets, waar zit het probleemquote:Op maandag 28 juli 2014 00:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Plus, wat al is gezegd: het tegelijk ongesteld worden.![]()
Wij hebben airco op de slaapkamerquote:Op maandag 28 juli 2014 15:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]in het midden slapen in de zomer lijkt mij echt heel erg warm
Of je moet een héél groot bed maken.
Dubbel PMS, twee vrouwen tegelijk onredelijkquote:Op maandag 28 juli 2014 15:29 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik lees dat hier al tig keren, ik mis iets, waar zit het probleem
Wat is het verschil met wanneer je met 1 vrouw samenwoont die ongesteld is?
De vrouw die zo reageerde, deed dat ook vanuit jaloeziequote:Op maandag 28 juli 2014 15:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Aangezien het vooral de mannen zijn die zo reageren denk ik dat ze stiekem gewoon jaloers zijn.
Of ze zijn bang dat als meer mannen dit doen er niet genoeg vrouwen over blijven voor hunquote:Op maandag 28 juli 2014 15:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Aangezien het vooral de mannen zijn die zo reageren denk ik dat ze stiekem gewoon jaloers zijn.
Eén emmer zoutzuur over je gezicht of twee. Het is allebei vreselijk.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dubbel PMS, twee vrouwen tegelijk onredelijk
kunnen ze lekker elkaar opjutten, klaarquote:Op maandag 28 juli 2014 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dubbel PMS, twee vrouwen tegelijk onredelijk
Pfft ja, dat vroeg ik me ook af. Ik zou denk ik opteren voor 1 Heel Groot Bed en een paar losse bedden, als je daar de ruimte voor hebt, that is. Ik vind met z'n 2-en slapen soms al zo'n benauwde bedoening. Laat staan met z'n 3enquote:Op maandag 28 juli 2014 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat extra confronterend is als ze 50 zijn en nog steeds vrijgezel.... en overwegen een bruid in te vliegen.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze zijn bang dat als meer mannen dit doen er niet genoeg vrouwen over blijven voor hun
Dit.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:33 schreef Luigi het volgende:
[..]
Pfft ja, dat vroeg ik me ook af. Ik zou denk ik opteren voor 1 Heel Groot Bed en een paar losse bedden, als je daar de ruimte voor hebt, that is. Ik vind met z'n 2-en slapen soms al zo'n benauwde bedoening. Laat staan met z'n 3en.
De Beppy???quote:Op maandag 28 juli 2014 15:33 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Mijn meisjes zijn als ze ongesteld zijn seksueel nog actieverVan mij mag de uitvinder van de Beppy een standbeeld krijgen hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |