abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143151482
Topic is nog open
pi_143155997
Het lijkt mij opzich een slimmer plan om ergens anders werk te zoeken als bij je pa.
Ik snap wel dat dit misschien makkelijker is of wellicht meer verdient.

Maar je mist nu weer nieuwe dingen mensen en ontwikkeling door achter je computer te blijven hangen zonder collega's.
Do what you love, love what you do!
pi_143161664
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:39 schreef kree het volgende:
Het lijkt mij opzich een slimmer plan om ergens anders werk te zoeken als bij je pa.
Ik snap wel dat dit misschien makkelijker is of wellicht meer verdient.

Maar je mist nu weer nieuwe dingen mensen en ontwikkeling door achter je computer te blijven hangen zonder collega's.
Werkloosheid is hier best erg vooral zonder diploma bijna onmogelijk lopende band werk of werk in een winkel ofzo te vinden.
En ja daar zit een behoorlijk verschil in als ik hier mijn best doe verdien ik zo'n 2-3k als ik mijn best doe bij een baas verdien ik misschien 600-700 per maand.

Ik weet niet eens of ik het aankan om fulltime zwaar werk te doen.
pi_143161736
Dat is korte termijn, op lange termijn verlies je tonnen.
pi_143161763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:19 schreef Deckard het volgende:
Dat is korte termijn, op lange termijn verlies je tonnen.
Huh?

Ja want met een minimumloon baan verdien je tonnen en als je die niet hebt verlies je tonnen?

[ Bericht 10% gewijzigd door hmmmmmmm op 07-08-2014 13:32:24 ]
pi_143165750
quote:
11s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:22 schreef tailfox het volgende:
Topic is nog open
Ja ik dacht ik laat het maar open zodat ik niet totaal vergeet waar ik mee bezig ben en ik over een paar jaar een nieuw topic open maak met nog een slechtere situatie.
Daarom post ik ook om de zoveel tijd een update.
pi_143165804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:12 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja ik dacht ik laat het maar open zodat ik niet totaal vergeet waar ik mee bezig ben en ik over een paar jaar een nieuw topic open maak met nog een slechtere situatie.
Daarom post ik ook om de zoveel tijd een update.
als je om de zoveel tijd een update post kan je zien of het beter gaat.
pi_143166460
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:13 schreef tailfox het volgende:

[..]

als je om de zoveel tijd een update post kan je zien of het beter gaat.
Ja daarom dus.
Ben iets erop vooruitgegaan maar heb nog een lange weg te gaan voorlopig zullen er ook geen gigantische veranderingen zijn.
Zal over een paar dagen wel weer eens een update posten.
pi_143166976
Hey hmmmmm
Ik weet niet of je het Engels redelijk beheerst, maar je kunt veel gratis cursussen volgen op sites zoals coursera etc. Zijn vaak op het niveau van eerstejaars hbo of universiteit. Ook veel gericht op techniek en IT. Je krijgt er certificaten mee die niet erg veel waard zijn, maar je kunt het waarschijnlijk wel gebruiken voor je eigen ontwikkeling totdat je kunt beginnen aan een echte opleiding.

Kan wel lastig zijn als je nog geen voorkennis hebt, dus denk dat je eerst even alle wiskunde moet afmaken :) het is wel veel leeswerk.

Hier veel cursussen van allerlei verschillende instellingen
https://www.edx.org/
https://www.coursera.org/

MIT zet veel lesmateriaal ook online
http://ocw.mit.edu/index.htm

Ik zou trouwens nog zeker bij jouw vader blijven werken als je zo'n inkomen krijgt. Ook al heb je minder sociaal contact daar, er zijn nog andere manieren om sociale contacten te krijgen zonder (weer) in financiėle problemen te komen.

Ik vond dit wel een leuke vid om te beginnen met sporten, wel eerst warm-up doen :P:

[ Bericht 7% gewijzigd door Nezhi op 07-08-2014 16:00:59 ]
pi_143173210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:20 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Huh?

Ja want met een minimumloon baan verdien je tonnen en als je die niet hebt verlies je tonnen?
Nee, als je wel dat soort banen gewoon doet zal je uiteindelijk na een aantal jaar veel meer verdienen dan wat je nu doet.
pi_143173512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nee, als je wel dat soort banen gewoon doet zal je uiteindelijk na een aantal jaar veel meer verdienen dan wat je nu doet.
Ik begrijp totaal niet wat je nou bedoeld?
Minimumloon is voor 23 jarigen ¤ 1.495,20

Doorgroeien+vaste baan is met een minimumloon extreem zeldzaam.

Geen idee dus hoe jij erbij komt dat je daarmee op de lange termijn beter verdient?
pi_143182086
Wat je nu verdient is best veel. Zeker als je geen diploma's hebt.

Maar wat ik er meer mee wilde zeggen is, is dat je ook he sociale achterstand wil inhalen.
Nu lukt dat op deze manier natuurlijk veel minder als bij wijze van. 'T zoontje van de baas.
Is er ook een toekomst in, dat moet je je afvragen. Want anders heb je later wel een probleem als je nu blijft hangen in deze (makkelijk(st)e) situatie.

Ik kan die afweging niet voor je maken en wil ook niet zeggen dat het perce slecht is.
Maat ik denk dat het voor jou veel handiger zou zijn om nu je nog thuis woont werk te zoeken waarmee je met anderen in contact komt persoonlijk ook. En niet nu voor de makkelijkste weg kiest.
Het lagere salaris zou je dan voor lief moeten nemen.

Maar ok er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden. Dus denk er gewoon maar eens over. ;)
pi_143182485
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:45 schreef kree het volgende:
Wat je nu verdient is best veel. Zeker als je geen diploma's hebt.

Maar wat ik er meer mee wilde zeggen is, is dat je ook he sociale achterstand wil inhalen.
Nu lukt dat op deze manier natuurlijk veel minder als bij wijze van. 'T zoontje van de baas.
Is er ook een toekomst in, dat moet je je afvragen. Want anders heb je later wel een probleem als je nu blijft hangen in deze (makkelijk(st)e) situatie.

Ik kan die afweging niet voor je maken en wil ook niet zeggen dat het perce slecht is.
Maat ik denk dat het voor jou veel handiger zou zijn om nu je nog thuis woont werk te zoeken waarmee je met anderen in contact komt persoonlijk ook. En niet nu voor de makkelijkste weg kiest.
Het lagere salaris zou je dan voor lief moeten nemen.

Maar ok er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden. Dus denk er gewoon maar eens over. ;)
Zit toekomst in.
Ik ga gewoon op een andere manier mensen ontmoeten.
pi_143182600
Dat kan ook, al ideeėn daarover?
pi_143182822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:56 schreef kree het volgende:
Dat kan ook, al ideeėn daarover?
Hobby of sport.
Is nog geen grote lijst dus er kan nog wat bij.
pi_143183569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:49 schreef Nezhi het volgende:
Hey hmmmmm
Ik weet niet of je het Engels redelijk beheerst, maar je kunt veel gratis cursussen volgen op sites zoals coursera etc. Zijn vaak op het niveau van eerstejaars hbo of universiteit. Ook veel gericht op techniek en IT. Je krijgt er certificaten mee die niet erg veel waard zijn, maar je kunt het waarschijnlijk wel gebruiken voor je eigen ontwikkeling totdat je kunt beginnen aan een echte opleiding.

Kan wel lastig zijn als je nog geen voorkennis hebt, dus denk dat je eerst even alle wiskunde moet afmaken :) het is wel veel leeswerk.

Hier veel cursussen van allerlei verschillende instellingen
https://www.edx.org/
https://www.coursera.org/

MIT zet veel lesmateriaal ook online
http://ocw.mit.edu/index.htm

Ik zou trouwens nog zeker bij jouw vader blijven werken als je zo'n inkomen krijgt. Ook al heb je minder sociaal contact daar, er zijn nog andere manieren om sociale contacten te krijgen zonder (weer) in financiėle problemen te komen.

Ik vond dit wel een leuke vid om te beginnen met sporten, wel eerst warm-up doen :P:
Bedankt is best goed advies.

En ja ik ga eerst wiskunde leren, ik zal daarna zo'n gratis cursus doen om te kijken of ik het niveau aankan.

Die youtube video is ook best goed.
Zelf gebruik ik dumbbells voor de meeste oefeningen, maar ik ben nu het afvallen en daar ben ik nog wel een paar maanden mee bezig.
pi_143184571
19?

Probeer vavo zou ik zeggen. Je krijgt dan toch wat meer structuur in je leven, wat jij denk ik wel nodig hebt, en je discipline wordt op proef gesteld. Op vavo, als je niet voor versneld traject kiest, heb je toch best wel veel vrije tijd die jij goed kan gebruiken om je -sociale- leven weer op te bouwen.
pi_143196870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:39 schreef wiskundenoob het volgende:
19?

Probeer vavo zou ik zeggen. Je krijgt dan toch wat meer structuur in je leven, wat jij denk ik wel nodig hebt, en je discipline wordt op proef gesteld. Op vavo, als je niet voor versneld traject kiest, heb je toch best wel veel vrije tijd die jij goed kan gebruiken om je -sociale- leven weer op te bouwen.
Nee daar ligt mijn interesse niet zo.
Ik heb nu ook best veel vrije tijd.
pi_143196943
In de sportschool zal je niet heel echt sociaal bezig zijn
pi_143197212
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:12 schreef tailfox het volgende:
In de sportschool zal je niet heel echt sociaal bezig zijn
Nee dat klopt.
pi_143197518
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:11 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee daar ligt mijn interesse niet zo.
Ik heb nu ook best veel vrije tijd.
Hoezo wil je geen middelbare school diploma behalen? Je geeft aan dat je wo wil doen. Zonder diploma gaat dat lastig worden. De toelatingstest die je moet behalen op vwo-niveau kan je pas op je 21ste afleggen. Je geeft zelf aan dat je leerstoornis hebt dus kan je maar beter nu leren hoe je zelfstandig moet studeren en dat kan je doen op vavo, waar je nog wel hulp kan krijgen als je erom vraagt.
pi_143198212
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 03:07 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nu ben ik dus bijna 19 en dat is het ongeveer, zie er niet naar uit om mijn verjaardag te vieren met familie die me zegt dat ik een nietsnut ben die ze liever niet hebben.
Natuurlijk is dat niet leuk om te horen van je familie, maar kennelijk geven ze nog wel om je als ze jouw verjaardag me je willen vieren. Wat ze zeggen komt hard over, maar ze hebben wel gelijk... Je doet op dit moment niets in je leven en dat maakt je een nietsnut. Wanneer ze herhaaldelijk gemene opmerkingen naar je hoofd slingeren, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 03:07 schreef hmmmmmmm het volgende:
Daarbij heb ik geen vrienden, dus waarschijnlijk ga ik de hele dag in bed liggen ofzo heb niet veel zin om iets anders te doen dan.
Als je geen zin hebt om iets te doen, hoe ga je dan ooit vrienden maken of uberhaupt ontmoeten?
Je kan overal mensen ontmoeten en vrienden maken, maar dan moet je natuurlijk wel activiteiten ondernemen. Goede vrienden maak je niet snel, dat duurt gewoon een tijdje. Als je niets te bieden hebt aan mensen, dan trek je weinig mensen aan. Zoek iets wat je leuk vindt, steek er tijd in en alles komt goed.
pi_143198470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:25 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Hoezo wil je geen middelbare school diploma behalen? Je geeft aan dat je wo wil doen. Zonder diploma gaat dat lastig worden. De toelatingstest die je moet behalen op vwo-niveau kan je pas op je 21ste afleggen. Je geeft zelf aan dat je leerstoornis hebt dus kan je maar beter nu leren hoe je zelfstandig moet studeren en dat kan je doen op vavo, waar je nog wel hulp kan krijgen als je erom vraagt.
De studies die daar worden aangeboden vind ik niet interessant.
pi_143198505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:54 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

De studies die daar worden aangeboden vind ik niet interessant.
havo en vwo?
pi_143198586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:55 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

havo en vwo?
Je kunt niet zomaar beginnen met havo en vwo denk ik.
En dat duurt ook veel te lang.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:45 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet leuk om te horen van je familie, maar kennelijk geven ze nog wel om je als ze jouw verjaardag me je willen vieren. Wat ze zeggen komt hard over, maar ze hebben wel gelijk... Je doet op dit moment niets in je leven en dat maakt je een nietsnut. Wanneer ze herhaaldelijk gemene opmerkingen naar je hoofd slingeren, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

[..]

Als je geen zin hebt om iets te doen, hoe ga je dan ooit vrienden maken of uberhaupt ontmoeten?
Je kan overal mensen ontmoeten en vrienden maken, maar dan moet je natuurlijk wel activiteiten ondernemen. Goede vrienden maak je niet snel, dat duurt gewoon een tijdje. Als je niets te bieden hebt aan mensen, dan trek je weinig mensen aan. Zoek iets wat je leuk vindt, steek er tijd in en alles komt goed.
Daar ben ik mee bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')