abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142699560

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 25-07-2014 21:23:22 ]
pi_142699599
Ik neig er naar om zondag de Kerkpolderloop weer eens te lopen... Maar eigenlijk is 5 km te kort. Dus wellicht eens een warming up doen en na afloop uitlopen. Het moet niet veel gekker worden.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:32:05 #3
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_142699648
TT :{w

En dan geldt eigenlijk alleen dat je m in Endomondo gezet hebt zeker. Garmin Connect, Nike + of Movescount tellen niet.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:32:29 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_142699665
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik neig er naar om zondag de Kerkpolderloop weer eens te lopen... Maar eigenlijk is 5 km te kort. Dus wellicht eens een warming up doen en na afloop uitlopen. Het moet niet veel gekker worden.
gewoon niet loggen...dan moet je hem nog een keer lopen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:33:38 #5
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_142699722
quote:
*O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:40:16 #6
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142700005
Hey mensen van deze reeks!

Ik ben eigenlijk helemaal geen hardloper,maar had me gisteren ingeschreven voor de jaarlijkse beachrun.

Ik had niet getraind maar spring wel eens op de racefiets.

Het viel me best mee, enkel in de laatste kilometer was het volledig op.

Zal filmpje later nog wel op YT posten :) .

Nu : Volgend jaar wil ik meer meedoen en het natuurlijk beter doen, hebben jullie hiervoor tips i.v.m training e.d?
pi_142700098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:40 schreef meneerfiets het volgende:

Ik ben eigenlijk helemaal geen hardloper,maar had me gisteren ingeschreven voor de jaarlijkse beachrun.

Nu : Volgend jaar wil ik meer meedoen en het natuurlijk beter doen, hebben jullie hiervoor tips i.v.m training e.d?
Hardloper worden. Gaan trainen als een hardloper.
Ja doei.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:43:38 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_142700175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:40 schreef meneerfiets het volgende:

Stel een mooi schema op (zie ook de OP) en volg dat een tijdje. Ondanks dat je een goede conditie hebt, ben je wat botten, pezen en spieren betreft op hardloopgebied een beginner. Gun je lichaam de tijd om aan de belasting van het rennen te wennen. Begin niet te snel, want zeker in het begin is hardlopen doodlopen ;)

Succes en welkom!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_142700179
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

gewoon niet loggen...dan moet je hem nog een keer lopen
Ik heb 'm al eens gelopen. En gelogd.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:44:23 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_142700217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:43 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb 'm al eens gelopen. En gelogd.
Zwabber...je bent een probleemkind
pi_142700309
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Zwabber...je bent een probleemkind
:'(
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:48:34 #12
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142700421
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Stel een mooi schema op (zie ook de OP) en volg dat een tijdje. Ondanks dat je een goede conditie hebt, ben je wat botten, pezen en spieren betreft op hardloopgebied een beginner. Gun je lichaam de tijd om aan de belasting van het rennen te wennen. Begin niet te snel, want zeker in het begin is hardlopen doodlopen ;)

Succes en welkom!
Wat me ook opviel is dat hardlopers zeker al 5-km opwarmen voor dat ze effectief aan de wedstrijd beginnen :') . Ik liep misschien 100m als voorbereiding :)
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:50:25 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_142700521
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:48 schreef meneerfiets het volgende:

[..]

Wat me ook opviel is dat hardlopers zeker al 5-km opwarmen voor dat ze effectief aan de wedstrijd beginnen :') . Ik liep misschien 100m als voorbereiding :)
De belasting is dan ook heel anders he, vergeleken met fietsen. Een Tour de France achtig evenement is voor hardlopers niet te doen (ook al heb je ook 24-uurs hardloopwedstrijden, of races over 100mile enz enz). Vergis je daar niet in :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_142700532
quote:

[..]

Oh, nee hoor, dat doen ze niet allemaal.
Ja doei.
pi_142700535
quote:

[..]

Jij bent fietser. Dat is een zittend bestaan. Dat zegt genoeg.
pi_142700625
2 paar hardloopsokken gekocht bij de lidl. Morgen maar eens uitproberen. :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:52:56 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_142700642
quote:
Ik ben vrijwilliger :7
En combineer dat ook met een loopje "eromheen". Wordt gezellig druk denk ik zo :)
pi_142700658
Zonder enige voorkennis over het hoe en waarom veroordeel ik deze TT. als het asfalt dan wel onverharde ondergrond dan wel het tartan van de baan onder je zolen of barefoot of whatever is doorgegaan is het loopje gelopen.
Je loopt toch niet voor de statistieken?
Tenzij je in het bedrijfsteam van het CBS loopt.....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:53:47 #19
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142700691
Misschien beginnen met loop-schoenen :') .
pi_142700726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:53 schreef Guard het volgende:
Zonder enige voorkennis over het hoe en waarom veroordeel ik deze TT. als het asfalt dan wel onverharde ondergrond dan wel het tartan van de baan onder je zolen of barefoot of whatever is doorgegaan is het loopje gelopen.
Je loopt toch niet voor de statistieken?
Tenzij je in het bedrijfsteam van het CBS loopt.....
Guard :N
Wat is dít nou voor blasfemische quatsch?
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:54:47 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_142700737
Ik heb tot anderhalve week geleden niet gelogd. Mag ik überhaupt nog wel posten hier? :o
pi_142700760
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:54 schreef Quoi het volgende:
Ik heb tot anderhalve week geleden niet gelogd. Mag ik überhaupt nog wel posten hier? :o
:W
Ja doei.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:55:16 #23
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_142700765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:53 schreef meneerfiets het volgende:
Misschien beginnen met loop-schoenen :') .
dat is een verstandige keus!
En verder wat Gupster zegt... kijk eerst eens wat je doel voor het komende jaar is en zoek daar een schema bij om je op weg te helpen
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:55:34 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_142700783
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:54 schreef Quoi het volgende:
:o
pi_142700927
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Guard :N
Wat is dít nou voor blasfemische quatsch?
ik heb laatst de logs van mijn allereerste looptrainingen verwijderd en mijn wereld stortte niet in, ik kan nog steeds lopen. Voor mij het bewijs dat er hardloopleven is zonder logs
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')