Nee, het is de nationale lekkernij van een Europees land, vandaar mijn aanvankelijke verbazing...quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:14 schreef enilnomrow het volgende:
Omdat het Aziatische lekkernijen zijn?
Is het Turks?quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, het is de nationale lekkernij van een Europees land, vandaar mijn aanvankelijke verbazing...
Geen Griekenland, geen eilanden...quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:10 schreef enilnomrow het volgende:
Het minst vaste vasteland in Zuid-Europa lijkt me Griekenland.
Ik heb nog steeds geen idee waar ik naar kijk, trouwens
Belem, is dat niet Portugees? Maar dan heb ik weer geen idee waarom het in een Aziatische toko zou liggen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen Griekenland, geen eilanden...
Je kijkt naar zgn. Pastéis de Belém en dat is op zich al een behoorlijke hint...
Nu je Portugal weet, kan je de link met Azië misschien ook maken?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:35 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Belem, is dat niet Portugees? Maar dan heb ik weer geen idee waarom het in een Aziatische toko zou liggen.
Niet Goa of Chinees...quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:52 schreef plagvreugd het volgende:
Dan komt het uit een Portugese kolonie? Goa in India bijvoorbeeld?
Herstel, Goa blijkt ook tot het gebied te behoren waar deze pasteitjes terecht zijn gekomen vanuit Portugal. Ik had me laten vertellen dat ze in Macau verkrijgbaar waren, maar dat was dus te beperkt...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stand deel 3076:
1 plagvreugd
1 enilnomrow
yepquote:
Stand deel 3076:quote:
yep (2x)quote:
Wat isquote:is een rode wijn die zijn naam ontleend aan het gelijknamige wijnbouwgebied in Toscane (Italië), ten zuiden van de stad Florence. Tegenwoordig worden
wijnen in een groter deel van Toscane gemaakt in een gebied dat zich uitstrekt van Pisa tot Arezzo. Deze wijnstreek meet van noord naar zuid 160 km en is daarmee groter dan de Bordeaux in Frankrijk. In 2004 werd meer dan 1 miljoen hl wijn geproduceerd.
Archerquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:05 schreef plagvreugd het volgende:
nog steeds geen idee welke serie het is, maar goed
Chianti?quote:Wat is?
Oh ok. En weer terugquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:07 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Archer. Soort van mislukte James Bond bij een mislukte geheime organisatie. Vind het leuk.
[..]
[..]
Chianti?
Ik wilde in eerste instantie alleen vragen van wie het liedje was, maar ik dacht: als je dat weet weet je de titel toch wel. Dus fuck it. Kom maar door met dat antwoord!quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:20 schreef MadMaster het volgende:
Noem de naam van de zanger dan ook meteen...
Garry Barlow ?quote:
Nee, de bekendere.quote:
yepyep. En omdat de titel al min of meer in de vraag stond krijg je het punt er gratis bij.quote:
Yepquote:
The Wolfs ?quote:
Wolferhampton Wanderes.quote:
It's that simple...quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:24 schreef Etcetera het volgende:
Limonade. Niet heel lekker, is mijn ervaring
Ja dat dacht ik eigenlijk al toen ik het typte.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:56 schreef Etcetera het volgende:
Die heeft de Atlantische Oceaan op z'n naam gezet als eerste solovlieger, maar niet de Grote Oceaan.
Dat is correct en tevens juistquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:07 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik eigenlijk al toen ik het typte.
Dan roep ik nog Amelia Earhart.
Als je gewoon in een nieuwe post een ander antwoord geeft en zegt dat dat een correctie is en het eerste antwoord niet geldt is dat prima, aldus de reglementenquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef DeMarcus het volgende:
Ow sorry dat is engelsmag ik het aanpassen?
wel goed, maar geen vraag betekent geen punt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:33 schreef DeMarcus het volgende:
grand schtroumph (ben even niet online komende uur), dus heb even geen nieuwe vraag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Stand 3076quote:
Lola van The Kinks ?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:45 schreef Berkery het volgende:
Welk nummer stond in 1970 en in 1981 een tijd lang op nummer 1 in de Nederlandse top 40?
De '81 versie was een live uitvoering
Yep!quote:
Stand 3076quote:
Messi ?quote:
Hoppaquote:
Van Driel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:41 schreef plagvreugd het volgende:
Opstarter...
Wie is de tekenaar van De familie Doorzon?
Nope.quote:
Scheurs ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:41 schreef plagvreugd het volgende:
Opstarter...
Wie is de tekenaar van De familie Doorzon?
Yepyepquote:
Da's Bob Dylan.quote:Op zondag 27 juli 2014 15:05 schreef plagvreugd het volgende:
Volgens mij een duits/joods klinkende naam. Zimmerman of zo.
Stand AKQ 3076:quote:
Nibaliquote:Op maandag 28 juli 2014 10:07 schreef BeamofLight het volgende:
Noem 2 renners uit de top 3 (algemeen klassement) van de afgelopen Tour de France
Welke stad heb ik het over?quote:• Dit jaar won Conchita Wurst in de plaats ... het Eurovisie Songfestival
• Hier staat de Kleine Zeemeermin
• In het Latijns heet deze stad Hafnia
• Hier is het grootste vliegveld in Scandinavië
quote:
Wie?quote:(Halifax, 17 februari 1991) is een Brits singer-songwriter. Hij tekende in 2011 een contract bij Asylum/Atlantic Records. Sheeran brak door in juni 2011 met zijn debuutsingle
, die binnenkwam op de derde positie in de UK Singles Chart.[1]
quote:(Itta Bena (Mississippi), 16 september 1925), beter bekend als
, is een bekende Amerikaanse bluesgitarist en singer-songwriter. Op 15 december 2006 ontving
de hoogste burgeronderscheiding, de Presidential Medal of Freedom.
wordt gezien als één van de grootste bluesartiesten aller tijden. Het muziekblad Rolling Stone plaatste
op de derde plaats in een lijst van de honderd beste gitaristen.[2]
Gecheckt.quote:
Tijdens z'n laatste kluquote:
Komt me enigzins bekend voor. Kom niet op de naam.quote:
Ik weet het. Maar de naam ?quote:Op maandag 28 juli 2014 13:51 schreef MadMaster het volgende:
Voor zover onduidelijk, het zijn snoepjes...
Haha. Als troost mag je een categorie noemen, stel ik daarover een vraagquote:
Ik moet zo weg, dus kies zelf maar.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:28 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Haha. Als troost mag je een categorie noemen, stel ik daarover een vraag
Opper Volta ?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:15 schreef tomtomaat het volgende:
Wat was de vroegere naam van Burkina Fasso?
Wat isquote:De slag bijwerd op 14 oktober 1066 uitgevochten tussen een Normandisch-Frans leger onder leiding van hertog Willem II van Normandië en een leger onder leiding van de Angelsaksische koning Harold II. De slag is vernoemd naar de Engelse plaats
, maar vond in werkelijkheid ongeveer tien kilometer ten noordwesten plaats, waar nu de plaats Battle ligt. De uitkomst van de slag bij
was een beslissende Normandische overwinning, de eerste en belangrijkste stap in de Normandische verovering van Engeland.
Yepyepquote:
Een snorkelende Patty Brard ?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:28 schreef BeamofLight het volgende:
De X is met een diepte van ongeveer 11 kilometer de diepst bekende plek in de oceaan.
Doe X
Welke term?quote:Vermeend illegale taxichauffeurs worden in de volksmond wel aangeduid met de uit het Jiddisch afkomstige term.
yepyepquote:
Geen enkele.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:48 schreef tong80 het volgende:
Welke weerman maakt momenteel zijn comeback op TV ?
Niet letterlijk idd, qua momenteel.quote:
Warm.quote:
Veel bekender. Ik moet naar bed :quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Jep, Forrest Gump it is. Versloeg o.a. Pulp Fiction en Shawshank Redemption.quote:
quote:is de naam van een groot industriecomplex rondom het kruispunt van de rijkswegen A2 en A76 tussen Stein en Geleen, in de Nederlandse provincie Limburg. De laatste jaren ontwikkelt het gebied zich steeds meer van een traditioneel industrieterrein naar een campus voor onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten.
Wie isquote:, is in de legende van koning Arthur zijn rechterhand, en een van de Ridders van de Ronde Tafel.
Volgens de legende was hij de vader van Galahad en zijn hij en de koning goede vrienden. Desalniettemin wordtverliefd op de vrouw van Arthur, Guinevere. De liefde is wederzijds en hoewel ze zich ertegen verzetten worden ze minnaars en verbreken hiermee de eenheid tussen de ridders van koning Arthur.
yepyepquote:
Wat een held.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:20 schreef BeamofLight het volgende:
hij kan dus echt van stoep tot stoep tuffen
quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:42 schreef BeamofLight het volgende:
De achtjarige Ivan Olsen voelt zichzelf een mislukkeling: hij is een dromer, is slecht in sport, kan slecht lezen, ... Hierdoor wordt hij al snel gepest door de andere schoolkinderen. Ook van zijn vader hoeft hij niet op al te veel begrip rekenen. Hij is een fanatieke fan van X en noemt zijn zoon X-Y omwille van zijn slapheid. Hierdoor voelt Ivan zich minderwaardig en zondert hij zich af.
In zijn fantasie neemt Ivan wraak op al zijn pesters: hij troeft hen af, is sterker dan hen, is in alles beter.
Op zekere dag ontmoet Ivan de kraanmachinist Ole. Ole is van mening dat iedereen in bepaalde zaken sterk is, maar dat Ivan zijn kwaliteiten nog niet heeft ontdekt. Ole leert vervolgens aan Ivan hoe hij de kraanmachine dient te besturen.
Wanneer een aantal pesters het weer hebben gemunt op Ivan bewijst hij zich door te laten zien wat hij met de kraan kan.
pudding tarzan?
Wat is X-Y?
Ik weet Gary Oldman.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:13 schreef tong80 het volgende:
Noem drie acteurs die Dracula of Nosferatu hebben gespeeld.
Goeiemorgen.
Da's dan één. Er zijn minstens 2 betere Dracula's.quote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Da's dan één. Er zijn minstens 2 betere Dracula's.
En Cummings.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. trouwens.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
yepquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stand AKQ 3076:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:55 schreef lubje25 het volgende:
Mink De Ville natuurlijk. Fijn nummer.
Hoppa.quote:
Abbott?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:48 schreef tong80 het volgende:
Wie was de partner van het komische duo ..........& Costello ?
Goeiemorgen
Zelf maar even gecheckt, is goed.quote:
Maar natuurlijkquote:
Bud Spencer en Terence Hill (of andersom).quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:29 schreef BeamofLight het volgende:
Wie zoek ik:
X maakte vooral furore in het genre spaghettiwestern, waarin hij vaak een duo vormde met landgenoot en collega-acteur Y.
Stand AKQ 3076:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:44 schreef HilarityEnsues het volgende:
[..]
Bud Spencer en Terence Hill (of andersom).
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:07 schreef BeamofLight het volgende:
wilde gokje op york doen, maar icm met universiteit...?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:11 schreef BeamofLight het volgende:
ja die stijl herken ik wel. Cambridge?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |