Waarom? Ze houden van voetbalplaatjes en stripboekenquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja en hoeverre zit jij nu van die gedachte af? Naar mijn mening niet zo ver.
[..]
En waarom zou innerlijk niet mooi kunnen zijn en onderdeel van de aantrekkelijkheid, ik heb toch nooit gezegd dat het enkel om uiterlijk ging; juist helemaal niet, anders zou het voor mij veel makkelijker zijn om te kiezen voor een "twink". Ik vind jongens ook qua innerlijk veel mooier.
Je hebt het toch echt over seksuele aanbidding en komt steeds terug op waarom zou lichamelijke liefde ook niet kunnen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:08 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Toch vraag ik me nogsteeds af waar die verontwaardiging vandaan komt. Ik ga geen seks hebben met jongens, maar ik zou wel graag een vriendschappelijke relatie met een jongen aangaan. Toch wordt ook daar van gezegd dat ik daar seks mee zou uitlokken en er voor zou kunnen zorgen dat de Jongen in kwestie een keuze maakt waar hij later last van zou kunnen krijgen; of zie ik dat verkeerd?
Ditquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt het toch echt over seksuele aanbidding en komt steeds terug op waarom zou lichamelijke liefde ook niet kunnen.
Dat is geen vriendschap, dat is friendzone waar je liever niet in zit en omdraait zodra de kans zich voordoet.
Dit is ook echt weer ontzettend geromantiseerd. Ik werk elke dag met kinderen tussen 11 en 18 en je hebt echt geen benul waar je hebt over hebtquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:27 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ze zijn avontuurlijk, wild, nieuwsgierig, speels, stoer, rebels, vriendelijk....
Deze eigenschappen zijn ook bij volwassenen aanwezig maar die schrijf je af als groep. Dus ja dan ga ik er vanuit dat het volgens jou voor de groep 'jonge jongens' anders is want als groep keur je die wel goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik leef al heel mijn leven tussen de jongens, ik ken niet anders en nogsteeds leef ik dagelijks met jongens, tussen de 13 en de 20; alleen hou ik op dit moment nog een beetje afstand en uit ik me alleen richting de groep. Er zit wel degelijk een verschil in gedrag en persoonlijkheid tussen een 13 en een 18 jarige. Dat jij er nu meteen van maakt dat ik denk dat bij alle jongens al die eigenschappen sterk aanwezig zijn, vind ik wel weer heel typisch.
Dit is een contradictio in terminis.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:13 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn die motieven juist wel zuiver, en denk ik dat ik onvoorwaardelijk van iemand kan houden, omdat ik 'm zo mooi vind.
Ah kijk, daar gaan we al. Iemand van ''13'' jaar oud! Dat is dus écht niet normaal voor een 20 jarige. Ik ben zelf 21 en moet er niet aan deken om met iemand van die leeftijd seks te hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:38 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Volgens de DSM V onder Parafilie is iemand die op mensen tussen de leeftijd van 12 en 17 die tenminste 5 jaar scheelt met de persoon waar degene zich toe voelt aangetrokken een efebofiel.
Aangezien ik 20 ben en ik me aangetrokken voel tot onder andere iemand van 13 jaar oud, ben ik dus volgens de definitie een homoseksuele efebofiel.
Dat een grens in jouw optiek 'onterecht' zou kunnen zijn neemt alleen de mogelijke gevolgen nog niet weg. Het blijven jonge mensen, die als natuurlijk onderdeel van hun opgroeien van mening kunnen veranderen over dingen die gebeuren. Bij zoiets gevoeligs als 'ontucht' (met de hele pedo-hysterie eromheen) kan dat nogal een heftige impact hebben, al is het alleen al omdat de omgeving hysterisch zou reageren als ze erachter kwam. Knappe jongen die daar niet in meegesleurd raakt (pun not intended).quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:53 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dan is het alsnog mijn verantwoording om daar op dat moment wat mee te doen en de grens te blijven bewaren; tot ik er 100% zeker van ben dat die grens daar op dat punt onterecht ligt, dan en in de toekomst.
Gewone vriendschap, gewone platonische liefde is dan ook iets dat niet eens besproken hoeft te worden, want daar heeft niemand een probleem mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:27 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ook omdat daar steeds naar wordt gevraagd én omdat dat voor omstanders het meest opvallende is.
Dat komt mede door de manier waarop je ermee om gaat. Je ziet de maatschappelijke mening en wetgeving als het grootste probleem. Voor alle andere mensen is het grootste probleem dat sommige mensen zich - om welke reden dan ook - niet aan de maatschappelijke normen houden, met alle gevolgen van dien. Wat er bij jou een beetje 'mist' (of wat je onvoldoende weet te benadrukken) is dat je erkent dat de schade die er momenteel ontstaat door tegen de wil van de maatschappij in seks te hebben met een minderjarige, een bestaand risico én een probleem op zichzelf is. In plaats van dat risico te erkennen, maak je eigenlijk meteen en alleen de stap erna: "maar dat is de schuld van een (foute) maatschappelijke mening". Dat kan wel zo zijn, maar dat neemt jouw verantwoordelijkheid natuurlijk niet weg, als je binnen de huidige maatschappij toch seksuele zaken met zo'n minderjarige zou gaan doen. De kans op problemen is groot, daar weet jij van, maar omdat die problemen door de 'hysterie' komen voel je je (wellicht) minder verantwoordelijk. Dat ben je echter niet, jij bent daar het méést verantwoordelijk voor, omdat jij er vanaf weet en de mogelijkheid hebt om de situatie een andere kant op te sturen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:27 schreef Demon_from_heaven het volgende:
De hele hysterie er omheen is ook het grote probleem; daarom kan ik er ook niet normaal met mensen over praten, ik heb het aan een paar mensen verteld en die zijn in eerste instantie net zo begripvol als de meeste mensen in het begin in dit topic, maar op het moment dat ik het op welke manier dan ook wil accepteren komt er een tsunami aan onbegrip over me heen.
Tsja. Pittig. Zou ook vast goed gekomen zijn met die jongens zonder jouw seks-ervaring, dat moet je wel erkennen, dus klop jezelf niet téveel voor de borst. Problemen met ouders zijn niet fijn, en die moet je als mogelijke gevolgen absoluut meewegen in alle afwegingen die je maakt. Overigens vind ik "14 en 17" eigenlijk niet echt schokkend. Maar wel iets om mee uit te kijken.quote:De hele reactie op de "ontucht" heb ik al twee keer over me heen gekregen; beide keren was ik 17 en met beide had ik seksueel contact gehad toen ze nog 14 waren. De ouders en familie wilde mij in beide instantie's vermoorden, terwijl die jongens het als prettig hadden ervaren en juist blij waren dat ze die ervaring hadden, alleen wilde ze het niet verbergen. Voor beide jongens was het een eerste ervaring en vrij snel daarna wisten ze ook wat ze wilde, konden ze ineens goed omgaan met relatie's en kwamen ze nogsteeds naar mij toe als vrienden.
Dit snap ik niet. Hiermee geef je eerst eigenlijk vrij expliciet aan dat je open staat voor intimiteit. Vervolgens zeg je dat je je best doet om de grens te bewaren. Maar uit wat je het eerst zegt blijkt eigenlijk juist dat je daar dus kennelijk niet "je best" doet; hooguit probeer je het wat af te remmen... Maar je staat gewoon open voor intimiteit. In hoeverre doe je dan eigenlijk wel je best, als je daar gewoon voor open staat?quote:Ik wil er ook echt voor die jongens zijn én dat kan ook intiem zijn, al bewaar ik die grens zo lang mogelijk.
Hoor je zelf wel wat je zelf zegt???? Je spreekt jezelf zo tegen, van die pure schoonheid niet verpesten, er niet aan willen zitten, het welzijn van die jongeling vooraan naar dit wat je nu schrijft en al die andere verlangens(JOUW verlangens!) waarover je schrijft.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:27 schreef Demon_from_heaven het volgende:
De hele hysterie er omheen is ook het grote probleem; daarom kan ik er ook niet normaal met mensen over praten, ik heb het aan een paar mensen verteld en die zijn in eerste instantie net zo begripvol als de meeste mensen in het begin in dit topic, maar op het moment dat ik het op welke manier dan ook wil accepteren komt er een tsunami aan onbegrip over me heen.
De hele reactie op de "ontucht" heb ik al twee keer over me heen gekregen; beide keren was ik 17 en met beide had ik seksueel contact gehad toen ze nog 14 waren. De ouders en familie wilde mij in beide instantie's vermoorden, terwijl die jongens het als prettig hadden ervaren en juist blij waren dat ze die ervaring hadden, alleen wilde ze het niet verbergen. Voor beide jongens was het een eerste ervaring en vrij snel daarna wisten ze ook wat ze wilde, konden ze ineens goed omgaan met relatie's en kwamen ze nogsteeds naar mij toe als vrienden.
Ik denk niet dat dat heel anders is als ik 25 of 30 ben; al denk ik dat zodra ik richting de 40 ga ik dat contact niet meer zo vanzelfsprekend vind. Al zal ik zeker nog als een vriend aanwezig zijn. Ik wil er ook echt voor die jongens zijn én dat kan ook intiem zijn, al bewaar ik die grens zo lang mogelijk.
Ik wil ook graag geven om te kunnen zien dat ze zich er fijn voelen, dat ze blij zijn met iets nieuws, met iets leuks doen, of simpelweg met aandacht.
Jij opent een topic, en je had heus wel tegengas moeten verwachtenquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:35 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Oke, volgens mij wordt dit topic steeds meer in een richting geduwd waar ik geen zin in heb. Voor je het weet worden er uitspraken gedaan dat ik al kinderen heb misbruikt door wat ik denk.
Er wordt herhaaldelijk gevraagd naar het seksuele aspect en als ik er steeds antwoord op geef; heb ik het er ineens "verdacht veel" over.
Erger; hij valt op pre-puber jongens. 13 is geen echte puber.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Uhm, je hebt (afgezien van het vallen op puberjongens enzo) niet nog andere persoonlijke problematiek toevallig??
Dat is omdat RE er uit edit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:40 schreef rhubarbje het volgende:
Jij opent een topic, en je had heus wel tegengas moeten verwachten
Mensen zeggen geen gemene dingen, ze zijn juist heel respectvol
quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:17 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Kinderen zijn ze voordat ze de pubertijd bereiken. Daarna zijn het pubers, en met 15 jaar wordt het zelfs een adolescent.
E jij vraagt je af waarom je jouw emotie/verliefdheid/geilheid/seksuele opwinding niet met hen mag delen/ aan hen mag kenbaar maken?quote:Adolescentie is de overgang in de ontwikkeling tussen de jeugd en volledige volwassenheid, hetgeen een periode representeert waarin een persoon biologisch, maar niet emotioneel volgroeid is.
Ik denk dat je minder naar jezelf moet kijken en meer naar de grenzen van anderen; van dat kind, van zijn ouders, familie, vrienden, naasten..quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:40 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Iemand van 17.
En ik denk niet dat dit gevoel na m'n 25ste veranderd is; en ik zou wel nadenken over m'n grenzen; wat ik nu ook doe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |