Nee dat zou ik dan zelf moeten betalen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:40 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Wanneer je de studie wilt volgen om in aanmerking te komen voor stufi, is afstandsonderwijs niet de meest logische keuze. Volgens mij hebben ze een tijdje geleden wel een soort experiment gedaan met stufi en afstandsonderwijs, maar dat waren maar enkele studies. Ik weet niet of het experiment afgelopen is en wat daaruit is gekomen maar zover ik weet is er in principe geen vergoeding voor afstandsonderwijs.
Een Hbo studie kan je volgen wanneer je ouder dan 21 jaar bent door een toelatingstest te maken (colloquium doctum). Daar ben je dus nog iets te jong voor.
Die twee jaar zou je wel met een niveau 2 opleiding kunnen vullen, en misschien bevalt het onderwerp (er is natuurlijk meer dan bakkersassistent) wel heel goed!
Mooi zo.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:40 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik zal maar eens een update schrijven.
Ik heb nu deel 1,2 gelezen.
Ik ga nu elke dag een paar minuten naar buiten in de tuin, dat word steeds meer.
Ik vind het nog lastig te wennen aan de buitenwereld, maar goed ik ben ook een erg lange tijd niet buiten geweest.
Ik ben bij mijn vader begonnen en ik krijg best een redelijk loon op commissie basis.
Hij heeft me uitgelegd wat ik kan doen en ik voorzie dat ik minstends zo'n 1.5-2k per maand verdien als het niet meer is, dus dat is een zorg minder voorlopig.
Het is ook redelijk stabiel inkomen, dus dat is erg fijn.
Voor de rest ben ik nu online wiskunde het leren, zodat ik met een ict gerelateerde opleiding zou kunnen beginnen.
Dit zou ik in principe ook in de tuin kunnen doen als het goed weer is met een drankje en een beetje in de zon zitten, zodat ik wat kleur krijg en ook een beetje meer wen aan het buiten zijn.
Voor de rest op sociaal gebied heb ik nog niks gedaan, ik heb wel wat gegoogled naar hobby's etc maar nog niks kunnen vinden wat ik echt wil doen.
Misschien toch eens een assertiviteits cursus doen, zoals in een paar topics geleden was gepost.
Wat voor internetsite bedoel je?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:45 schreef complicate het volgende:
[..]
Mooi zo.Je hebt er flink aan gewerkt.
Wat sociale contacten betreft kan je je inschrijven op een internetsite omdat je nu niet veel buiten komt. En die assertiviteitscursus, zeker doen. Goed bezig.
Euh websites waar je nieuwe mensen kunt leren kennen. Facebook, internetforum, etc. etc.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:45 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Wat voor internetsite bedoel je?
En bedankt zal gaan kijken waar ik er een kan vinden
Hoe kon ik dat vergeten!quote:
En terechtquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:29 schreef complicate het volgende:
[..]
Hoe kon ik dat vergeten!Ik schaam me.
Goed hoor, geen idee hoe het met benzin is, ik dacht dat de laatste keer dat ik wat las, dat het goed ging., misschien zijn er een paar in de SC die dat weten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:27 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Hoe gaat het tegenwoordig met jou? En zie jij benzin nog wel ooit hier?
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar het werk dat je doet bij je vader. Wat houdt dit precies in? Je geeft aan dat je je eerste sale hebt verricht, neem aan dat je dan toch in contact komt met mensen? Of verricht je dit werk binnenshuis?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:15 schreef hmmmmmmm het volgende:
5 dagen verder weinig uitgevoerd heb wel al mijn eerste verkoop gedaan.
Voor de rest ben ik begonnen met een dieet omdat ik de afgelopen maanden flink ben aangekomen door pizza's etc te eten en niks uit te voeren.
Ook al een paar kilo's afgevallen maar nog veel te gaan.
Ben eerlijk gezegd minder naar buiten gegaan dus dat is niet zo goed geen idee waarom maar ik vergeet het soms gewoon het is ook zo vreemd voor mij ben gewend de hele dag binnen te zitten.
Daarbij komt nog dat ik weinig kon slapen de laatste paar dagen en ik nu pas weer een normaal slaapritme heb dat is ook een probleem wat ik wel vaker heb.
Ook een beetje begonnen met wiskunde online te leren ook best interessant maar ik denk toch dat ik daar een paar maanden voor nodig heb wil ik een ict gerelateerde studie op WO niveau beginnen.
Nee, verkopen op internet via website.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:27 schreef waaizokjurius het volgende:
[..]
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar het werk dat je doet bij je vader. Wat houdt dit precies in? Je geeft aan dat je je eerste sale hebt verricht, neem aan dat je dan toch in contact komt met mensen? Of verricht je dit werk binnenshuis?
Werkloosheid is hier best erg vooral zonder diploma bijna onmogelijk lopende band werk of werk in een winkel ofzo te vinden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:39 schreef kree het volgende:
Het lijkt mij opzich een slimmer plan om ergens anders werk te zoeken als bij je pa.
Ik snap wel dat dit misschien makkelijker is of wellicht meer verdient.
Maar je mist nu weer nieuwe dingen mensen en ontwikkeling door achter je computer te blijven hangen zonder collega's.
Huh?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:19 schreef Deckard het volgende:
Dat is korte termijn, op lange termijn verlies je tonnen.
Ja ik dacht ik laat het maar open zodat ik niet totaal vergeet waar ik mee bezig ben en ik over een paar jaar een nieuw topic open maak met nog een slechtere situatie.quote:
als je om de zoveel tijd een update post kan je zien of het beter gaat.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja ik dacht ik laat het maar open zodat ik niet totaal vergeet waar ik mee bezig ben en ik over een paar jaar een nieuw topic open maak met nog een slechtere situatie.
Daarom post ik ook om de zoveel tijd een update.
Ja daarom dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:13 schreef tailfox het volgende:
[..]
als je om de zoveel tijd een update post kan je zien of het beter gaat.
Nee, als je wel dat soort banen gewoon doet zal je uiteindelijk na een aantal jaar veel meer verdienen dan wat je nu doet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Huh?
Ja want met een minimumloon baan verdien je tonnen en als je die niet hebt verlies je tonnen?
Ik begrijp totaal niet wat je nou bedoeld?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:10 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee, als je wel dat soort banen gewoon doet zal je uiteindelijk na een aantal jaar veel meer verdienen dan wat je nu doet.
Zit toekomst in.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:45 schreef kree het volgende:
Wat je nu verdient is best veel. Zeker als je geen diploma's hebt.
Maar wat ik er meer mee wilde zeggen is, is dat je ook he sociale achterstand wil inhalen.
Nu lukt dat op deze manier natuurlijk veel minder als bij wijze van. 'T zoontje van de baas.
Is er ook een toekomst in, dat moet je je afvragen. Want anders heb je later wel een probleem als je nu blijft hangen in deze (makkelijk(st)e) situatie.
Ik kan die afweging niet voor je maken en wil ook niet zeggen dat het perce slecht is.
Maat ik denk dat het voor jou veel handiger zou zijn om nu je nog thuis woont werk te zoeken waarmee je met anderen in contact komt persoonlijk ook. En niet nu voor de makkelijkste weg kiest.
Het lagere salaris zou je dan voor lief moeten nemen.
Maar ok er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden. Dus denk er gewoon maar eens over.
Bedankt is best goed advies.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:49 schreef Nezhi het volgende:
Hey hmmmmm
Ik weet niet of je het Engels redelijk beheerst, maar je kunt veel gratis cursussen volgen op sites zoals coursera etc. Zijn vaak op het niveau van eerstejaars hbo of universiteit. Ook veel gericht op techniek en IT. Je krijgt er certificaten mee die niet erg veel waard zijn, maar je kunt het waarschijnlijk wel gebruiken voor je eigen ontwikkeling totdat je kunt beginnen aan een echte opleiding.
Kan wel lastig zijn als je nog geen voorkennis hebt, dus denk dat je eerst even alle wiskunde moet afmakenhet is wel veel leeswerk.
Hier veel cursussen van allerlei verschillende instellingen
https://www.edx.org/
https://www.coursera.org/
MIT zet veel lesmateriaal ook online
http://ocw.mit.edu/index.htm
Ik zou trouwens nog zeker bij jouw vader blijven werken als je zo'n inkomen krijgt. Ook al heb je minder sociaal contact daar, er zijn nog andere manieren om sociale contacten te krijgen zonder (weer) in financiële problemen te komen.
Ik vond dit wel een leuke vid om te beginnen met sporten, wel eerst warm-up doen:
Nee daar ligt mijn interesse niet zo.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:39 schreef wiskundenoob het volgende:
19?
Probeer vavo zou ik zeggen. Je krijgt dan toch wat meer structuur in je leven, wat jij denk ik wel nodig hebt, en je discipline wordt op proef gesteld. Op vavo, als je niet voor versneld traject kiest, heb je toch best wel veel vrije tijd die jij goed kan gebruiken om je -sociale- leven weer op te bouwen.
Nee dat klopt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:12 schreef tailfox het volgende:
In de sportschool zal je niet heel echt sociaal bezig zijn
Hoezo wil je geen middelbare school diploma behalen? Je geeft aan dat je wo wil doen. Zonder diploma gaat dat lastig worden. De toelatingstest die je moet behalen op vwo-niveau kan je pas op je 21ste afleggen. Je geeft zelf aan dat je leerstoornis hebt dus kan je maar beter nu leren hoe je zelfstandig moet studeren en dat kan je doen op vavo, waar je nog wel hulp kan krijgen als je erom vraagt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:11 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee daar ligt mijn interesse niet zo.
Ik heb nu ook best veel vrije tijd.
Natuurlijk is dat niet leuk om te horen van je familie, maar kennelijk geven ze nog wel om je als ze jouw verjaardag me je willen vieren. Wat ze zeggen komt hard over, maar ze hebben wel gelijk... Je doet op dit moment niets in je leven en dat maakt je een nietsnut. Wanneer ze herhaaldelijk gemene opmerkingen naar je hoofd slingeren, dan is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:07 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nu ben ik dus bijna 19 en dat is het ongeveer, zie er niet naar uit om mijn verjaardag te vieren met familie die me zegt dat ik een nietsnut ben die ze liever niet hebben.
Als je geen zin hebt om iets te doen, hoe ga je dan ooit vrienden maken of uberhaupt ontmoeten?quote:Op zondag 27 juli 2014 03:07 schreef hmmmmmmm het volgende:
Daarbij heb ik geen vrienden, dus waarschijnlijk ga ik de hele dag in bed liggen ofzo heb niet veel zin om iets anders te doen dan.
De studies die daar worden aangeboden vind ik niet interessant.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:25 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Hoezo wil je geen middelbare school diploma behalen? Je geeft aan dat je wo wil doen. Zonder diploma gaat dat lastig worden. De toelatingstest die je moet behalen op vwo-niveau kan je pas op je 21ste afleggen. Je geeft zelf aan dat je leerstoornis hebt dus kan je maar beter nu leren hoe je zelfstandig moet studeren en dat kan je doen op vavo, waar je nog wel hulp kan krijgen als je erom vraagt.
havo en vwo?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:54 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De studies die daar worden aangeboden vind ik niet interessant.
Je kunt niet zomaar beginnen met havo en vwo denk ik.quote:
Daar ben ik mee bezig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:45 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet leuk om te horen van je familie, maar kennelijk geven ze nog wel om je als ze jouw verjaardag me je willen vieren. Wat ze zeggen komt hard over, maar ze hebben wel gelijk... Je doet op dit moment niets in je leven en dat maakt je een nietsnut. Wanneer ze herhaaldelijk gemene opmerkingen naar je hoofd slingeren, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
[..]
Als je geen zin hebt om iets te doen, hoe ga je dan ooit vrienden maken of uberhaupt ontmoeten?
Je kan overal mensen ontmoeten en vrienden maken, maar dan moet je natuurlijk wel activiteiten ondernemen. Goede vrienden maak je niet snel, dat duurt gewoon een tijdje. Als je niets te bieden hebt aan mensen, dan trek je weinig mensen aan. Zoek iets wat je leuk vindt, steek er tijd in en alles komt goed.
Jawel... 2 jaar is niet zo lang hoor? Als je echt de motivatie en capaciteiten hebt dan kan je vwo in 1 jaar behalen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:57 schreef hmmmmmmm het volgende:
Je kunt niet zomaar beginnen met havo en vwo denk ik.
En dat duurt ook veel te lang.
1 jaar gaat niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:59 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jawel... 2 jaar is niet zo lang hoor? Als je echt de motivatie en capaciteiten hebt dan kan je vwo in 1 jaar behalen.
Typ in google: 'vavo 'havo' 'jouw woonplaats'quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:03 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
1 jaar gaat niet.
En waar vind je dan een 2 jarige opleiding?
Ik kom niet in aanmerking voor havo of vwo op het vavo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:06 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Typ in google: 'vavo 'havo' 'jouw woonplaats'
Onzin, bel je plaatselijke vavo op en probeer een plaatsje te regelen. Als het echt niet kan, wat zeer onwaarschijnlijk is, doe dan staatsexamen. Beetje zwak van je, dat je slechts 3 minuten over hebt voor je toekomst...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:09 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik kom niet in aanmerking voor havo of vwo op het vavo.
Onzin?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:13 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Onzin, bel je plaatselijke vavo op en probeer een plaatsje te regelen. Als het echt niet kan, wat zeer onwaarschijnlijk is, doe dan staatsexamen. Beetje zwak van je, dat je slechts 3 minuten over hebt voor je toekomst...
Dan doe je eerst vmbo en daarna versneld havo...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:16 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Onzin?
Ik heb totaal geen opleiding ik ben meerdere keren gezakt op 3 vmbo.
Nee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:18 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dan doe je eerst vmbo en daarna versneld havo...
Neem dan maar gewoon een fulltime ongeschoolde baantje aan of blijf gewoon een fulltime uitkeringstrekker...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:23 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb totaal geen interesse in middelbare school niet voor niets ben ik sinds mijn 12e alleen maar gezakt.
Zat met dat soort onderwijs.
En dat je daar begeleiding krijgt die aan mijn wensen voldoet lijkt me niet het zijn dezelfde boeken die mij niks hebben geleerd.
Ik ben er vrij zeker van dat ze me geen 8 uur 1 op 1 les gaan geven per dag.
Laat staan 1 uur.
Op het speciaal onderwijs kreeg ik niet eens een goede uitleg vandaar dat ik daar ook bleef zitten.
Er wordt een nieuwe wet van kracht die bepaalt dat jij in het reguliere onderwijs passend onderwijs of passende begeleiding moet ontvangen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:23 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb totaal geen interesse in middelbare school niet voor niets ben ik sinds mijn 12e alleen maar gezakt.
Zat met dat soort onderwijs.
En dat je daar begeleiding krijgt die aan mijn wensen voldoet lijkt me niet het zijn dezelfde boeken die mij niks hebben geleerd.
Ik ben er vrij zeker van dat ze me geen 8 uur 1 op 1 les gaan geven per dag.
Laat staan 1 uur.
Op het speciaal onderwijs kreeg ik niet eens een goede uitleg vandaar dat ik daar ook bleef zitten.
Lees maar eens ik heb geen wajong/uitkering.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:40 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Neem dan maar gewoon een fulltime ongeschoolde baantje aan of blijf gewoon een fulltime uitkeringstrekker...
Ik werk voor mijn vader en ik zou zijn bedrijf over kunnen nemen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er wordt een nieuwe wet van kracht die bepaalt dat jij in het reguliere onderwijs passend onderwijs of passende begeleiding moet ontvangen.
Hoe zie je je toekomst zonder diploma's?
Ja hoe vind ik die dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:01 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Niet als je alles in je eentje uitvoert. Ik ga ervan uit dat je behoefte hebt aan mensen...
Jan Vertonghen zou dat inderdaad doen.quote:
Huh?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:08 schreef complicate het volgende:
[..]
Jan Vertonghen zou dat inderdaad doen.
quote:
quote:
Wat heeft dit met iets te maken?quote:
Vanwaar dan die vraag:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:52 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Wat heeft dit met iets te maken?
Jouw reactie niet de zijne en natuurlijk heb ik google al gebruikt hoe denk je dat ik fok gevonden heb?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |