Valt wel mee toch.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:34 schreef El_Liberaliste het volgende:
Gelukkig stel je niet zo veel eisen
Is in NRC dan ook aandacht voor filosofie/wetenschap?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:35 schreef Nibb-it het volgende:
Als je veel achtergronden en opinie wilt zou ik je juist het NRC Handelsblad (en in mindere mate de Volkskrant) aanbevelen. In de zaterdageditie staat weinig over literatuur, dat is waar, maar dat komt omdat er een speciaal katern op vrijdag is. De focus op economie vind ik zelf wel meevallen.
Moet het per se een Nederlandstalige krant zijn?
Mwa, je sluit zo ongeveer iedere signatuur en onderwerp uitquote:
Trouw komt in de buurt qua signatuur. Alleen volgens mij vooral wat linksige christendemocraten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:38 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Mwa, je sluit zo ongeveer iedere signatuur en onderwerp uit
Het aantal echte kwaliteitskranten en -weekbladen is óf links, óf liberaal. De enige rechtse krant is dan weer geen kwaliteitskrant.
Ja, NRC heeft bijvoorbeeld een wetenschap bijlage op de zaterdagquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:38 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Is in NRC dan ook aandacht voor filosofie/wetenschap?
Liefst wel NL, maar waar zet je internationaal aan te denken dan? Economist?
Jazeker. Maar als je voor het Handelsblad kiest kan je het beste een volledig abonnement nemen, dan mis je niks.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:38 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Is in NRC dan ook aandacht voor filosofie/wetenschap?
Zit zelf graag op NYT en Ha'aretz (paywall), maar dan heb je het wel over digitale uitgaven. Qua tijdschriften heb ik soms Foreign Affairs, maar niet structureel.quote:Liefst wel NL, maar waar zet je internationaal aan te denken dan? Economist?
HP/De Tijd idd. Als je echt een links blad wil die ook nog enige kwaliteit en nieuwswaarde heeft dan is De Groene Amsterdammer de beste optie voor jou.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:27 schreef Knevelt het volgende:
Mensen ik wil een abonnement op een krant of weekblad aanschaffen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met kranten als Trouw, NRC, Volkskrant en weekbladen als HP/De Tijd.
Wat ik zoek:
• Het gaat alleen om de zaterdagochtend, dan neem ik altijd een hele ochtend de tijd om te lezen.
• Vooral aandacht voor achtergronden, het hoe en waarom achter een nieuwsfeit, niet dat hyperige gedoe.
• Interessegebied: politiek, maatschappij, filosofie, geschiedenis, ethiek, literatuur, economie enigszins.
• Zo goedkoop mogelijk.
• Midden-rechts georiënteerd.
Ik heb ervaring met NRC Next en Elsevier. Next vond ik te vluchtig. Elsevier is mij te liberaal (ben zelf conservatiever).
NRC Handelsblad richt zich veel op economie en dat vind ik niet zo heel boeiend. Bovendien ook liberale signatuur.
Trouw lijkt me een goede optie vanwege de aandacht voor filosofie, religie en literatuur, maar ik vraag me of die aandacht breder is dan de protestants-achtige hoek.
HP/De Tijd zie ik ook nog als een optie, maar dat is wat linksig?
Nee. Niet doen. Wordt je zuur van.quote:
Dit.quote:Hoewel ik me afvraag waarom je een papieren ding wilt hebben.
Plus dat het internationaal is. Willekeurig land + newssite/newspaper + english en je hebt onnoemelijk veel.quote:Op het internet staat veel meer, ook van goede kwaliteit.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:02 schreef Specularium het volgende:
Trouw ja, dan weet je zeker dat je het hier niet eerst leest.
christendemocraten zijn lang niet op alle vlakken links. Zou het eerder als conservatief typeren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:40 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Trouw komt in de buurt qua signatuur. Alleen volgens mij vooral wat linksige christendemocraten.
Christendemocraten zijn over het algemeen conservatiever ja. Beschouw mezelf ook als christendemocraat/conservatief. Maar ik bedoelde dat er ook een linksige vleugel (kaliber Aantjes, Koppejan) bestaat en ik hoorde boze tongen spreken dat nu juist die vooral Trouw lezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
christendemocraten zijn lang niet op alle vlakken links. Zou het eerder als conservatief typeren.
Dankje voor de tips. Ik zal eens kijken voor die krantenroulatieactie. AD is voor mij geen optie, sport mag voor mij minimaal en AD heeft volgens mij minder achtergronden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 04:08 schreef MakkieR het volgende:
Hoi Knevelt, misschien kan ik je helpen als kranten bezorger. Wat ik weet is dat er een aantal kranten zijn die de Zaterdagabonnement kent, ik moet vaak de VK/Trouw/HFD enkel bezorgen op de zaterdag. Dus daarin zou je kunnen besparen op abonnementskosten. Verder hebben we nu in deze periode tot aan 30 juli een actie genaamd de krantenroulatie, misschien is dat wat. je krijgt dan elke week een andere titel voor een week, te beginnen VK de eerste week, Trouw tweede week en AD derde week. daaruit kun je dan een beetje kennis maken welke krant je het beste aanspreekt.
Verder weet ik van mijn lezers dat het AD vaak gezien wordt als een zeer toegankelijke krant makkelijk te lezen en zeer populair. Voor meer geïnteresseerd in cultuur/kunst en filosofie neemt men eerder de VK, ook al wordt deze krant toch wel als een linkse krant gezien. Trouw zeg ik altijd die zit in het midden en is denk ik ook een beetje christelijk georiënteerd, al weet ik dat niet zeker, zit vaak goede doelen enveloppen in, je moet er maar van houden.
Valt wel mee idd. Volkskrant is de enige echt 'linkse' krant, gevolgt door de NRC. Maar echt links is het opinieblad De Groene Amsterdammer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:43 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Christendemocraten zijn over het algemeen conservatiever ja. Beschouw mezelf ook als christendemocraat/conservatief. Maar ik bedoelde dat er ook een linksige vleugel (kaliber Aantjes, Koppejan) bestaat en ik hoorde boze tongen spreken dat nu juist die vooral Trouw lezen.
Maar ik ben blij te horen dat jouw ervaring anders is en dat Trouw qua signatur dus midden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |