SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 25-07-2014 13:10:09 ]![]()
Een topic gunnenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:01 schreef poiuytr het volgende:
Dat is geen reden om andere geen topic te gunnen als ze de lapo hebben.![]()
![]()
Wat kunnen sommige mensen fok toch heerlijk serieus nemen![]()
![]()
Stoffa, mag ik jouw start to race aanraden? Volgens mijn neefje zat 1 van de gasten die het geeft te knokken in de koers. Wellicht heb je er wat aan![]()
Start to race #5, knokken tijdens koersOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Het is FOK!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een topic gunnen![]()
![]()
Wat kunnen sommige mensen fok toch heerlijk serieus nemenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als er iemand fok wel totaal niet serieus neemt ben ik het wel hoorquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een topic gunnen![]()
![]()
Wat kunnen sommige mensen fok toch heerlijk serieus nemen![]()
![]()
Bedanktquote:![]()
Als je een tekening wil maken van de situatie zou dat een mooie toevoeging zijn voor deze op![]()
![]()
http://goo.gl/maps/SkFecquote:
Dit bijvoorbeeld? Ze zou je op het Stifserjoch kunnen droppen, dan onderweg op de Stelvio nog wat mooie foto's van je kunnen maken, daarna doorrijden naar Bormio. Jij rijdt dan door over de Mortirolo en Gavia, en je komt vanzelf weer in Bormio uit.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Uh, oke.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Als er iemand fok wel totaal niet serieus neemt ben ik het wel hoor![]()
Ah, dat lijkt nog redelijk te doen. Zou dan ook bovenop de de laatste berg kunnen stoppen. Deze ga ik even opslaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
http://goo.gl/maps/SkFec
Dit bijvoorbeeld? Ze zou je op het Stifserjoch kunnen droppen, dan onderweg op de Stelvio nog wat mooie foto's van je kunnen maken, daarna doorrijden naar Bormio. Jij rijdt dan door over de Mortirolo en Gavia, en je komt vanzelf weer in Bormio uit.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik weet dat je niet zo van afdalen houdt, maar het is wel de beloning na een zware inspanning hequote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Ah, dat lijkt nog redelijk te doen. Zou dan ook bovenop de de laatste berg kunnen stoppen. Deze ga ik even opslaan.
Mijn foto's op Flickr!
Physio heeft eens goed gekeken, en er is geen duidelijke schade, maar wel vocht in en raar gekraak aan het gewricht, dus mag ik maandag naar het spreekuur van de orthopeed waar ze mee samen werken. Hij vertrouwde het toch niet helemaal. Heerlijk, zo'n exacte diagnose![]()
Maar er was geen bezwaar om rustig te bewegen, dus van het weekend maar eens een kalme 30 km proberen, Zien we vanzelf wat er gebeurt. Als er echt iets goed stuk was, was het wel gevonden, ben in alle bochten gewrongen die je kan bedenken.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Holy shit, wat een bizar verhaal! Totaal geen aanleiding om je zo te pakken te nemen ook, bi-zar!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Stoffa het volgende:
Gister bij mijn ouders in Leiderdorp wezen eten. Daarna, kwart over 8, terug naar Utrecht gaan fietsen. Zo'n 20 kilometer voor aankomst (bij Kockengen) rij ik op de Meentweg. Dit is een ventweg naast de "echte" autoweg. Inmiddels was het zo 22:00//22:15.
Achter me hoor ik het motorgeluid van een auto. Hij stuift me voorbij, waarna ik op een paar centimeter na net niet geraakt word. Ik maak een wegwerpgebaar (waarom moet het zo hard zo vlak langs me?) waarop ik de auto tot mijn verbazing zie stoppen 100 meter voor me.
Terwijl ik hem voorbij rijd gaat plotseling de deur open, en grijpt zijn hand mijn schouder om me met alle macht van de weg af te duwen en ten val te brengen. Dit lukt niet: ik hou mijn fiets overeind terwijl ik de berm inschiet. Terwijl ik mijn fiets afrem en weer de weg opbreng zie ik hem gas geven en doorrijden. Ik prent me zijn nummerbord in.
"Snel naar huis en de politie bellen" denk ik, terwijl ik doorrijd. "Gelukkig is hij weg". Plotseling hoor ik een snel en hard aanzwellend motorgeluid achter me: hij heeft de ventweg afgereden, u-turn gemaakt de autoweg ernaast op, en nog een u-turn de ventweg weer op. Hij komt nu van achter op me afgestoven met wat voelt als 100km/u.
Ik zorg dat ik met mijn fiets midden op de ventweg ga rijden, ipv aan de zijkant. Dit om te voorkomen dat hij me weer voorbij rijdt en me aanvalt. Hij komt echter zo snel zo hard vlak achter me rijden dat het gevoel me bekruipt dat ik hier en nu aan de kant moet, of doodgereden word.
Ik wijk uit naar links, hij haalt me in. Stopt wederom. Ik had natuurlijk ook moeten stoppen, maar rijd vertwijfeld door en kom langszij. Hij stapt uit, en duwt me nu met al zijn kracht de berm in. Ik vlieg door de berm de heg in. Mijn fiets blijft acuut stilstaan, terwijl ik me een soort acrobatensalto midden op de heg tot stilstand kom.
Ik kijk naar wat hij doet: hij stapt weer in en rijdt door. Ik pak mijn fiets uit de heg, en constateer dat er een slag in mijn voorwiel zit. Lopend met de fiets aan mijn hand zie ik een hardloopster me tegemoet komen. Zij heeft alles gezien, wil graag getuigen. Beiden slaan we zijn nummerbord op, en hebben het erover. Terwijl we daar met zijn tweeën staan komt hij voor de derde keer langsgescheurd. Waarschijnlijk om nogmaals te proberen met te pakken te nemen, maar nu hij twee mensen ziet in plaats van een kiest hij eieren voor zijn geld en rijdt toch maar (definitief) door.
Thuis gelijk de politie gebeld. Die nemen het zeer serieus, moet gelijk vandaag langskomen voor aangifte. Hopelijk doen ze wat.
PS: Wel "grappig" om mijn hartslagmetergegevens nu uit te lezen: mijn snelheid dropt naar nul terwijl ik de bosjes in word gelanceerd, maar mijn hartslag spiket naar 200.
Hier gebeurd: http://bit.ly/WGOX1LNou, vooruit dan. Merkte dat op de linkerschoen het plaatje iets verder naar achteren zat dan op de rechterschoen. Dat net even goed gezet en dus meteen maar ma Levitas m`n iPhone in d'r handen geduwd. Had overigens geen zin om me om te kleden (en m`n enige broek ligt natuurlijk in de was na gister)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:16 schreef kanovinnie het volgende:
Laat anders effe een foto van je maken vanaf de zijkant.
Nu ik dat zo zie, valt dat gestrekte armen eigenlijk wel mee. Ben benieuwd naar de tips/ opmerkingen
Tevens ook de eerste keer dat ik op m`n bek ben gegaan door niet op tijd uitklikken![]()
![]()
Volgens mij heb je een vrij lage zit. Dit kan je veranderen door je stuur wat hoger te doen (niet je zadel naar beneden!)
Maar voor je gaat sleutelen zou ik effe wachten tot kaas oid er wat van gezegd hebben.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook beter voor het gemiddeldquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet zo van afdalen houdt, maar het is wel de beloning na een zware inspanning heZet hem op mijn horloge en zal eens overleggen wat ik doe. Tnx voor de route.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
De wereldkampioenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:21 schreef poiuytr het volgende:
Wie was die andere renner (Caisse) ook alweer die in de tour met elkaar op de vuist gingen?![]()
![]()
Zadel wat meer naar voren. En stuur wat dichterbij en beetje omhoog.
En dan vooral even ontspannen gaan zitten![]()
![]()
Hey mensen!
Ik ben eerder een kenner als een actief wielertoerist,maar toch durf ik soms eens op de racefiets te springen bij goed weer.
Ongeveer 2-jaar geleden kocht ik mijn huidige racefiets een Colnago, geen hoogstaand Carbon maar een degelijke racefiets.
Wat me opvalt is dat de vorige eigenaar de stuurpen naar boven heeft geplaatst.
Ik denk als ik de stuurpen recht zet dat ik dan last ga krijgen van mijn rug,iemand ervaring mee?![]()
Uitproberen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:47 schreef meneerfiets het volgende:
Hey mensen!
Ik ben eerder een kenner als een actief wielertoerist,maar toch durf ik soms eens op de racefiets te springen bij goed weer.
Ongeveer 2-jaar geleden kocht ik mijn huidige racefiets een Colnago, geen hoogstaand Carbon maar een degelijke racefiets.
Wat me opvalt is dat de vorige eigenaar de stuurpen naar boven heeft geplaatst.
Ik denk als ik de stuurpen recht zet dat ik dan last ga krijgen van mijn rug,iemand ervaring mee?![]()
![]()
Misschien ook reeds voorgehad? Ach het was maar een vraag.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niemand hier die zo kan bepalen of jij rugklachten krijgt door je stuurpen anders te zetten.![]()
Maar hij heeft toch niet dezelfde rug als jij?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:52 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Misschien ook reeds voorgehad? Ach het was maar een vraag.![]()
![]()
Dat beweer ik ook nietquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar hij heeft toch niet dezelfde rug als jij?Mijn vraag was of het veel veranderde aan je fietspositie?
![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:57 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nietMijn vraag was of het veel veranderde aan je fietspositie?
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je komt dieper te zitten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:57 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nietMijn vraag was of het veel veranderde aan je fietspositie?
![]()
Morgen, Gripper, DDX, Marco en Kees. Kees taait waarschijnlijk wat eerder af vanwege zijn blessure.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wanneer was die meet nou kano en wie komen er allemaal?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ok ander keertje dan ik heb morgen al andere plannen. Weer wordt wel oké denk ik. Lekker warm en mss een buitje maar dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Morgen, Gripper, DDX, Marco en Kees. Kees taait waarschijnlijk wat eerder af vanwege zijn blessure.![]()
Zelfs als je je zadel 2mm naar voren zet dan veranderd je fietspositie al. En als je een 8 graden stuurpen van hoog naar laag zet, dan scheelt dat dus 16 graden. Dat zijn toch wel wat centimeters die je dieper gaat zitten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:57 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Of je dan last van je rug krijgt kun je echt alleen maar achterhalen door het uit te proberen.![]()
![]()
Maar eens proberen dus!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zelfs als je je zadel 2mm naar voren zet dan veranderd je fietspositie al. En als je een 8 graden stuurpen van hoog naar laag zet, dan scheelt dat dus 16 graden. Dat zijn toch wel wat centimeters die je dieper gaat zitten.
Of je dan last van je rug krijgt kun je echt alleen maar achterhalen door het uit te proberen.![]()
Ja, wat minder mensen dan gehoopt maar tis natuurlijk ook vakantie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ok ander keertje dan ik heb morgen al andere plannen. Weer wordt wel oké denk ik. Lekker warm en mss een buitje maar dat zal wel meevallen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja heb gisteren lange rit gedaan en klein stukje tempo gereden tegen de wind in. Quasimodo loopt recht vergeleken met mij. Denk dat ik afhankelijk van tempo hooguit uurtje meedraai.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Morgen, Gripper, DDX, Marco en Kees. Kees taait waarschijnlijk wat eerder af vanwege zijn blessure.![]()
De FM heeft gisteren het zadel juist op deze afstand en hoogte gezet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:34 schreef Tommeke het volgende:
Zadel wat meer naar voren. En stuur wat dichterbij en beetje omhoog.
En dan vooral even ontspannen gaan zitten
Nu ik het zadel weer iets verder naar voren heb gezet is de afstand van het puntje van het zadel tot aan het hart van het stuur 12 á 13 cm. Ik lees dat dat 1 tot 5 centimeter zou moeten zijn. Is deze lengte een beetje makkelijk te verstellen (als in, schroef losdraaien en het stuur verstellen)?
Het hoogteverschil tussen zadel en stuur is ook een cm of 10 (dat is iets lastiger te meten met een meetlintje), hier vraag ik me hetzelfde af: Is de hoogte van het stuur simpel te verstellen? Ik lees hier en daar dat je extenders moet gebruiken om je stuur hoger te kunnen zetten![]()
http://www.strava.com/routes/678334
Dit ga ik morgen met die vriend van me doen. Nog op/aanmerkingen? En valt er na alkmaar nog ergens goed appeltaart te eten? Marco raadde iets aan in bergen, maar dat ligt wmb te vroeg in de rit.
edit:
http://www.strava.com/routes/678347
Of het zo doen, ijmuiden overslaan, en dan is het een combi van marco's tip en de NHmeet van vorig jaar... Dan komen we dus ook langs dat tentje waar we toen gezeten hebben.
Edit:
http://app.strava.com/routes/678367
nog een derde variant met (voor mij) meer bekende wegen. Minder op de garmin kijken, meer fietsen
[ Bericht 27% gewijzigd door muzas op 25-07-2014 14:40:34 ]![]()
Ja je kunt in Oterleek op de hoek van de dorpsstraat (waar je in je route de brug overgaat) bij zo'n tentje zitten. Hebben prima spul denk ik want het is er zomers vaak druk.![]()
Puntje van je zadel tot hart van het stuur afstand? Je bedoelt je trapas? Lijkt me niet gezond zo weinig afstand tussen je zadel en stuur.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:27 schreef Levitas het volgende:
[..]
De FM heeft gisteren het zadel juist op deze afstand en hoogte gezet.
Nu ik het zadel weer iets verder naar voren heb gezet is de afstand van het puntje van het zadel tot aan het hart van het stuur 12 á 13 cm. Ik lees dat dat 1 tot 5 centimeter zou moeten zijn. Is deze lengte een beetje makkelijk te verstellen (als in, schroef losdraaien en het stuur verstellen)?
Het hoogteverschil tussen zadel en stuur is ook een cm of 10 (dat is iets lastiger te meten met een meetlintje), hier vraag ik me hetzelfde af: Is de hoogte van het stuur simpel te verstellen? Ik lees hier en daar dat je extenders moet gebruiken om je stuur hoger te kunnen zetten
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Verticaal verschil bedoelt ie denk ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Puntje van je zadel tot hart van het stuur afstand? Je bedoelt je trapas? Lijkt me niet gezond zo weinig afstand tussen je zadel en stuur.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die afstand is natuurlijk iets groter, vergat alleen te vermelden dat daar horizontaal mijn onderarm en gestrekte hand nog tussen zat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Puntje van je zadel tot hart van het stuur afstand? Je bedoelt je trapas? Lijkt me niet gezond zo weinig afstand tussen je zadel en stuur.
Dus van zadel naar stuur: Puntje van het zadel - onderarm + gestrekte hand + ca. 12-13cm - hart van het stuur
//edit
zo dus:![]()
![]()
dat is inderdaad 1 van de "vuistregels".. elleboog tegen zadel, dan op hart van de stuurpen komen. Maar daarbij moet je wel ook in acht houden dan je niet je zadel compleet naar voren gooit. Dan kom je te ver boven je trapas te zitten en kan je je kracht ook niet kwijt. Je kunt dus iets spelen daarmee, maar bij 12 a 13cm verschil.. denk ik eerder dat je aan een kortere stuurpen komt dan..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:55 schreef Levitas het volgende:
[..]
Die afstand is natuurlijk iets groter, vergat alleen te vermelden dat daar horizontaal mijn onderarm en gestrekte hand nog tussen zat.
Dus van zadel naar stuur: Puntje van het zadel - onderarm + gestrekte hand + ca. 12-13cm - hart van het stuur
//edit
zo dus:
[ afbeelding ]everyone's a critic...
even you ! !![]()
Volgens mij heb je een ouderwetse stuurpen op die Cadex dus je zou het stuur simpel wat hoger kunnen zetten. Je hebt er een diepe zit op, das wel mooi maar als je er een stijve rug van krijgt moet ie mss een cm hoger. Je moet dan die inbusbout bovenop even losdraaien en het stuur wat hoger zetten en weer vastdraaien.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:55 schreef Levitas het volgende:
[..]
Die afstand is natuurlijk iets groter, vergat alleen te vermelden dat daar horizontaal mijn onderarm en gestrekte hand nog tussen zat.
//edit
zo dus:
[ afbeelding ]![]()
Kaas... nog een leuk projectje nodig voor komend winter?
Schuur is opgeruimt en mevr fromage heeft een mooie nieuwe lamp boven de eettafel..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik ga het vanavond allemaal even proberen. Het lijkt er inderdaad op dat ik zo`n oude stuurpen heb, dus verwacht er niet teveel problemen mee. Heb vanavond mooi de tijd om wat te sleutelen, meteen uit te proberen en eventueel weer aan te passenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een ouderwetse stuurpen op die Cadex dus je zou het stuur simpel wat hoger kunnen zetten. Je hebt er een diepe zit op, das wel mooi maar als je er een stijve rug van krijgt moet ie mss een cm hoger. Je moet dan die inbusbout bovenop even losdraaien en het stuur wat hoger zetten en weer vastdraaien.![]()
![]()
Waar gaan jullie fietsen ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ideaal. Die heb ik ook (voor de fiets van de vrouw). Mijn racefiets staat altijd in de Tacx als ik er niet mee fiets.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:43 schreef So_Surreal het volgende:
Van het weekend nog voor een tientje in totaal twee van deze montage systemen op de kop getikt.
Van het weekend maar even monteren, schuur staat een beetje vol nu met 5 fietsen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Oh ja die krengen waar als je je even omdraaide je fiets uit donderde. Ik heb nu gewoon twee bandlussen aan het plafond in de schuur hangen, 1 om de zadelpen en de andere om het stuur. De fietslift was net wat te slap om voor kluswerk te gebruiken.
Voor opbergen zijn ze natuurlijk prima.Mijn foto's op Flickr!
Zo net even het kenteken van mijn vader gecheckt, maar is toch een andere verder wel zelfde kleur en auto.
Wel balen stoffa..![]()
Gewoon die beugels wat verbuigen waar de fiets in hangt en het dondert er niet meer uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:23 schreef Gripper het volgende:
Oh ja die krengen waar als je je even omdraaide je fiets uit donderde. Ik heb nu gewoon twee bandlussen aan het plafond in de schuur hangen, 1 om de zadelpen en de andere om het stuur. De fietslift was net wat te slap om voor kluswerk te gebruiken.
Voor opbergen zijn ze natuurlijk prima.
Verder zal ik hem in mijn nieuwe woning niet meer gebruiken. Daar komt gewoon alles rechtop te staan in mijn fitnessruimte.![]()
![]()
Hoe vordert het met de nieuwe woning bizkit?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon die beugels wat verbuigen waar de fiets in hangt en het dondert er niet meer uit.
Verder zal ik hem in mijn nieuwe woning niet meer gebruiken. Daar komt gewoon alles rechtop te staan in mijn fitnessruimte.![]()
Prima. Vandaag de vijver dicht storten (daar begin ik over 15 minuten aan), morgen de meubels in elkaar schroeven en dan ergens in de loop van volgende week alles gaan inruimen en dan in het volgende weekend zelf verhuizen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe vordert het met de nieuwe woning bizkit?![]()
Voor kaas, van oksel
Puntige knieen dus 6/10quote:
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
![]()
Rijden met je kutjevo!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou aangifte gedaan hoor. Drie uur gezeten doordat de agent in kwestie niet erg bekwaam was met een toetsenbord. Als kers op de slagroom te horen gekregen dat dit geen prioriteit heeft en niet binnen drie maanden zal worden behandeld.
Racefietsers mishandelen = prima acceptabele hobby dus.![]()
tja zo lang men blijf bezuinigen in het justitie apparaat zal een eenvoudige mishandeling geen prioriteit krijgen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:43 schreef Stoffa het volgende:
Nou aangifte gedaan hoor. Drie uur gezeten doordat de agent in kwestie niet erg bekwaam was met een toetsenbord. Als kers op de slagroom te horen gekregen dat dit geen prioriteit heeft en niet binnen drie maanden zal worden behandeld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Wij hebben houten balken aan het plafond in de schuur, daar heb ik deze aan hangen:
Het enige kutte is om die fiets op te tillen als je een end gefietst heb en je krachten op zijn
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Een racefiets waarvan het stuur hoger staat dan 't zadel.
Geweldig.![]()
![]()
Nou jongens, versleten ja of te nee
En ook nog zo vaag, die fietsenman zegt: de lagers in je bottom bracket zijn versleten. Ik denk nog, ok dat kan. Maar hij gaat door: je crank gaat stroef, niet normaal kan je niet mee fietsen. Dus ik denk: nou dat valt wel mee. Kom ik thuis; ding zit inderdaad muurvast, maar weet 100% zeker dat dat niet zo was toen ik m wegbracht![]()
Kutding is nog steeds kapot dus.![]()
Het gaat dus om het opbergsysteem kaas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:06 schreef kaasplankje het volgende:
Mooie reflectoren in de wielen ook. Vet man.![]()
Dus je bent weggegaan omdat je te krenterig was om ook nog voorbladen en bracketas te vervangen en nu zit je nog altijd met een kapotte fiets?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nou jongens, versleten ja of te nee
[ afbeelding ]
En ook nog zo vaag, die fietsenman zegt: de lagers in je bottom bracket zijn versleten. Ik denk nog, ok dat kan. Maar hij gaat door: je crank gaat stroef, niet normaal kan je niet mee fietsen. Dus ik denk: nou dat valt wel mee. Kom ik thuis; ding zit inderdaad muurvast, maar weet 100% zeker dat dat niet zo was toen ik m wegbracht![]()
Kutding is nog steeds kapot dus.
Je mag blij zijn dat die FM überhaupt die gare troep nog repareren wil.![]()
Als iemand 100 euro vraagt voor een 105 ketting en casette exclusief monteren dan kijk ik even verder ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus je bent weggegaan omdat je te krenterig was om ook nog voorbladen en bracketas te vervangen en nu zit je nog altijd met een kapotte fiets?
Je mag blij zijn dat die FM überhaupt die gare troep nog repareren wil.![]()
Ik hou niet zo van zwarte kastjes. Witte bovenblad is wel mooi, maar met dat zwart geen combi. Zeker niet met dat hout in je woonkamer.quote:
Wel goed koffieapparaat heb je.![]()
Tja dan moet je het zelf gaan doen hé? En leergeld betalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als iemand 100 euro vraagt voor een 105 ketting en casette exclusief monteren dan kijk ik even verder ja.![]()
Daar heb ik ook geen moeite mee. Wat me wel irriteert is dat die fiets nu in slechtere staat is dan toen ik hem wegbracht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja dan moet je het zelf gaan doen hé? En leergeld betalen.
Maar dat ligt natuurlijk aan het gare materiaal![]()
![]()
Ja en die vloer is ook al helemaal beschadigd, je ziet wel dat er op onderhoud is bezuinigd het laatste decennium.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:16 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van zwarte kastjes. Witte bovenblad is wel mooi, maar met dat zwart geen combi. Zeker niet met dat hout in je woonkamer.
Wel goed koffieapparaat heb je.![]()
Slecht opbergsysteem. Ik zie de fiets nog gewoon staan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het gaat dus om het opbergsysteem kaas.![]()
Hihahoquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Slecht opbergsysteem. Ik zie de fiets nog gewoon staan.![]()
Kaas, tom en kano, bedankt voor de opmerkingen en tips! Ben er net mee aan de slag gegaan en na wat sleutelen aan het zadel en stuur denk ik een juiste comfortabele afstelling gevonden te hebben.
Heb het zadel in eerste instantie, met een waterpas, in de juiste positie gezet. Dus voorkant knie precies boven de trapas (zeg ik dat zo goed?). Vervolgens een rondje gereden, het stuur iets naar boven gekanteld zodat o.a de shifters wat dichter naar het zadel komen. Tot slot het zadel íets naar voren geschoven en ik zat in een comfortabele houding.
De meest ideale oplossing zou zijn het stuur iets omhoog, maar na het losdraaien van de inbusbout kreeg ik het stuur niet omhoog. Er lijkt een "double lock system" op te zitten, maar daarvan heb ik de juiste maat inbussleutel weer nietWellicht begin volgende week even naar de FM om te kijken of hij het stuur wel iets hoger krijgt
En, omdat ik de nieuwe afstelling uit moest proberen, er maar meteen een soort van vaartspelletje van gemaakt. Geen gekke dingen, alleen af en toe wat versnellen en weer langzamer. Niks te intensief ofzo..
Strava: http://www.strava.com/activities/170811904![]()
Je pakt het gelijk serieus aanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef Levitas het volgende:
Kaas, tom en kano, bedankt voor de opmerkingen en tips! Ben er net mee aan de slag gegaan en na wat sleutelen aan het zadel en stuur denk ik een juiste comfortabele afstelling gevonden te hebben.
Heb het zadel in eerste instantie, met een waterpas, in de juiste positie gezet. Dus voorkant knie precies boven de trapas (zeg ik dat zo goed?). Vervolgens een rondje gereden, het stuur iets naar boven gekanteld zodat o.a de shifters wat dichter naar het zadel komen. Tot slot het zadel íets naar voren geschoven en ik zat in een comfortabele houding.
De meest ideale oplossing zou zijn het stuur iets omhoog, maar na het losdraaien van de inbusbout kreeg ik het stuur niet omhoog. Er lijkt een "double lock system" op te zitten, maar daarvan heb ik de juiste maat inbussleutel weer nietWellicht begin volgende week even naar de FM om te kijken of hij het stuur wel iets hoger krijgt
En, omdat ik de nieuwe afstelling uit moest proberen, er maar meteen een soort van vaartspelletje van gemakt. Geen gekke dingen, alleen af en toe wat versnellen en weer langzamer. Niks te intensief ofzo..
Strava: http://www.strava.com/activities/170811904![]()
![]()
Kano, jij afvallige recreant. Uit een of ander recent klaagtopic waarnaar hier werd verwezen:
"Overigens rij ik "wedstrijdjes" (tussen haakjes omdat het stoerder klinkt dan het is). Sinds ik dat doe heb ik veel minder de behoefte om asociaal hard enzo over de normale weg te rijden.
Het punt is dat juist degene die weinig fietsen, dus op zaterdag 60 km zo hard mogelijk en onderweg koffie met appelgebak, die zich het asociaalst gedragen. Zeker in grote groepen achten de toerdertjes zich als god op de weg.
Voor je beeldvorming, ik heb dit jaar 8000 km gefietst, ik ken er een paar die daar nog ruim boven zitten. Van hun weet ik dat ze zich gedragen."
Ga boete doen!![]()
Dat niemand nog iets over dat slot heeft gezegdquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb deze besteld![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]?!
![]()
Of de pedalen, zo te zien zijn klik pedalen niet nodig!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:45 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dat niemand nog iets over dat slot heeft gezegd?!
![]()
Laat vooral ook kijken of hij niet geseind staat bij bureau Verkeershandhaving. Die krijgen vaker klachten binnen die ze niet direct kunnen behandelen maar wel op voorraad houden voor het geval iemand elders tegen de lamp loopt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:32 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag eerst maar eens van de politie horen wat zij ervan denken, en hoe de procedure eruit ziet. Zelf ben ik in ieder geval bereid alle tijd/moeite/geld hier in te steken om te zorgen dat hij zijn verdiende straf krijgt. Is het niet voor mezelf, dan wel voor de rest van de maatschappij. Ik geloof namelijk niet dat dit soort idioten verder niets op hun kerfstok hebben.![]()
Zou ik toch maar eens met een advocaat gaan praten. Dit lijkt me niet te kunnen. Is gewoon een geval van openlijke geweldpleging.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:43 schreef Stoffa het volgende:
Ik ga me er inderdaad nu in verdiepen of dat haalbaar is Ivo. Wat tijd betreft wil ik er alles aan doen wat ik kan om te zorgen dat deze kerel zijn straf niet ontloopt. Helaas is mijn financiële slagkracht momenteel vrij beperkt..![]()
Geen rechtsbijstand verzekering?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:07 schreef Stoffa het volgende:
Ik ga me er inderdaad nu in verdiepen of dat haalbaar is Ivo. Wat tijd betreft wil ik er alles aan doen wat ik kan om te zorgen dat deze kerel zijn straf niet ontloopt. Helaas is mijn financiële slagkracht momenteel vrij beperkt..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: