Wat goed, danic!quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:32 schreef danic het volgende:
XM ik heb het gezien op je fb, maar vond juist dat Noor er zo lekker tevreden bij zat. Ja tuurlijk! Het was een grote smeerboel, maar dan gaat ze toch in bad daarna?
Rosalie smeerde net ook haar bord af aan haar haar. Soit, in bad moet ze toch.
Oh en tip voor de knoeiers: bij de kruidvat kun je nu een leuke plastic mat kopen voor onder de kinderstoel. Is 1x1 meter dus best ruim. Na het eten stoel eraf, punten bij elkaar en boven de prullenbak en buiten uitslaan. Nat doekje erover....klaar! 5 eurie.
Rosalie heeft ff een sprong gemaakt in haar taal zeg. Vanmiddag hing ze aan mijn knieën: "oot oot" (schoot schoot). En later in de middag was ik in de keuken, komt ze binnen, loopt wat te scharrelen al mompelend en murmelend. Dus ik: 'wat wil je dan?' Zij: 'eierkoek'![]()
Ik dacht echt: ja daahaag, flikker op man! Doe es ff rustig aan met dat gepraat!! 16 maanden!
Vanmiddag plante ik haar op haar kont bovenaan de glijbaan. Draait ze zich om en voordat ik wat kon doen gleed ze met haar voeten eerst op haar buik van de glijbaan
van ons heeft ze dat niet geleerd! En heel soepeltjes, alsof ze nooit iets anders heeft gedaan.
Sorry voor mijn gekweel, maar ik ben ff trots
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, de bmr en menc inentingen zitten erin. Eventjes huilen en toen was het weer klaar! En we hadden zowaar een leuke arts! Lopen hoefde pas met 18 maand, praten zat eraan te komen en wat tips gekregen voor het eten. Voor de verandering eens fijn!
Ze eten gewoon meequote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:52 schreef vencodark het volgende:
Vraagje tussendoor: als jullie friet eten, eet jullie kleintje dan mee of maken jullie dan iets apart? Vanwege het gezonde enzo.
Hier tegelijkertijd, J. houdt zelf zn fles vast, ik het boek. Hij krijgt nu nog 90-100ml, dat gaat altijd op, over een tijdje (als het minder warm is) probeer ik weer wat minder. J. vindt lezen trouwens zo leuk dat ie soms vergeet te drinken en om een volgend boekje vraagt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:43 schreef freecell het volgende:
Boekje is wel een goed idee inderdaad...
Maar hoe dan? Eerst boekje, dan flesje? En dan gewoon steeds minder er in?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Met ook niet zo te lezen
Klinkt goed dat midweekje van jullie
Ja dat zou kunnen. Je bedoelt dat er dan iemand in huis is?quote:
ik kan niet goed tegen thuis zittenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:51 schreef Omentielvo het volgende:
As![]()
Jij onderneemt zeker veel met jouw kids. Echt leuk
Kyara heb je ook gelijk in. De karakters tussen die twee waren ook heel anders al.
Mwahaha!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Met ook niet zo te lezen
Klinkt goed dat midweekje van jullie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit een sprong rond 1 jaar. Zou dat 't kunnen zijn?quote:Op zondag 27 juli 2014 08:52 schreef Sylver_ het volgende:
Pohhh, hier een klaagdreumes. Sinds een week of twee (beetje op en af) is ze ineens heel klagerig. Kan niet meer alleen spelen, maar samen is ook maar 5 minuten leuk. Ze kon lopen, maar ze durft ineens niet meer. Als ik nu haar hand loslaat gaat ze zitten en de stervende zwaan opvoeren. Maar kruipen wil ze ook niet meer, oftewel: ik moet overal mee naartoe. Dat geeft niet, maar alles gebeurt onder luid geklaag.
Ze gaat nu ook heel vaak zomaar ineens zitten en klagerig huilen, en dan heb ik geen idee wat er aan de hand is![]()
En alles is een strijd, luier verschonen, tandenpoetsen, slapen. Ik probeer alles leuk te houden en om te buigen, maar vermoeiend is het wel.
Voorheen was slapen geen probleem, nu wil ze niet meer gaan slapen terwijl ze wel moe is (niet echt bevorderlijk voor haar humeur).
/klaagmodus
We gaan er maar veel op uit, dat vinden we allebei leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag nietquote:Op zondag 27 juli 2014 15:42 schreef Spirit82 het volgende:
In dat soort gevallen hoop ik altijd dat een slaapje helpt
Hij werd heel boos zelfs toen ik toch de grijze schoenen even aan deed.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:00 schreef Omentielvo het volgende:
Tico. Haha geweldig die voorkeuren. Leuk om te zien ook dat echt gaan kiezen
quote:Op maandag 28 juli 2014 17:25 schreef Loj het volgende:
Wisten jullie dat:
Ow vandaag stiekem het kaas van mijn boterham heeft gegeten(ja letterlijk)
Ow regelmatig op mij af komt, roept pakkuh en dan wegrenten dat hij dat vandaag in de bieb deed
Ow mijn afval in de prullenbak gooit!
Ow de hele tijd buik tegen mijn buik zegt
Ow regelmatig huilend naar mij toe komt gerend met duplo (hij krijgt het dan niet in elkaar
Ow regelmatig verstoppertje speelt en dan achter het gordijn gaat staan
Ow graag wedstrijdjes met mama doet, hij op de auto en ik op de fietsAuw
Ow vandaag lachend wijzend naakt voor de spiegel stond en telkens riep "Ow"
Ow met z'n potje aan komt lopen als ik zeg plassen(maar erop zitten is huilen)
Ow supersupersuper is
last van de hormonen ofzo, voel me ontzettend gelukkig vandaag! Dus moest dit ff kwijt! Reageer zo tijdens het rijst koken op jullie![]()
http://karpetexpert.nl/ki(...)ds-793-60-cream.htmlquote:Op maandag 28 juli 2014 17:17 schreef __Isis__ het volgende:
Dat klinkt als een heerlijke verjaardag!
Mag ik vragen welk uilenkleed ze heeft gekregen? Ik zoek nog wat leuks voor peuters kamertje
Oh wat een leukerd!quote:Op maandag 28 juli 2014 20:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
http://karpetexpert.nl/ki(...)ds-793-60-cream.html
Ze heeft deze gekregen
Plaatje bij het praatje:quote:Op maandag 28 juli 2014 21:50 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben we een paar "behang plak dagen" achter de rug. Vanochtend wel een hele leuke ochtendje gehad met Shandaly, stoere grote Lars en schattige Femke. Lekker naar de kinderboerderij geweest, alle kindjes samen op de schommelVoor mijn meiden wel even goed om uit te razen.
Nou zo klagerig vond ik je post niet hoor! Gewoon herkenbaar!quote:Op maandag 28 juli 2014 22:18 schreef Kyara het volgende:
En dan komt die ontzettend schattige foto weer voorbij en voel ik me schuldig over mijn klaagpost van 2 seconden geleden
Maar ik laat hem lekker toch staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Dat denk ik wel, heb het mobiel nog niet geprobeerd. Maar op de pc-website staat bovenaan gewoon een knopje sherlock. Daar typ je dan je eigen naam in als user en dan zie je al je posts op een rijtje. Supermakkelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:30 schreef Omentielvo het volgende:
Zolena, ik ken de Fok Sherlock nog niet. Kan dat alleen maar vanaf de PC?
De oudste heeft de wiecee voor me schoon gemaakt met de borstelquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:18 schreef danic het volgende:
Ik heb er nog 1:
- wist je dat het toilet grote aantrekkingskracht heeft op Rosalie? Afgelopen week heeft ze er lekker in geroerd met mijn schone sokken die klaarmaken. En gisteren heeft ze er een handwasje in gedaan met de schone onderbroek van haar zus
Even onder werktijd de Sherlock getest. En wat werkt dat super zegquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:46 schreef Zolena het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, heb het mobiel nog niet geprobeerd. Maar op de pc-website staat bovenaan gewoon een knopje sherlock. Daar typ je dan je eigen naam in als user en dan zie je al je posts op een rijtje. Supermakkelijk.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:21 schreef Tally het volgende:
[..]
De oudste heeft de wiecee voor me schoon gemaakt met de borstel
Ook de bril, muren, wasbak en kraan meegenomen
Hier ook een niet-knuffelaarquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik hoop telkens dat het nog komt. Maar ik vrees
.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:16 schreef vencodark het volgende:
@ Danic: mag ik trouwens even zeggen dat ik Rosalie zo'n mooie, lieve en leuke naam vindt.![]()
Zo zou ik mijn eventueel toekomstige dochter ook best willen noemen maar onze achternaam heeft ook al 2 R-en.
Dat klinkt dan niet echt.
Ben ik ook niet hèquote:Op woensdag 30 juli 2014 08:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tuurlijk troosten we haar. Absoluut. We doen wat we kunnen. Maar ik besef wel dat ik niet altijd even stabiel ben en ik wil dat niet op haar overbrengen.
Precies daarom hou ik niet van de term 'attachment parenting', omdat het suggereert dat het de enige en/of juiste manier is om hechting tot stand te brengen. De hechtingstheorie zelf heeft niets met borstvoeden of samen slapen te maken of dragen, maar met responsief zijn naar je kind (dus haar behoeftes waarnemen en ernaar handelen), de autonomie van je kind respecteren en het begeleiden en ondersteunen bij het ontwikkelen. Natuurlijk is dragen en voeden en samen slapen fijn en gezond en zal het zeker helpen bij bijvoorbeeld het responsief zijn, maar het zeker niet de enige manier om een gezonde relatie met je kind op te bouwen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:39 schreef Omentielvo het volgende:
Haha Spark. Over een paar jaar kan je er wel om lachen![]()
Coco. Hoe is met jou en de kids? En het verhuizen?
Sylver, ik doe meestal maar wat. De ene keer afleiden. De ander keer negeren. En als ik niet lekker in mijn vel zit merk ik dat ik gefrustreerd kan reageren en daar voel ik me achteraf dan weer schuldig over
Maar meestal probeer ik wel haar gevoel te erkennen. Uitleggen dat ze boos mag zijn en dat ik van haar houd.
Alleen als ze wil gaan slaan zeg ik nee. Want dat is een grens bij mij.
En ik heb een vraagje over hechting. Daar kan ik me nou zo vreselijk zorgen om maken. Ik heb een kindje dat heel goed in haar eigen bedje kan slapen, geen bv krijgt en naar het kinderdagverblijf gaat. Dragen in een draagdoek is nog steeds geen succes (gewoon dragen wel) En dan lees ik dat nabijheid zo belangrijk is die eerste twee jaar voor de hechting. Ik voorzie in al haar behoeften zover mogelijk. En ik weet diep van binnen dat de hechting echt wel heel goed zit tussen ons. Maar soms heb ik die twijfel dat de hechting mislukt ofzo.
Als mini in de drager zit, moet ik ook blijven lopen, anders gaat hij piepen. Tegenwoordig commandeert hij gewoon: "Mama lopen!!"quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:12 schreef Mineola het volgende:
Knuffelen is hier ook vrij eenzijdig gericht, dat lijkt me geen graadmeter voor hechting hoor. Hij komt echt niet naar me toe voor een knuffel, veel te druk met andere dingen. Dus ik grijp m'n kans tijdens het voorlezenAlhoewel het een tijdje hip was tijdens het eten 'papa tus! mama tus!' te vragen. Helaas van korte duur
Omen, heb je al buitenshuis geprobeerd te dragen? Binnen vindt mijne er ook niks aan. Beweging is key, sowieso heen en weer lopen bij het knopen. Kijk of je het langzaam op kunt bouwen, begin met een paar minuten. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een kindje dat van knuffelen en gedragen worden houdt een draagzak niet fijn vindt! Hoop dat het lukt! Mijne vind buikdragen nog steeds het fijnst ❤
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Hier is het net andersom. Hij wil altijd persee dat ik hem troost.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:00 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, en het lijkt erop dat de papa-fase aan is gebrokenIk mocht haar laatst zelfs niet troosten toen ze huilde, ze MOEST papa. Nouja, weet hij ook eens hoe dat voelt
Ja, bekend!quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:10 schreef Spirit82 het volgende:
Oja! Nog een vraagje. Isa eet bij ons mee wat de pot schaft. Dat betekent dat ze soms ook wel erg gekruid eten krijgt. Nou valt het me op dat ze daar soms rode plekken van krijgt om haar mondje waar de kruiden haar huid raken. Ze is roodharig en heeft een gevoelige huid, maar verder lijkt ze er geen last van te hebben in de zin van krampen oid. De rode plekken verdwijnen ook vrij snel weer. Komt dit iemand bekend voor en zo ja, wat hebben jullie daaraan gedaan? Eten niet meer geven, of juist gewoon wel?
Hier hebben ze het van sausjesquote:Op woensdag 30 juli 2014 12:10 schreef Spirit82 het volgende:
Oja! Nog een vraagje. Isa eet bij ons mee wat de pot schaft. Dat betekent dat ze soms ook wel erg gekruid eten krijgt. Nou valt het me op dat ze daar soms rode plekken van krijgt om haar mondje waar de kruiden haar huid raken. Ze is roodharig en heeft een gevoelige huid, maar verder lijkt ze er geen last van te hebben in de zin van krampen oid. De rode plekken verdwijnen ook vrij snel weer. Komt dit iemand bekend voor en zo ja, wat hebben jullie daaraan gedaan? Eten niet meer geven, of juist gewoon wel?
+1!quote:
Hehe.. de v doet het nog steeds niet goedquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:40 schreef Kyara het volgende:
Mooi Ela
Hier een minder aanwezig ivm computer (toetsenbord) problemen. Reageert wat lastiger....
Wat moet het heerlijk zijn te kunnen zeggen dat tussen 6 en 7 extreem vroeg isquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:17 schreef danic het volgende:
Even tegengeluid: Rosalie slaapt altijd al goed, maar vorige week was het wat onrustig en erg vroeg wakker (tussen 06.00 en 07.00).
http://www.oeiikgroei.nl/(...)den-grenzen-stellen/quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:38 schreef Spirit82 het volgende:
Oh brrr, 4 kiezen, arme NoorHopelijk is ze er snel vanaf!
Ik wil m'n gele boek vindenIsa is zooo... anders, de laatste tijd. Heel erg vanalles aan het uittesten wat niet mag, driftbuien, niks lijkt goed te zijn. Ik wil weer even een vrolijk kind
15 maanden op 2 dagen naquote:Op donderdag 31 juli 2014 20:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
http://www.oeiikgroei.nl/(...)den-grenzen-stellen/
Deze toevallig? Ik ben even kwijt hoe oud Isa nu is
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Nu heb ik een echte peuter terwijl ze dat eigenlijk al een tijdje stiekem was. We waren dit topic echt ontgroeid. Geniet van jullie dreumesen, ze zijn te gek
Coole naam Noor, zo heet mijn hond ook.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:38 schreef Spirit82 het volgende:
Oh brrr, 4 kiezen, arme NoorHopelijk is ze er snel vanaf!
Ik wil m'n gele boek vindenIsa is zooo... anders, de laatste tijd. Heel erg vanalles aan het uittesten wat niet mag, driftbuien, niks lijkt goed te zijn. Ik wil weer even een vrolijk kind
Je hebt rammelende eierstokkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:10 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Coole naam Noor, zo heet mijn hond ook.
Ok. Waarom kijk ik op dit topic?!
Jepquote:Op donderdag 31 juli 2014 22:01 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
15 maanden op 2 dagen naIs het alweer een sprong ja?
Ik vond ze allemaal pittigquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Jepen een best pittige ook
. Maar het is geloof ik wel de laatste (als ik me niet vergis). Niet dat ze daarna altijd maar zoet, lief en stabiel zijn hoor
Als je het te duur vind een mama fiets kan je ook een moeder stuur kopen. Met één kindje had ik die ook en vond ik geweldig. Kostte me 60 euro en heb ik er zelf opgezet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:35 schreef Cwen het volgende:
Ik wil er ook een... Ben net weer wezen fietsen op m'n veel te kleine en oude fiers met crappy Bobike zitje. Het gaat, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ah, sorrie, verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:54 schreef Loj het volgende:
Nou, nog geen mamafiets hoor Mandy, ik moet het doen met alleen een stoeltje. En ik ben redelijk bang dat ik er niet meer tussen pas, dus dan gaat hij vast op papa's fiets
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bah, zit weer beetje in de piekermodus
In een spoiler voor wie geen zin heeft in mijn gezanik.
Was er een reden dat je haar wegpakte? Zat ze nog in haar spel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het gewoon normaal gedrag. Als bram ergens mee bezig is en ik pak m op dan zal hij ook spartelen en geen oogcontact maken.
Waarom maak je je zorgen om de hechting? Is daar een specifieke reden voor?I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bah, zit weer beetje in de piekermodus
In een spoiler voor wie geen zin heeft in mijn gezanik.
Je zegt zelf dat ze in het begin naar je toekwam, om je benen hing. Dat is haar moment van bevestiging zoeken, zo van 'mama is er ook'. Dat (korte) moment laat haar wennen aan de visite en geeft haar de zelfverzekerdheid om op de onbekende af te stappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt, als ik het zo lees, een open en spontaan meiske. Ellie is ook zo, ik herken het wel. En als zij bij iemand zit en ik pluk haar eraf, wil ze ook terug. Logisch eigenlijk: ze was toch dáár bezig?
Echt, ik lees niks waar je je zorgen om zou moeten maken. En vraag het anders maar aan de mama's met verlegen kindjes: die zouden het waarschijnlijk heerlijk vinden als hun kindje zo spontaan was!Home is where the O+ is...
Dit iddquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:33 schreef Cwen het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat ze in het begin naar je toekwam, om je benen hing. Dat is haar moment van bevestiging zoeken, zo van 'mama is er ook'. Dat (korte) moment laat haar wennen aan de visite en geeft haar de zelfverzekerdheid om op de onbekende af te stappen.
Je hebt, als ik het zo lees, een open en spontaan meiske. Ellie is ook zo, ik herken het wel. En als zij bij iemand zit en ik pluk haar eraf, wil ze ook terug. Logisch eigenlijk: ze was toch dáár bezig?
Echt, ik lees niks waar je je zorgen om zou moeten maken. En vraag het anders maar aan de mama's met verlegen kindjes: die zouden het waarschijnlijk heerlijk vinden als hun kindje zo spontaan was!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |