Je kunt lullen als Brugman, maar ik ben niet gevoelig voor jouw gemanipuleer. De enige hier die hulp nodig heeft ben jij. Niet ik, niet Ouder1, niet de ''tokkies'', maar ''JIJ''!quote:Op maandag 28 juli 2014 02:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig voor jou heb je geen idee wie ik ben en kan en wil ik er nu ook niets tegen doen.
Jij hebt trouwens een behoorlijk zieke geest; ik zal er verder nieteens op doorgaan, in dit topic is wel te lezen waarom. Daarnaast weet je dat zelf ook wel. Ik zeg het je nog maar een keer: Zoek profesionele hulp voor je zeer egocentrische gedrag, het is schadelijk voor je omgeving en de maatschappij.
Dat toont maar weer hoe ongelovelijk blind je bent.quote:Op maandag 28 juli 2014 02:52 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
[..]
Je kunt lullen als Brugman, maar ik ben niet gevoelig voor jouw gemanipuleer. De enige hier die hulp nodig heeft ben jij. Niet ik, niet Ouder1, niet de ''tokkies'', maar ''JIJ''!
Na deze afkorting een keer of tien gelezen te hebben: bedoel je een VOG? Zo niet, wat is een VGG?quote:
Ik vind hem geen slecht mens maar een mens met gevaarlijke neigingen. Iemand voor wie de maatschappij beschermd moet worden waarbij hij ook tegen zichzelf beschermd wordt. Deze neiging is maar een klein deel van TS, niet zijn hele wezen. Als het voor hem onmogelijk is een VGG te krijgen voor het werken met kinderen zou dat voldoende moeten zijn, tenzij hij de fout in gaat.quote:Op maandag 28 juli 2014 02:37 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
Ik heb genoeg van je gelezen om te kunnen stellen dat jij écht een slecht mens bent! Ik walg van je!
Hoezo?quote:Op maandag 28 juli 2014 02:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Toen hij antwoordde dat hij geen legitimatie bij had hadden ze eigenlijk moeten reageren met "dan houdt het hier voor ons op, helaas."
Egocentrisch?quote:Op maandag 28 juli 2014 02:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig voor jou heb je geen idee wie ik ben en kan en wil ik er nu ook niets tegen doen.
Jij hebt trouwens een behoorlijk zieke geest; ik zal er verder nieteens op doorgaan, in dit topic is wel te lezen waarom. Daarnaast weet je dat zelf ook wel. Ik zeg het je nog maar een keer: Zoek profesionele hulp voor je zeer egocentrische gedrag, het is schadelijk voor je omgeving en de maatschappij.
Dat zegt hij niet. Dat maak jij ervan. Waarom doe je dat? Hij heeft het over (geestelijke) voldoening, niet seksuele bevrediging. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat er een bepaalde afstand bewaard moet worden, maar jij maakt er hier echt iets totaal anders van..quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In een vriendschappelijke relatie ga je niet je seksuele interesse bevredigen en dat is wel jouw doel; dicht bij het onderwerp van je geilheid zijn.
Dat zei hij niet. Hij sprak erover, maar niet in praktische zin. Hij vraagt zich af waarom het niet zou kunnen. Hij zegt niet dat hij vindt dat hij dat in de praktijk, in deze maatschappij, ook moet mogen. Maar hij zou graag zien dat "men" daarover van mening zou veranderen. (En dat doen we niet, dus pech gehad. Dat snapt hij ook wel.)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Bloed serieus. Hij begint zijn verhaal met dat van een pedofiel; iemand die zich aangetrokken voelt tot jongeren/kinderen maar zich daar verre van houdt.
Al snel gaat het echter hellen naar een ander vlak; dat van de pedoseksueel. Een intense vriendschap willen aanknopen met kinderen vanaf 13 jaar.. daarbij ook zijn seksuele verlangen moeten mogen uiten, het kind seksueel willen 'aanbidden', de mogelijkheid open houden om het kind te introduceren in het seksuele leven.
Zo las ik dat niet. Ik las risico's, ten gevolge van de wetgeving en de veroordeling van de maatschappij van dat soort contacten. Hij zag alleen niet dat contacten op zichzelf ook al schadelijk kunnen uitvallen. En omdat er voorbeelden te geven zijn van seksualiteit op jonge leeftijd die goed gaan, is dat misschien ook moeilijk om in te zien als je er nog niet zo lang mee bezig bent. Daarin kunnen wij dus helpen, door hem die informatie dan te geven. Toch?quote:De gedachten, normen en waarden die hij daarbij verwoord zijn gevaarlijk; geen kwaad kunnen zien in seksueel contact tussen een kind en een volwassene, seksuele handelingen bij een 13 jarige als 'normaal' en zelfs 'gezond'("daarna hadden ze betere relaties", "ze zien me nog steeds als vriend") te zien, denken dat hij kan bepalen waar de grens ligt, geen enkel begrip voor mensen die zijn gedrag als beschadigend en fout zien, een pre-puber zien als het 'toppunt van mannelijkheid', geen angst hebben voor het beschadigen van een kind in zijn ontwikkeling maar alleen voor justitie en maatschappelijke veroordeling van hem zelf.
Toch vind ik het ietwat zwaar om zoiets te doen alleen omdat hij erover nadenkt. Ik snap ook wel dat het niet fijn is om zo iemand, waarvan je het weet, bij kinderen te hebben. Maar dat is een best ver gaande gedachten-politie, die er ook nog voor zorgt dat pedofielen liever in de kast / ondergronds blijven zitten. Hij heeft nog niks gedaan, en ik heb eigenlijk liever dat hij met de maatschappij in gesprek gaat en hoort dat het niet kan / waarom het niet kan, dan dat hij ondergronds geduwd wordt en met zijn "soortgenoten" gaat lopen filosoferen over hoe probleemloos en normaal het eigenlijk allemaal wel niet is...quote:Een melding zal niet resulteren in een straf aangezien hij de schijn meeheeft nog niet echt over de schreef te zijn gegaan. Maar kan wel voorkomen dat hij in de toekomst werk of vrijwilligerswerk kan krijgen met kinderen/pubers.
Dat laatste vind ik een detail en niet de verantwoordelijkheid van zo'n forum. Wat betreft de rest van de vraag: ik zou er niet blij mee zijn, maar tegelijk zou ik het - mits hij zich gedraagt - ook nooit merken. Het punt is dat er héél véél dingen zijn waar ik niet blij van zou zijn, als ik het zou weten. Ik zou niet blij zijn als ik wist wat de motieven van de banken waren om bepaalde beslissingen te nemen. Ik zou niet blij zijn als ik wist hoe het er nou precies aan toe gaat voor families die wonen in de sloppenwijken van [willekeurige plaats in de wereld]. Ik zou niet blij zijn als ik zou weten dat die ene oude man op het strand homo was, en me zat te begluren of bewonderen. Ik zou niet blij zijn als ik wist hoe die ene vriendin achter mijn rug om over me dacht. Ik zou niet blij zijn als ik de moordgedachtes (richting anderen) van mijn beste vriend zou weten.quote:Hoe zou jij het vinden als jouw kind van 13 in de handen van TS valt bij bv een scoutinggroep en je hoort dat jaren geleden hij dit soort dingen op een forum gezet heeft en niemand, zelfs de mensen van het forum niet, heeft hier melding van gedaan?
Sorry hoor, maar dat is nogal wat. "Nooit meer met kinderen mogen werken". Dan mag je bijvoorbeeld geen buschauffeur worden, omdat de kans bestaat dat er kinderen in je bus en dus onder je hoede komen. En wat heeft hij gedaan om nooit meer met kinderen te mogen werken? Vieze gedachtes gehad op een relatief jonge leeftijd?quote:Vergeet niet dat het verder geen consequenties voor TS heeft. Hij krijgt er geen straf voor of zo. Alleen een aantekening die voorkomt dat hij met kinderen kan en mag werken.
Dat zie je dus fout want dat zei hij dus letterlijk wel.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:26 schreef tijnhet het volgende:
Dat zei hij niet. Hij sprak erover, maar niet in praktische zin. Hij vraagt zich af waarom het niet zou kunnen. Hij zegt niet dat hij vindt dat hij dat in de praktijk, in deze maatschappij, ook moet mogen. Maar hij zou graag zien dat "men" daarover van mening zou veranderen. (En dat doen we niet, dus pech gehad. Dat snapt hij ook wel.)
Wat zei hij dan precies?quote:Op maandag 28 juli 2014 10:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zie je dus fout want dat zei hij dus letterlijk wel.
Moordgedachtes zijn iets heel anders dan pedofilie. Pedofilie is een psychische afwijking, een onnatuurlijke behoefte/drang naar seks met kinderen. Moordgedachtes gaan doorgaans over een persoon niet over een groep.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:26 schreef tijnhet het volgende:
Sorry hoor, maar dat is nogal wat. "Nooit meer met kinderen mogen werken". Dan mag je bijvoorbeeld geen buschauffeur worden, omdat de kans bestaat dat er kinderen in je bus en dus onder je hoede komen. En wat heeft hij gedaan om nooit meer met kinderen te mogen werken? Vieze gedachtes gehad op een relatief jonge leeftijd?Ik heb wel eens moordgedachtes gehad, moet ik nu ook een aantekening en mag ik ook geen VOG meer voor mensenwerk?
Makkelijk hé? 'Niet mijn verantwoording'... Ik heb het geweten, ik heb aan de bel kunnen trekken maar ik heb niets gedaan want dat is niet aan mij. Horen, zien en zwijgen. De maatschappij dat ben jij.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:26 schreef tijnhet het volgende:
Dat laatste vind ik een detail en niet de verantwoordelijkheid van zo'n forum.
Pedofilie is een seksuele aantrekking tot kinderen. Niet een "behoefte" of "drang naar seks". Een pedofiel vindt kinderen seksueel aantrekkelijk, heeft er seksuele fantasieën over. Of er een hevige drang is naar het in de praktijk brengen ervan (daadwerkelijk seks hebben met een kind) hangt van de persoon af.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Moordgedachtes zijn iets heel anders dan pedofilie. Pedofilie is een psychische afwijking, een onnatuurlijke behoefte/drang naar seks met kinderen.
Daar hebben rechters anders over gedacht.quote:De wet beperkt de eisen die een werkgever aan een VOG mag stellen. Ik denk dat voor een gewone buschauffeur de vraag naar pedofilie niet passend is, voor werken op een schoolbus weer wel.
Ik vind het heel erg ver gaan. Heb je misschien een linkje naar nieuws daarover? Ben wel nieuwsgierig. Het is nu al heel makkelijk om mensen schade toe te brengen met een valse beschuldiging van kindermisbruik, dat zou dan nog veel groter worden.quote:Er is een nieuwe wet in de maak die verder gaat dan alleen veroordeelde pedofielen; ook zij waarvan bekend is dat zij die seksuele afwijking hebben maar nooit veroordeeld zijn zullen dan geen VOG meer kunnen krijgen voor het werken met kinderen en ik vind dat volledig terecht.
Als veiligheidsprotocollen in kinderwerk een béétje nageleefd worden, kan dat dus gewoon echt niet. Als het toch gebeurt is het de instelling aan te rekenen.quote:Zo extreem beperkend is het dus niet maar je voorkomt wel veel ellende door de kat niet op het spek te binden met grote groepen kinderen. Dat is namelijk vragen om problemen. Dan heb je het niet meer over zo'n vieze oude man die 2 of 3 kinderen misbruikt heeft voor hij tegen de lamp loopt maar al snel tientallen.
Op basis van "zeggen op minderjarigen te vallen" en een inhoudelijke discussie over de schadelijkheid van seksuele contacten op jonge leeftijd, waarbij die persoon meerdere keren aangeeft zich aan de wet te houden, zou een forum een melding moeten doen bij de politie? Da's even wat anders dan een "wir haben es nicht gewußt", daar vonden al feitelijke misdrijven plaats. Hij misbruikt niemand. Als hij daadwerkelijk iemand zou misbruiken, of dat echt zou overwegen bij iemand die hij kent, dan vind ik een melding op z'n plaats. Maar dat is niet het geval.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Makkelijk hé? 'Niet mijn verantwoording'... Ik heb het geweten, ik heb aan de bel kunnen trekken maar ik heb niets gedaan want dat is niet aan mij. Horen, zien en zwijgen. De maatschappij dat ben jij.
"Wir haben es nicht gewußt."
http://sargasso.nl/wvdd/t(...)ing-kunnen-weigeren/quote:Op maandag 28 juli 2014 10:57 schreef tijnhet het volgende:
Ik vind het heel erg ver gaan. Heb je misschien een linkje naar nieuws daarover? Ben wel nieuwsgierig. Het is nu al heel makkelijk om mensen schade toe te brengen met een valse beschuldiging van kindermisbruik, dat zou dan nog veel groter worden.
Als ik jou zo lees dan ben je zelf een pedofiel. Niemand met gezond verstand wil een pedofiel in een functie hebben waarbij intensief met kinderen wordt gewerkt. De verantwoording dan leggen bij de opvoeding van die kinderen of bij veiligheidsmaatregelen van dat bedrijf/die organisatie ipv bij de pedofiel is echt te absurd voor woorden. Dat kan alleen een pedofiel bedenken.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:03 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Op basis van "zeggen op minderjarigen te vallen" en een inhoudelijke discussie over de schadelijkheid van seksuele contacten op jonge leeftijd, waarbij die persoon meerdere keren aangeeft zich aan de wet te houden, zou een forum een melding moeten doen bij de politie? Da's even wat anders dan een "wir haben es nicht gewußt", daar vonden al feitelijke misdrijven plaats. Hij misbruikt niemand. Als hij daadwerkelijk iemand zou misbruiken, of dat echt zou overwegen bij iemand die hij kent, dan vind ik een melding op z'n plaats. Maar dat is niet het geval.
quote:Op maandag 28 juli 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik jou zo lees dan ben je zelf een pedofiel. Niemand met gezond verstand wil een pedofiel in een functie hebben waarbij intensief met kinderen wordt gewerkt. De verantwoording dan leggen bij de opvoeding van die kinderen of bij veiligheidsmaatregelen van dat bedrijf/die organisatie ipv bij de pedofiel is echt te absurd voor woorden. Dat kan alleen een pedofiel bedenken.
Omdat ik niet ga meewerken aan mijn demonisering. Ik verwachte dat het negeren van Gilles en Ouder1 voldoende zou zijn, maar dan creeëren ze een steeds leugenachtiger beeld van mij. Het boeit me niet zo heel veel of mensen op FOK! het lezen en een slecht beeld van me krijgen, ik wil enkel wel duidelijk hebben dat wat die twee vertellen zo goed als compleet gelogen is.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:09 schreef tijnhet het volgende:
Jammer trouwens dat hij het topic verminkt lijkt te hebben door al zijn posts weg te halen. Waarom haal je álles weg, Demon_from_heaven?
Daar val ik dus gewoon ook niet onderquote:Op maandag 28 juli 2014 11:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://sargasso.nl/wvdd/t(...)ing-kunnen-weigeren/
Nou, dat zie je dan echt verkeerd. Ik ben ook echt niet de enige die kritiek heeft op dat wetsvoorstel. Zie bijvoorbeeld die link die je nu net juist zelf plaatst!quote:Op maandag 28 juli 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik jou zo lees dan ben je zelf een pedofiel.
DAT doe ik ook niet. Ik wil pedofielen ook niet in die functie hebben, maar het is een heel ander verhaal om mensen op basis van een melding of aangifte (zónder veroordeling) uit te sluiten van elk beroep waarin je in de verte ook maar enigszins in aanraking zou kunnen komen met een kind. Dat vind ik gewoon héél erg ver gaan.quote:Niemand met gezond verstand wil een pedofiel in een functie hebben waarbij intensief met kinderen wordt gewerkt. De verantwoording dan leggen bij de opvoeding van die kinderen of bij veiligheidsmaatregelen van dat bedrijf/die organisatie ipv bij de pedofiel is echt te absurd voor woorden.
Ik lees gewoon wat er staat. TS draait continu met zijn uitspraken. In het begin gaf hij aan niets te willen doen met zijn gevoelens. Later werd daaraan toegevoegd dat hij de grenzen mogelijk alleen zou overschrijden indien ''hij'' vindt dat die grenzen er onterecht liggen. Vervolgens heeft hij het over naar het buitenland trekken zodat hij toch in de buurt kan zijn van kinderen op een manier die hier niet wordt getolereerd.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:00 schreef tijnhet het volgende:
Hij zou (volgens jullie) in de discussies "mogelijkheden" zoeken om seks met kinderen als toelaatbaar te zien. Ten eerste: het theoretische aftasten van de grenzen van toelaatbaarheid - zelfs als je daarin 'advocaat van de duivel' speelt, of gewoon oprecht die grenzen nog niet zo ziet - kan leerzaam voor hem zijn. Hij kan gaan inzien waar de valkuilen zitten en zich er daarom (nog) verder van willen houden. Ten tweede: jullie (vooral Ouder1) zijn net zo goed "zoekende" naar mogelijkheden om je zo fel mogelijk tegen hem te keren. Alles wat hij zegt interpreteer je het liefst zó om je houding tegen hem te bekrachtigen of rechtvaardigen. Omdat hij pedofiel (of efebofiel, nuanceverschil) is, en aangeeft in de buurt van kinderen te zijn. Dat kriebelt, natuurlijk gaan je haren dan overeind staan. Maar voor jullie heeft de uitspraak "ik wil niks met ze doen vanwege de wet" (heeft hij gezegd) minder waarde dan de uitspraak "ik denk niet dat seks op jonge leeftijd altijd zo schadelijk is als gedacht wordt" (wat hij ook zei). Dat eerste herinterpreteer je als onwaarheid en dat tweede herinterpreteer je als "aha, hij wil er seks mee en probeert dat alleen maar goed te praten."
Nee. Lees gewoon wat er staat.
Dat je hierin zelf de overeenkomst tussen TS en Erick L. niet ziet! Die was ook bang voor de risico's. Het feit al dat TS nieuwsgierig moet zijn naar ''waarom'' de maatschappij pedofilie af te keuren vind ik al zorgwekkend. Dat iemand hier zelf geen probleem in ziet en niet kan beantwoorden waarom het fout is om als volwassene seks te hebben met een 12 jarige.quote:Hij zegt dat hij geen seks met ze gaat hebben (vanwege de wet, risico's en whatnot), en dat hij vindt dat de maatschappij moeilijker doet over 'seksualiteit op jonge leeftijd' dan nodig. En volgens mij is dat ook helemaal geen rare uitspraak. De maatschappij reageert daar ook zeer heftig op (begrijpelijk), maar dat op zichzelf veróórzaakt óók een hoop (extra) schade. En dan ben je er al! Dan is het al schadelijker dan het misschien "zou hoeven zijn". Klaar, fin. Niet zo schokkend volgens mij. Heb je nog helemaal niet gezegd dat het okee is, of risicoloos, of onschadelijk of wat dan ook. Dat is ook niet zo.
Dat hij vervolgens met argumenten toch die uitspraak probeert te onderbouwen is omdat jullie er tegenin gaan. Maar als hij tegen dovemansoren praat is het snel geinterpreteerd als "foute seks rechtvaardigen". Voor hem ligt de nadruk daar helemaal niet, maar hij is wel nieuwsgierig naar de redenen die de maatschappij heeft om het zo af te keuren, en de risico's die aan dat soort contacten kleven.
Nee, dat ga je voor elkaar krijgen door al je posts weg te halen.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:29 schreef Demon_from_heaven het volgende:
ik wil enkel wel duidelijk hebben dat wat die twee vertellen zo goed als compleet gelogen is.
Nou, het weghalen van al jouw berichten heeft de beeldvorming over jou niet echt geholpen, denk ik. En je hebt ook véél méér weggehaald dan m.i. nodig was. Jammer.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:29 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Omdat ik niet ga meewerken aan mijn demonisering. Ik verwachte dat het negeren van Gilles en Ouder1 voldoende zou zijn, maar dan creeëren ze een steeds leugenachtiger beeld van mij. Het boeit me niet zo heel veel of mensen op FOK! het lezen en een slecht beeld van me krijgen, ik wil enkel wel duidelijk hebben dat wat die twee vertellen zo goed als compleet gelogen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |