Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorien kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Video speech Obama omtrent MH17
Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident
Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is
Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?![]()
En in de Oekraine gaan ze verkleed als toerist ofzo???quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:08 schreef Felixa het volgende:
[..]
Marechaussees mogen niet herkenbaar in beeld ivm hun veiligheid.![]()
(Ham)burgerquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En in de Oekraine gaan ze verkleed als toerist ofzo???How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Nee, ze krijgen alemaal Guy Fawkes-maskers mee.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En in de Oekraine gaan ze verkleed als toerist ofzo???
(ik vind het ook raar, geen idee.)Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?![]()
Maar als het journaal net zoveel 'Ik geef geen neuk'-reacties uit zou zenden als 'Ik vind het erg, ik rouw en leef mee met de nabestaanden'-reacties, dan zou dat ook vrij kwetsend zijn voor de nabestaanden. Plus dat iedereen met een greintje gezond verstand zelf toch ook kan bedenken dat er velen zijn die er amper bij stil staan, daar hoef je dat soort reacties niet voor uit te zenden lijkt me.quote:
Tijdens WK of Tour de France of Koninginnedag gaat men toch ook niet expres op zoek naar reacties van mensen die er echt geen hol aan vinden en niets om geven?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ach ja, meegestuurde Nederlanders hebben sowieso een beetje dezelfde genen als mensen uit de caucasus..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel geselecteerd zijn op hun slavische uiterlijk zeker...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Is dit filmpje al voorbij gekomen van de rouwstoet? https://www.facebook.com/photo.php?v=10152592951191600
Ik vond hem wel het delen waard.![]()
De betrouwbaarheid van de bron speelt ook een rol: websites opgericht door rijke Russen in ballingschap, zoals interpreter, die zullen desnoods beweren dat Putin de hersenen van babytjes uit hun gekliefde schedels zuigt terwijl ze hun laatste adem uitblazen, mochten mensen zoiets geloven.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Dankje, zeer informatief!
Als je het allemaal zo leest zou het bijna wel echt moeten zijn zou je zeggen.
Ik vraag me alleen af waarom hier niet op ingegaan wordt in het nieuws en dergelijke. Er gebeurd toch wel iets wat veel impact heeft op deze oorlog. Dingen die Rusland altijd ontkent heeft.![]()
Interessant. Als het geverifieerd kan worden, geeft het een verdere indruk van de verantwoordelijken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:27 schreef wunderbaum het volgende:
Bevel separatisten om mh17 neer te schieten
http://t.co/bSGVuDiDRCI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:35 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De betrouwbaarheid van de bron speelt ook een rol: websites opgericht door rijke Russen in ballingschap, zoals interpreter, die zullen desnoods beweren dat Putin de hersenen van babytjes uit hun gekliefde schedels zuigt terwijl ze hun laatste adem uitblazen, mochten mensen zoiets geloven.![]()
bron?Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Al die theorien hierboven over de media: Media zijn commercile bedrijven die geld binnenhalen via reclames en die inkomsten zijn afhankelijk van kijk- of leescijfers. Media brengen dus nieuws waar vraag naar is. Een soort van publiek opgelegde censuur dus. Niet dat er een goed alternatief is; we zien immers wat er gebeurt met media in landen als Rusland en China.
Een voorbeeld hiervan is het verslag van CNN over de MH370: Iedereen deed daar lachwekkend over. Ze bleven er maar over doorzagen terwijl er geen nieuws was. En toen bleek waarom:
Cable News Ratings: MH370 Obsession Boosts CNN And Fox News, While Al Jazeera America Avoids Indulgent Coverage
Hetzelfde gebeurt hier nu gewoon. De meeste mensen willen lezen hoe goed wij wel niet kunnen rouwen: tadaaa! Nieuwsberichten bij de NOS, RTL, de Telegraaf, het NRC en alle andere media.Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:32 schreef p0100 het volgende:
Is dit filmpje al voorbij gekomen van de rouwstoet? https://www.facebook.com/photo.php?v=10152592951191600
Ik vond hem wel het delen waard.Wacht op den Fokkers...quote:als het dan ineens zo dichtbij komt![]()
![]()
Alle beelden lieten een felblauwe lucht zien, maar in dit filmpje zegt persoon 1 tegen 2 dat hij het toestel niet goed kon zien vanwege wolken?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant. Als het geverifieerd kan worden, geeft het een verdere indruk van de verantwoordelijken.
* ellevehC86 houdt zich nog even terughoudend.Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Dat vind ik wat flauw. Er wordt juist ontzettend veel geklaagd over bijvoorbeeld onze regering en over de manier waarop anderen rouwen. Je zou dus evenzeer kunnen claimen dat mensen graag lezen hoe slecht we het doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:37 schreef DeJori het volgende:
Hetzelfde gebeurt hier nu gewoon. De meeste mensen willen lezen hoe goed wij wel niet kunnen rouwen: tadaaa! Nieuwsberichten bij de NOS, RTL, de Telegraaf, het NRC en alle andere media.
Bovendien schets je een beeld dat niet reel is, aangezien er geen eenrichtingsverkeer is tussen consument (wil x) en producent (biedt dus x).I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Niet zo zwart wit, maar daar komen die sensatieberichten vandaag, en het 'wegmoffelen' van beelden van mensen die niet meedoen aan het rouwen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vind ik wat flauw. Er wordt juist ontzettend veel geklaagd over bijvoorbeeld onze regering en over de manier waarop anderen rouwen. Bovendien schets je een beeld dat niet reel is, aangezien er geen eenrichtingsverkeer is tussen consument (wil x) en producent (biedt dus x).Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Achterlijk muziekje erbij.. niet het delen waardquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:32 schreef p0100 het volgende:
Ik vond hem wel het delen waard.![]()
Het is even afwachten of, en zo ja hoe, grotere nieuwsbronnen dit oppakken. Obscure website trouwens; wat is dat 'Mashable'?.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Alle beelden lieten een felblauwe lucht zien, maar in dit filmpje zegt persoon 1 tegen 2 dat hij het toestel niet goed kon zien vanwege wolken?
* ellevehC86 houdt zich nog even terughoudend.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
http://www.interpretermag.com/about-us/quote:
institute of modern Russia is opgericht door zoon van een oligarch,
https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_Modern_Russia
Mikhail Khodorkovsky was in 2004 de rijkste man in rusland, geworden dankzij Yukos. Aangeklaagd wegens fraude (oeps, daarstraks gepost dat het medeplichtigheid bij moord was, blijkbaar aan iemand anders te denken). Enz...
De usual beschuldigingen en tegenbeschuldigingen... politically motivated process?![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Mashablequote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is even afwachten of, en zo ja hoe, grotere nieuwsbronnen dit oppakken. Obscure website trouwens; wat is dat 'Mashable'?.
Mashable is ooit begonnen als blog. Op zich best een aardige website imho.Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Is niet zo obscuur hoor, ken het wel langer dan vandaag en staat ook in Flipboard. Maar zoals met elk nieuwsbericht, niet te snel oordelen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is even afwachten of, en zo ja hoe, grotere nieuwsbronnen dit oppakken. Obscure website trouwens; wat is dat 'Mashable'?.How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Helemaal niet obscuur zelfs. Nog interessanter dus.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nee, ik zeg ook dat in deze situatie het anders ligt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar als het journaal net zoveel 'Ik geef geen neuk'-reacties uit zou zenden als 'Ik vind het erg, ik rouw en leef mee met de nabestaanden'-reacties, dan zou dat ook vrij kwetsend zijn voor de nabestaanden. Plus dat iedereen met een greintje gezond verstand zelf toch ook kan bedenken dat er velen zijn die er amper bij stil staan, daar hoef je dat soort reacties niet voor uit te zenden lijkt me.
Tijdens WK of Tour de France of Koninginnedag gaat men toch ook niet expres op zoek naar reacties van mensen die er echt geen hol aan vinden en niets om geven?
Maar ze doen het niet alleen bij deze berichtgeving, maar bij alle berichtgeving. De media bepaalt wat jij wel of niet mag zien. Dat vergeet ik ook weleens.
Wat betreft het tweede, iemand die er niets aan vindt gaat niet naar het WK, de Tour etc. dus die kom je dan bij die evenementen niet tegen. Dat heeft minder met actief zoeken te maken.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Wil niet zeggen dat ze af en toe geen foutieve informatie plaatsen... 😄quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Helemaal niet obscuur zelfs. Nog interessanter dus.How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Interessant stuk van vandaag: Waarom andere vliegtuigen wel omvlogenI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Vandaag effe naar het militaire gedeelte van vliegveld Eindhoven geweest en me bij de omvangrijke mensenmenigte bij de uitgang gevoegd. Zo rondom 18:00 uur kwam de stoet aanzetten, en d'r leek zowat geen einde aan te komen. Media was er uiteraard bij (Omroep Brabant en ik dacht de NOS). De kisten in de rouw-auto's hadden een bepaalde chronologische nummering: HR166, HR167, HR168, HR169, HR170, etc. Waar zou die HR voor staan? Human remains ... ?![]()
Onbevestigd, maar interessant:twitter:bishopk twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 20:25:29Graham Phillips, detained in Donetsk, has been deported & banned from entering Ukraine for three years, the SBU has told Interfax-Ukraine. reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Vind dat best een plausibele uitleg, in elk geval beter dan dat sommige maatschappijen het onveilig vonden en het niet doorvertelde.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
Interessant stuk van vandaag: Waarom andere vliegtuigen wel omvlogenOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
huh, de SBU heeft hem opgepakt in Donetsk?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef DeJori het volgende:
Onbevestigd, maar interessant:twitter:bishopk twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 20:25:29Graham Phillips, detained in Donetsk, has been deported & banned from entering Ukraine for three years, the SBU has told Interfax-Ukraine. reageer retweet
Woord.![]()
Precies. Goede journalistiek vond ik dit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Vind dat best een plausibele uitleg, in elk geval beter dan dat sommige maatschappijen het onveilig vonden en het niet doorvertelde.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat is het vreemde inderdaadquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:56 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
huh, de SBU heeft hem opgepakt in Donetsk?Maar er wordt daar een hoop gevochten, dus de SBU, of in ieder geval het Oekraense leger is daar ook waarschijnlijk.
Overigens niet alleen een vaag twitterbericht:
http://en.itar-tass.com/world/742368Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Was eerder vandaag ook al iets over op 1vandaag, was alleen veel korter en ik zat maar half te luisterenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Goede journalistiek vond ik dit.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Die Igor Strelkov is een eng mannetje. Mijn eerste gedachte toen ik zijn foto zag: "He, de zoon van Hitler." Wat een enge kop heeft die gast.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Ja dat zal ook wel, ik was toch even verbaasd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:57 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dat is het vreemde inderdaadMaar er wordt daar een hoop gevochten, dus de SBU, of in ieder geval het Oekraense leger is daar ook waarschijnlijk.
Overigens niet alleen een vaag twitterbericht:
http://en.itar-tass.com/world/742368
Bedankt voor die link. Dat verklaart alles. Geen wonder dat ze een RT journalist eruit knikkeren
Woord.![]()
Het is best een goede journalist hoor, ondanks zijn affiliatie. In Oekrane hebben ze wel een hekel aan hem. Op zijn youtube kanaal zet hij best interessante dingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:02 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ja dat zal ook wel, ik was toch even verbaasd.
Bedankt voor die link. Dat verklaard alles. Geen wonder dat ze een RT journalist eruit knikkerenIk ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag effe naar het militaire gedeelte van vliegveld Eindhoven geweest en me bij de omvangrijke mensenmenigte bij de uitgang gevoegd. Zo rondom 18:00 uur kwam de stoet aanzetten, en d'r leek zowat geen einde aan te komen. Media was er uiteraard bij (Omroep Brabant en ik dacht de NOS). De kisten in de rouw-auto's hadden een bepaalde chronologische nummering: HR166, HR167, HR168, HR169, HR170, etc. Waar zou die HR voor staan? Human remains ... ?The only easy day, was yesterday. (USMC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)![]()
Het platform waar de herculessen nu staan daar staat ook vaak een, jawel, russische antonov (die voor hulpgoederen en humanitaire doeleinde gebruikt wordt).The only easy day, was yesterday. (USMC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
Het viel me gisteren ook op toen ik naar binnen reed hoeveel mensen er al stonden, en het was toen pas half 2. Mijn indrukwekkendste moment was toch toen de c17 stond te wachten om de landingsbaan over te steken en het achterluik openging. Van waar wij stonden konden we er recht in kijken en zagen we al die kisten achterin staan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag effe naar het militaire gedeelte van vliegveld Eindhoven geweest en me bij de omvangrijke mensenmenigte bij de uitgang gevoegd. Zo rondom 18:00 uur kwam de stoet aanzetten, en d'r leek zowat geen einde aan te komen. Media was er uiteraard bij (Omroep Brabant en ik dacht de NOS). De kisten in de rouw-auto's hadden een bepaalde chronologische nummering: HR166, HR167, HR168, HR169, HR170, etc. Waar zou die HR voor staan? Human remains ... ?The only easy day, was yesterday. (USMC)
En die heeft dus blijkbaar al ooit "tegen" ons gewerkt, hoop dat ie deze keer gepakt wordt en berecht. (En dan opgesloten in gitmo graag.)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die Igor Strelkov is een eng mannetje. Mijn eerste gedachte toen ik zijn foto zag: "He, de zoon van Hitler." Wat een enge kop heeft die gast.The only easy day, was yesterday. (USMC)
Ah, dan heb je beter zicht op die ceremonie gehad als ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:14 schreef DaMook het volgende:
[..]
Het viel me gisteren ook op toen ik naar binnen reed hoeveel mensen er al stonden, en het was toen pas half 2. Mijn indrukwekkendste moment was toch toen de c17 stond te wachten om de landingsbaan over te steken en het achterluik openging. Van waar wij stonden konden we er recht in kijken en zagen we al die kisten achterin staan.Plande eerst via parkeerplaats P4 de boel te bekijken, maar daar stak een medewerker een stokje voor. Uiteindelijk honderd meter terug toch nog iets van het gebeuren kunnen zien (alhoewel in de verte en krampachtig over hekwerk kijkend)
![]()
Igor Strelkov: Key MH17 Crash Suspect Linked to Massacre of 3,000 Bosnian Muslims in 1992quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:15 schreef DaMook het volgende:
[..]
En die heeft dus blijkbaar al ooit "tegen" ons gewerkt, hoop dat ie deze keer gepakt wordt en berecht. (En dan opgesloten in gitmo graag.)
A retired Russian military officer turned separatist leader in eastern Ukraine, who is suspected of downing of Malaysian Airlines MH17, was allegedly involved in the 1992 Serbian ethnic cleansing of Muslims in the eastern Bosnian town of Visegrad.
Artikel gaat verder...![]()
Op Eindhoven gaat er een vliegtuig met KMar vertrekken. Er staan 2 Herculessen klaar. De G-988 en de G-273.![]()
Valt ook wel mee, er zit tussen het platform en de vliegclub (waar ik zit toch zeker een meter of 300. Maar tussen de club en de taxi baan misschien 100 en daar ging de deur open. Grootste deel hebben we op tv gekeken en regelmatig door de deur richting het platform.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:19 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ah, dan heb je beter zicht op die ceremonie gehad als ik.Plande eerst via parkeerplaats P4 de boel te bekijken, maar daar stak een medewerker een stokje voor. Uiteindelijk honderd meter terug toch nog iets van het gebeuren kunnen zien (alhoewel in de verte en krampachtig over hekwerk kijkend)
The only easy day, was yesterday. (USMC)
Daar moesten we maar eens actief naar opzoek gaan en dan net als osama een keer onverwacht binnenvallenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Igor Strelkov: Key MH17 Crash Suspect Linked to Massacre of 3,000 Bosnian Muslims in 1992
A retired Russian military officer turned separatist leader in eastern Ukraine, who is suspected of downing of Malaysian Airlines MH17, was allegedly involved in the 1992 Serbian ethnic cleansing of Muslims in the eastern Bosnian town of Visegrad.
Artikel gaat verder...(uiteraard NL troepen, wat de usa kan kunnen wij zeker beter
).
The only easy day, was yesterday. (USMC)
Hij vond dit wel het meest erge / meest vreselijke dat hij ooit had meegemaakt..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
Eurlings op de tv, ga ik maar even naar de wc.
Alsjeblieft zeg.![]()
Hou op, nou verneem ik nog wat-ie gezegd heeft ook...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:26 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Hij vond dit wel het meest erge / meest vreselijke dat hij ooit had meegemaakt..
Alsjeblieft zeg.I´m back.![]()
Waar we nu vooral mee te maken hebben is / hadden was een veelal doorgeschoten niet ophoudende stroom van media diareeh en hysterisch geroeptoeter.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:37 schreef DeJori het volgende:
Al die theorien hierboven over de media: Media zijn commercile bedrijven die geld binnenhalen via reclames en die inkomsten zijn afhankelijk van kijk- of leescijfers. Media brengen dus nieuws waar vraag naar is. Een soort van publiek opgelegde censuur dus. Niet dat er een goed alternatief is; we zien immers wat er gebeurt met media in landen als Rusland en China.
Een voorbeeld hiervan is het verslag van CNN over de MH370: Iedereen deed daar lachwekkend over. Ze bleven er maar over doorzagen terwijl er geen nieuws was. En toen bleek waarom:
Cable News Ratings: MH370 Obsession Boosts CNN And Fox News, While Al Jazeera America Avoids Indulgent Coverage
Hetzelfde gebeurt hier nu gewoon. De meeste mensen willen lezen hoe goed wij wel niet kunnen rouwen: tadaaa! Nieuwsberichten bij de NOS, RTL, de Telegraaf, het NRC en alle andere media.
Van de verdrietige koning , de bedroefde slager op de hoek , de half stok vlaggende buurman ,de condoleance register tekenende travestieten (ja echt) tot de geschrokken kindjes op de kleuterschool.
Allemaal een mening en beelden de media in slingerend en twitterend waardoor een vreselijke ramp een "sociaal" mediacircus is geworden.
Ik zie Joop er zo nog wel een keer een pakkende musical van bakken , als hij uitgehuild is.![]()
Sjezus wat een figuur....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Igor Strelkov: Key MH17 Crash Suspect Linked to Massacre of 3,000 Bosnian Muslims in 1992
Artikel gaat verder...![]()
Ik las op de Telegraaf site dat er al Nederlandse special forces in het rampgebied actief zijn, is daar wat meer bekend over? http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.html![]()
Aagezien niemand dit heet vermeld behalve telegraaf lijkt het bullshit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik las op de Telegraaf site dat er al Nederlandse special forces in het rampgebied actief zijn, is daar wat meer bekend over? http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.html"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Waar staat dat ze er al actief zijn?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik las op de Telegraaf site dat er al Nederlandse special forces in het rampgebied actief zijn, is daar wat meer bekend over? http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.htmlI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Vandaag ook weer bij het vliegveld geweest:
Ik ben elke dag geweest maar zag ze telkens vanuit de auto, want was telkens net te laat. (behalve de eerste dag voor de Australische kist).
Nu wel op tijd en er echt bij stil kunnen staan.
Ook was het vandaag weer druk bij de hekken van de landingsbaan.
Ben bang dat de situatie uiteindelijk gaat escaleren.
Ik vrees dat een gewapende missie helaas noodzakelijk is om het werk ter plekke goed te kunnen doen maar als daar 'iets' gebeurt dan loopt dat uit op een nog grotere catastrofe.
Voor deze fout (zo noem ik het, want naar mijn idee hebben de separatisten geschoten met een Russische rakketinstallatie op een Antanov (dachten ze) en dat bleek tragisch een ander toestel te zijn) vond ik al dat er een gemene cocktail qua ingredinten was die vergelijkbaar is zoals (helaas) 100 jaar geleden. En ben bang dat dit het vonkje is die de lont heeft aangestoken (hoop het uiteraard niet natuurlijk).
Denk dat veel mensen het zo raakt omdat dit iedereen had kunnen zijn. Velen van ons kennen het vakantie tafereel op schiphol en zeker de stemming waarin je bent maar al te goed als je zo'n verre reis gaat maken.
Tal van mensen hebben dit gevoel recent mee gemaakt of zullen dit weldra mee maken, afscheid nemen en lekker een aantal weken er tussenuit.
Jij of ik hadden ook een vakantie kunnen boeken naar Bali en naast ze in het vliegtuig kunnen zitten.
We/ze zijn nu betrokken in een gevecht die niet de onze was maar nu wel is geworden... meegesleurd in een wespennest dat niemand wilde en al helemaal de slachtoffers niet.
Ik vind het erg tragisch wat er is gebeurt, zo uit het leven gerukt, zo onschuldig en zo onnodig.
Het had iedereen kunnen zijn en dat is wat veel mensen zich realiseren buiten het feit dat door heel het land mensen slachtoffers via via wel kennen.
Gelukkig ken ik niemand die er in zat maar iemand uit mijn stad en een gezin wonend in een dorpje ten zuiden van mijn stad bleek ergens ook een collega te zijn.
Dat brengt het deels dichtbij.
Ik geloof niet in een complot theorie, het was gewoon een fout. Een verschrikkelijk onnodig en tragische fout.
Eentje die wellicht beter meteen bekend had kunnen worden, want nu zijn we met z'n allen kwaad op een groep (misschien wel een bevolkingsgroep) terwijl er maar een handje vol schuldigen zijn. Maar met die bekentenis was alsnog de vraag geweest: waar komt die installatie vandaan.
We zullen dit nog heel lang in ons land voelen en misschien is vanaf 17 juli heel ons leven voorgoed verandert.
Sterkte aan de nabestaanden en iedereen die hierdoor geraakt is.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Ik ken die kerel verder niet maar net even zijn yt kanaal gechecked en is inderdaad best interessant.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:03 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het is best een goede journalist hoor, ondanks zijn affiliatie. In Oekrane hebben ze wel een hekel aan hem. Op zijn youtube kanaal zet hij best interessante dingen.Woord.![]()
De Hercules G-273 is opgestegen richting Oekrane. De vanmiddag gelande G-988 staat nog op Eindhoven.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar staat dat ze er al actief zijn?quote:De infanteristen van de Luchtmobiele Brigade gaan vooral patrouilleren op en rond de crashsite, de commando’s van het KCT – waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is – voeren verkenningen uit om eventuele aanvallen van separatisten tijdig te neutraliseren.![]()
Hoeveel van de nu volop huilende en rouwende medemensen zouden hun vlag half stok hangen / ooit half stok hebben gehangen bij dodenherdenking?![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Waar we nu vooral mee te maken hebben is / hadden was een veelal doorgeschoten niet ophoudende stroom van media diareeh en hysterisch geroeptoeter.
Van de verdrietige koning , de bedroefde slager op de hoek , de half stok vlaggende buurman ,de condoleance register tekenende travestieten (ja echt) tot de geschrokken kindjes op de kleuterschool.
Allemaal een mening en beelden de media in slingerend en twitterend waardoor een vreselijke ramp een "sociaal" mediacircus is geworden.
Ik zie Joop er zo nog wel een keer een pakkende musical van bakken , als hij uitgehuild is.
En de vraag die ik in een ander topic stelde, stel ik hier nu ook even:
Stel dat het vliegtuig op een neutraal gebied is neergestort, het gebied meteen werd afgesloten en de slachtoffers zonder gesjoemel naar huis werden gevlogen. Was er dan een dag van nationale rouw?"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Goed gelezen! Interessante kleine opmerking van de Telegraaf. Ze lijken er bedreven in te zijn om belangrijke feiten als bijzaken te brengen.quote:I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Waarom vind je je vraag relevant?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:44 schreef Remqo het volgende:
[..]
Inderdaad.
En de vraag die ik in een ander topic stelde, stel ik hier nu ook even:
Stel dat het vliegtuig op een neutraal gebied is neergestort, het gebied meteen werd afgesloten en de slachtoffers zonder gesjoemel naar huis werden gevlogen. Was er dan een dag van nationale rouw?Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Dus eigenlijk heel ver van je af.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:39 schreef nils7 het volgende:
Vandaag ook weer bij het vliegveld geweest:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig ken ik niemand die er in zat maar iemand uit mijn stad en een gezin wonend in een dorpje ten zuiden van mijn stad bleek ergens ook een collega te zijn.
Dat brengt het deels dichtbij..quote:We zullen dit nog heel lang in ons land voelen en misschien is vanaf 17 juli heel ons leven voorgoed verandert.
Sterkte aan de nabestaanden en iedereen die hierdoor geraakt is
Meen je dit nou echt serieus?![]()
Vertaling:twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:47:40Я свободен, ок, депортированы из Украины, запрещено 3 лет туда, это видео на момент Украина солдат захватили меня - https://t.co/hUTP7UQst7 reageer retweet
quote:I am free, OK, deported from Ukraine, not 3 years old there is a video at the time of Ukraine's soldiers captured me- …Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Context?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:49 schreef DeJori het volgende:
Vertaling:twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:47:40Я свободен, ок, депортированы из Украины, запрещено 3 лет туда, это видео на момент Украина солдат захватили меня - https://t.co/hUTP7UQst7 reageer retweet
[..]"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb![]()
Zeg dan gewoon direct dat je mensen hypocriet vindt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:44 schreef DrMabuse het volgende:
Hoeveel van de nu volop huilende en rouwende medemensen zouden hun vlag half stok hangen / ooit half stok hebben gehangen bij dodenherdenking?
Het is flauwekul natuurlijk. Het is heel logisch dat een recente ramp als deze mensen veel meer raakt dan iets dat bijna 70 jaar geleden is gebeurd en wat ze nooit hebben meegemaakt.![]()
quote:http://en.itar-tass.com/world/742368quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef DeJori het volgende:
Journalist, gevangen genomen door Oekrane en uitgezet.Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Hoop dat er later nog een ondertitelde versie ergens wordt gepubliceerd, ik ben wel benieuwd wat ze zeggenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:49 schreef DeJori het volgende:
[..]Woord.![]()
Soms krijgen zijn video's later amateur vertaling, maar het is lastig om de betrouwbaarheid daarvan vast te stellen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:54 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hoop dat er later nog een ondertitelde versie ergens wordt gepubliceerd, ik ben wel benieuwd wat ze zeggen
Meer tweets:Vertaling:twitter:quote:I am very pleased to learn that Vadim OK-he was severely beaten. I do not like, but the Ukrainian army stole my car, all my money, my broniye vest.Vertaling:twitter:(die het om de een of andere reden niet doen, zal iets met het alfabet te maken hebben)quote:My Facebook account has been haked and VC-it's not me I'm there now, try to recover. I'm in Poland now. The reason for deportation-I work for RT.
Edit, en nu komen de Engelse versies op twitter
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:56:00I'm free, ok, deported from Ukraine, banned for 3 years, because 'I work for RT'. My car, money, bullet-proof vest taken by Ukrainian army. reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:57:15My accounts on Facebook and Vkontakte hacked, the Ukrainian SBU deleted every single file on my computer. Working to recover them now. reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Dat zeg ik ook , in mijn post daarvoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon direct dat je mensen hypocriet vindt.
Het is flauwekul natuurlijk. Het is heel logisch dat een recente ramp als deze mensen veel meer raakt dan iets dat bijna 70 jaar geleden is gebeurd en wat ze nooit hebben meegemaakt.
Mag ik je , serieus genteresseerd , vragen of dat zwarte lintje vanwege deze ramp je avatar siert of dat dat altijd zo was.![]()
Doe niet zo raar. Natuurlijk is dat enkel vanwege de ramp.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:57 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook , in mijn post daarvoor.
Mag ik je , serieus genteresseerd , vragen of dat zwarte lintje vanwege deze ramp je avatar siert of dat dat altijd zo was.![]()
Nou, een Taiwanees vliegtuig is onlangs gecrasht, en in Mali ligt een Algerijns vliegtuig in diggelen vol met Fransen. Ook erg, maar geven wij ene neuk?quote:
Het verschil is dat MH17, wat 2/3 uit Nederlanders bestond uit de lucht werd gehaald in een onrustige regio, wat het nieuws al ruim een half jaar bezig houdt.
Wat ik probeer te relativeren is, het blijft altijd erg voor de slachtoffers.
Maar als MH17 tegen de Mount Everest botste, zou het 'denk ik' eerder aanvaard worden als een doodgewone vliegramp.
Iets waar bij de koffieautomaat even besproken word, en de volgende dag iedereen het vergeten is.
Maar nu ligt het juist gevoelig omdat het onschuldige slachtoffers zijn van een burgeroorlog.
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Emotion op 25-07-2014 22:07:56 ]"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Gerelateerd?twitter:WSJeurope twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 18:53:01Russia's food safety regulator files suit against McDonald's, seeking to ban some burgers and milk shakes http://t.co/FZusbt8rAX reageer retweet
Als het al waar is, ik gok nl. van niet. Dat hele bericht is/ was al luchtfietserij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed gelezen! Interessante kleine opmerking van de Telegraaf. Ze lijken er bedreven in te zijn om belangrijke feiten als bijzaken te brengen.![]()
Is het nu al "De" ramp?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. Natuurlijk is dat enkel vanwege de ramp.
Ok dan.![]()
Hehe. Ik denk wel dat RT zelf er uitvoerig over zal gaan berichtenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:56 schreef DeJori het volgende:
[..]
Soms krijgen zijn video's later amateur vertaling, maar het is lastig om de betrouwbaarheid daarvan vast te stellen.
Meer tweets:Vertaling:twitter:
[..]Vertaling:twitter:
[..]
(die het om de een of andere reden niet doen, zal iets met het alfabet te maken hebben)
Edit, en nu komen de Engelse versies op twitter
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:56:00I'm free, ok, deported from Ukraine, banned for 3 years, because 'I work for RT'. My car, money, bullet-proof vest taken by Ukrainian army. reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:57:15My accounts on Facebook and Vkontakte hacked, the Ukrainian SBU deleted every single file on my computer. Working to recover them now. reageer retweet
Hier hun stuk http://rt.com/news/175676-ukraine-deport-rt-contributor/Woord.![]()
Meer tweets achter een spoiler om niet het hele topic vol te spammen:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:01 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hehe. Ik denk wel dat RT zelf er uitvoerig over zal gaan berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:57:15My accounts on Facebook and Vkontakte hacked, the Ukrainian SBU deleted every single file on my computer. Working to recover them now. reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 22:00:131/2 I wasn't beaten, Vadim was severely beaten, but had a difficult day of detention by the Ukrainian army at Donetsk Airport. They asked me reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 22:01:122/2 lots of questions about the Donetsk Republic. I refused to answer, they put me in a room next to artillery position, being fired at. reageer retweet
quote:What happened? The day Flight 17 was downed
SNIZHNE, Ukraine (AP) - It was lunchtime when a tracked launcher with four SA-11 surface-to-air missiles rolled into town and parked on Karapetyan Street. Fifteen hundred miles (2,400 kilometers) to the west, passengers were checking in for Malaysia Airlines Flight 17.
It had been a noisy day in this eastern Ukrainian town, residents recounted. Plenty of military equipment was moving through. But still it was hard to miss the bulky missile system, also known as a Buk M-1. It left deep tread marks in the asphalt as it rumbled by in a small convoy.
The vehicles stopped in front of journalists from The Associated Press. A man wearing unfamiliar fatigues, speaking with a distinctive Russian accent, checked to make sure they weren't filming. The convoy then moved on, destination unknown in the heart of eastern Ukraine's pro-Russia rebellion.
Three hours later, people six miles (10 kilometers) west of Snizhne heard loud noises.
And then they saw pieces of twisted metal - and bodies- fall from the sky.
The rebel leadership in Donetsk has repeatedly and publicly denied any responsibility for the downing of Flight 17.
Sergei Kavtaradze, a spokesman for rebel leader Alexander Borodai, repeated to the AP on Friday that no rebel units had weapons capable of shooting that high, and said any suggestions to the contrary are part of an information war aimed at undermining the insurgents' cause.
Nevertheless, the denials are increasingly challenged by accounts of residents, the observations of journalists on the ground, and the statements of one rebel official. The Ukrainian government has also provided purported communications intercepts that it says show rebel involvement in the shoot-down.
A highly placed rebel, speaking to the AP this week, admitted that rebels were responsible. He said a unit based in the hometown of ousted President Viktor Yanukovych, made up of both Russians and Ukrainians, was involved in the firing of an SA-11 from near Snizhne. The rebel, who has direct access to the inner circle of the insurgent leadership in Donetsk, said that he could not be named because he was contradicting the rebels' official line.
The rebels believed they were targeting a Ukrainian military plane, this person said. Instead, they hit the passenger jet flying from Amsterdam to Kuala Lumpur. All 298 people aboard were killed.
Intercepted phone conversations released by the Ukrainian government appear to back up the contention they were unaware the aircraft was a passenger jet.
In those tapes, the first rebels to reach the scene can be heard swearing when they see the number of bodies and the insignia of Malaysia Airlines.
Ukraine immediately blamed the rebels for the shooting. In an interview in Kiev this week, the Ukrainian counterterrorism chief, Vitaly Nayda, gave the AP the government's version of the events of July 17. He said the account was based on information from intercepts, spies and resident tips.
Nayda laid the blame fully on Russia: He said the missile launcher came from Russia and was operated by Russians. The Russian Foreign Ministry on Friday declined to comment on either charge. Moscow has continually denied involvement in the downing of the plane.
The rebel official who spoke to AP did not address the question of any Russian government involvement in the attack. U.S. officials have blamed Russia for creating the "conditions" for the downing of the plane, but have offered no evidence that the missile came from Russia or that Russia directly was involved.
According to Nayda, at 1 a.m. on July 17 the launcher rolled into Ukraine across the Russian border aboard a flatbed truck. He cited communications intercepts that he would not share with the AP. By 9 a.m., he said, the launcher had reached Donetsk, the main rebel stronghold 125 miles (200 kilometers) from the border. In Donetsk it is presumed to have been off-loaded from the flatbed and started to move in a convoy on its own.
Nayda said the Buk turned back east toward Snizhne. Townspeople who spoke to the AP said it rolled into Snizhne around lunchtime.
"On that day there was a lot of military equipment moving about in town," recalled Tatyana Germash, a 55-year-old accountant, interviewed Monday, four days after the attack.
Valery Sakharov, a 64-year-old retired miner, pointed out the spot where he saw the missile launcher.
"The Buk was parked on Karapetyan Street at midday, but later it left; I don't know where," he said. "Look - it even left marks on the asphalt."
Even before the plane was downed, the AP had reported on the presence of the missile launcher in the town July 17.
Here is what that dispatch said: "An Associated Press reporter on Thursday saw seven rebel-owned tanks parked at a gas station outside the eastern Ukrainian town of Snizhne. In the town, he also observed a Buk missile system, which can fire missiles up to an altitude of 22,000 meters (72,000 feet)."
AP journalists saw the Buk moving through town at 1:05 p.m. The vehicle, which carried four 18-foot (5.5-meter) missiles, was in a convoy with two civilian cars.
The convoy stopped. A man in sand-colored camouflage without identifying insignia - different from the green camouflage the rebels normally wear - approached the journalists. The man wanted to make sure they had not recorded any images of the missile launcher. Satisfied that they hadn't, the convoy moved on.
About three hours later, at 4:18 p.m., according to a recording from an intercepted phone call that has been released by Ukraine's government, the Buk's crew snapped to attention when a spotter called in a report of an incoming airplane.
"A bird is flying to you," the spotter tells the rebel, identified by the Ukrainians as Igor Bezler, an insurgent commander who the Ukrainian government asserts is also a Russian intelligence officer.
The man identified as Bezler responds: "Reconnaissance plane or a big one?"
"I can't see behind the clouds. Too high," the spotter replies.
The rebel official who spoke to the AP about the incident said that Bezler commanded another fighter, code-named Sapper, who was the ranking rebel officer with the missile launcher at the time.
According to the rebel official, Sapper led a rebel unit, about half of which was made up of men from far eastern Russia, many from the island of Sakhalin off Russia's Pacific coast.
Sapper is from the nearby town of Yenakiieve, he said. The town also happens to be the home of the former president, Yanukovych.
Sapper could not be reached for comment; his real identity is not known. Bezler, contacted on Friday by the AP, denied any connection to the attack on the plane. "I did not shoot down the Malaysia Airlines plane. I did not have the physical capabilities to do so," he declared.
According to the account of the rebel official, however, Sapper had been sent that day to inspect three checkpoints - in the towns of Debaltsevo, Chernukhino and Snizhne, all of which are within a 20-mile (30-kilometer) radius of where the plane went down. At some point in these travels, he joined up with the convoy accompanying the missile launch system.
At about 4:20 p.m., in the town of Torez, six miles (10 kilometers) west of Snizhne, residents heard loud noises. Some reported hearing two blasts, while others recall only one.
"I heard two powerful blasts in a row. First there was one, but then after a minute, a minute and a half, there was another discharge," said Rostislav Grishin, a 21-year-old prison guard. "I raised my head and within a minute I could see a plane falling through the clouds."
At 4:40 p.m., in another intercepted call released by Ukraine, the man identified as Bezler tells his own superior that the unit had shot down a plane.
"Just shot down a plane. It was Sapper's group. It went down beyond Yenakiieve," the man says.
While the authenticity of the intercept cannot be verified independently, the U.S. Embassy in Kiev said specialists in the intelligence community have deemed it authentic.
As for the Buk, Nayda said, intelligence suggests it went back on the move shortly after the attack.
That very night, he said, it crossed the border, back into Russia.
http://m.apnews.com/ap/db(...)contentguid=x7Ey1JcnIk ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
De tl;dr is, de rebellen hebben het vliegtuig neergeschoten. Interessant artikel, zou het lezen.quote:Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
*poging doetquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:08 schreef DeJori het volgende:
[..]
De tl;dr is, de rebellen hebben het vliegtuig neergeschoten. Interessant artikel, zou het lezen.![]()
quote:Veertig marechaussees zijn vrijdagavond vanaf vliegbasis Eindhoven vetrokken naar de rampplek in Oekrane.
Voor het vertrek werden de marechaussees kort toegesproken door Hans Leijtens, commandant van de Koninklijke Marechaussee. De mannen en vrouwen gaan in het rampgebied op zoek naar bezittingen en andere overblijfselen van de slachtoffers van de vliegtuigramp.
Om anoniem te blijven werden de marechaussees bij vertrek afgeschermd van de pers. Alleen het vertrek van het vliegtuig werd gefilmd.
In het vliegtuig zitten ook twintig mensen van de politie, voornamelijk forensisch experts. En van hen vertelde kort voor vertrek hoe ze enkele uren eerder werd opgeroepen, zonder enig idee van de opdracht in Oekrane .
http://www.powned.tv/nieu(...)p_weg_naar_oekr.htmlIk ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Ja, en beantwoord je hiermee eigenlijk ook niet je eigen vraag?, sorry dat ik er zo op reageer, maar in context is het net hetzelfde vragen of als Bassie een blauwe neus had en Adriaan een rood pak, of Bassie en adriaan net zo populair waren geweest.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:59 schreef Remqo het volgende:
[..]
Nou, een Taiwanees vliegtuig is onlangs gecrasht, en in Mali ligt een Algerijns vliegtuig in diggelen vol met Fransen. Ook erg, maar geven wij ene neuk?
Het verschil is dat MH17, wat 2/3 uit Nederlanders bestond uit de lucht werd gehaald in een onrustige regio, wat het nieuws al ruim een half jaar bezig houdt.
Wat ik probeer te relativeren is, het blijft altijd erg voor de slachtoffers.
Maar als MH17 tegen de Mount Everest botste, zou het 'denk ik' eerder aanvaard worden als een doodgewone vliegramp.
Iets waar bij de koffieautomaat even besproken word, en de volgende dag iedereen het vergeten is.
Maar nu ligt het juist gevoelig omdat het onschuldige slachtoffers zijn van een burgeroorlog.
Elke situatie kent zo een ander accent, en de ergste vliegramp van NL ooit in een kruitvat tegen een land aan dat zich met name militair aggressief presenteert, is in mijn mening absoluut deze aandacht waardig.Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigramp_van_Tenerifequote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ja, en beantwoord je hiermee eigenlijk ook niet je eigen vraag?, sorry dat ik er zo op reageer, maar in context is het net hetzelfde vragen of als Bassie een blauwe neus had en Adriaan een rood pak, of Bassie en adriaan net zo populair waren geweest.
Elke situatie kent zo een ander accent, en de ergste vliegramp van NL ooit in een kruitvat tegen een land aan dat zich met name militair aggressief presenteert, is in mijn mening absoluut deze aandacht waardig.Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
De ergste vliegramp van Nederland was die op Tenerife nog altijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Elke situatie kent zo een ander accent, en de ergste vliegramp van NL ooit in een kruitvat tegen een land aan dat zich met name militair aggressief presenteert, is in mijn mening absoluut deze aandacht waardig.Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase![]()
Ehm....yeah, klopt, die was idd erger in zowel slachtofferaantallen als NL slachtofferaantallenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef DeJori het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigramp_van_TenerifeAls een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Het draaiboek inclusief luchtbrug is getest...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:15 schreef KingRadler het volgende:
wat gebeurd er als er iemand van de Marechausse iets aan gedaan word zelfs dood tot gevolg.![]()
Kun jij mij als nukubu vertellen hoe zo'n draaiboek ongeveer loopt?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het draaiboek inclusief luchtbrug is getest...Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Het was niet serieus bedoeld...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:18 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kun jij mij als nukubu vertellen hoe zo'n draaiboek ongeveer loopt?
Maar ik zou niet weten wat er dan gaat gebeuren. Dan kan het alle kanten op gaan.![]()
Ik beantwoord inderdaad mijn eigen vraag, maar ik ben benieuwd hoe anderen er over denken in dat scenario, of dat men daar berhaupt aan gedacht hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ja, en beantwoord je hiermee eigenlijk ook niet je eigen vraag?, sorry dat ik er zo op reageer, maar in context is het net hetzelfde vragen of als Bassie een blauwe neus had en Adriaan een rood pak, of Bassie en adriaan net zo populair waren geweest.
Elke situatie kent zo een ander accent, en de ergste vliegramp van NL ooit in een kruitvat tegen een land aan dat zich met name militair aggressief presenteert, is in mijn mening absoluut deze aandacht waardig."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Dat was de grootste maar deze ramp is de ergste.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef DeJori het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigramp_van_TenerifeHans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]![]()
Dan komt de Tweede Kamer bijeen om te debatteren of het debat dat ze hierover vandaag gevoerd hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:15 schreef KingRadler het volgende:
wat gebeurd er als er iemand van de Marechausse iets aan gedaan word zelfs dood tot gevolg.![]()
Ik kan me zomaar voorstellen dat als er gebruik gemaakt word van gewapend verzet door de tegenpartij dat er vantevoren vastgestelde protocollen ingezet worden, vandaar kan ik me goed voorstellen dat er een draaiboek is opgesteld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het was niet serieus bedoeld...
Maar ik zou niet weten wat er dan gaat gebeuren. Dan kan het alle kanten op gaan.
Daarom nam ik het serieus
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: