ok, begrijpelijk, zeker als er nergens fotos bij staan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Er waren in de dagen voor de crash van de Boeing 777 meldingen genoeg over wapentransporten die de grens overkwamen, en er was melding van een AA geschut dat nu nog in Donetsk rondrijdt.
Van een BUK was geen sprake. Het kan zijn dat het eerder door mensen is genoemd. Maar ik wist voor 17 Juli niet eens wat een BUK systeem was, dus zijn alle mij opmerkingen tussen neus en lippen door mij zondermeer ontgaan.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:38 schreef meth1745 het volgende:
[..]
ok, begrijpelijk, zeker als er nergens fotos bij staan.
Maar de berichten waren er. Dus is er geen sprake van dat Kiev het niet wist of niet minstens sterke aanwijzingen had.
M'n signature geeft aan hoe Churchill in oorlog over neutrale partijen (amerika) dacht. Vrij normaal in oorlogsvoering, elke partij hoopt op een fout van de tegenstander waarbij een neutrale partij geraakt wordt, want dan blijven ze niet zo neutraal meer. the enemy of my enemy is my friend.
Dat is de reden waarom men die vraag moet stellen over het openhouden van het luchtruim.
Gerelateerd artikel van Elsevier, misschien interessant om door te kijken. Het derde punt lijkt me een vergezocht verhaal, maar het moet wel uitgesloten worden.quote:Passagiersvliegtuigen waren feitelijk menselijk schild voor Kiev
De Oekraense autoriteiten hadden drie grote belangen bij het openhouden van het luchtruim voor de burgerluchtvaart boven Oost-Oekrane. En daarvan was een militair belang: passagiersvliegtuigen vormden een menselijk schild.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-voor-Kiev-1566037W/
Vertaling:twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:47:40Я свободен, ок, депортированы из Украины, запрещено 3 лет туда, это видео на момент Украина солдат захватили меня - https://t.co/hUTP7UQst7 reageer retweet
quote:I am free, OK, deported from Ukraine, not 3 years old there is a video at the time of Ukraine's soldiers captured me- …
Vertaling:twitter:
quote:I am very pleased to learn that Vadim OK-he was severely beaten. I do not like, but the Ukrainian army stole my car, all my money, my broniye vest.
Vertaling:twitter:
quote:My Facebook account has been haked and VC-it's not me I'm there now, try to recover. I'm in Poland now. The reason for deportation-I work for RT.
Dat zei mij destijds niets. Ik herinner me wel, dat na de ramp de Interpreter sprak over een BUK systeem dat de rebellen hebben buit gemaakt. Maar dat bericht zou alleen binnen de Russische media genoemd zijn, en die media verwijzen allemaal naar dezelfde bron. Ze menen dat het verhaal over een buitgemaakte BUK systeem is ingebracht om de levering ervan aan de rebellen te verhullen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:26 schreef meth1745 het volgende:
Hier post je op 30 juni een bericht:
NWS / Crisis in Oekrane #99 Novorossiya onder vuur
[..]
Hier op 15 juli post je een tweet:
NWS / Crisis in Oekrane #101 De bevrijding van Oost-Oekraine
[..]
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:56:00I'm free, ok, deported from Ukraine, banned for 3 years, because 'I work for RT'. My car, money, bullet-proof vest taken by Ukrainian army. reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:57:15My accounts on Facebook and Vkontakte hacked, the Ukrainian SBU deleted every single file on my computer. Working to recover them now. reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 22:00:131/2 I wasn't beaten, Vadim was severely beaten, but had a difficult day of detention by the Ukrainian army at Donetsk Airport. They asked me reageer retweet
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 22:01:122/2 lots of questions about the Donetsk Republic. I refused to answer, they put me in a room next to artillery position, being fired at. reageer retweet
Dit berichtquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:49 schreef deelnemer het volgende:
Ik herinner me wel, dat na de ramp de Interpreter sprak over een BUK systeem dat de rebellen hebben buit gemaakt. Maar dat bericht zou alleen binnen de Russische media genoemd zijn, en die media verwijzen allemaal naar dezelfde bron. Ze menen dat het verhaal over een buitgemaakte BUK systeem is ingebracht om de levering ervan aan de rebellen te verhullen.
De hierboven genoemde 9K35 Strela-10.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
en er was melding van een AA geschut dat nu nog in Donetsk rondrijdt.
Tot de AN-26 op 14 Juli zijn het allemaal laag vliegende vliegtuigen: Helicopters, een dalend IL76 transportvliegtuig. Alemaal neergechoten met 'gunfire' en MANPADS. Dus pas vanaf de maandag 14 Juli is er ineens dit raadsel, en op donderdag 17 Juli wordt de Boeing 777 neergeschoten.quote:
twitter:jkylander twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 23:14:45SBU records evidence of request for #Russia artillery support into #Ukraine. http://t.co/bDnm9YlK6r reageer retweet
http://www.ukrinform.ua/e(...)d_from_russia_323743quote:noted that due to the fact that the aircraft was at an altitude of 6,500 meters, it was impossible to hit it with man-portable air defense systems. "The plane was hit by another, more powerful missile that was probably used from the territory of the Russian Federation," the press service said.
http://trends.knack.be/ec(...)l&utm_campaign=knackquote:'Duitse bedrijven staan '100 procent achter sancties' als Poetin niet meewerkt'
25/07/2014 om 11:24 - Bijgewerkt om 13:48
Een Duitse zakenman die eerder waarschuwde voor de gevolgen van economische sancties tegen Rusland, pleit nu voor hardere acties als president Vladimir Poetin niet meewerkt aan het stabiliseren van de situatie in Oekrane.
Als je vermoedt dat de Russen aan de knoppen zit, kun je ook verwachten dat ze in staat zijn een militair vliegtuig te onderscheiden van een burger vliegtuig.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:10 schreef meth1745 het volgende:
De bewijzen dat ze het buitgemaakt hadden zijn mager inderdaad.
Maar verandert niets aan de conclusie dat ze het luchtruim hadden moeten sluiten na de Antonov. Want je laat een luchtruim niet open tot je weet of er een gevaar is, je sluit het tot je weet dat het veilig is.
We hebben bericht over een hoogte van 6500 meter, "waarschijnlijk vanaf Russisch grondgebied."
twitter:AndreGoLow twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 21:19:12OSCE knows Russian special forces involved in #MH17 & currently in charge of the scene (Kudos to @lennutrajektoor ) http://t.co/pxDPXusriJ reageer retweet
twitter:AndreGoLow twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 22:33:27@lennutrajektoor I saw your tweet, great find. I wonder if its possible they're using so many Crimeans because they still have UA passports. reageer retweet
twitter:HarrietSalem twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 01:19:39Lots of outgoing artillery fire from somewhere close to the city centre tonight. Situation in #Donetsk getting uglier by the day. #Ukraine reageer retweet
Men had alleen van Rusland beschikking gekregen over een enkel voertuig met een 'domme' on-board attack radar. Eigenlijk hoort er nog een tweede voertuig bij met een moderne 'intelligente' wide-field radar. Maar die werd niet geleverd, ook omdat dat duidelijk Rusland zou impliceren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:18 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als je vermoedt dat de Russen aan de knoppen zit, kun je ook verwachten dat ze in staat zijn een militair vliegtuig te onderscheiden van een burger vliegtuig.
Men dacht dat de rebellen niet de beschikking hadden over zulk serieus wapentuig.quote:Maar goed, het had verstandig geweest het luchtruim te sluiten. Het risico was groter dan op de Krim destijds.
Mee eens.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:29 schreef Slava het volgende:
[..]
Men had alleen van Rusland beschikking gekregen over een enkel voertuig met een 'domme' on-board attack radar. Eigenlijk hoort er nog een tweede voertuig bij met een moderne 'intelligente' wide-field radar. Maar die werd niet geleverd, ook omdat dat duidelijk Rusland zou impliceren.
[..]
Men dacht dat de rebellen niet de beschikking hadden over zulk serieus wapentuig.
quote:NYT: Russia Steps Up Help for Rebels in Ukraine War
Russia has increased its direct involvement in fighting between the Ukrainian military and separatist insurgents, moving more of its own troops to the border and preparing to arm the rebels with ever more potent weapons, including high-powered Tornado rocket launchers, American and Ukrainian officials said on Friday.
The officials, citing satellite images and other military intelligence, said that Russia had positioned heavy weapons, including tanks and other combat vehicles, at several points along the border where there has been intense fighting. On Thursday, Russia unleashed artillery attacks on eastern Ukraine from Russian territory, officials in Washington and Kiev said. While Russia flatly denied accelerating its intervention on Friday, American and Ukrainian officials said Moscow appeared anxious to stem gains by government forces that have succeeded in retaking some rebel-held territory.
quote:
quote:Fire opened on Lviv mayor's house from antitank grenade launcher
KIEV, July 26 )
Fire was opened on the Lviv mayor's house from an antitank grenade launcher overnight, Ukrinform news agency reported on Saturday.
On Friday, at about 23:30 local time (00:30 Moscow time), a shot was fired from a grenade launcher at the house in which Lviv Mayor Andrei Sadovy with his family live. A shell hit the garret on the third floor. The shell explosion damaged the roof and windows. Nobody was hurt.
The news agency said a Mukha grenade launcher was found not far from the house.
quote:
http://www.knack.be/nieuw(...)l&utm_campaign=knackquote:Oekrane schendt humanitair recht met Grad-raketten
25/07/2014 om 18:12 - Bijgewerkt om 18:12
Het Oekraense regeringsleger en pro-Oekraense milities hebben zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden door het gebruik van Grad-raketten. Zo klaagt de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch aan.
Lijkt mij op zich , los van hun al dan niet schuld aan de ramp, niet zo vreemd dat ze geen grote 'missie' op hun 'grondgebied' willen hebben. Ze zijn nog altijd in staat van oorlog h ...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
ha ha
de rebellen worden al bang
http://www.telegraaf.nl/b(...)ig_op_missie___.html
http://www.telegraaf.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |