Ik snap je heel goed zelfs.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:45 schreef Janneke141 het volgende:
Ik begrijp heel erg goed dat dit mensen raakt. Ik begrijp heel erg goed dat mensen hun profielfoto veranderen, hun muziek uitzetten, en drie uur lang naar een rijdende file gaan kijken. Ik begrijp heel erg goed dat mensen ieder gesprek dat je voert half snikkend ombuigen naar een gesprek over het vliegtuig.
Ik hoop dan maar dat mensen snappen dat ik dat niet doe.
Sommige mensen begrijpen dat niet. Althans: op sommige fora zie je dan allerlei discussies ontstaan omdat mensen het respectloos vinden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:45 schreef Janneke141 het volgende:
Ik begrijp heel erg goed dat dit mensen raakt. Ik begrijp heel erg goed dat mensen hun profielfoto veranderen, hun muziek uitzetten, en drie uur lang naar een rijdende file gaan kijken. Ik begrijp heel erg goed dat mensen ieder gesprek dat je voert half snikkend ombuigen naar een gesprek over het vliegtuig.
Nee, die was waarschijnlijk al opgehouden met lezen na de eerste alinea over Rutte...quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:54 schreef APK het volgende:
[..]
Dat is ook selectief quoten van jouw kant en niet waar Kingstown op doelt.
Wat een respectloze- en ongepaste reactie....quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, die was waarschijnlijk al opgehouden met lezen na de eerste alinea over Rutte...
Joh je begon over Noord-Koreaanse praktijken nav die column....quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat een respectloze- en ongepaste reactie....
Practice what your preach.....quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:13 schreef CaptainSushi het volgende:
Dat TS een zure mongool is betekend niet dat andere dat zijn.
Laat iedereen lekker in zijn waarde en respecteer dat.
Of raak jij beschadigd als jij andere mensen ziet rouwen?
Zelf ben ik op dit moment onderweg naar schiphol om een bloemetje te leggen.
Wow. Soms weten mensen iets zo te formuleren als ik het niet kan waar het juist heel erg raak is. Mooi creatieve hersenen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:45 schreef Janneke141 het volgende:
Vertel het ze maar. éénheid in gedachtes is erg belangrijk op een forum en anders moet je ze gewoon maar belachelijk proberen te maken zonder argumentatie. Wat is een mening anders nog waard?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:18 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Ik respecteer dat TS een mongool is.
Met die redenatie kan je over maar vrij weinig zaken discussieren. Je kan alles wel voor jezelf opschrijven maar dat is geen interactie..quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Mensen die zich hier over verbazen snappen niet helemaal waar 'sociale media' om gaat. Het enige doel daarvan is altijd al 'kijk mij eens .... doen' geweest. Gaat om feesten omdat Nederland wint van Costa Rica maar dus ook om rouwen om zo'n ramp.
Ik doe daar zelf niet aan mee maar laat die mensen lekker. Het overgrote deel van de mensen is extravert en heeft dat blijkbaar nodig. Mensen die er hier over gaan zeuren doen in feite precies hetzelfde, anders zouden al deze posts ook in dagboeken kunnen in plaats van een openbaar (anoniem) forum.
Ik denk nergens fel over. Ik zeg alleen dat mensen die zich ergeren zich dat zelf aan doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:32 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Met die redenatie kan je over maar vrij weinig zaken discussieren. Je kan alles wel voor jezelf opschrijven maar dat is geen interactie..
En mensen begrijpen het deels of grotendeels wel maar genoeg mensen irriteren zich alsnog aan de achterliggende oorzaak. Dat jij de beginfase begrijpt waar de rest dus verder denkt is toch iets wat jou te verwijten valt en niet hen... terwijl jij juist fel over hen denkt en praat.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk nergens fel over. Ik zeg alleen dat mensen die zich ergeren zich dat zelf aan doen.
Ziet er allemaal als een vrij extreme mening uit voor mij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Mensen die zich hier over verbazen snappen niet helemaal waar 'sociale media' om gaat. Het enige doel daarvan is altijd al 'kijk mij eens .... doen' geweest. Gaat om feesten omdat Nederland wint van Costa Rica maar dus ook om rouwen om zo'n ramp.
Ik doe daar zelf niet aan mee maar laat die mensen lekker. Het overgrote deel van de mensen is extravert en heeft dat blijkbaar nodig. Mensen die er hier over gaan zeuren doen in feite precies hetzelfde, anders zouden al deze posts ook in dagboeken kunnen in plaats van een openbaar (anoniem) forum.
Het het verschil dat jij degene bent die allerlei dingen impliceert die Fir3fly niet zegt en hem woorden in de mond legt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:38 schreef spelletjesman het volgende:
Maar verder ben je heel neutraal hoor en onderbouwd in alles wat je stelt
Wat impliceer ik precies wat hij niet steltquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het het verschil dat jij degene bent die allerlei dingen impliceert die Fir3fly niet zegt en hem woorden in de mond legt.
Ok, jij leest wat je wil lezen, prima. Ik heb het simpelweg over mensen die menen uit de hoogte te moeten doen over hoe andere mensen (op sociale media en daarbuiten) met zoiets omgaan. Terwijl ik simpel stel dat klagen daarover op een internetforum niet veel anders is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:38 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
[..]
Ziet er allemaal als een vrij extreme mening uit voor mij.
Social media heeft maar 1 reden.
Jij doet er als uitzondering weer niet aan mee.
Anderen zijn extravert en hebben het nodig (zijn dus dom en irrationeel)
Mensen die hier reageren op een manier die niet past binnen het idee dat geschapen is 'zeuren' en doen precies hetzelfde.
Dagboeken kan net zo goed aangezien interactie dus niet nodig is ook al draait dit topic daarom en is het ook waardeloos zonder interactie en bevestiging.
Maar verder ben je heel neutraal hoor en onderbouwd in alles wat je stelt
Jij stelt dat het niet anders is. Maar hoe moet je uberhaupt anders dan klagen. Of mag dat dus niet want het is altijd hypocriet als je het wel doet? Dat is namelijk de enige mogelijkheid.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, jij leest wat je wil lezen, prima. Ik heb het simpelweg over mensen die menen uit de hoogte te moeten doen over hoe andere mensen (op sociale media en daarbuiten) met zoiets omgaan. Terwijl ik simpel stel dat klagen daarover op een internetforum niet veel anders is.
Dat ik vrijwel niets met Facebook doe heeft hier ook niet zoveel mee te maken, dat is een persoonlijke keuze die wat mij betreft niet 'beter' of 'slechter' is dan mensen die er hun hele sociale leven om bouwen.
Vind jij mensen die 'kijk mij eens' doen in volle overtuiging intelligent? De meeste mensen hebben dat nodig volgens hem. Je moet goed die eerste alinia lezen en dan de 2e. En dan zie je hoe het in elkaar overvloeit en aanvult. En ja dat impliceert dat hij ze dommer vindt. Anders was die eerste alinia ook niet zo.quote:
Klagen mag, ik vind de klacht gewoon niet terecht. Iedereen gaat er anders mee om, sommige mensen plakken hun facebook muur vol met plaatjes en anderen rationaliseren het en doen er verder niets mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:47 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Jij stelt dat het niet anders is. Maar hoe moet je uberhaupt anders dan klagen. Of mag dat dus niet want het is altijd hypocriet als je het wel doet? Dat is namelijk de enige mogelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |