Waar we nu vooral mee te maken hebben is / hadden was een veelal doorgeschoten niet ophoudende stroom van media diareeh en hysterisch geroeptoeter.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:37 schreef DeJori het volgende:
Al die theorien hierboven over de media: Media zijn commercile bedrijven die geld binnenhalen via reclames en die inkomsten zijn afhankelijk van kijk- of leescijfers. Media brengen dus nieuws waar vraag naar is. Een soort van publiek opgelegde censuur dus. Niet dat er een goed alternatief is; we zien immers wat er gebeurt met media in landen als Rusland en China.
Een voorbeeld hiervan is het verslag van CNN over de MH370: Iedereen deed daar lachwekkend over. Ze bleven er maar over doorzagen terwijl er geen nieuws was. En toen bleek waarom:
Cable News Ratings: MH370 Obsession Boosts CNN And Fox News, While Al Jazeera America Avoids Indulgent Coverage
Hetzelfde gebeurt hier nu gewoon. De meeste mensen willen lezen hoe goed wij wel niet kunnen rouwen: tadaaa! Nieuwsberichten bij de NOS, RTL, de Telegraaf, het NRC en alle andere media.
Sjezus wat een figuur....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Igor Strelkov: Key MH17 Crash Suspect Linked to Massacre of 3,000 Bosnian Muslims in 1992
A retired Russian military officer turned separatist leader in eastern Ukraine, who is suspected of downing of Malaysian Airlines MH17, was allegedly involved in the 1992 Serbian ethnic cleansing of Muslims in the eastern Bosnian town of Visegrad.
Artikel gaat verder...
Aagezien niemand dit heet vermeld behalve telegraaf lijkt het bullshit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik las op de Telegraaf site dat er al Nederlandse special forces in het rampgebied actief zijn, is daar wat meer bekend over? http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.html
Waar staat dat ze er al actief zijn?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik las op de Telegraaf site dat er al Nederlandse special forces in het rampgebied actief zijn, is daar wat meer bekend over? http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.html
Ik ken die kerel verder niet maar net even zijn yt kanaal gechecked en is inderdaad best interessant.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:03 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het is best een goede journalist hoor, ondanks zijn affiliatie. In Oekrane hebben ze wel een hekel aan hem. Op zijn youtube kanaal zet hij best interessante dingen.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar staat dat ze er al actief zijn?
quote:De infanteristen van de Luchtmobiele Brigade gaan vooral patrouilleren op en rond de crashsite, de commando’s van het KCT – waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is – voeren verkenningen uit om eventuele aanvallen van separatisten tijdig te neutraliseren.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Waar we nu vooral mee te maken hebben is / hadden was een veelal doorgeschoten niet ophoudende stroom van media diareeh en hysterisch geroeptoeter.
Van de verdrietige koning , de bedroefde slager op de hoek , de half stok vlaggende buurman ,de condoleance register tekenende travestieten (ja echt) tot de geschrokken kindjes op de kleuterschool.
Allemaal een mening en beelden de media in slingerend en twitterend waardoor een vreselijke ramp een "sociaal" mediacircus is geworden.
Ik zie Joop er zo nog wel een keer een pakkende musical van bakken , als hij uitgehuild is.
Goed gelezen! Interessante kleine opmerking van de Telegraaf. Ze lijken er bedreven in te zijn om belangrijke feiten als bijzaken te brengen.quote:
Waarom vind je je vraag relevant?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:44 schreef Remqo het volgende:
[..]
Inderdaad.
En de vraag die ik in een ander topic stelde, stel ik hier nu ook even:
Stel dat het vliegtuig op een neutraal gebied is neergestort, het gebied meteen werd afgesloten en de slachtoffers zonder gesjoemel naar huis werden gevlogen. Was er dan een dag van nationale rouw?
Dus eigenlijk heel ver van je af.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:39 schreef nils7 het volgende:
Vandaag ook weer bij het vliegveld geweest:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig ken ik niemand die er in zat maar iemand uit mijn stad en een gezin wonend in een dorpje ten zuiden van mijn stad bleek ergens ook een collega te zijn.
Dat brengt het deels dichtbij.
.quote:We zullen dit nog heel lang in ons land voelen en misschien is vanaf 17 juli heel ons leven voorgoed verandert.
Sterkte aan de nabestaanden en iedereen die hierdoor geraakt is
Vertaling:twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:47:40Я свободен, ок, депортированы из Украины, запрещено 3 лет туда, это видео на момент Украина солдат захватили меня - https://t.co/hUTP7UQst7 reageer retweet
quote:I am free, OK, deported from Ukraine, not 3 years old there is a video at the time of Ukraine's soldiers captured me- …
Context?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:49 schreef DeJori het volgende:
Vertaling:twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:47:40Я свободен, ок, депортированы из Украины, запрещено 3 лет туда, это видео на момент Украина солдат захватили меня - https://t.co/hUTP7UQst7 reageer retweet
[..]
Zeg dan gewoon direct dat je mensen hypocriet vindt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:44 schreef DrMabuse het volgende:
Hoeveel van de nu volop huilende en rouwende medemensen zouden hun vlag half stok hangen / ooit half stok hebben gehangen bij dodenherdenking?
quote:
http://en.itar-tass.com/world/742368quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef DeJori het volgende:
Onbevestigd, maar interessant:twitter:bishopk twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 20:25:29Graham Phillips, detained in Donetsk, has been deported & banned from entering Ukraine for three years, the SBU has told Interfax-Ukraine. reageer retweet
Hoop dat er later nog een ondertitelde versie ergens wordt gepubliceerd, ik ben wel benieuwd wat ze zeggenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:49 schreef DeJori het volgende:
[..]
Soms krijgen zijn video's later amateur vertaling, maar het is lastig om de betrouwbaarheid daarvan vast te stellen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:54 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hoop dat er later nog een ondertitelde versie ergens wordt gepubliceerd, ik ben wel benieuwd wat ze zeggen
Vertaling:twitter:
quote:I am very pleased to learn that Vadim OK-he was severely beaten. I do not like, but the Ukrainian army stole my car, all my money, my broniye vest.
Vertaling:twitter:
(die het om de een of andere reden niet doen, zal iets met het alfabet te maken hebben)quote:My Facebook account has been haked and VC-it's not me I'm there now, try to recover. I'm in Poland now. The reason for deportation-I work for RT.
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:56:00I'm free, ok, deported from Ukraine, banned for 3 years, because 'I work for RT'. My car, money, bullet-proof vest taken by Ukrainian army. reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:57:15My accounts on Facebook and Vkontakte hacked, the Ukrainian SBU deleted every single file on my computer. Working to recover them now. reageer retweet
Dat zeg ik ook , in mijn post daarvoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon direct dat je mensen hypocriet vindt.
Het is flauwekul natuurlijk. Het is heel logisch dat een recente ramp als deze mensen veel meer raakt dan iets dat bijna 70 jaar geleden is gebeurd en wat ze nooit hebben meegemaakt.
Doe niet zo raar. Natuurlijk is dat enkel vanwege de ramp.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:57 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook , in mijn post daarvoor.
Mag ik je , serieus genteresseerd , vragen of dat zwarte lintje vanwege deze ramp je avatar siert of dat dat altijd zo was.
Nou, een Taiwanees vliegtuig is onlangs gecrasht, en in Mali ligt een Algerijns vliegtuig in diggelen vol met Fransen. Ook erg, maar geven wij ene neuk?quote:
twitter:WSJeurope twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 18:53:01Russia's food safety regulator files suit against McDonald's, seeking to ban some burgers and milk shakes http://t.co/FZusbt8rAX reageer retweet
Als het al waar is, ik gok nl. van niet. Dat hele bericht is/ was al luchtfietserij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed gelezen! Interessante kleine opmerking van de Telegraaf. Ze lijken er bedreven in te zijn om belangrijke feiten als bijzaken te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |