De 16 lichamen die nog niet in Charkov waren misschien?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb Radio 1 aan, daar hoor ik net dat er zaterdag mogelijk nog een vlucht is.
Je wordt geteld op de nationaliteit waaronder je vliegt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Worden die serieus niet meegeteld bij de Nederlandse slachtoffers?
Oh dat zou wel mooi zijn, dat zeiden ze er niet bij namelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:05 schreef DeJori het volgende:
[..]
De 16 lichamen die nog niet in Charkov waren misschien?
Wel vreemd omdat het toch inwoners van Amstelveen waren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Je wordt geteld op de nationaliteit waaronder je vliegt.
Niet zo vreemd. Stel dat er mensen waren die als expat in Kuala Lumpur werken en wonen voor 3 jaar dan zou je die toch ook als Nederlanders tellen en niet als Maleisiers bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Wel vreemd omdat het toch inwoners van Amstelveen waren.
Ik vind dat niet zo raar, stel dat jij in Hong Kong woont en er gebeurt iets, hoe wil jij dan gezien worden?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Als ik in dat ding had gezeten was ik ook NL'er geweest, ondanks dat ik al >3 jara in het buitenland woon. Mag hier dan wel wonen, maar ben en blijf een NL'er.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Kunnen mooi een tegenwicht vormen tegen de Amerikanen toch ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:51 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)nderzoeksteam__.html
[..]
Ah,ja... als je het zo bekijkt is het wel logisch eigenlijk...quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet zo vreemd. Stel dat er mensen waren die als expat in Kuala Lumpur werken en wonen voor 3 jaar dan zou je die toch ook als Nederlanders tellen en niet als Maleisiers bijvoorbeeld?
er waren ook mensen met twee paspoorten die werden aangeduid met twee nationaliteitenquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als ik in dat ding had gezeten was ik ook NL'er geweest, ondanks dat ik al >3 jara in het buitenland woon. Mag hier dan wel wonen, maar ben en blijf een NL'er.
Hoe laat kunnen we weer rare toestanden op de snelweg verwachten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:09 schreef Collide het volgende:
Beide vliegtuigen zijn inmiddels onderweg.
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)om-hond-Quinta.dhtmlquote:Terwijl de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekraïne naar Nederland worden gerepatrieerd, vraagt een Nederlands gezin in Maleisië zich nagelbijtend af wat er gebeurt met hun hond Quinta. De Friese Stabij bevond zich in het laadruim van vlucht MH17. Op de crashplek zou het kadaver van een hond zijn gevonden maar een bevestiging is er niet.
© Privéfoto.
Intens verdrietig zijn ze, Patrick (44) en Nicole (44), en hun kinderen Lara (14) en Hugo (12). Het gezin uit Driebergen, dat niet met hun achternaam genoemd wil worden, verhuisde onlangs naar Kuala Lumpur. Hun hond Quinta, al bijna negen jaar deel van de familie, reisde apart en zou morgen na een week quarantaine weer herenigd worden met zijn baasjes. Zou want het noodlot besliste anders.
Toeval
De Friese Stabij belandde vorige week donderdag bij toeval op vlucht MH17, zegt Patricks moeder. 'Quinta zou eigenlijk een dag later vliegen maar dat kwam slecht uit met de week quarantaine erbij. Dan zou ze zaterdag de 26ste naar huis mogen, maar die dag eindigt in Maleisië de ramadan en wordt het Suikerfeest gevierd en werkt niemand. Omdat mijn zoon niet wilde dat ze nog langer opgesloten zat, liet hij haar vlucht omzetten.'
In plaats van zich te verheugen op die hereniging, zitten haar zoon en schoondochter en hun kinderen een week later met prangende vragen over het lot van hun trouwe huisdier. Dat het teefje de crash niet overleefde staat vast, maar ligt haar kadaver nog in het veld of werd het geborgen? En zo ja, wordt het dan ook gerepatrieerd naar Nederland?
Schadeformulier
'Van Malaysia Airlines ontvingen mijn zoon en schoondochter een brief met een schadeformulier dat ze moeten invullen omdat Quinta nu eenmaal als vracht in het laadruim zat,' zegt Patricks moeder snikkend. Ook zij heeft het moeilijk met het verlies van de hond. 'Quinta was als een kind.'
Dat laatste verklaart ook de naam van de hond, Spaans voor 'de vijfde'. Daarmee wilden haar baasjes laten zien dat ze Quinta als een volwaardig gezinslid beschouwden.
Gemiste oproepen
De dood van hun hond hakt er dan ook flink in bij het gezin. Dat vernam het dramatische nieuws vorige week vrijdag, zo schrijven ze op hun reisblog. 'Toen we wakker werden zagen we dat we acht keer gebeld waren gebeld door verschillende Maleisische nummers. Oh, nee, Quinta dacht ik nog. Misschien is ze gestresst geraakt, een hartaanval gekregen... Patrick belde het laatste nummer, maar de man was slecht te verstaan. Vliegtuig, crash, NEE. We deden de tv aan en zagen daar de brokstukken. De kinderen kwamen binnen en we gingen samen een potje janken. Quinta was er niet meer.'
Patrick en Nicole en hun kinderen beleefden vandaag opnieuw een zwarte dag, zegt oma vechtend tegen de tranen. 'Met de container vol huisraad arriveerden ook de mand, etensbakken en zakken brokken van Quinta.'
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zoekt uit of op de crashplek een hondenkadaver is gevonden en zo ja, wat ermee is gebeurd.
Tweede hond
In het gecrashte vliegtuig zat naast Quinta nóg een hond, naar verluidt een jonge herder. Die was onderweg naar een baasje in Manilla, de hoofdstad van de Filipijnen, zo blijkt uit de vrachtbrief. Daarop is ook te zien dat er 28 levende vogels en duiven in het vrachtruim zaten.
ja ze kunne er dan moeilijk iets tegen inbrengen, officieel russische lezing zal het dan worden en in Wikipedia vermeldquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kunnen mooi een tegenwicht vormen tegen de Amerikanen toch ?
nee dat zal sneller gaan hoor met en paar vrachtwagens, dat zie jij nietquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe laat kunnen we weer rare toestanden op de snelweg verwachten?
omdat beesten als vracht te boek staan zal daar niet snel naar worden gezocht, wellicht bergen ze het wel om het te begravenquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)om-hond-Quinta.dhtml
`Ik vraag me dat eigenlijk wel af.. Hoe zit dat dan, met dieren? worden die ook ''opgespoord''? of gewoon laten liggen want ze worden toch aangevreten door de natuur..
Ik heb op de passagierslijst nageteld (alle Nederlanders) en dan kom ik uit op het exacte aantal dat vermeld werd. Maar die vier gezinsleden staan als Filipijns op de lijst (en één uit Indonesië)quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Worden die serieus niet meegeteld bij de Nederlandse slachtoffers?
Goh, vind ik best triest.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:16 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat beesten als vracht te boek staan zal daar niet snel naar worden gezocht, wellicht bergen ze het wel om het te begraven
Wat ik hierboven zeg. Heel erg voor die mensen, maar kom op, het gaat over een hond. Houd je verdriet voor jezelf en maak er geen drama van terwijl er bijna 300 mensen zijn omgekomen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)om-hond-Quinta.dhtml
`Ik vraag me dat eigenlijk wel af.. Hoe zit dat dan, met dieren? worden die ook ''opgespoord''? of gewoon laten liggen want ze worden toch aangevreten door de natuur..
Ja, ja, ik snap het nuquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:17 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik heb op de passagierslijst nageteld (alle Nederlanders) en dan kom ik uit op het exacte aantal dat vermeld werd. Maar die vier gezinsleden staan als Filipijns op de lijst (en één uit Indonesië)
Een hond is onderdeel van een familie. In sommige gezinnen houd het de familie bij elkaar ( of andere huisdieren..)quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat ik hierboven zeg. Heel erg voor die mensen, maar kom op, het gaat over een hond. Houd je verdriet voor jezelf en maak er geen drama van terwijl er bijna 300 mensen zijn omgekomen.
Lekker op tijd!quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:20 schreef FANN het volgende:
Nog eentje...
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ing-taiwan-40-doden/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |