Puberteit is ook een relatief jong verschijnsel. In oudere tijden was daar geen ruimte voor. De mentale ontwikkeling van de mens is dus enorm veranderd en dus ook wanneer iemand mentaal klaar is voor seks. Dat komt niet meer overeen met de biologische uitingen daar vanquote:Op woensdag 23 juli 2014 18:22 schreef spelletjesman het volgende:
Het moraal van mensen is gewoon een grote grap soms. Sommige zaken zijn zooo vreselijk in hun ogen waar andere zaken zoveel erger zijn als je er gewoon objectief naar kijkt maar dat maakt ze dan minder uit (bijvoorbeeld vanwege bepaalde wetgevingen). Zo ook met jongere meiden. Vanaf dat ze ongesteld zijn zijn ze gewoon geslachtsrijp, zo werkte het in de natuur miljoenen jaren. Maar nu zijn mensen vreselijk als ze gewoon toegeven dat ze een 15 jarige meid knap vinden. Het is allemaal zo verneukt omdat de meerderheid gewoon zo bang en voorzichtig is en dan maar de veilige route nemen (18+ bijvoorbeeld) waar 2 jaar jonger vreselijk is zogenaamd. Er wordt gewoon niet meer nagedacht en mensen hebben geen lef meer.
De meeste mensen hebben rond hun 15e voor de eerste keer sex meen ik gelezen te hebben. Dat komt volgens mij redelijk overeen nog dan toch? Sowieso tegenwoordig beginnen ze volgens mij veel jonger dan dat ze 15 jaar geleden deden. Ze zijn nu volgens mij een stuk losser. En die connectie tussen mentale ontwikkeling en biologische uitingen zou ik wel geloven als daar een bron voor is. Maar lijkt me stug dat hun hoofd niet hun lichaam bij kan houden wat dat betreft. Het lichaam maakt ook gewoon hormonen aan dan e.d. En de maatschappij is niet zo streng meer als 100 jaar geleden (en ja duizend-500 jaar geleden e.d. was het juist weer omgekeerd dat weet ik maar ja).quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Puberteit is ook een relatief jong verschijnsel. In oudere tijden was daar geen ruimte voor. De mentale ontwikkeling van de mens is dus enorm veranderd en dus ook wanneer iemand mentaal klaar is voor seks. Dat komt niet meer overeen met de biologische uitingen daar van
Welke culturen dan? In deze tijd en zonder het romantiseer sausje erover?quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Waarom? In heel veel culturen is dat niet zo, in heel veel culturen gebeurd dat experimenteren met een dorps "oom" of "tante". Daar zijn ze toch ook niet beschadigd door die ervaring én vinden ze zelfs dat dat zo hoort.
Met uitzondering van de katholieke kerk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik weet dat in ik geloof Uganda dat normaal is bij meisjes én in ieder geval bij Moslims tot in de eerste helft van de 20ste eeuw. Het zijn vooral culturen met een christelijke achtergrond die er moeite mee hebben.
Als je dat al van mijn reacties denkt dan durf ik wel te stellen dat je zelf ook wel weet dat jouw fantasiebeelden erover aan alle kanten wankelt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels door dat alles wat ik zeg dat niet in jou straatje past "geromantiseerd" is.
Maar zeer vroeger dus, niet echt veel culturen dus. En neem je dan ook de moeder sterfte mee die daar direct mee in verband staat?quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik weet dat in ik geloof Uganda dat normaal is bij meisjes én in ieder geval bij Moslims tot in de eerste helft van de 20ste eeuw. Het zijn vooral culturen met een christelijke achtergrond die er moeite mee hebben.
ook daar geld dat er geen ruimte is voor puberteitquote:Op woensdag 23 juli 2014 19:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Wat dat betreft is TS dan geen uitzondering, want dat soort mannen zijn er heel veel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:06 schreef Aiciu het volgende:
TS wordt later zo'n vieze veertiger die jongens van 18 lastig valt in de reguliers![]()
Ow god, nu weet ik van wie je een kloon bentquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
en ik wil naar zuid-oost-Europa
Wie?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ow god, nu weet ik van wie je een kloon bent![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik inderdaad, omdat je niet eerlijk naar jezelf bentquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:13 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is toch ook totaal niet objectief? Daarmee zeg je in mijn ogen bijna dat ik niet te vertrouwen ben,
Dat zeg ik niet, dat is weer een stap verderquote:omdat ik 'm mogelijk zou gaan verkrachten.
Misschien is het je leeftijd maar dit is de meest naieve kijk op liefde ooit. Liefde gaat ook om innerlijk, niet alleen om uiterlijkquote:In mijn ogen zijn die motieven juist wel zuiver, en denk ik dat ik onvoorwaardelijk van iemand kan houden, omdat ik 'm zo mooi vind.
quote:Ik denk dat dat voor heel veel andere, bijna ieder ander, onmogelijk is, omdat het voor hun zo vanzelfsprekend is dat hij/zij er wat voor terug krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |