Ik heb vooraf foto's gemaakt en achteraf. Alleen niet met een krant er onder ofzo, zodat je de datum zou kunnen zien. Het is al wel 2 maanden geleden dat ik hem op heb gehaald. Ik dacht eerst dat ik er wel overheen zou kunnen kijken maar zit me er nu steeds meer aan te ergeren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:22 schreef DroogDok het volgende:
Sowieso per brief / mail je bevindingen melden en hem een redelijke termijn geven hierop te reageren. Wellicht kun je eerst de komst van de brief / mail nog telefonisch aankondigen.
Heb je verder bewijs van de staat van het horloge voor en na de servicebeurt?
Ik dacht eerst dat ik er wel aan zou wennen, maar ik erger me er steeds meer aan.quote:
Ik snap het. Zsm contact opnemen en zelf vooral niet beginnen over de late termijn waarop je dat doetquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ik er wel aan zou wennen, maar ik erger me er steeds meer aan.
Daarom denk ik er over om het horloge te verkopen, maar tijdens deze verkooppoging merk ik dat het horloge 200 Euro lager wordt geschat door de beschadigingen.
Had eerst niet over de waarde nagedacht omdat ik verwachtte hem nooit te zullen verkopen. Maar door de beschadiging wil ik dat nu dus wel.
Want? Alsof de wijzerplaat van een horloge zichzelf binnen 2 maanden zou kunnen beschadigen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:29 schreef kovenant het volgende:
na 2 maanden zou je bij mij niet meer aan hoeven komen met "beschadigingen"
Twijfel ik nog even over of het niet netjes is om toch even te vermelden waarom ik er zo laat mee kom?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik snap het. Zsm contact opnemen en zelf vooral niet beginnen over de late termijn waarop je dat doet
Wat?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het horloge was al stuk dus als het beschadigd naar de reparatie ging?
Het is de makkelijkste drempel die hij kan opwerpen om je klacht terzijde te schuiven. Die hoef je hem niet kado te geven. Leg het uit als hij ernaar vraagt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:31 schreef Skv het volgende:
Twijfel ik nog even over of het niet netjes is om toch even te vermelden waarom ik er zo laat mee kom?
Pannekoek... WGR / Horloge beschadigd naar reparatie: wat kan ik vragen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Horloge beschadigd NAAR REPARATIE.
ALS JE MIJN TWEEDE POST LEEST DAN ZIE JE DAT 'NAAR' VERANDERT MOET WORDEN IN 'NA'; HET IS EEN TYPOquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Horloge beschadigd NAAR REPARATIE.
het word dan een spelletje van wie is de schuldige,quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Want? Alsof de wijzerplaat van een horloge zichzelf binnen 2 maanden zou kunnen beschadigen?
Het is een speciaal horloge dat alleen met een specifieke tool kan openen, dus het is niet zo dat ik er zelf mee zou kunnen klooien.
Om de knop te veranderen hoeft het horloge niet open; die kan je er gewoon aan de zijkant uittrekken. Kliksysteempje.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:33 schreef kovenant het volgende:
[..]
het word dan een spelletje van wie is de schuldige,
wat de reparateur betreft kan je juist wél de klok hebben opengemaakt, of door iemand anders laten repareren.
de knop is namelijk ook al terug aangepast.
dit kan zomaar een spelletje van welles/nietes worden
ik snap je punt / situatie.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Om de knop te veranderen hoeft het horloge niet open; die kan je er gewoon aan de zijkant uittrekken. Kliksysteempje.
Ik kan het me van hun ook voorstellen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:35 schreef kovenant het volgende:
[..]
ik snap je punt / situatie.
zou het ook snappen als de horloge winkel zo zou reageren.
als het een goede alom bekende reparateur is heb je kans dat ze voor / na foto's hebben gemaakt.
zou voor jou nog in voordeel kunnen werken
Ik heb een mailwisseling gehad met de horlogemaker voor ikh et horloge langsbracht.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heb je bewijs dat behalve de kroon, de overige zaken aan de horlogemaker te wijten zijn?
Nee, helaas niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:42 schreef kovenant het volgende:
is er een herstel mogelijk of totaal niet?
restauratie zeg maar
Ik weet dat een klokje onafhankelijk laten taxeren rond de E100,- kost, lijkt me ook niet heel reëel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:50 schreef DroogDok het volgende:
De horlogemaker zal wel verzekerd zijn neem ik aan, alleen zal het schadebedrag < ¤200,- waarschijnlijk onder zijn eigen risico vallen.Er zal ook
Check, het lijkt me inderdaad dat ik wel aardig aan kan tonen dat de beschadigingen zijn opgetreden bij de service. Dan rest de vraag: wat kan ik vragen qua tergemoetkoming? Het liefste zou ik eenzelfde horloge maar dan onbeschadigd willen hebben. Maar dat kost echt minimaal 1.000 Euro (tot 1250 ongeveer).quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:55 schreef sanger het volgende:
Je hebt toch foto's van voor en na? Daar kun je in de exif-date de datum terugzien wanneer deze gemaakt zijn
Lijkt me geen reële eis, je mag denk ik al blij zijn als je waardevermindering vergoed krijgt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Check, het lijkt me inderdaad dat ik wel aardig aan kan tonen dat de beschadigingen zijn opgetreden bij de service. Dan rest de vraag: wat kan ik vragen qua tergemoetkoming? Het liefste zou ik eenzelfde horloge maar dan onbeschadigd willen hebben. Maar dat kost echt minimaal 1.000 Euro (tot 1250 ongeveer).
Dit denk ikquote:Op woensdag 23 juli 2014 12:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Lijkt me geen reële eis, je mag denk ik al blij zijn als je waardevermindering vergoed krijgt.
Hoe heb je die oude kroon er weer ingezet dan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Want? Alsof de wijzerplaat van een horloge zichzelf binnen 2 maanden zou kunnen beschadigen?
Het is een speciaal horloge dat alleen met een specifieke tool kan openen, dus het is niet zo dat ik er zelf mee zou kunnen klooien.
De oude er uit trekken en de nieuwe er in klikken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hoe heb je die oude kroon er weer ingezet dan?
zegt hij toch? gewoon een kliksysteem, daarvoor hoeft het horloge niet open .quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hoe heb je die oude kroon er weer ingezet dan?
Weet ik, maar 200 Euro vragen is geen vreemde denken jullie?quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Lijkt me geen reële eis, je mag denk ik al blij zijn als je waardevermindering vergoed krijgt.
Als je die waardevermindering kan onderbouwen lijkt het me niet vreemd.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Weet ik, maar 200 Euro vragen is geen vreemde denken jullie?
Daar was ik ook al achterquote:Op woensdag 23 juli 2014 12:15 schreef Urnotindangr het volgende:
[..]
zegt hij toch? gewoon een kliksysteem, daarvoor hoeft het horloge niet open .
Alright. Ik kan het niet onderbouwen, anders dan dat de boden laag zijn en potentiële kopers aangeven minder te willen betalen omdat hij niet meer in 'uitstekende conditie' is.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je die waardevermindering kan onderbouwen lijkt het me niet vreemd.
Het is een fysieke winkel en zoals ik al aangaf is het niet te repareren. Bijkomende kosten betalen zie ik al helemaal niet zitten om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:38 schreef hmmmmmmm het volgende:
Zou vragen of hij het naar jou wens kan repareren zonder al te veel bijkomende kosten omdat je niet tevreden bent over de gang van zaken.
Als hij een online bedrijf heeft kun je zeggen dat je anders een slechte recensie wilt geven maar ga niet te ver.
Als je de waardevermindering niet kan aantonen dan denk ik dat je blij mag zijn als je de 'reparatie' kosten terug mag krijgen. Als je zo gehecht bent aan dit horloge begrijp ik niet dat je accepteert dat er een lelijke kroon wordt opgezet, zodra je dat bemerkt dien je direct terug te gaan en hem te wijzen op eerdere beloften.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:19 schreef Skv het volgende:
[..]
Het is een fysieke winkel en zoals ik al aangaf is het niet te repareren. Bijkomende kosten betalen zie ik al helemaal niet zitten om eerlijk te zijn.
Ik heb de kroon zelf maar vervangen omdat ik de originele er bij retour had gekregen. Leek me op dat moment niet de moeite om weer helemaal naar die tent toe te gaan. En inderdaad, ik kan het aantonen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:33 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Als je de waardevermindering niet kan aantonen dan denk ik dat je blij mag zijn als je de 'reparatie' kosten terug mag krijgen. Als je zo gehecht bent aan dit horloge begrijp ik niet dat je accepteert dat er een lelijke kroon wordt opgezet, zodra je dat bemerkt dien je direct terug te gaan en hem te wijzen op eerdere beloften.
Het blijft allemaal een beetje dubieus, als het echt voor een flinke waardedaling had gezorgd dan had je niet 2 maanden moeten wachten, maar direct aan de balie moeten checken en het apparaat niet in ontvangst moeten nemen. Aan de andere kant kan je dus aantonen dat iets eerst wel werkte, en daarna niet meer en kan je misschien hopen op wat coulance.
En 'VERANDERT' in 'VERANDERD'quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:33 schreef Skv het volgende:
[..]
ALS JE MIJN TWEEDE POST LEEST DAN ZIE JE DAT 'NAAR' VERANDERT MOET WORDEN IN 'NA'; HET IS EEN TYPO
Juist. De swype van mijn telefoon werkt blijkbaar niet volledig naar verwachting. Caps was bewust.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:13 schreef r_one het volgende:
[..]
En 'VERANDERT' in 'VERANDERD'![]()
en je 'CAPS LOCK' blijft hangen![]()
Ben je geïnformeerd over de risico's?quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:03 schreef Skv het volgende:
Over de kroon heb ik inderdaad eerder een mail gestuurd. Ik kreeg hierop de reactie dat hij het serienummer van deze specifieke kroon niet wist omdat hij hem op een verzamelfactuur had staan. Dat was het dan ook.
Conclusie: volgens mij gaat hij niks voor me doen.
Goed, en nu?
Nee, alleen prijsindicatie gehad voor de servicebeurt per mail. En de toezegging dat ze een paar foto's van het uurwerk zouden maken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ben je geïnformeerd over de risico's?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |