Als ik hem irl zou kennen zou ik gaan zoeken naar manieren om hem aan te geven zodat hij op een radar komt bij kindermisbruik, zodat er een melding kan komen dat hij nooit een VGG kan krijgen voor het werken met kinderen/pubers.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:49 schreef complicate het volgende:
[..]
Wat is dan een goede optie volgens jou? Hoe zie jij het in de praktijk? Of hoe zou je ermee omgaan indien je met zulke mensen zou geconfronteerd worden?
Dat is niet erg. Mocht je alsnog een antwoord hebben, via DM mag het ook. Ook als je gewoon de behoefte hebt om te praten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik ben net 20, ik ben er niet echt zeker van. Het is pas sinds vandaag dat de nu 18 jarige jongen die ik al aanbid sinds ik hem ken, zo'n 3 jaar, ineens niet meer zo obsessief aantrekkelijk lijkt. Het wordt echt steeds moeilijker te accepteren dat ik zelf ook eens een beetje "gelukkig"moet worden, omdat ik daar simpelweg al jaren niet op uit ben.
Ik weet het niet zo zeker, toen ik 16 was, was de aantrekking ongeveer het zelfde en dat veranderd niet, omdat het niet met het moraal aspect en leeftijd heeft te maken, maar simpelweg hoe ik me voel. Ik weet nog hoe ik me voelde toen ik 10 was en een jongen van een jaar of 5 a 6 schattig en knufelbaar vond en hoe toen iedereen dat al zo "vreemd" vond. Ik kon hier nooit anders van verwachten; ik hoopte enkel dat het niet zo'n ongelofelijke haat was die ik op me af zou voelen komen. Zelfs al was dat wel wat ik had verwacht.
Ik ga niet verder met deze gedachte, want dat is voor mij iets te deprimerend.
By the way, tnx, je lijkt oprecht geïnteresseerd, al lijkt het alsof ik nu misschien geen direct antwoord (kan) geven op je vraag.
Ben je nu echt serieus met dat laatste?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik hem irl zou kennen zou ik gaan zoeken naar manieren om hem aan te geven zodat hij op een radar komt bij kindermisbruik, zodat er een melding kan komen dat hij nooit een VGG kan krijgen voor het werken met kinderen/pubers.
Eigenlijk ben ik ook van mening dat Fok dat zou moeten doen.
Ja. Bloed serieus. Hij begint zijn verhaal met dat van een pedofiel; iemand die zich aangetrokken voelt tot jongeren/kinderen maar zich daar verre van houdt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:41 schreef complicate het volgende:
[..]
Ben je nu echt serieus met dat laatste?
Oh ik snap zeker jouw standpunt, maar ik vind het eigenlijk juist goed dat de TS dit bespreekbaar maakt. Het gaat om wat hij voelt en daar kan hij denk ik weinig iets aan veranderen. Dit is hoe hij het ervaart. Anderzijds ziet de TS wel in dat er grenzen zijn. Ik denk dus dat iemand zoals de TS die het bespreekbaar maakt al een stap zet naar "kijk zo voel ik mij". De TS beseft dus wel goed dat er regels zijn en dat hij geen seksuele relatie kan aangaan met een 13 jarige. Dus waarom zou je van Fok! of andere instanties verwachten dat ze dit gaan melden? Waar gaat hij dan de grens over volgens jou in dit topic? Wat jij opnoemt in jouw eerste alinea snap ik, maar de TS gaat geen enkel grens over door zijn mening te geven en het uiten van wat hij voelt op dit forum , lijkt me.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Bloed serieus. Hij begint zijn verhaal met dat van een pedofiel; iemand die zich aangetrokken voelt tot jongeren/kinderen maar zich daar verre van houdt.
Al snel gaat het echter hellen naar een ander vlak; dat van de pedoseksueel. Een intense vriendschap willen aanknopen met kinderen vanaf 13 jaar.. daarbij ook zijn seksuele verlangen moeten mogen uiten, het kind seksueel willen 'aanbidden', de mogelijkheid open houden om het kind te introduceren in het seksuele leven. De gedachten, normen en waarden die hij daarbij verwoord zijn gevaarlijk; geen kwaad kunnen zien in seksueel contact tussen een kind en een volwassene, seksuele handelingen bij een 13 jarige als 'normaal' en zelfs 'gezond'("daarna hadden ze betere relaties", "ze zien me nog steeds als vriend") te zien, denken dat hij kan bepalen waar de grens ligt, geen enkel begrip voor mensen die zijn gedrag als beschadigend en fout zien, een pre-puber zien als het 'toppunt van mannelijkheid', geen angst hebben voor het beschadigen van een kind in zijn ontwikkeling maar alleen voor justitie en maatschappelijke veroordeling van hem zelf.
Dat hij na zijn 17e blijkbaar geen seksuele contacten met pre-pubers heeft gehad maakt hem geen pedofiel want gezien zijn denkwijze is hij eerder een pedoseksueel in de dop; het is bijna onvermijdbaar dat hij de fout ingaat. Hij ziet dat zelf tenslotte ook niet als 'fout'; hij denkt zelf de grens daarin te kunnen leggen, ook waar het om een 13 jarige gaat.
Een melding zal niet resulteren in een straf aangezien hij de schijn meeheeft nog niet echt over de schreef te zijn gegaan. Maar kan wel voorkomen dat hij in de toekomst werk of vrijwilligerswerk kan krijgen met kinderen/pubers. Bij een VGG wordt namelijk alleen gekeken naar wat specifiek dát werk betreft. Een notitie dat hij in het ieder geval een pedofiel is (en pedoseksueel in de dop) kan er dan voor zorgen dat hij geen VGG kan krijgen voor (vrijwilligers)werk met kinderen. Zo'n VGG wordt ook steeds vaker geëist bij dat soort werk. Zou er een kind aangerand of verkracht worden in zijn buurt dan komt zijn naam tenminste direct boven in een onderzoek.
Hoe zou jij het vinden als jouw kind van 13 in de handen van TS valt bij bv een scoutinggroep en je hoort dat jaren geleden hij dit soort dingen op een forum gezet heeft en niemand, zelfs de mensen van het forum niet, heeft hier melding van gedaan? Ik durf er heel wat om te verwedden dat het stoom dan uit je oren komt.
Vergeet niet dat het verder geen consequenties voor TS heeft. Hij krijgt er geen straf voor of zo. Alleen een aantekening die voorkomt dat hij met kinderen kan en mag werken.
Lees even terug. TS weet dat er grenzen zijn alleen vindt hij dat geen harde grenzen en is hij van mening dat hij zelf die grens wel kan bepalen (bij sommige 13 jarigen kan seks geen kwaad, bij sommige 13 jarigen wél......) Hij geeft duidelijk, letterlijk, aan dat hij van mening is dat hij wél een seksuele relatie aan kan gaan met een 13 jarige. Hij vind mensen die dat niet goedkeuren Tokkies.. dom en kortzichtig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:32 schreef complicate het volgende:
[..]
Oh ik snap zeker jouw standpunt, maar ik vind het eigenlijk juist goed dat de TS dit bespreekbaar maakt. Het gaat om wat hij voelt en daar kan hij denk ik weinig iets aan veranderen. Dit is hoe hij het ervaart. Anderzijds ziet de TS wel in dat er grenzen zijn. Ik denk dus dat iemand zoals de TS die het bespreekbaar maakt al een stap zet naar "kijk zo voel ik mij". De TS beseft dus wel goed dat er regels zijn en dat hij geen seksuele relatie kan aangaan met een 13 jarige. Dus waarom zou je van Fok! of andere instanties verwachten dat ze dit gaan melden? Waar gaat hij dan de grens over volgens jou in dit topic? Wat jij opnoemt in jouw eerste alinea snap ik, maar de TS gaat geen enkel grens over door zijn mening te geven en het uiten van wat hij voelt op dit forum , lijkt me.
Het was dan toch zijn ook de reden en de bedoeling dat hij dit topic opende, hij geeft duidelijk aan in zijn OP dat hij naar een seksuoloog wenst te gaan maar dat hij het depremirend/angstig vindt het idee dat men hem zal veroordelen door zijn voorkeur. Ik vind het dus goed dat hij dit bespeekbaar maakt. In mijn opinie was het de bedoeling dat hij wel naar een seksuoloog zou gaan of tenminste aangemoedigd worden om hierover verder te praten dus hoezo moet je dit aan Fok! aanmelden en vind je het niet kunnen. Het is toch nog steeds een mening? Het is toch niet alsof hij het doet?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees even terug. TS weet dat er grenzen zijn alleen vindt hij dat geen harde grenzen en is hij van mening dat hij zelf die grens wel kan bepalen (bij sommige 13 jarigen kan seks geen kwaad, bij sommige 13 jarigen wél......) Hij geeft duidelijk, letterlijk, aan dat hij van mening is dat hij wél een seksuele relatie aan kan gaan met een 13 jarige.
Echt. LEES. Het staat er gewoon letterlijk.
Hij lijkt hier vooral aan het schrijven om een soort 'toestemming' te krijgen. Hij klaagt dan ook vooral over mensen in zijn leven die het niet goedkeuren dat hij seks heeft of wil hebben met minderjarigen, over de omgeving die hem afwees toen hij als 17 jarige seks had met 14 jarigen.. En met reacties zoals die van jou lijk jij hem nog die toestemming te geven ook.
Lijkt me schromelijk overdreven voor iemand die alleen maar wat filosofeert over theoretische grenzen, maar zegt de grenzen irl echt wel in acht te nemen. Hij heeft het zelfs over een professioneel iemand bezoeken om mee te praten. Nee, lijkt mij niet iemand die op het punt staat om iets afschuwelijks te doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik hem irl zou kennen zou ik gaan zoeken naar manieren om hem aan te geven zodat hij op een radar komt bij kindermisbruik, zodat er een melding kan komen dat hij nooit een VGG kan krijgen voor het werken met kinderen/pubers.
Ja dat denk ik ook. TS zou imo meer aangemoedigd kunnen worden om naar een seksuoloog te gaan oid. En ik vind het wat overdreven om te gaan zeggen dat men dit aan Fok! moet melden ofzo. Het is niet alsof hij inderdaad bezig is met "het te doen" of wat dan ook. Dat stond duidelijk in zijn OP dat hij erover wenst te praten en over die ansgen heen wil.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Lijkt me schromelijk overdreven voor iemand die alleen maar wat filosofeert over theoretische grenzen, maar zegt de grenzen irl echt wel in acht te nemen. Hij heeft het zelfs over een professioneel iemand bezoeken om mee te praten. Nee, lijkt mij niet iemand die op het punt staat om iets afschuwelijks te doen.
Als je wat beter leest gaat het niet alleen over filosoferen maar over mogelijkheden zoeken. Mogelijkheden om zijn pedofiele neigingen te kunnen uitvoeren zonder maatschappelijke veroordeling. Hij heeft het zelfs over migreren naar een land waar dat wel maatschappelijk geaccepteerd is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Lijkt me schromelijk overdreven voor iemand die alleen maar wat filosofeert over theoretische grenzen, maar zegt de grenzen irl echt wel in acht te nemen. Hij heeft het zelfs over een professioneel iemand bezoeken om mee te praten. Nee, lijkt mij niet iemand die op het punt staat om iets afschuwelijks te doen.
Dit is wat TS hier steeds weer beschrijft; de intense relatie met een jongere die hij wil waarin hij de jongere aanbidt en aandacht geeft, de enige die de jongere echt begrijpt.. en uiteindelijk de mogelijkheid tot het seksueel inwijden van de jongere als de grens van TS dat toelaat.quote:Het steeds opnieuw zoeken naar bevrediging daarvan kan leiden tot steeds extremere fantasieën, waar soms met extreem geduld aan gewerkt wordt om ze te kunnen uitvoeren. Het draait daarbij steeds weer om het uitoefenen van macht over het slachtoffer, die door manipulatie en een systeem van beloning (geld, cadeautjes, uitstapjes, aandacht) overgehaald wordt om toe te geven. Vaak is een pedoseksueel ook geen vreemde van zijn slachtoffer. Hij toont zich langere tijd als zeer betrokken en maakt het kind wijs dat hij de enige is die het kind begrijpt
TS heeft op zijn 17e seks gehad met 14 jarige jongensquote:De jongen is niet langer slachtoffer, maar wordt dader. Dit gebeurt al in de prepuberteit.
Als 10 jarige voelde TS zich al aangetrokken tot jongentjes van 6 jaar oudquote:Ja, uit het genoemde onderzoek blijkt wat ik heb opgeschreven -- de conclusies komen niet voor mijn rekening -- dat pedoseksueel gedrag zich vaak al in de jeugd uit
Dat 'dominant' komt bij TS ook terug. Hij verliest zijn seksuele interesse als een jongere meer zelfbewust wordt en eisen gaat stellen in een relatie; dominant wordt. Zijn eigen woorden.quote:Nou ik ben maar wat trots op mijn geaardheid. Ik ben echt geen hetero. Vrouwen met brede heupen en ronde borsten kunnen mij echt niet bekoren, laat staan opwinden ! Meestal zijn ze nog erg dominant
Ik ben het dan ook volledig met Ouder1 eens wat dit betreft:quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat ik het daar mee eens ben?
Dat ik nooit een jongen zal mogen liefhebben, omdat het de moeite niet waard is? Dat is deprimerend, dan kan ik nog beter een spuitje halen bij de dokter en er maar geheel een einde aan maken.
Het is het waard.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ga je eigenlijk naar een seksuoloog gaan TS? om terug te komen op jouw oorspronkelijke vraag/angst in de OP.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:12 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Waarom zou je een melding over mij willen maken als ik niets heb misdaan, niets van plan ben én ook nog eens hulp wil zoeken. Mensen zijn wel heel moeilijk tevreden te krijgen tegenwoordig.
Mooi dat je ondanks jouw angst toch actie hebt genomen om hulp te zoeken. Dus afwachten voor jouw intake.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Over 1,5 week heb ik een intake, sta nu 2 weken op de wachtlijst en het koste me een week om de juiste papieren van m'n huisarts te krijgen en 2 maanden om de moed bijeen te rapen om te gaan... Ik word er nogal paranoia van als ik het hier over heb met een reallife persoon. Nog elke keer als ik naar m'n beste vriend ga heb ik het gevoel dat er een knockploeg klaar staat als ik aankom; wat natuurlijk onzin is.
Reken er niet op dat als een persoon als Ouder1 mij in het echt kende en dit wist enkel een melding zou maken.
Een goede optie is dat hij onder ogen ziet dat ''hij'' een probleem heeft. Niet de maatschappij of de kinderen, maar ''hij''. Toegeven aan deze gevoelens is gewoon geen optie omdat hij hier anderen mee zal schaden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:49 schreef complicate het volgende:
[..]
Wat is dan een goede optie volgens jou? Hoe zie jij het in de praktijk? Of hoe zou je ermee omgaan indien je met zulke mensen zou geconfronteerd worden?
Oh werkelijk? Ik hoor de leeftijden die TS noemt bewijze van spreken zakken bij iedere post die hij plaatst.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:37 schreef Fera het volgende:
[..]
Ten eerste, leer het verschil tussen een pedofiel en een efebofiel.
Ten tweede, je kan respect hebben voor hem als mens, voor zijn gevoelens. Gevoelens waar hij zelf ook niets aan kan doen. Ik zeg hiermee niet dat ik het prima zou vinden voor TS als hij seks zou hebben met brugklassers, het is niet voor niets illegaal.
Maar het vergt heel wat moed om hier een topic over te openen en deze gevoelens met anderen te delen. Je kunt best wat vriendelijker zijn in je reactie. TS is ook maar een mens.
Met de instelling die jij hebt is dat zeer waarschijnlijk wat je gaat worden ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:13 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Mensen "zoals mij" zijn dus al bij voorbaat kindermisbruikers? Nou dan kan ik die seksuoloog ook wel afbellen en een busje met geblindeerde ramen huren en een zonnebril met bruine glazen kopen. Hmmp... Is dat wat je wil? Zodat je kan roepen "zie mij gelijk hebben"?
Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling....
Quote en reageer eens niet zo selectief.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:47 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Lees een keer wat en leer iets simpels als de definitie van pedofilie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |