Het is niet vreemd dat mensen die belang hebben bij een slecht systeem graag meer deelnemers zien, zodat meer mensen ervan afhankelijk worden en dus zullen strijden voor behoud ervan...quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Koop dan nu ook eens een huis dan krijg je ook die belastingkorting, ipv al jaren als don quichot hier rond te slingeren.
Welk belang? Die HRA? Die kan me gestolen worden, die heb ik helemaal niet nodig. Doe jij maar lekker 'strijden' tegen het behoud ervan. Je weet wel, thuis op de bank passief zitten wezen en wat op een forum roepen, dát zal ze lerenquote:Op dinsdag 2 september 2014 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat mensen die belang hebben bij een slecht systeem graag meer deelnemers zien, zodat meer mensen ervan afhankelijk worden en dus zullen strijden voor behoud ervan...
dus verder gaan met afbouwen van die onterechte subsidesquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welk belang? Die HRA? Die kan me gestolen worden, die heb ik helemaal niet nodig. Doe jij maar lekker 'strijden' tegen het behoud ervan. Je weet wel, thuis op de bank passief zitten wezen en wat op een forum roepen, dát zal ze leren![]()
![]()
I don't care. Maar ja, ik zou me, als ik enkele van de huurders hier was (Godzijdank ben ik dat niet) me niet zo druk maken om de zogenaamde 'onterechte subsidie', maar meer om de stijgende huurprijzen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:19 schreef homme7 het volgende:
[..]
dus verder gaan met afbouwen van die onterechte subsides
Waarom zouden we daarvan af moeten, het is geen gratis geld, het is een belasting korting op de betaalde rente, waarbij tegenwoordig bij nieuwe hypotheken ook standaard een aflossing bij zit en dus een vermogens opbouw geeft.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:46 schreef homme7 het volgende:
[..]
we moeten af van allerlei subsidies ook de HRA, het is verslavend , dat gratis geld, maar zo ontzettend fout
Mijn afhankelijkheid laat me niet lachen met die minder dan 1000 euro HRA die ik nog per jaar krijg omdat ik bijna geen hypotheek meer open heb staan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat mensen die belang hebben bij een slecht systeem graag meer deelnemers zien, zodat meer mensen ervan afhankelijk worden en dus zullen strijden voor behoud ervan...
Waarom dan?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:46 schreef homme7 het volgende:
we moeten af van allerlei subsidies ook de HRA, het is verslavend , dat gratis geld, maar zo ontzettend fout
Graag!quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom dan?
Gan we ook af van de OZB, de EWF de overdrachtsbelasting en het progressieve belastingstelsel? En allerlei andere toeslagen voor kinderfokken, ziek-zwak-en-misselijk en in de AOW zijn?
wel alle toeslagen het strooien van de overheidquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom dan?
Gan we ook af van de OZB, de EWF de overdrachtsbelasting en het progressieve belastingstelsel? En allerlei andere toeslagen voor kinderfokken, ziek-zwak-en-misselijk en in de AOW zijn?
Zijn die juist niet zo hoog, juist omdat de overheid geld tekort komt?quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom dan?
Pardon? Dus hoe hoger de HRA, des te lager het EWF? Of zo?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
EWF is trouwens gekoppeld aan de HRA.
Nee zonder HRA geen EWF.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Pardon? Dus hoe hoger de HRA, des te lager het EWF? Of zo?
Je bedoelt: bij een betaalde hypotheekrente < EWF krijg je een extra aftrekpost gelijk aan EWF - HRA? Wet Hillen dus zodat de bijtelling nooit positief kan zijn.quote:
AOW en kinderbijslag hebben toch niets met allerlei woonsubsidies t emakenquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom dan?
Nee, maar wel met de vraag waarop die soort recht van subsidies en uitkeringen gebaseerd zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:57 schreef homme7 het volgende:
AOW en kinderbijslag hebben toch niets met allerlei woonsubsidies t emaken
Ja, maar later is die wet Hillen pas opgenomen. Voor die tijd kon het huis een + bijtelling in Box 1 geven.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:46 schreef crashbangboom het volgende:
Hypotheekrenteaftrek is ontstaan uit eigen woning forfait.
Ja maarquote:Op woensdag 3 september 2014 19:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar later is die wet Hillen pas opgenomen. Voor die tijd kon het huis een + bijtelling in Box 1 geven.
alle subsidies moeten weg ook HRA en huursubsidiequote:Op woensdag 3 september 2014 19:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, maar wel met de vraag waarop die soort recht van subsidies en uitkeringen gebaseerd zijn.
gefeliciteerd met je nieuwe huis.quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:31 schreef LXIV het volgende:
Als een van de eerste huizenmarktdoomscenaristen en de oprichter van de fundateller-reeks kan ik jullie melden dat ik gisteren gekocht heb.
Vaste rente genomen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:31 schreef LXIV het volgende:
Als een van de eerste huizenmarktdoomscenaristen en de oprichter van de fundateller-reeks kan ik jullie melden dat ik gisteren gekocht heb. Voor mij stonden alle seinen nu zo ongeveer wel op z'n groenst. Behoorlijke daling op de huizenprijzen, historisch lage hypotheekrente, overdrachtsbelasting met 66% gedaald, schenkingsbelasting op nul en ook nog even goedkope BTW bij verbouwen.
Qua timing zou je er goed aan gedaan hebben om die jaren te wachten, maar ik denk dat het moment nu toch wel echt gekomen is als je nog kopen wil. Die huizenprijzen gaan straks mogelijk weer compenseren voor de lage rente en veel van die stimulerende maatregelen blijven eraf.
Gefeliciteerd! Hypotheekadvies nodig? Roept U maar!quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:31 schreef LXIV het volgende:
Als een van de eerste huizenmarktdoomscenaristen en de oprichter van de fundateller-reeks kan ik jullie melden dat ik gisteren gekocht heb. Voor mij stonden alle seinen nu zo ongeveer wel op z'n groenst. Behoorlijke daling op de huizenprijzen, historisch lage hypotheekrente, overdrachtsbelasting met 66% gedaald, schenkingsbelasting op nul en ook nog even goedkope BTW bij verbouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |