Chemische wapens zijn toch verboden?quote:Op zondag 27 juli 2014 13:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is helaas niet verboden witte fosfor te gebruiken.
quote:Op zondag 27 juli 2014 13:13 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dit is oduer nieuws:
http://www.dailymail.co.u(...)e-starter-bombs.html
Ik heb er geen verstand van maar wat je ziet zouden dus dat soort bommen zijn.
quote:After analyzing the LifeNews video clip, Human Rights Watch arms researchers concluded that it didn’t show a white phosphorous – or an incendiary weapon – attack. What the video actually appears to show is an illuminant or a pyrotechnic. First, the intensity of the burning and the amount of smoke it generated aren’t consistent with white phosphorus. Second, the substance falling from the sky in the video has a haphazard pattern, unlike an incendiary weapon. Third, there is no flash of an explosive bursting charge, no instantaneous uniform ignition of the substance, both characteristic of white phosphorus munitions. Whatever is falling from the sky is breaking apart in a non-uniform manner, more akin to crumbling or disintegrating – incendiary weapons don’t do this.
http://www.hrw.org/news/2(...)s-white-lies-or-what
Dan weten we uitkomst al.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De Russen sturen hun eigen experts naar het gebied voor onderzoek
terwijl ze ook deelnemen in het officiële onderzoekquote:Op zondag 27 juli 2014 13:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De Russen sturen hun eigen experts naar het gebied voor onderzoek
Ik ook. Al is het alleen maar door zijn prachtige Engels. Maar hij schijnt ook Russisch te spreken en in Moskou gewoond te hebben dus hij kent de mentaliteit daar. Momenteel is hij dus echt van onschatbare waarde voor de voortgang van dit alles.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:06 schreef soapie het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik heb het gevoel dat die man 24/7 ermee bezig is en niet rust voordat alle slachtoffers terug zijn in NL. Ik heb echt respect gekregen voor die man!!
quote:Omgeving rampplek M17 nu niet veilig
Het team van 30 Nederlandse forensische experts heeft op dit moment geen veilige doorgang naar de rampplek van vlucht MH17 in Oost-Oekraïne.
Wegens gevechten in het gebied is de situatie vooralsnog te instabiel om veilig aan het werk te gaan op de crashsite. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft hierop besloten het Nederlandse team vooralsnog niet verder te laten afreizen. Het team bevindt zich op dit moment in Donetsk.
http://www.rijksoverheid.(...)-nu-niet-veilig.html
Ik vind dat ook zeer vreemd. Kiev zou aan de winnende(nou ja de chaos zal jaren duren) hand zijn. Dat kan volgens mij alleen als de Russen hun handen ervan af houden en de separatisten aan hun lot overlaten. Het lijkt erop alsof Kiev ons absoluut met gewapende troepen het gebied in wilt laten. Ik vraag me af wie ons tegenwerkt.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus de strategie van Kiev is, eerst de separatisten verdrijven en dan pas verder onderzoek?
Ik dacht dat Timmermans eerder een overeenkomst/intentieverklaring getekend had met Kiev, over zsm onderzoeken en laatste HR's bergen.
Ja, daar waar vele EU-burgers toch ook uitermate sceptisch zijn mbt verdere uitbreiding van de EU, lijkt me.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zeer vreemd. Kiev zou aan de winnende(nou ja de chaos zal jaren duren) hand zijn. dat kan volgens mij alleen als de Russen hun handen ervan af houden en de separatisten aan hun lot overlaten. Het lijkt erop alsof Kiev ons absoluut met gewapende troepen het gebied in wit laten.
In dat geval hebben we de kant gekozen van Kiev en is elke dialoog met de Russen ondenkbaar.
Het geeft dan ook de Russen een middel om het totaal te laten escaleren.
Met dank aan de EU die een historische toespraak hielden op het Maiden plein die rechts extremisten ophitsten, zijn we weer in een conflict verzeild geraakt waar je eigenlijk beter vanaf had kunnen blijven. Maar de drang naar expansie vanuit de EU(het inlijven van de Oekraïne bij de EU) is al net zo erg als dat van de Russen. Alleen vergeten we dat er veel Russisch sprekende mensen in de Oekraïne wonen dei zich niet willen aansluiten bij Kiev. Het land zal jaren in chaos vallen en wij kunnen voor de kosten opdraaien.
De EU doet wat het wil en trekt zich niets aan van wat burgers willen.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daar waar vele EU-burgers toch ook uitermate sceptisch zijn mbt verdere uitbreiding van de EU, lijkt me.
Een militaire afzetting van het gebied is juist nadelig voor Kiev. De ATO komt stil te liggen in dat gebied en gezien zij aan de winnende hand zijn zitten ze daar niet op te wachten.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zeer vreemd. Kiev zou aan de winnende(nou ja de chaos zal jaren duren) hand zijn. Dat kan volgens mij alleen als de Russen hun handen ervan af houden en de separatisten aan hun lot overlaten. Het lijkt erop alsof Kiev ons absoluut met gewapende troepen het gebied in wilt laten. Ik vraag me af wie ons tegenwerkt.
In dat geval hebben we de kant gekozen van Kiev en is elke dialoog met de Russen ondenkbaar.
Het geeft dan ook de Russen een middel om het totaal te laten escaleren.
Ik zeg niet dat het verstandig om op het Maidanplein een toespraak te houden, maar zeggen dat we zonder die toespraak geen onderdeel zouden zijn van het conflict is klinkklare onzin. De protesten daar begonnen immers over het wel of niet ondertekenen van een handelsverdrag met de EU. Iets waarop een soevereine staat overigens recht heeft en waarover een andere staat, zoals Rusland, niets te zeggen heeft.Over inlijving in de EU is geen sprake geweest; de economische situatie in het land is dusdanig dramatisch dat we daar echt niet op zitten te wachten.quote:Met dank aan de EU die een historische toespraak hielden op het Maiden plein die rechts extremisten ophitsten, zijn we weer in een conflict verzeild geraakt waar je eigenlijk beter vanaf had kunnen blijven. Maar de drang naar expansie vanuit de EU(het inlijven van de Oekraïne bij de EU) is al net zo erg als dat van de Russen. Alleen vergeten we dat er veel Russisch sprekende mensen in de Oekraïne wonen die zich niet willen aansluiten bij Kiev. Het land zal jaren in chaos vallen en wij kunnen voor de kosten opdraaien.
om respect en betrokkenheid te uiten.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:40 schreef Webschip het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom mensen gaan klappen als ze een rouwauto voorbij zien passeren.
Teken van respect lijkt me. Kan me voorstellen dat je toch een golf van emotie voelt bij zo'n stoet en dat een positieve uitweg zoekt.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:40 schreef Webschip het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom mensen gaan klappen als ze een rouwauto voorbij zien passeren.
quote:Op zondag 27 juli 2014 13:30 schreef MangoTree het volgende:
Zijn er nog positieve scenario's te bedenken?
-beetje ziek van het schaakspel...![]()
Eens hoor. Maar ieder zal het op zijn manier willen uiten.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit, maar ik blijf het ook iets vreemds vinden.
quote:"This is one of the hardest stories I've ever had to cover" ‐ Michael Usher and our 60 Minutes crew take you on the road, as we journey to the crash site of Malaysian Airlines flight MH17.
Als Nederland of de andere landen geen bereidheid tonen om Kiev onder druk te zetten, dan kan je dit verwachten. Natuurlijk wil Kiev niet dat de zaken vlot verlopen, die zien veel meer in het plan van Abbott om met duizend militairen naar het gebied te gaan.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus de strategie van Kiev is, eerst de separatisten verdrijven en dan pas verder onderzoek?
Ik dacht dat Timmermans eerder een overeenkomst/intentieverklaring getekend had met Kiev, over zsm onderzoeken en laatste HR's bergen.
Daar zijn dan de meningen over verdeeld. De Krim was 60 jaar geleden Russisch. Bovendien hebben de Russen daar hun vloot en is de haven gepacht. Ik denk dat wij niet anders gedaan zouden hebben en al zeker de VS niet. Wat dat betreft zijn zowel de VS als de Russen van gelijke aard.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:41 schreef DeJori het volgende:
terwijl Rusland gewoon een deel van een ander land heeft ingenomen.
Ik weet niet waar hij naar toegaat, maar wrs om achter de hand te houden hetzij voor evacuatie hetzij als de HR's kunnen worden geborgen om die te op te halen.quote:
mjah, heb je tanks nodig als een directe aanval op Nederland eerder via het water of de lucht zal komen? bovendien hebben we grote broer Duitsland als achterbuur. als er dan echt bezuinigd moet worden (opzich discutabel, maar alas) doe het dan op de tanksquote:Op zondag 27 juli 2014 12:13 schreef Sodapoppin het volgende:
[..]
tering wat onnozel om op zulke dingen zelfs al te gaan bezuinigenhet zal wel aan mij liggen maar lijkt mij verstandiger om ook tanks te hebben in een bataljon
Wat stelt het nederlandse leger dan nou nog voor ?
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |