Het was voor mij ook zo'n soort dag, aangezien ik op vakantie ben en er ook nog iets leuks van probeer te maken. Bewust voor 16:00 uur thuis, met mijn kinderen achter de laptop om de live-uitzending van de NOS te volgen. Mijn zoontje van vier vraagt of hij een boer mag laten tijdens de minuut stilte. Ik leg hem uit dat hij moet proberen zijn boer in te slikken maar wel mag laten gaan als dat niet lukt. Dat was de laatste vrolijke noot; sinsdien heb ik alleen maar gegriend.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heh, bah. En het was nog wel zo'n doodnormale werkdag toen ik op stond, m'n fiets pakte en naar het werk ging. Hele dag in overleg met mensen, dingen ontwikkelen/maken/troubleshooten. Compleet gefocussed en eigenlijk afgesloten van wat er in de wereld om me heen gebeurde. Totdat ik thuis kwam en heel die stoet met 40 begrafenisauto's zag. Wat bizar, deed me denken aan EK '88 toen het Nederlands elftal het EK won in Duitsland, alleen met een hele zwarte rand. Zoveel mensen.. Niemand aan het juichen, maar iedereen stond gewoon vastgenageld aan de (snel)wegen, op de viaducten, kilometers en urenlange stilte. Gewoon vol verbazing, respect en met verdriet naar de beelden gekeken, ondanks dat ik gewoon niemand van de inzittenden kende. Heh, bah, heb ik dat weer. Nu voel ik me ongelukkig
Dit is onze achtertuin:quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is je antwoord (a), namelijk de betrokkenheid van Rusland bij het conflict in Oekraïne. Daar waren al sancties voor getroffen. Nu blijken de gevolgen echter ook onschuldigen buiten Oekraïne te raken, onze onschuldigen, en daarom zijn verdere sancties nodig?
Ik denk dat dat een adequate analyse is. Rutte zei ook: "Sinds donderdag is er iets fundamenteels veranderd". Het heeft niets veranderd aan Ruslands (vermeende) betrokkenheid, maar wel aan onze visie daarop en onze gevoelens daarbij.
Idd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:54 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
beter zelfs, ik hoop dat deze onderzoeks- en veiligheidsmissie ook een minimieme steun wordt voor de mensen van de omliggende dorpen, ik heb gezichten met trauma's gezien waar absoluut iets aan gedaan moet worden, en zowel Rusland en Oekraine geven er beiden geen donder om.
Zei hij echt 'major' of 'mayor' ? 2 verschillende dingen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:56 schreef marcodej het volgende:
De uitspraak van Broertjes komt nu voorbij in een analyse over Poetin, bij CNN.
"A Dutch major even called for the deportation of his daughter."
Niet wetende dat ze die major vanmiddag nog in de uitzending hadden.
Trustenquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:52 schreef superworm het volgende:
Ik ga pitten met het vliegtuig bijna in Polen. Dank iedereen voor het medeleven vandaag en eveneens een zorgeloze nachtrust toegewenst!![]()
http://www.flightradar24.com/NAF23
Ik denk toch dat de meesten van ons het wel aardig onder controle hebben. Althans, dat hoop ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Een overeenkomst met 9/11 vind ik trouwens de heftige emoties die het losmaakt.. ik herinner me dat er toen een enorme stroom Amerikaanse nationalistische uitingen kwam, symbolen van adelaars e.d., moslimhaat.. en dat Nederlanders hierin mee gingen. Op kleine schaal zie je dat ook een beetje in Nederland nu, gecombineerd met sterke anti-Russische gevoelens. En na een tijdje dwarrelt het gezonde verstand weer neer en denk je.. hmm. niet alles moslims zijn slecht. Of in dit geval.. hmm, niet alle Russen zijn lomp en barbaars.
Ik denk dat niemand de Russen hierom zullen gaan haten, iedereen kent het verschil tussen een rebel en een Rus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Een overeenkomst met 9/11 vind ik trouwens de heftige emoties die het losmaakt.. ik herinner me dat er toen een enorme stroom Amerikaanse nationalistische uitingen kwam, symbolen van adelaars e.d., moslimhaat.. en dat Nederlanders hierin mee gingen. Op kleine schaal zie je dat ook een beetje in Nederland nu, gecombineerd met sterke anti-Russische gevoelens. En na een tijdje dwarrelt het gezonde verstand weer neer en denk je.. hmm. niet alle moslims zijn slecht. Of in dit geval.. hmm, niet alle Russen zijn lomp en barbaars.
Er is hier niks Russisch wat je kan slopen, anders zou het denk ik wel gebeuren.. Volgens mij werden destijds ook aanslagen en vernielingen gepleegd bij moskeeën.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk toch dat de meesten van ons het wel aardig onder controle hebben. Althans, dat hoop ik.
Dat scheelt, maar toch denk ik dat het de meesten meer om Putin te doen is, dan om alle Russen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er is hier niks Russisch wat je kan slopen, anders zou het denk ik wel gebeuren.. Volgens mij werden destijds ook aanslagen en vernielingen gepleegd bij moskeeën.
Ik heb het sowieso niet op Russen.. wel eens in een all-inclusive hotel gezeten in Turkije met alleen maar Russen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:58 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand de Russen hierom zullen gaan haten, iedereen kent het verschil tussen een rebel en een Rus.
Ik heb nooit een moslimhaat gehad, wel voor sommige, maar dat zijn de slechte. Ook nu heb ik geen russen of Oekraïne haat, maar wel haat aan die separatisten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Een overeenkomst met 9/11 vind ik trouwens de heftige emoties die het losmaakt.. ik herinner me dat er toen een enorme stroom Amerikaanse nationalistische uitingen kwam, symbolen van adelaars e.d., moslimhaat.. en dat Nederlanders hierin mee gingen. Op kleine schaal zie je dat ook een beetje in Nederland nu, gecombineerd met sterke anti-Russische gevoelens. En na een tijdje dwarrelt het gezonde verstand weer neer en denk je.. hmm. niet alle moslims zijn slecht. Of in dit geval.. hmm, niet alle Russen zijn lomp en barbaars.
Putin hield vandaag een meeting met zijn security council om te besluiten hoe ze met de NAVO dreiging aan de grens etc. om moesten gaan. Russische media praten al een tijdje over een No Fly in Oekraine. Als Nederland een VN missie wil moeten ze dat snel doen, want voor je weet gaan de Russen de boel zelf 'oplossen' na dit incident. Zeker nu Oekraine ook rare sprongen gaat maken, zoals het verbieden van een Pro Russische partij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
In dit geval zijn er primaire en secundaire doelstellingen, de primaire doelstellingen dienen eerst succesvol te zijn afgerond (slachtoffers repatrieren, onderzoeken afronden) eer je aan de secundaire begint (vingerwijzen, sancties instellen)
Nee, maar jij blijkbaar ook niet. Tenzij je een Rus bent.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik heb het sowieso niet op Russen.. wel eens in een all-inclusive hotel gezeten in Turkije met alleen maar Russen?
Dat geldt dan vooral voor de gewone burger; politici weten dat allang. Ik denk dat het eerder zo is dat we ons liever - en waarschijnlijk terecht - niet bemoeien met een conflict dat niet het onze is. Door het neerhalen van MH17 zijn we er wel degelijk bij betrokken geraakt. Zoiets.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En we worden er nog eens op geattendeerd dat de situatie daar in Oost-Oekraine compleet uit de hand aan het lopen is.
Er staat hier een ambassade en genoeg Lada's ook wel denk ik, en Wodka heel veel Wodka. Ik denk dat je je teveel zorgen maakt over de geestelijke gesteldheid van Nederlandersquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er is hier niks Russisch wat je kan slopen, anders zou het denk ik wel gebeuren.. Volgens mij werden destijds ook aanslagen en vernielingen gepleegd bij moskeeën.
....quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, maar jij blijkbaar ook niet. Tenzij je een Rus bent.
Russen in groepen zijn waardeloos, net als elk ander bouwvakkervolk overigens, individueel is er soms nog weleens begrip voor op te brengen, maar in groepen.....wegblijven!!quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik heb het sowieso niet op Russen.. wel eens in een all-inclusive hotel gezeten in Turkije met alleen maar Russen?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, maar jij blijkbaar ook niet. Tenzij je een Rus bent.
Idd, crash site beveiligen, onderzoeken, en daarna weer weg.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geldt dan vooral voor de gewone burger; politici weten dat allang. Ik denk dat het eerder zo is dat we ons liever - en waarschijnlijk terecht - niet bemoeien met een conflict dat niet het onze is. Door het neerhalen van MH17 zijn we er wel degelijk bij betrokken geraakt. Zoiets.
Een belangrijk punt blijft alleen wel dat we er hoogstwaarschijnlijk niet intentioneel bij zijn betrokken. Het is nog steeds niet ons conflict, in ieder geval niet meer dan het was.
Nee, maar ik neem aan dat dat dus geen aanradertje isquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Trebo het volgende:
[..]
Geef mij eens een bron over die meeting?, ik weet van niks, en ik zat er toch echt de hele dag bovenop.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Putin hield vandaag een meeting met zijn security council om te besluiten hoe ze met de NAVO dreiging aan de grens etc. om moesten gaan. Russische media praten al een tijdje over een No Fly in Oekraine. Als Nederland een VN missie wil moeten ze dat snel doen, want voor je weet gaan de Russen de boel zelf 'oplossen' na dit incident. Zeker nu Oekraine ook rare sprongen gaat maken, zoals het verbieden van een Pro Russische partij.
Beetje off-topic.. Maar met onze euro-parlementariers die de mensen in Kiev aanmoedigden.. de voormalige oostbloklanden in de EU die Poetin's agressie in Oekraine met argusogen volgen.. We hebben er op verschillende manier al wel degelijk mee te maken..quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geldt dan vooral voor de gewone burger; politici weten dat allang. Ik denk dat het eerder zo is dat we ons liever - en waarschijnlijk terecht - niet bemoeien met een conflict dat niet het onze is. Door het neerhalen van MH17 zijn we er wel degelijk bij betrokken geraakt. Zoiets.
Een belangrijk punt blijft alleen wel dat we er hoogstwaarschijnlijk niet intentioneel bij zijn betrokken. Het is nog steeds niet ons conflict, in ieder geval niet meer dan het was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |