abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142736685
Het kan nog steeds (goed) een echte aanslag en niet "oeps, foutje" (in mijn ogen een walgelijke, onterechte kwalificatie van deze aanslag op onschuldige burgers) zijn natuurlijk.

Mogelijkheden: iedereen die de beschikking heeft over (Buk) luchtafweer en die zooi weet te bedienen. Dat het een schrapnelraket was, lijkt me gezien de foto's redelijk overduidelijk.

Wat de BNW-kant betreft; er zijn wel een hele hoop belangen die hier spelen en gezien de berichtgeving van de VSAmerikaanse media, wordt er wel sterk gehint op ingrijpen/oorlog/Rusland is de grote boeman (en niet de lompe boer die die raket afgeschoten heeft).

De idee dat Poetin hoogstpersoonlijk opdracht heeft gegeven de volslagen onschuldige slachtoffers af te knallen, lijkt me echt uit de lucht gegrepen (pun intended).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 23:50:23 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_142736829
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:39 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar het is wel te belachelijk voor woorden dat op alles geschoten wordt wat boven Donetsk vliegt.
Als SIA351 iets eerder vertrokken was, was dat passagiersvliegtuig misschien neergehaald.
In die zin hebben alle mensen die over dat gebied gevlogen zijn de afgelopen maand geluk gehad.
Dat is het zeker.
pi_142736883
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:46 schreef El_Matador het volgende:
Het kan nog steeds (goed) een echte aanslag en niet "oeps, foutje" (in mijn ogen een walgelijke, onterechte kwalificatie van deze aanslag op onschuldige burgers) zijn natuurlijk.

Mogelijkheden: iedereen die de beschikking heeft over (Buk) luchtafweer en die zooi weet te bedienen. Dat het een schrapnelraket was, lijkt me gezien de foto's redelijk overduidelijk.

Wat de BNW-kant betreft; er zijn wel een hele hoop belangen die hier spelen en gezien de berichtgeving van de VSAmerikaanse media, wordt er wel sterk gehint op ingrijpen/oorlog/Rusland is de grote boeman (en niet de lompe boer die die raket afgeschoten heeft).

De idee dat Poetin hoogstpersoonlijk opdracht heeft gegeven de volslagen onschuldige slachtoffers af te knallen, lijkt me echt uit de lucht gegrepen (pun intended).
Eens, Poetin zal daar geen opdracht toe gegeven hebben, maar hun bewijs over een SU-25 dichtbij MH17 geloof ik niet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:57:09 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_142737055
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk ook optie B. Oeps, foutje.
Maar wat is dan de agenda van Rusland om niet onomstotelijk bewijs te publiceren zodat ze zichzelf vrij kunnen pleiten?
Poetin zegt zelf -als grote leider die beren met zijn blote handen wurgt- vrij weinig, toch?
Alleen maar spin van Russische media.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 23:58:28 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_142737099
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:57 schreef APK het volgende:

[..]

Maar wat is dan de agenda van Rusland om niet onomstotelijk bewijs te publiceren zodat ze zichzelf vrij kunnen pleiten?
Poetin zegt zelf -als grote leider die beren met zijn blote handen wurgt- vrij weinig, toch?
Alleen maar spin van Russische media.
Dat begrijp ik ook niet.
pi_142737377
Op deze site zijn de radar beelden te bekijken die de russen gebruikt hebben voor hun bewijslast.
Wat te zien is dat het toestel in stukken breekt, grotere en kleine delen vallen naar beneden en een deel valt verderop wat vervolgens aangemerkt is als de main crash site.
Zie hier waar de brokstukken terecht gekomen zijn.

De cirkel die op de radarbeelden aangewezen word lijkt me te zijn van vallende wrakstukken, groot en klein, en voordat deze ook van de radar verdwijnen word het afspelen gestopt.

Als die cirkel een SU-25 zou zijn dan is dat er een die stil kan blijven hangen en met een piloot die (na het zien dat MH17 uit de lucht geschoten is) uitdaagt om ook uit de lucht geschoten te worden.
Erg ongeloofwaardig naar mijn mening.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:09:24 #257
6941 APK
Factual, I think.
pi_142737477
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet.
Ik ook niet, zelf nadenken en informatie filteren is echt lastig als je soms een bombardement met 'bewijzen' via twitter/facebook/youtube om je oren krijgt.
Vooral dat laatste is lastig omdat het vaak filmpjes van 7 minuten of langer zijn, terwijl het zo makkelijk is om even iets (van max 155 tekens oid?) te retweeten of te delen met anderen op facebook.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:20:20 #258
6941 APK
Factual, I think.
pi_142737835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:06 schreef bedachtzaam het volgende:

Op deze site zijn de radar beelden te bekijken die de russen gebruikt hebben voor hun bewijslast.
Dat gaat al ver boven mijn pet, dan ben je dus overgeleverd aan de geloofwaardigheid van de personen die dit materiaal vrijgeven en daarna de personen die het voor 'ons' verduidelijken...
pi_142738122
Misschien wacht Poetin gewoon even het juiste moment af om zich uit te spreken..

quote:
De Amerikaanse geheime diensten blazen de aftocht: Zij verklaarden dinsdag voor journalisten in Washington dat er geen directe verbinding van de Russische regering tot het neerschieten van MH17 bestaat. De CIA kan niet uitsluiten dat de schutters uit de Oekraïne kwamen.
Best een duidelijk stukkie dit

http://ejbron.wordpress.c(...)-neerhalen-van-mh17/
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:36:13 #260
6941 APK
Factual, I think.
pi_142738318
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:28 schreef FANN het volgende:
Misschien wacht Poetin gewoon even het juiste moment af om zich uit te spreken..

[..]

quote:
Reuters letterlijk:

“Pro-Russische separatisten hebben het Maleisische verkeersvliegtuig volgens inschattingen van functionarissen van de Amerikaanse geheime dienst vermoedelijk per ongeluk boven de Oost-Oekraïne neergeschoten. De VS weten echter niet precies wie de raket heeft afgeschoten, werd dinsdag bekend vanuit kringen van de geheime dienst. Volgens deze kringen levert Rusland nog steeds tanks en raketten aan de rebellen.”
Dit is dus ruis, zonder de echte bronnen.
Er staat geen link naar 'Reuters letterlijk'.
pi_142738384
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:28 schreef FANN het volgende:

[..]

Dankzij de CIA bron is nu wel duidelijk waarom de regering daar is afgetreden.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:42:01 #262
6941 APK
Factual, I think.
pi_142738446
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:39 schreef gijsman het volgende:

[..]

Dankzij de CIA bron is nu wel duidelijk waarom de regering daar is afgetreden.
Moet je wel geloven dat die bron geloofwaardig is :+
pi_142738576
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:42 schreef APK het volgende:

[..]

Moet je wel geloven dat die bron geloofwaardig is :+
Welk bericht over en uit deze regio inclusief crash en meer is op dit moment geloofwaardig?
Iedereen wijst naar Poetin terwijl er bijna geen aandacht geschonken wordt aan de val van de Oekraiense regering.
pi_142738735
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:20 schreef APK het volgende:

[..]

Dat gaat al ver boven mijn pet, dan ben je dus overgeleverd aan de geloofwaardigheid van de personen die dit materiaal vrijgeven en daarna de personen die het voor 'ons' verduidelijken...
Wat je ziet zijn drie passagiersvliegtuigen die zich in dat gebied bevinden, MH17 aangemerkt als maC17, daarachter vliegt SIA351, AIC113 komt tegemoet gevlogen vanuit Rusland.
Er zijn verder geen andere toestellen te zien, de streep is de richting die ze vliegen, de punten erachter de vorige posities waar ze zich bevonden.
maC17, 330 is de hoogte B772 het type vliegtuig, 893 de snelheid.
Op 1:48 breekt het toestel in stukken, je zien dan ook dat plots de richting anders is en de snelheid.
Een deel valt in een noordelijke richting naar beneden, andere delen naar beneden en iets rechtdoor.
Naar mijn mening zijn het die delen wat de radar oppakt en wat door de russen aangeduid word als een ander vliegtuig zonder identificatie.

Een uurtje tevoren vloog daar ook nog een A380 van Malaysia Airlines MH04 richting London over het gebied.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:05:40 #265
6941 APK
Factual, I think.
pi_142738988
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:54 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Wat je ziet zijn drie passagiersvliegtuigen die zich in dat gebied bevinden, MH17 aangemerkt als maC17, daarachter vliegt SIA351, AIC113 komt tegemoet gevlogen vanuit Rusland.
Er zijn verder geen andere toestellen te zien, de streep is de richting die ze vliegen, de punten erachter de vorige posities waar ze zich bevonden.
maC17, 330 is de hoogte B772 het type vliegtuig, 893 de snelheid.
Op 1:48 breekt het toestel in stukken, je zien dan ook dat plots de richting anders is en de snelheid.
Een deel valt in een noordelijke richting naar beneden, andere delen naar beneden en iets rechtdoor.
Naar mijn mening zijn het die delen wat de radar oppakt en wat door de russen aangeduid word als een ander vliegtuig zonder identificatie.

Een uurtje tevoren vloog daar ook nog een A380 van Malaysia Airlines MH04 richting London over het gebied.
Dat bedoel ik dus met dat je afhankelijk bent van mensen die bepaalde beelden kunnen verduidelijken.
Jij doet dat nu in dit topic, maar ik kan niet duiden of jij 'een betrouwbare bron' bent of iemand die maar wat uit zijn nek lult.
Met alle respect overigens ;)
pi_142739662
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 01:05 schreef APK het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met dat je afhankelijk bent van mensen die bepaalde beelden kunnen verduidelijken.
Jij doet dat nu in dit topic, maar ik kan niet duiden of jij 'een betrouwbare bron' bent of iemand die maar wat uit zijn nek lult.
Met alle respect overigens ;)
Ga inderdaad maar niet op mij af want hoewel mijn interesse hier ligt blijft het natuurlijk gewoon mijn interpretatie, wie weet kunnen anderen het weerleggen :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:35:39 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142739720
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:39 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar het is wel te belachelijk voor woorden dat op alles geschoten wordt wat boven Donetsk vliegt.
Als SIA351 iets eerder vertrokken was, was dat passagiersvliegtuig misschien neergehaald.
In die zin hebben alle mensen die over dat gebied gevlogen zijn de afgelopen maand geluk gehad.
Niet helemaal, de Oekrainse luchtvaart had MH17 aangeraden iets van de route af te wijken waardoor ze een tiental kilometers noordelijker vlogen in plaats van wat gebruikelijk was,

http://ejbron.wordpress.c(...)-verboden-luchtruim/

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)es-week-af-van-route

wat ik eerder deze week las was dat de oekrainse veerkeers leiding vlucht MH17 wat naar het noorden liet uitwijken maar en nu dit... http://www.nujij.nl/algem(...)s-van.28926312.lynkx

heel appart, maar moet er wel bij zeggen dat in de dagen er voor ook andere passagiers vliegtuigen ook exact over dat gebied hebben gevlogen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_142739822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 01:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Niet helemaal, de Oekrainse luchtvaart had MH17 aangeraden iets van de route af te wijken waardoor ze een tiental kilometers noordelijker vlogen in plaats van wat gebruikelijk was,
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
http://ejbron.wordpress.c(...)-verboden-luchtruim/

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)es-week-af-van-route

wat ik eerder deze week las was dat de oekrainse veerkeers leiding vlucht MH17 wat naar het noorden liet uitwijken maar en nu dit... http://www.nujij.nl/algem(...)s-van.28926312.lynkx

heel appart, maar moet er wel bij zeggen dat in de dagen er voor ook andere passagiers vliegtuigen ook exact over dat gebied hebben gevlogen.
Hopelijk staat op de CVR ook 2 uur informatie die meer duidelijkheid geeft.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:46:03 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142739930
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 01:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hopelijk staat op de CVR ook 2 uur informatie die meer duidelijkheid geeft.
Ja dat zeker, op het moment dat een vliegtuig alsnog geraakt word door een raket word alsnog binnen een fractie wat informatie naar de VCR gestuurd wat alsnog heel wat duidelijk kan maken, ook kan een forensisch instituut vaak wel achterhalen of er resten van een mogelijke raket op de brokstukken achter gebleven zijn, door middel van schrapnell en ( ik noem het maar even voor het gemak kruit) waardoor ze kunnen achterhalen wat voor soort raket het was.

in tegenstelling tot het vliegtuig wat eerder aan bod was gekomen in dit topic heeft deze in een grasvel en niet in de zee gelegen dus moet het allemaal wel makkelijker te onderzoeken zijn, ook was er al bekend dat er niet met de VCR units was geknoeid.
pi_142739971
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 01:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja dat zeker, op het moment dat een vliegtuig alsnog geraakt word door een raket word alsnog binnen een fractie wat informatie naar de VCR gestuurd wat alsnog heel wat duidelijk kan maken, ook kan een forensisch instituut vaak wel achterhalen of er resten van een mogelijke raket op de brokstukken achter gebleven zijn, door middel van schrapnell en ( ik noem het maar even voor het gemak kruit) waardoor ze kunnen achterhalen wat voor soort raket het was.

in tegenstelling tot het vliegtuig wat eerder aan bod was gekomen in dit topic heeft deze in een grasvel en niet in de zee gelegen dus moet het allemaal wel makkelijker te onderzoeken zijn, ook was er al bekend dat er niet met de VCR units was geknoeid.
Klopt de gesprekken tussen de verkeersleiders en de piloten zouden dus te horen moeten zijn.
pi_142740389
Krijg nou een miljoen, nujij linkt naar infowars -O-
Het lijkt me sterk dat de opname voor het westen achter gehouden word.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 02:26:02 #272
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142740497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Krijg nou een miljoen, nujij linkt naar infowars -O-
Het lijkt me sterk dat de opname voor het westen achter gehouden word.
Niet vreemd is van de users zelf he.
je kan er stukjes posten over bepaald nieuws, gebeurt hier op NWS ook.
Door de komst van het internet schieten de dubieuse nieuws sites als paddenstoelen uit de grond,
pi_142740524
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Niet vreemd is van de users zelf he.
je kan er stukjes posten over bepaald nieuws, gebeurt hier op NWS ook.
Door de komst van het internet schieten de dubieuse nieuws sites als paddenstoelen uit de grond,
Dat wist ik niet :@

Weer iets geleerd ;)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 02:30:00 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142740538
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Weer iets geleerd ;)
ben al bezig met een stukje hierover in ander topic aan het schrijven, als ik klaar ben kan je het lezen, althans mijn denkwijze hieover, en nu maar weer terug on-topic :)
pi_142743406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Weer iets geleerd ;)
Dat is dus ook precies het probleem van 'dit soort sites'. Mensen weten niet altijd dat users alles kunnen toevoegen en daardoor krijgen al die dubieuze (bagger) sites een 'hint van geloofwaardigheid' omdat het in de nabijheid van Nu.nl hangt. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')