abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142777381
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:59 schreef kree het volgende:

[..]

Denk, maar, etc,

Lees die twee topics door en maak een concreet lijstje met wat je komende week gaat doen, dan praten we verder ok?
Ik moet eerst eens goed kijken welke studie ik wil volgen of waar ik interesse in heb en kan dan op bijv een open dag kijken of het me wat lijkt.
Dus het is niet zo heel gemakkelijk want het kost tijd ja ik zal dat doen en dan praten we verder.
pi_142777427
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:04 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik moet eerst eens goed kijken welke studie ik wil volgen of waar ik interesse in heb en kan dan op bijv een open dag kijken of het me wat lijkt.
Dus het is niet zo heel gemakkelijk want het kost tijd ja ik zal dat doen en dan praten we verder.
Goedzo, ik wacht dat even af.
Do what you love, love what you do!
pi_142777477
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:04 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Niemand beweert dat het makkelijk is. Begin nu maar aan dat lijstje. Dan praten we verder.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_142820753
TS al vorderingen?
pi_142825603
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:19 schreef kree het volgende:
TS al vorderingen?
Nee, ben eerlijk gezegd met andere dingen bezig geweest ik ben nu wel weer het topic het lezen van waar ik was gebleven.

Ga wel elke dag nu een paar minuten naar buiten in de tuin zitten dus dat is al een vooruitgang.

Zie veel comments van je zit in een vicieuze cirkel waar ik niet uitkom als ik geen actie onderneem en vind ook zelf dat dat wel klopt.

[ Bericht 10% gewijzigd door hmmmmmmm op 28-07-2014 20:38:39 ]
pi_142827050
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:33 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee, ben eerlijk gezegd met andere dingen bezig geweest ik ben nu wel weer het topic het lezen van waar ik was gebleven.

Ga wel elke dag nu een paar minuten naar buiten in de tuin zitten dus dat is al een vooruitgang.

Zie veel comments van je zit in een vicieuze cirkel waar ik niet uitkom als ik geen actie onderneem en vind ook zelf dat dat wel klopt.
Je bent goed bezig. :) Maak dat lijstje verder af.
pi_142838363
Deel 1 eindelijk uit veel advies ga er ook wat mee doen al is het meeste vaak hetzelfde.

Ik al wat optimistischer kan bij mijn vader aan de slag voor werk wat ik eigenlijk eerder had moeten doen.
Nu alleen nog mijn sociale problemen oplossen ga morgen weer wat naar buiten nog steeds erg last van zonlicht hoe vreemd dat ook klinkt mijn ogen zijn er totaal niet gewend aan al draag ik lenzen met uv bescherming.
Ik ga ook eens kijken voor een opleiding maar daar heb ik voorlopig nog een tijdje voor denk ik.

[ Bericht 47% gewijzigd door hmmmmmmm op 29-07-2014 03:47:42 ]
pi_142840325
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 02:19 schreef hmmmmmmm het volgende:
Deel 1 eindelijk uit veel advies ga er ook wat mee doen al is het meeste vaak hetzelfde.

Ik al wat optimistischer kan bij mijn vader aan de slag voor werk wat ik eigenlijk eerder had moeten doen.
Nu alleen nog mijn sociale problemen oplossen ga morgen weer wat naar buiten nog steeds erg last van zonlicht hoe vreemd dat ook klinkt mijn ogen zijn er totaal niet gewend aan al draag ik lenzen met uv bescherming.
Ik ga ook eens kijken voor een opleiding maar daar heb ik voorlopig nog een tijdje voor denk ik.
Dat kan nog wel eens tegenvallen. De meeste scholen beginnen rond 01-09 en willen de inschrijvingen voor het einde van juli binnen hebben. Wanneer je een BBL opleiding wil volgen moet je voor aanvang van het schooljaar vaak ook al een werkgever hebben waarbij je kan werken en leren. Deze moet je vaak zelf zoeken/ op solliciteren.
And the druids turn to stone...
pi_142850036
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:28 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Dat kan nog wel eens tegenvallen. De meeste scholen beginnen rond 01-09 en willen de inschrijvingen voor het einde van juli binnen hebben. Wanneer je een BBL opleiding wil volgen moet je voor aanvang van het schooljaar vaak ook al een werkgever hebben waarbij je kan werken en leren. Deze moet je vaak zelf zoeken/ op solliciteren.
Nee dacht meer aan ict gerelateerde studies.

Ik heb geen diploma maar ik zou afstandsonderwijs kunnen volgen ja ik weet het dat is in principe geen goed idee maar toch het is misschien de enige mogelijkheid om iets in die richting te doen.

Zou liever een hbo studie doen maar daar zie ik geen mogelijkheid toe omdat je daar een diploma voor nodig hebt.

Om allemaal ongerelateerde studies van het mbo te doen (jaren lang) lijkt me niks denk niet dat ik veel zal leren van bakkersassistent al is dat natuurlijk wel leuk.
pi_142875675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:21 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee dacht meer aan ict gerelateerde studies.

Ik heb geen diploma maar ik zou afstandsonderwijs kunnen volgen ja ik weet het dat is in principe geen goed idee maar toch het is misschien de enige mogelijkheid om iets in die richting te doen.

Zou liever een hbo studie doen maar daar zie ik geen mogelijkheid toe omdat je daar een diploma voor nodig hebt.

Om allemaal ongerelateerde studies van het mbo te doen (jaren lang) lijkt me niks denk niet dat ik veel zal leren van bakkersassistent al is dat natuurlijk wel leuk.
Wanneer je de studie wilt volgen om in aanmerking te komen voor stufi, is afstandsonderwijs niet de meest logische keuze. Volgens mij hebben ze een tijdje geleden wel een soort experiment gedaan met stufi en afstandsonderwijs, maar dat waren maar enkele studies. Ik weet niet of het experiment afgelopen is en wat daaruit is gekomen maar zover ik weet is er in principe geen vergoeding voor afstandsonderwijs.

Een Hbo studie kan je volgen wanneer je ouder dan 21 jaar bent door een toelatingstest te maken (colloquium doctum). Daar ben je dus nog iets te jong voor.

Die twee jaar zou je wel met een niveau 2 opleiding kunnen vullen, en misschien bevalt het onderwerp (er is natuurlijk meer dan bakkersassistent) wel heel goed!
And the druids turn to stone...
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:48:38 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142875823
Voor toelating op mbo 2-niveau zijn toch toelatingseisen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_142885690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:40 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Wanneer je de studie wilt volgen om in aanmerking te komen voor stufi, is afstandsonderwijs niet de meest logische keuze. Volgens mij hebben ze een tijdje geleden wel een soort experiment gedaan met stufi en afstandsonderwijs, maar dat waren maar enkele studies. Ik weet niet of het experiment afgelopen is en wat daaruit is gekomen maar zover ik weet is er in principe geen vergoeding voor afstandsonderwijs.

Een Hbo studie kan je volgen wanneer je ouder dan 21 jaar bent door een toelatingstest te maken (colloquium doctum). Daar ben je dus nog iets te jong voor.

Die twee jaar zou je wel met een niveau 2 opleiding kunnen vullen, en misschien bevalt het onderwerp (er is natuurlijk meer dan bakkersassistent) wel heel goed!
Nee dat zou ik dan zelf moeten betalen.

Pf als ik zo kijk lijkt me het mbo steeds minder aantrekkelijk meeste studies van 1 bepaald niveau duren 2 jaar dus dan ben ik na 4 jaar+ nog steeds niet op mbo niveau 4 bijv.

Ik kan alleen aan een opleiding niveau 1 beginnen lijkt mij zonder diploma.

Vanaf volgend jaar moet je toch het volledige bedrag lenen dus als ik dat gewoon van mijn eigen geld kan betalen is er eigenlijk weinig verschil.

Nou het enige wat ik erg vind aan een mbo studie is dat het salaris laag is en de werkloosheid enorm hoog de kans dat ik met zo'n diploma een goede baan krijg is ontzettend klein.

[ Bericht 5% gewijzigd door hmmmmmmm op 30-07-2014 16:12:00 ]
pi_142930685
Ik zal maar eens een update schrijven.

Ik heb nu deel 1,2 gelezen.

Ik ga nu elke dag een paar minuten naar buiten in de tuin, dat word steeds meer.
Ik vind het nog lastig te wennen aan de buitenwereld, maar goed ik ben ook een erg lange tijd niet buiten geweest.

Ik ben bij mijn vader begonnen en ik krijg best een redelijk loon op commissie basis.
Hij heeft me uitgelegd wat ik kan doen en ik voorzie dat ik minstends zo'n 1.5-2k per maand verdien als het niet meer is, dus dat is een zorg minder voorlopig.
Het is ook redelijk stabiel inkomen, dus dat is erg fijn.

Voor de rest ben ik nu online wiskunde het leren, zodat ik met een ict gerelateerde opleiding zou kunnen beginnen.
Dit zou ik in principe ook in de tuin kunnen doen als het goed weer is met een drankje en een beetje in de zon zitten, zodat ik wat kleur krijg en ook een beetje meer wen aan het buiten zijn.

Voor de rest op sociaal gebied heb ik nog niks gedaan, ik heb wel wat gegoogled naar hobby's etc maar nog niks kunnen vinden wat ik echt wil doen.
Misschien toch eens een assertiviteits cursus doen, zoals in een paar topics geleden was gepost.
pi_142930878
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:40 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik zal maar eens een update schrijven.

Ik heb nu deel 1,2 gelezen.

Ik ga nu elke dag een paar minuten naar buiten in de tuin, dat word steeds meer.
Ik vind het nog lastig te wennen aan de buitenwereld, maar goed ik ben ook een erg lange tijd niet buiten geweest.

Ik ben bij mijn vader begonnen en ik krijg best een redelijk loon op commissie basis.
Hij heeft me uitgelegd wat ik kan doen en ik voorzie dat ik minstends zo'n 1.5-2k per maand verdien als het niet meer is, dus dat is een zorg minder voorlopig.
Het is ook redelijk stabiel inkomen, dus dat is erg fijn.

Voor de rest ben ik nu online wiskunde het leren, zodat ik met een ict gerelateerde opleiding zou kunnen beginnen.
Dit zou ik in principe ook in de tuin kunnen doen als het goed weer is met een drankje en een beetje in de zon zitten, zodat ik wat kleur krijg en ook een beetje meer wen aan het buiten zijn.

Voor de rest op sociaal gebied heb ik nog niks gedaan, ik heb wel wat gegoogled naar hobby's etc maar nog niks kunnen vinden wat ik echt wil doen.
Misschien toch eens een assertiviteits cursus doen, zoals in een paar topics geleden was gepost.
Mooi zo. :Y Je hebt er flink aan gewerkt.
Wat sociale contacten betreft kan je je inschrijven op een internetsite omdat je nu niet veel buiten komt. En die assertiviteitscursus, zeker doen. Goed bezig. ^O^
pi_142940728
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:45 schreef complicate het volgende:

[..]

Mooi zo. :Y Je hebt er flink aan gewerkt.
Wat sociale contacten betreft kan je je inschrijven op een internetsite omdat je nu niet veel buiten komt. En die assertiviteitscursus, zeker doen. Goed bezig. ^O^
Wat voor internetsite bedoel je?
En bedankt zal gaan kijken waar ik er een kan vinden *O*
pi_142962317
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:45 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Wat voor internetsite bedoel je?
En bedankt zal gaan kijken waar ik er een kan vinden *O*
Euh websites waar je nieuwe mensen kunt leren kennen. Facebook, internetforum, etc. etc.
Maar goed, hoe dan ook , wat meer buiten komen is goed voor je.
pi_142968098
Je vergeet fok! :P
pi_142968154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:25 schreef kree het volgende:
Hoe gaat het tegenwoordig met jou? En zie jij benzin nog wel ooit hier?
pi_142968250
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:25 schreef kree het volgende:
Hoe kon ik dat vergeten! :( Ik schaam me. o|O
pi_142969573
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:29 schreef complicate het volgende:

[..]

Hoe kon ik dat vergeten! :( Ik schaam me. o|O
En terecht
pi_142973643
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:27 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Hoe gaat het tegenwoordig met jou? En zie jij benzin nog wel ooit hier?
Goed hoor, geen idee hoe het met benzin is, ik dacht dat de laatste keer dat ik wat las, dat het goed ging., misschien zijn er een paar in de SC die dat weten.
pi_143119582
5 dagen verder weinig uitgevoerd heb wel al mijn eerste verkoop gedaan.
Voor de rest ben ik begonnen met een dieet omdat ik de afgelopen maanden flink ben aangekomen door pizza's etc te eten en niks uit te voeren.
Ook al een paar kilo's afgevallen maar nog veel te gaan.

Ben eerlijk gezegd minder naar buiten gegaan dus dat is niet zo goed geen idee waarom maar ik vergeet het soms gewoon het is ook zo vreemd voor mij ben gewend de hele dag binnen te zitten.
Daarbij komt nog dat ik weinig kon slapen de laatste paar dagen en ik nu pas weer een normaal slaapritme heb dat is ook een probleem wat ik wel vaker heb.

Ook een beetje begonnen met wiskunde online te leren ook best interessant maar ik denk toch dat ik daar een paar maanden voor nodig heb wil ik een ict gerelateerde studie op WO niveau beginnen.
pi_143119888
Ga anders fietsen. Beweging en buiten
pi_143119967
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:15 schreef hmmmmmmm het volgende:
5 dagen verder weinig uitgevoerd heb wel al mijn eerste verkoop gedaan.
Voor de rest ben ik begonnen met een dieet omdat ik de afgelopen maanden flink ben aangekomen door pizza's etc te eten en niks uit te voeren.
Ook al een paar kilo's afgevallen maar nog veel te gaan.

Ben eerlijk gezegd minder naar buiten gegaan dus dat is niet zo goed geen idee waarom maar ik vergeet het soms gewoon het is ook zo vreemd voor mij ben gewend de hele dag binnen te zitten.
Daarbij komt nog dat ik weinig kon slapen de laatste paar dagen en ik nu pas weer een normaal slaapritme heb dat is ook een probleem wat ik wel vaker heb.

Ook een beetje begonnen met wiskunde online te leren ook best interessant maar ik denk toch dat ik daar een paar maanden voor nodig heb wil ik een ict gerelateerde studie op WO niveau beginnen.
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar het werk dat je doet bij je vader. Wat houdt dit precies in? Je geeft aan dat je je eerste sale hebt verricht, neem aan dat je dan toch in contact komt met mensen? Of verricht je dit werk binnenshuis?
pi_143120046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:27 schreef waaizokjurius het volgende:

[..]

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar het werk dat je doet bij je vader. Wat houdt dit precies in? Je geeft aan dat je je eerste sale hebt verricht, neem aan dat je dan toch in contact komt met mensen? Of verricht je dit werk binnenshuis?
Nee, verkopen op internet via website.
Soms komen er klanten langs, maar eigenlijk gaat alles grotendeels via internet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')