Je moet lekker doen wat jij fijn vindt, als jij niet zonder kan moet je lekker je patatje blijven eten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:23 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
Waarom inhouden? je mag af en toe toch wel iets lekkers of ben jij erg streng voor jezelf? Als ik jouw lijstjes zie denk ik echt.. zo die is super en gezond bezig maar best wel heftig lijkt mij! Wel blijven genieten hoorAf en toe wat lekker hoort er toch ook bij (zeg ik die het niet bij af en toe heeft gelaten de afgelopen 2 jaar) maar ik kan niet zonder mezelf af en toe een patatje ofzo te gunnen
is dat dan gek?
Oh, ik doe niet echt aan tussendoortjes, ik probeer gewoon 5/6 keer per dag te eten. Dus wat extra kwark of yoghurt of tonijn ofzoquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:20 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
en wat is dat dan ? Ik ben wel benieuwd wat jullie als verantwoorde tussendoortjes nemen
ja ik moet zeggen sinds ik weg ben uit de randstad dat ik geen kebab meer heb gegeten.. Misschien moet ik zoiets met mezelf afspreken ja.. op feestelijke gelegenheden alleenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:29 schreef Myraela het volgende:
Ik heb wel al afgesproken met mijn vriend dat we op mijn verjaardag geen taart eten. Maar een turke pizza met kebab halen.Dat is voor mij dan "af en toe" als ik een excuus heb.
Inhouden qua koolhydraten iig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:23 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
Waarom inhouden? je mag af en toe toch wel iets lekkers of ben jij erg streng voor jezelf? Als ik jouw lijstjes zie denk ik echt.. zo die is super en gezond bezig maar best wel heftig lijkt mij! Wel blijven genieten hoorAf en toe wat lekker hoort er toch ook bij (zeg ik die het niet bij af en toe heeft gelaten de afgelopen 2 jaar) maar ik kan niet zonder mezelf af en toe een patatje ofzo te gunnen
is dat dan gek?
Hoeveel ben je er al mee afgevallen en hoelang doe je het al?? ja te lang zonder koolhydraten fruit lijkt mij inderdaad niet super (ik ben ook gek op fruit) Eet je nu helemaal niks qua fruit?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:38 schreef xuryah het volgende:
[..]
Inhouden qua koolhydraten iig.
Lowcarb eten mag je sowieso niet lang achter elkaar doen. Je mag niet te lang in ketose zijn, want dat is niet goed voor je lichaam. Dus ik probeer 4 weken koolhydraatarm te eten (tussen de 20 - 40 gram koolhydraten per dag) en daarna weer eventjes "normaal gezond"
En ik eet heerlijk als ik koolhydraatarm eetJe leert op een gezonde manier allerlei lekkere dingen te maken! Zoals cocos chocolade bonbons
Enige wat ik lastig vind is het weglaten van fruit.
Ik eet lowcarb omdat ik eigenlijk altijd al gezond at (wel te weinig, nu nog steeds vaak te weinig), maar toch zoveel aankwam. Toen ik ging kijken waar het aan zou liggen, kwam ik er achter dat ik wel erg veel koolhydraten at (brood, aardappels uit de oven, pasta). Dus probeer nu daar in te minderen en het werkt. Ik heb een jaar heel hard mn best gedaan en keihard gesport, maar ik viel niks af. En nu door dit wel!
Dat is allemaal afhankelijk van de planning. Als we gewoon een familie diner zoals afgelopen jaar hebben, dan kook ik zelf. Dus dan kan ik makkelijk voor mezelf kleinere porties opscheppen en dingen als sauzen laten staan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:32 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
ja ik moet zeggen sinds ik weg ben uit de randstad dat ik geen kebab meer heb gegeten.. Misschien moet ik zoiets met mezelf afspreken ja.. op feestelijke gelegenheden alleenmet kerst eet je bijvoorbeeld ook heel verantwoord? (ik ben erg benieuwd hoe jij dit doet)
Jawel ik eet wel fruit, af en toe. Aardbeien mag bijvoorbeeld dan weer wel (in rood fruit zitten de minste KH). Gister gewoon een smoothie gemaakt met versgeperste sinaasappelsap. Vind dat je die vitamientjes ook nodig heb, dus ik doe het sowieso niet helemaal zoals het "hoort".quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:43 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
Hoeveel ben je er al mee afgevallen en hoelang doe je het al?? ja te lang zonder koolhydraten fruit lijkt mij inderdaad niet super (ik ben ook gek op fruit) Eet je nu helemaal niks qua fruit?
Als het maar werktquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:49 schreef xuryah het volgende:
[..]
Jawel ik eet wel fruit, af en toe. Aardbeien mag bijvoorbeeld dan weer wel (in rood fruit zitten de minste KH). Gister gewoon een smoothie gemaakt met versgeperste sinaasappelsap. Vind dat je die vitamientjes ook nodig heb, dus ik doe het sowieso niet helemaal zoals het "hoort".
Ben na mijn vakantie begonnen met dit, dat is 3 weken geleden. Sinds die tijd ben ik 3 kilo afgevallen.
Een kilo per week dus. En ik heb niet eens veel kunnen sporten omdat ik een hele week ziek was
Wat voor smoothies maak je?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:51 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben zo blij dat we weer een blender hebben
Lekkere gezonde smoothies als O of T.
Kan vanalles zijn.quote:
Groente is gezonder dan fruitquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:56 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
Als het maar werktFruit is toch wel gezond lijkt mij .. Wij twijfelen nog over op vakantie gaan, misschien een weekje Griekenland, Portugal of Duitsland.. daar ben ik nu dan wel een beetje bang voor (het eten) ..
Wat je zelf zei.. genieten is ook belangrijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:56 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
Als het maar werktFruit is toch wel gezond lijkt mij .. Wij twijfelen nog over op vakantie gaan, misschien een weekje Griekenland, Portugal of Duitsland.. daar ben ik nu dan wel een beetje bang voor (het eten) ..
Gaan jullie nog op vakantie ? Het is hier trouwens ontzettend hard aan het regenen/onweren, bij jullie ook ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat je zelf zei.. genieten is ook belangrijk.
Ik heb komende week vakantie, maar we gaat niet weg. Wist pas 2 weken geleden dat ik deze week vrij kon zijn, dus alles wat we eventueel wilden was al niet echt meer mogelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
Gaan jullie nog op vakantie ? Het is hier trouwens ontzettend hard aan het regenen/onweren, bij jullie ook ?
Hier regent het ook ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef xRoosjex het volgende:
[..]
Gaan jullie nog op vakantie ? Het is hier trouwens ontzettend hard aan het regenen/onweren, bij jullie ook ?
Ik vind het knap dat je het volhoudt! Een vriendin van mij is ook begonnen met een koolhydraatarm dieet en bij haar scheelt het ook behoorlijk in de kilo's. Alleen heb ik haar niet gehoord over dat het niet lange tijd achter elkaar zou mogen, zij is volgens mij nu al 2 maanden ermee bezig. Alleen 'zondigt' ze af en toe een dagje, als er bepaalde activiteiten/feestjes zijn waarbij er teveel lekkers is met carbs. Maar dan wel maar 1 dagje en daarna weer door.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:49 schreef xuryah het volgende:
[..]
Jawel ik eet wel fruit, af en toe. Aardbeien mag bijvoorbeeld dan weer wel (in rood fruit zitten de minste KH). Gister gewoon een smoothie gemaakt met versgeperste sinaasappelsap. Vind dat je die vitamientjes ook nodig heb, dus ik doe het sowieso niet helemaal zoals het "hoort".
Ben na mijn vakantie begonnen met dit, dat is 3 weken geleden. Sinds die tijd ben ik 3 kilo afgevallen.
Een kilo per week dus. En ik heb niet eens veel kunnen sporten omdat ik een hele week ziek was
hier hetzelfde.. Ik hou zo van aardappelen en brood ...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:20 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je het volhoudt! Een vriendin van mij is ook begonnen met een koolhydraatarm dieet en bij haar scheelt het ook behoorlijk in de kilo's. Alleen heb ik haar niet gehoord over dat het niet lange tijd achter elkaar zou mogen, zij is volgens mij nu al 2 maanden ermee bezig. Alleen 'zondigt' ze af en toe een dagje, als er bepaalde activiteiten/feestjes zijn waarbij er teveel lekkers is met carbs. Maar dan wel maar 1 dagje en daarna weer door.
Aan de ene kant klinkt het wel aantrekkelijk om ook zoiets te gaan doen, maar ik ben bang dat ik dingen als aardappels en pasta teveel zou gaan missen en het daardoor niet vol ga houden...
Lasagnequote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
lasagne is echt mjummjummjum
Ik ben vergeten mijn T te eten. maar die eet ik vanavond nog wel extra dan. Het is al half 5 nu niet echt nuttig meer.
Ik wil mijn lasagne gewoon met lasagnebladeren haha.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:31 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Lasagne
Die vind ik als low-carb uitvoering met gegrilde courgette plakken in plaats van lasagnebladen dan weer wel lekker trouwens(heb ik laatst een keer voor die vriendin gemaakt die dus low-carb eet en bij mij kwam eten)
Dat is ook gewoon lekkerquote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil mijn lasagne gewoon met lasagnebladeren haha.
Dat lijkt me ook best lekker voor een keertjequote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:34 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon lekker![]()
Maar ik wilde haar toen een beetje tegemoet komen door iets te maken wat zij met haar 'dieet' ook kon eten. En was eigenlijk wel benieuwd hoe het mij zou bevallen. Ik zou het niet altijd zo eten, maar zeker lekker voor de variatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |