Ze begonnen in Niger, toen was het Mali. Vliegtuig was onderweg naar Algerië.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Is die nou in Algeria of Mali neergegaan. Volgens mij worden de twee landen nogal door elkaar gebruikt.
het noorden van Mali leek mij. En CNN noemt nu Algeria.
Twee topics op de FP over hetzelfde onderwerp vlak na elkaar...quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:53 schreef Weissman het volgende:
Ben een grote fan van Ibrahimovic en dan gebeurt er dit. Zet je toch aan het denken.
twitter:evelinebijlsma twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:58:29Als een kist ineens van de radar verdwijnt, lijkt dat op een explosie, zegt weer een ander. Oorzaak kan mechanisch zijn, of bom #AH5017 reageer retweet
Heel fout, maar ik moest hardop lachen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee, maar mijn buurman is wel nigger.
nou he, op 40.000 dagelijkse commerciele vluchten valt het wel weer mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:04 schreef Blester het volgende:
Alweer een vliegtuig...
Gaat lekker met de luchtvaart zo zeg.
Eerder duurder. Moeten natuurlijk nieuwe toestellen worden gekocht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:11 schreef vigen98 het volgende:
Zouden hierdoor tickets goedkoper worden?
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.quote:U.S. counterterrorism officials have raised alarms about the chaotic aftermath of former Libyan leader Muammar Gaddafi’s ouster in 2011. Gaddafi’s military forces were believed to have been in possession of as many as 20,000 Russian-made MANPADS.
Last year, CBS News reported that U.S. officials were unable to secure thousands of the shoulder-fired missiles, many of which are believed to have gone loose through militant smuggling networks in Libya’s east. CBS cited an unnamed but “well-placed source” who said hundreds of the missiles had been tracked as having gone to al Qaeda in the Islamic Maghreb (AQIM), an Algeria-based Sunni Muslim terrorist group.
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:20 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Hier een linkje naar een recent artikel dat weleens heel relevant zou kunnen zijn:
http://www.washingtontime(...)s-nightmar/?page=all
[..]
Zo'n geniaal idee was dat he, die aanval op Libië.
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Die MANPADS worden afgevuurd vanaf de schouder en zijn effectief tot een kilometer of 6. Kruishoogte van vliegtuigen is rond de 10 kilometer.
Als het vliegtuig was neergeschoten door iets wat 10 kilometer hoogte haalt dan hadden de amerikanen dat allang geweten en naar buiten gebracht.
Found wreckage door 2 Franse jets, tweet van Micheal van Poppel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:42 schreef Infection het volgende:
Is er inmiddels al wat gevonden van het vliegtuig?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zitten er ook Russische separatisten in Burkina Faso dan?
Dacht dat je bedoelde dat er misschien wat van die manpads doorverkocht waren aan een groep die zich ergens tussen Algerije en Ougadougou liggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Libië had ook SAM's natuurlijk en het is momenteel een erg instabiel land. Het is in ieder geval een mogelijkheid lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |