Hoe oud ben jij?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:46 schreef Eenskijken het volgende:
welke mensen nemen tegenwoordig nog een abbo op krant of tijdschrift?op internet kan je alles gratis en sneller vinden, en dan ook nog de dingen die precies jij interessant vindt.
Zeg dit NOOIT meer, de ergste provincialen zijn de Amsterdammers die nooit Amsterdam uit komen.quote:
Gelukkig kom ik die nooit tegenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Zeg dit NOOIT meer, de ergste provincialen zijn de Amsterdammers die nooit Amsterdam uit komen.
wat maakt dat uit? Tegenwoordig leven we in een digitaal tijdperk.quote:
Digitaal staat niet gelijk aan gratis natuurlijk. Veel tijdschriften een kranten zijn ook gewoon tegen betaling digitaal beschikbaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:22 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat maakt dat uit? Tegenwoordig leven we in een digitaal tijdperk.
Als je het snel kunt vinden wist je dus al van het bestaan. Dus jij vindt alleen dingen interessant die je al kent?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:46 schreef Eenskijken het volgende:
welke mensen nemen tegenwoordig nog een abbo op krant of tijdschrift?op internet kan je alles gratis en sneller vinden, en dan ook nog de dingen die precies jij interessant vindt.
vrijwel alles wat in de krant staat is op internet te vinden. En je kan meerdere bronnen zoeken om een eigen mening te vormen ipv door een krant of tijdschrijft beïnvloed te laten worden. (dat ieder tijdschrift een eigen 'publiek' en 'kleur' heeft vind ik alleen maar negatief).quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je het snel kunt vinden wist je dus al van het bestaan. Dus jij vindt alleen dingen interessant die je al kent?
Daarnaast, als je wel eens een krant leest had het je kunnen opvallen dat heel veel dingen helemaal niet op internet te vinden zijn.
Dit.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:04 schreef superworm het volgende:
Sorry, maar Elsevier te liberaal? Als er ergens een aartsconservatief weekblad is, is het Elsevier wel.
quote:Op zondag 27 juli 2014 00:04 schreef Andromache het volgende:
Ik ben redelijk links maar vind Elsevier wel een fijn weekblad. De heldere schrijfstijl spreekt me aan, aardige columns.
quote:Op zondag 27 juli 2014 04:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat het Algemeen Dagblad nog niet genoemd is
Wat ik bij Elsevier vond is dat je van te voren al wist wat je ging lezen omdat het zo ideologisch gestuurd is.quote:Op zondag 27 juli 2014 08:35 schreef Ryon het volgende:
Ik heb jarenlang een abo gehad op de Elsevier en moet zeggen dat het een kwalitatief sterk blad is. Ik heb veel edities van de Elsevier (samen met de Groene en Hp/de tijd) ook bewaard om later nog eens terug te lezen.
Kom je wel bij het grote nadeel van het blad: Elsevier heeft - in retroperspectief - het nog nooit bij het rechte eind gehad. Nederland is nog steeds niet veranderd in een brandende en rokende puinhoop ondanks dat men dat al een kleine 20 jaar voorspelt. De allochtonen hebben nog steeds niet de macht, de SP heeft Nederland nog steeds niet omgevormd tot een communistische heilstaat en de fileproblematiek heeft Nederland nog steeds niet veranderd in een economisch derde wereld land.
Volgens de Elsevier logica heeft dat te maken met dat de VVD ons op het laatste moment toch gered heeft (van elke denkbare bedreiging) maar het kan ook zijn dat de glazen bol van de Elsevier wellicht wat troebel is![]()
Als je de reportages en commentaren leest dan weet je ook wel dat je het af en toe met een korreltje zout moet nemen. Dat is wel anders bij bijv de Hp/de Tijd. Veel van hun reportages zijn eigenlijk tijdloos. Ik geloof dat nu ze een maandelijks blad zijn geworden het er alleen maar beter op is geworden.
Een jaar of vier geleden nog eens een jaar een abonnement op Elsevier gehad. Ik vond juist de kwaliteit tegenvallen. Ze proberen artikelen kort te houden, waardoor ze nooit tot de bodem van een probleem komen.quote:Op zondag 27 juli 2014 08:35 schreef Ryon het volgende:
Ik heb jarenlang een abo gehad op de Elsevier en moet zeggen dat het een kwalitatief sterk blad is. Ik heb veel edities van de Elsevier (samen met de Groene en Hp/de tijd) ook bewaard om later nog eens terug te lezen.
Stropoppen.quote:Kom je wel bij het grote nadeel van het blad: Elsevier heeft - in retroperspectief - het nog nooit bij het rechte eind gehad. Nederland is nog steeds niet veranderd in een brandende en rokende puinhoop ondanks dat men dat al een kleine 20 jaar voorspelt. De allochtonen hebben nog steeds niet de macht, de SP heeft Nederland nog steeds niet omgevormd tot een communistische heilstaat en de fileproblematiek heeft Nederland nog steeds niet veranderd in een economisch derde wereld land.
Mijn ouders hebben nog steeds de VN, en alhoewel VN heel wat foute linkse columnisten hebben, vond ik de artikelen vaak erg goed, degelijk. Itt Elsevier weten ze bij VN wel tot de bodem van een probleem te komen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:58 schreef superworm het volgende:
Ik was zelf overigens jaren op VN geabonneerd maar vond op de één of andere manier de kwaliteit minder worden (of dat was mijn perceptie) nadat men overstapte op een nieuw, groter formaat met een compleet veranderde layout.
'Ontkennen' van een natuurlijk fenomeen...quote:Op zondag 27 juli 2014 09:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
en dragen ze bij aan het ontkennen van klimaatverandering.
Nou ja, jij zit ook in de hoek die de wetenschap over dat onderwerp negeert en ontkent. Zou je dus erg aan moeten spreken.quote:Op zondag 27 juli 2014 10:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
'Ontkennen' van een natuurlijk fenomeen...
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Algemeen Dagblad is gewoon een topkrant hoor
Wordt je?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Niet doen. Wordt je zuur van.
Ik zie alleen maar zure mensen om mij heen die heel toevallig ook allemaal volkskrant lezen. Of je moet een tuinbroek gaan dragen met geitenwollen sokken eronder.
[..]
Dit.
[..]
Plus dat het internationaal is. Willekeurig land + newssite/newspaper + english en je hebt onnoemelijk veel.
Het is een tikje simpel inderdaad. Maar goed, meneer red is nogal bevooroordeeld als je zijn bijdragen leest. Dan anderen voor zuur uit willen maken is ook wat sneuquote:Op zondag 27 juli 2014 17:35 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Wordt je?![]()
En tja, mensen die een bepaalde krant lezen zuur noemen, is dat niet een beetje hypocriet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |