Laatste updates Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.
Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli • Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen • Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie • Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie • Zodra een lichaam geïdentificeerd is worden eerst nabestaanden geïnformeerd voor er iets anders gebeurd • Dit proces kan weken, zelfs maanden duren • Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekraïne. Wat betreft sancties liggen in principe alle opties op tafel • De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variëren tussen 200 en 280 geborgen lichamen
De zwarte dozen zijn overgedragen aan Nederlandse onderzoekers, die ze naar Londen zullen sturen voor het onderzoek.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actueel: Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van onze verslaggevers amsterdam - Enkele nabestaanden van de slachtoffers van rampvlucht MH17 hebben tot hun grote schrik iemand aan de lijn gekregen toen zij het gsm-nummer van hun omgekomen geliefde nogmaals draaiden.
Zij hoorden een Oost-Europees klinkende stem hun oproep beantwoorden.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Deze dag van nationale rouw is dat nu hetzelfde als de dodenherdenking op 4 mei en blijven we deze dag in de toekomst jaarlijks herdenken? Ik zou het wel een mooie boodschap vinden om te laten zien aan de wereld wat voor leed ons is aangedaan.
Op woensdag 23 juli 2014 07:45 schreef MakkieR het volgende: Deze dag van nationale rouw is dat nu hetzelfde als de dodenherdenking op 4 mei en blijven we deze dag in de toekomst jaarlijks herdenken? Ik zou het wel een mooie boodschap vinden om te laten zien aan de wereld wat voor leed ons is aangedaan.
VOORSCHOTEN - De frustratie, woede en onmacht die leven na de vliegramp richten zich ook op de 29-jarige dochter van de Russische president Poetin, die in Nederland woont.
Het complex waar de dochter van de Russische president Poetin zou wonen. Foto: TMG.nl Dat schrijft dagblad Trouw.
Maria Poetina woont sinds 2 jaar met haar Nederlandse vriend Jorrit Faassen in de Krimwijk van Voorschoten maar dinsdag suggereerde burgemeester Broertjes van Hilversum dat Poetina het land moet worden uitgezet in een ultieme, persoonlijke sanctie aan het adres van de Russische president.
Op Oekraïense, Russische en Nederlandse onlinefora vroeg men zich eerder af of Poetina nog welkom is in het land waar zoveel mensen zijn getroffen door de daden van haar vader
Waarom? Wat heeft zij er mee te maken? Is zij strafbaar? Illegaal? Belastingontduiker?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Ahh, joh, dat je dat bedoelde had ik nou niet door Waarom the fuck zou een kind moeten bloeden voor daden van de ouders terwijl het kind er part noch deel aan heeft?
Allejezus, ik ben al wat domme mensen tegengekomen, maar jij spant de kroon. Eerst Rutte voor homo uitmaken, nou deze dame willen uitzetten... eng vies ventje.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Ahh, joh, dat je dat bedoelde had ik nou niet door Waarom the fuck zou een kind moeten bloeden voor daden van de ouders terwijl het kind er part noch deel aan heeft?
Allejezus, ik ben al wat domme mensen tegengekomen, maar jij spant de kroon. Eerst Rutte voor homo uitmaken, nou deze dame willen uitzetten... eng vies ventje.
Idd, maar dat die Broertjes daar aan meedoet, ex-hoofdredacteur VK NB, daar kijk ik toch wel van op. Gedrag een burgemeester onwaardig wmb. (Als het waar is).
Bah ik lees net over de mensen die hun hond aan boord hadden. Ik weet wel dat het niet in vergelijking staat met het verlies van al die mensen maar het doet me toch ook wat
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Op woensdag 23 juli 2014 08:22 schreef controlaltdelete het volgende: Bah ik lees net over de mensen die hun hond aan boord hadden. Ik weet wel dat het niet in vergelijking staat met het verlies van al die mensen maar het doet me toch ook wat
Net als die Ara die er lag. Moest ik ook even bij slikken. Het maakt de hele ramp zo veelomvattend.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Een dochter straffen voor de mogelijke misdaden van d'r vader. Hoezo beschaving?
Dat figuur is er, ironisch gezien, vast ook een die moord en brand schreeuwt over eerwraak en andere niet westerse onbeschaafde praktijken en dat alle Turken terug naar Marokko moeten.
Op woensdag 23 juli 2014 08:22 schreef controlaltdelete het volgende: Bah ik lees net over de mensen die hun hond aan boord hadden. Ik weet wel dat het niet in vergelijking staat met het verlies van al die mensen maar het doet me toch ook wat
Ja, en ik wist niet dat dat kon eigenlijk... Kun je een Jack Russeltje ook meenemen?
Ja, en ik wist niet dat dat kon eigenlijk... Kun je een Jack Russeltje ook meenemen?
Kan prima. Grotere honden gaan in een kooi in het bagageruim (waar je ook als passagier mag komen dan om je hond te checken), kleinere honden mogen soms als handbagage mee.
Kan prima. Grotere honden gaan in een kooi in het bagageruim (waar je ook als passagier mag komen dan om je hond te checken), kleinere honden mogen soms als handbagage mee.
Verrek joh.... dat wist ik dus niet. Wij zijn al jaren niet gaan vliegen vanwege ons hondje.
Waarom niet? Dieren gaan wel in een speciale ruimte afhankelijk van de bestemming moeten ze moeten ze wel eerst in quarantaine. Begrijp alleen niet waarom de hond naar KL vloog terwijl de eindbestemming Valencia was. Het gezin had alles mee laten vliegen, zijn mand, brokken en speeltjes.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Waarom niet? Dieren gaan wel in een speciale ruimte afhankelijk van de bestemming moeten ze moeten ze wel eerst in quarantaine. Begrijp alleen niet waarom de hond naar KL vloog terwijl de eindbestemming Valencia was. Het gezin had alles mee laten vliegen, zijn mand, brokken en speeltjes.
Ondanks dat er mensen zijn die deze rouwdag onnodig vinden doet het me wel wat eerlijk gezegd. Ik vind het gepast zeker nu vanmiddag de eerste slachtoffers in NL aankomen.
Op woensdag 23 juli 2014 08:10 schreef homme7 het volgende: Hij mag blij zijn dat we haar levend naar huis sturen, in en bodybag is nog beter
Nee, dit is de eerste keer na 1962 ivm de dood van prinses Wilhelmina
Ja waarom dat nodig was destijds? Zo popu was ze niet eens.
Is het gepast dat een radio station geen reclame uitzend op een dag van nationale rouw? Dacht dat vanochtend te horen bij Qmusic. Enigszins apart, waarom geen reclame? Doen andere zenders (en de tv) dit ook?
Op woensdag 23 juli 2014 08:39 schreef Snoepje5 het volgende: Is het gepast dat een radio station geen reclame uitzend op een dag van nationale rouw? Dacht dat vanochtend te horen bij Qmusic. Enigszins apart, waarom geen reclame? Doen andere zenders (en de tv) dit ook?
Vanwege geen commerciel gewin op een rouwdag? Zoiets?
Op woensdag 23 juli 2014 08:39 schreef Snoepje5 het volgende: Is het gepast dat een radio station geen reclame uitzend op een dag van nationale rouw? Dacht dat vanochtend te horen bij Qmusic. Enigszins apart, waarom geen reclame? Doen andere zenders (en de tv) dit ook?
De publieke omroepen passen woensdag hun programmering aan vanwege de nationale dag van rouw. De hele dag is er geen reclame te zien op Nederland 1, 2 en 3, Radio 1, 2, 3FM, Radio 4, 5 en 6 en FunX.
538 heeft ook geen reclame idd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Ja waarom dat nodig was destijds? Zo popu was ze niet eens.
Bij Koningin Emma en Koning Willem3 ook, wrs was dat toen even het gebruik. Later is dat gecancelled blijkbaar; Juliana, Bernhard, Claus en Friso verwisselden zonder dag van rouw het tijdelijke voor het eeuwige.
Sommige landen hebben wel quarantaine regels, dus als je daar 2 weken naartoe gaat en de quarantaine is langer, dan schiet het niet op natuurlijk. Maar dat is per land dus afhankelijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Bij Koningin Emma en Koning Willem3 ook, wrs was dat toen even het gebruik. Later is dat gecancelled blijkbaar; Juliana, Bernhard, Claus en Friso verwisselde zonder dag van rouw het tijdelijke voor het eeuwige.
...
Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi. $Bever$ $koelkast$
De publieke omroepen passen woensdag hun programmering aan vanwege de nationale dag van rouw. De hele dag is er geen reclame te zien op Nederland 1, 2 en 3, Radio 1, 2, 3FM, Radio 4, 5 en 6 en FunX.
RTL geeft wel gewoon reclames? (Anders krijgen ze hun dag ook niet vol wrs).
Poeh, tientallen lijkwagens inmiddels gearriveerd op vliegveld Eindhoven. Heftig hoor.
Sommige landen hebben wel quarantaine regels, dus als je daar 2 weken naartoe gaat en de quarantaine is langer, dan schiet het niet op natuurlijk. Maar dat is per land dus afhankelijk.
RTL geeft wel gewoon reclames? (Anders krijgen ze hun dag ook niet vol wrs).
Mja, radiostations hebben ook (qmusic) 2x 5 minuten + 1x 2 minuten reclame. Moet ook extra gevuld worden. Als je kijkt naar wat 1 seconde reclame op qmusic kost in de spits, ¤55,- dan is het toch wel netjes dat ze desondanks de commerciele belangen toch geen reclame uitzenden. Zou RTL een voorbeeld aan kunnen nemen.
Als de lijken al in NL zijn snap ik deze tweet niet van een BBC persoon
Kevin Bishop @bishopk A refrigerated truck with the first bodies of #mh17 victims has arrived at Kharkiv airport before being flown to holland in a few hours
Is dat niet heel erg ongewenst om de slachtoffers in lijkwagens te vervoeren in verband met het behoud van de lichamen? Ik kan me zo indenken dat voor het behoud van de lichamen dit beter in een koelwagen kan. Of zouden de lijkwagens speciaal uitgerust zijn.
Kevin Bishop @bishopk A refrigerated truck with the first bodies of #mh17 victims has arrived at Kharkiv airport before being flown to holland in a few hours
11 minuten geleden
Zijn ze ook niet, daarom is de minuut stilte ook om 16u, dan zullen ze arriveren.
Op woensdag 23 juli 2014 08:53 schreef Snoepje5 het volgende: Is dat niet heel erg ongewenst om de slachtoffers in lijkwagens te vervoeren in verband met het behoud van de lichamen? Ik kan me zo indenken dat voor het behoud van de lichamen dit beter in een koelwagen kan. Of zouden de lijkwagens speciaal uitgerust zijn.
Er zijn veel lichamen nog redelijk in tact wat ik begreep.
Op woensdag 23 juli 2014 08:53 schreef Snoepje5 het volgende: Is dat niet heel erg ongewenst om de slachtoffers in lijkwagens te vervoeren in verband met het behoud van de lichamen? Ik kan me zo indenken dat voor het behoud van de lichamen dit beter in een koelwagen kan. Of zouden de lijkwagens speciaal uitgerust zijn.
Zijn ze wettelijk verplicht, in nederland moeten lijken in een lijkwagen vervoerd worden. Maar dat korte stukje is prima te doen, ze hoeven niet stapvoets over de A2/A27.
Zijn ze wettelijk verplicht, in nederland moeten lijken in een lijkwagen vervoerd worden. Maar dat korte stukje is prima te doen, ze hoeven niet stapvoets over de A2/A27.
Er zijn ook van die grote bussen waar mensen thuis mee opgehaald worden. Weet niet hoe die werken. Maar wat ik begrepen heb wordt er onder politie begeleiding gereden dus zullen ze vlot on Hilversum zijn.
Neuh, die komt met een privéjet of regeringsvliegtuig en landt niet tussen het "plebs" op Schiphol.
Hij is spion geweest hè. Dus uh, volgens mij zou hij dat nog leuk vinden ook. Hij babbelt zelfs Duits en Engels, dus hij kan goed uit de voeten hier ook.
Goedemorgen. Dit lees ik net. Wat mij hierin opvalt is dat een geschokte nabestaande de Telegraaf zelf belt. Zulke info leg je toch bij de familierecherche neer?
Moet toch in speciaal vervoer, begreep wel dat er wagens zijn waar meerdere kisten in één keer in kunnen. Maar dat ze niet zomaar overal in vervoerd mogen worden. Afgezien van het feit dat ze dat hier doen omdat dat het meest respectvol oogt.
Moet toch in speciaal vervoer, begreep wel dat er wagens zijn waar meerdere kisten in één keer in kunnen. Maar dat ze niet zomaar overal in vervoerd mogen worden. Afgezien van het feit dat ze dat hier doen omdat dat het meest respectvol oogt.
In Nederland bestaat er geen landelijke regelgeving voor, het mag ook op een boerenwagen of in je eigen auto. In Vlaanderen is een als lijkwagen geregistreerd vervoermiddel verplicht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
In Nederland bestaat er geen landelijke regelgeving voor, het mag ook op een boerenwagen of in je eigen auto. In Vlaanderen is een als lijkwagen geregistreerd vervoermiddel verplicht.
Oh echt? Serieus altijd gedacht dat wij daar richtlijnen voor hadden. Je leert elke dag in dit topic.
Goedemorgen. Dit lees ik net. Wat mij hierin opvalt is dat een geschokte nabestaande de Telegraaf zelf belt. Zulke info leg je toch bij de familierecherche neer?
Op woensdag 23 juli 2014 08:05 schreef franklop het volgende: Nationale rouw ok, maar dat betekent niet dat elke radiozender continue een Coldplay nummer moet spelen
In de auto onderweg naar mijn werk hoorde ik op de radio ook alleen maar treurige nummer.
Die zullen ook niet 1, 2, 3 daar iets aan doen. Maar als ik als nabestaande met trillende handen en knieen een poging zou doen te bellen en dit zou gebeuren, was het niet in mij opgekomen om de Telegraaf te bellen. Zoiets.
In de auto onderweg naar mijn werk hoorde ik op de radio ook alleen maar treurige nummer.
Hoort bij een nationale rouwdag toch? Liedjes als Holiday van Madonna zou ik best ongepast vinden op een dag zoals vandaag
Die zullen ook niet 1, 2, 3 daar iets aan doen. Maar als ik als nabestaande met trillende handen en knieen een poging zou doen te bellen en dit zou gebeuren, was het niet in mij opgekomen om de Telegraaf te bellen. Zoiets.
Inderdaad, ik neem aan dat die mensen ook een nummer hebben gekregen voor vragen of hulp. Lijkt me logischer dat je dat belt.
Zal dan niet een directe nabestaande geweest zijn, maar een kennis die gedacht heeft van goh laat ik eens kijken of iemand de telefoon opneemt. Kijken of ie gejat is.
Zal dan niet een directe nabestaande geweest zijn, maar een kennis die gedacht heeft van goh laat ik eens kijken of iemand de telefoon opneemt. Kijken of ie gejat is.
Of wel, zijn genoeg mensen die zo'n nummer bellen om de stem nog te kunnen horen, via het voicemailberichtje.
Iphones zijn wel gewild natuurlijk.... dus er is wrs ook heel wat gejat op die rampplek.
Ik denk dan direct dat die mensen misschien nog wat Schiphol en vliegtuigfoto's van elkaar hadden gemaakt voor vertrek en hoe waardevol die foto's voor nabestaanden zouden kunnen zijn. Wat kan hun die telefoons schelen, maar wat er op staat is wel belangrijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Wat ik alleen niet begrijp, vanuit praktisch oogpunt. Waarom landt het vliegtuig op Eindhoven, en worden de lichamen daarna van Eindhoven naar Hilversum gereden....is het niet veel praktischer dat dat vliegtuig dan landt op Schiphol of desnoods op Lelystad?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Ik denk dan direct dat die mensen misschien nog wat Schiphol en vliegtuigfoto's van elkaar hadden gemaakt voor vertrek en hoe waardevol die foto's voor nabestaanden zouden kunnen zijn. Wat kan hun die telefoons schelen, maar wat er op staat is wel belangrijk
Op woensdag 23 juli 2014 09:12 schreef kalinhos het volgende: Wat ik alleen niet begrijp, vanuit praktisch oogpunt. Waarom landt het vliegtuig op Eindhoven, en worden de lichamen daarna van Eindhoven naar Hilversum gereden....is het niet veel praktischer dat dat vliegtuig dan landt op Schiphol of desnoods op Lelystad?
Op woensdag 23 juli 2014 09:12 schreef kalinhos het volgende: Wat ik alleen niet begrijp, vanuit praktisch oogpunt. Waarom landt het vliegtuig op Eindhoven, en worden de lichamen daarna van Eindhoven naar Hilversum gereden....is het niet veel praktischer dat dat vliegtuig dan landt op Schiphol of desnoods op Lelystad?
Schiphol is veel te druk en ik weet niet of Lelystad geschikt is voor 2 van die Hercules-toestellen.
Ja idd. Ik zou het heel graag terug willen hebben. Telefoons zijn vandaag de dag zo persoonlijk, vertelt een hoop over de eigenaar alleen al de muziek die erop staat.
Lengte van de landingsbaan van Lelystad zal te kort zijn. Schiphol te druk.
Dat is allemaal allang weg, met een harde reset, alleen de simaart heeft men nog , lekker gratis bellen
Of gewoon een Telegraaf hoernalist die zelf een een paar nummers gebeld heeft
Wellicht omdat het om een militair vliegveld gaat. En de stoffelijke overschotten gaan daarna naar de korporaal van Oudheusden kazerne in Hilversum. Het hele traject vindt natuurlijk via de militaire logistiek plaats. Bovendien zit Schiphol natuurlijk niet te wachten op een dergelijk vliegtuig. Vette anti-reclame voor de burger luchtvaart. Trouwens: gaan de huidige vluchten nog steeds over Oekraïne?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
Misschien een rare vraag, maar wel oprecht. Wat gebeurt er uiteindelijk met al die condoleance registers die nu overal liggen? Niet alleen bij deze ramp. maar je hebt vaker situaties dat je zo'n register kan tekenen. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk met die dingen gebeurt. Bij het overlijden van een beroemd persoon, kan het register naar de nabestaanden, maar in dit geval is dat anders.
Wellicht omdat het om een militair vliegveld gaat. En de stoffelijke overschotten gaan daarna naar de korporaal van Oudheusden kazerne in Hilversum. Het hele traject vindt natuurlijk via de militaire logistiek plaats. Bovendien zit Schiphol natuurlijk niet te wachten op een dergelijk vliegtuig. Vette anti-reclame voor de burger luchtvaart. Trouwens: gaan de huidige vluchten nog steeds over Oekraïne?
Zou de boel ook allemaal in colonne gaan? Staat wel heel respectvol.
Op woensdag 23 juli 2014 09:19 schreef roos94 het volgende: maar hoe doen die telefoons het nog na zo'n val van kilometers? mijn telefoon ligt al in stukken als ik hem van stoelhoogte laat vallen
Zaten misschien in een rugzakje oid. Er zijn allerlei redenen dat ze goed terecht zijn gekomen.
op Schiphol heeft zo'n militair vliegtuig niks te zoeken.
eigenlijk vliegt vaak dat soort spul op Eindhoven (let maar eens op, militairen die op missie gaan, gesneuvelden die terug komen etc.)
N/A Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Vandaar de opmerking dat mijn telefoon Fort Knox was met twee pincodes (zowel simcard als de telefoon zelf) toen ik bij de winkel stond met een storing. Ik dacht dat dat heel normaal was.
Op woensdag 23 juli 2014 09:28 schreef Snoepje5 het volgende: Moet toch wel een beetje lachen door die bij bij de verslaggever van de NOS iedere keer..
Vandaar de opmerking dat mijn telefoon Fort Knox was met twee pincodes (zowel simcard als de telefoon zelf) toen ik bij de winkel stond met een storing. Ik dacht dat dat heel normaal was.
Ik zal maar niet zeggen wat voor een discussie ik had vanmorgen toen ik stelde, zoals de VS nu concludeert, dat de ramp wrs een vergissing was, met een Marokkaan.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Ja, echt praktisch hoor; twee militaire toestellen laten landen op Schiphol. Schiphol is in de zomervakantie niet druk namelijk. Daar kunnen vast wel twee militaire vliegtuigen vol met lijken (met alle respect) bij. Lelystad, ook zo een mooie grote luchthaven.. Joh! Eindhoven? Neuh, niet praktisch genoeg, want dan moet je zo lang rijden naar Hilversum.
Kan ik me niet voorstellen dat iemand dat als code heeft. Misschien als je niet al te snugger bent of een bejaarde..
Vingerprint beveiliging. Mijn telefoon kraken ze niet zomaar. Daarnaast is hij op afstand te wissen via 'find my iphone'
Ook die iPhone valt te kraken. Denk niet dat de nabestaanden er aan gedacht hebben om de boel te wissen eerlijk gezegd. Denk dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben.
Ook die iPhone valt te kraken. Denk niet dat de nabestaanden er aan gedacht hebben om de boel te wissen eerlijk gezegd. Denk dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben.
Zit ook op Samsung tegenwoordig, al is die nog makkelijker te kraken dan die van Apple. Al geld voor beide; dat is niet zomaar te doen.
Behoorlijk. Walgelijk als mensen daarin mee willen gaan. Geen haar beter dan die seperatisten.
Nu ook Maxima maar het land uittieven?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
ik beheer ruim 100 iphones, en 90% heeft 1234 als toegangscode en 0000 als pincode. En de gemiddelde leeftijd hier is rond de 35.
Serieus? Ikke niet iig.
Kan ik me niet voorstellen dat iemand dat als code heeft. Misschien als je niet al te snugger bent of een bejaarde..
Ik ben best heel snugger en absoluut geen bejaarde. Maar goed, ik heb dan ook een Samsung uit het jaar 0 met een prepaidbeltegoed van max 10 euro.
Maar het gaat hier natuurlijk niet om wat iedereen hier voor code heeft. Ik acht de kans vrij groot dat de codes van alle gevonden telefoons/tablets etc makkelijk te kraken valt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Op woensdag 23 juli 2014 09:38 schreef quirina het volgende: Als je de iPhone aan iTunes hangt zet ie vanzelf al foto's over naar de pc toch? Kan me vergissen hoor.
Of iCloud gebruiken (maar dat werkt dan alleen bij wifi).
Ook niet, gis er maar op los ik denk lastig te achterhalen voor een buitenstaander,
Wissen via find my iphone is tot op heden 'fail prove'. En de fingerprint scanner van apple ook. Daardoor heb je ook nog eens de mogelijkheid om een 'moeilijk' wachtwoord te kiezen, want die hoef ik niet elke keer in te tikken.
quote:
Denk niet dat de nabestaanden er aan gedacht hebben om de boel te wissen eerlijk gezegd. Denk dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben.
Dat kan ik me voorstellen. Denk overigens dat ik er wel aan zou denken, zeker zodra de eerste berichten over plundering in het nieuws kwamen, maar ik hoop niet dat ik er ooit aan hoef te denken.
Ik denk dat alleen directe famieleden de code zouden kunnen achterhalen als ze goed na zouden denken.
Me too, maar ik heb via werk nog weleens wat collega's die hun iPhone met probleempjes hier droppen, zeker als sim pin heeft 9 vd 10 nog gewoon 0000 hoor, en als ontgrendel zijn geintjes als 1357 of 2580 ook favoriet. En dat is dan allemaal volk met een academische opleiding
Me too, maar ik heb via werk nog weleens wat collega's die hun iPhone met probleempjes hier droppen, zeker als sim pin heeft 9 vd 10 nog gewoon 0000 hoor, en als ontgrendel zijn geintjes als 1357 of 2580 ook favoriet. En dat is dan allemaal volk met een academische opleiding
Ik heb 0000
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Gebruiksgemak Die telefoon laat je van een afstandje toch zo blokkeren mocht hij verdwijnen.
Op woensdag 23 juli 2014 09:31 schreef Ryan3 het volgende: Ik zal maar niet zeggen wat voor een discussie ik had vanmorgen toen ik stelde, zoals de VS nu concludeert, dat de ramp wrs een vergissing was, met een Marokkaan.
Doe maar wel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Op woensdag 23 juli 2014 09:38 schreef quirina het volgende: Als je de iPhone aan iTunes hangt zet ie vanzelf al foto's over naar de pc toch? Kan me vergissen hoor.
Op het vliegveld bij Charkov wordt een korte ceremonie gehouden voor de eerste vlucht zal vertrekken. Aan het einde van de ceremonie worden de laatste tien kisten van de eerste vlucht in het toestel gedragen.
Plaats anders ook even een screenshot van de voor- en achterkant van je CC
Wissen via find my iphone is tot op heden 'fail prove'. En de fingerprint scanner van apple ook. Daardoor heb je ook nog eens de mogelijkheid om een 'moeilijk' wachtwoord te kiezen, want die hoef ik niet elke keer in te tikken.
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Denk overigens dat ik er wel aan zou denken, zeker zodra de eerste berichten over plundering in het nieuws kwamen, maar ik hoop niet dat ik er ooit aan hoef te denken.
Er was wel iets met iphone's die op afstamt gewist waren enzo door zo'n oplichtingsbende die je dan moest betalen om alles terug te krijgen. Maargoed ik denk dat dit meer een discussie is voor in het iPhone topic
Zie het. Een kist komt tenminste al wat respectvoller over dan al die bodybags laatste dagen. Die deden mij ook denken aan een ordinaire vuilniszak.
Er was wel iets met iphone's die op afstamt gewist waren enzo door zo'n oplichtingsbende die je dan moest betalen om alles terug te krijgen. Maargoed ik denk dat dit meer een discussie is voor in het iPhone topic
Nee, dat waren gejatte itunes accounts (fishing). Die waren niet gewist via 'find my iphone'. En het waren allemaal mensen die geen 2-way authentication aan hadden staan.
Die 50 zijn gisteren waarschijnlijk voorbereid om zsm de identiteit te kunnen identificeren in Nederland. Dus niet vreemd dat ze er 'maar' 50 sturen. De andere worden nu voorbereid en kunnen daarna weer mee. Ineens allemaal meesturen heeft weinig zin denk ik, dan moeten ze in Nederland alsnog wachten.
Nee, dat waren gejatte itunes accounts (fishing). Die waren niet gewist via 'find my iphone'. En het waren allemaal mensen die geen 2-way authentication aan hadden staan.
Zullen we het anders gewoon weer over MH17 hebben?
Ik heb constant in mijn hoofd dat dit vorige week nog gewone mensen waren die gewoon op vakantie gingen
Ja, morgen zelfs. 7 dagen geleden zag de wereld er nog mooi uit man, ga je morgen op vakantie. Zin in, vakantie enthousiasme zoals we dat allemaal wel kennen. Pfff...
Nou gelet op de berichtgeving is dit gewoon relevant.
Nee.
Het vliegverkeer boven Nederland zal vanmiddag dertien minuten stilliggen. Dat meldt Luchtverkeersleiding Nederland.Luchtverkeersleiding Nederland is verantwoordelijk voor het vliegverkeer van en naar de vliegvelden Schiphol, Rotterdam, Groningen, Maastricht en Eindhoven.
Voor het vliegverkeer boven Nederland geldt vanmiddag hetzelfde protocol als tijdens de jaarlijkse Nationale Dodenherdenking op 4 mei. De minuut stilte wordt naar verwachting om 16.00 uur in acht genomen. Dat betekent dat vliegtuigen tussen 15.50 uur en 16.03 uur niet zullen starten of landen.
Bovendien zal laagvliegend verkeer boven de Dam in Amsterdam tussen 19.00 en 22.00 uur geweerd worden in verband met de stille tocht die daar vanavond om 20.00 uur gehouden wordt.
Ik heb constant in mijn hoofd dat dit vorige week nog gewone mensen waren die gewoon op vakantie gingen
Ja waar je nog even mee belt of whatsappt, fijne vakantie wensen en een goede vlucht. Iets wat ik zelf zo vaak gedaan heb met vrienden of als je zelf het vliegtuig instapt.
Ja, morgen zelfs. 7 dagen geleden zag de wereld er nog mooi uit man, ga je morgen op vakantie. Zin in, vakantie enthousiasme zoals we dat allemaal wel kennen. Pfff...
Ja of mensen die eindelijk die verre reis konden maken, of op huwelijksreis , of dat ze hun familie in t buitenland gingen zien .. Dat soort gedachten.
Nou gelet op de berichtgeving is dit gewoon relevant. Dus bespaar me je moralistische toontje.
Weinig moralistisch aan, je bent gewoon over alles behalve relevante zaken aan het ouwehoeren. Doe dat lekker in je iPhonetopic.
Verdere posts worden niet gelezen
Ja of mensen die eindelijk die verre reis konden maken, of op huwelijksreis , of dat ze hun familie in t buitenland gingen zien .. Dat soort gedachten.
Emigreren.
Weinig moralistisch aan, je bent gewoon over alles behalve relevante zaken aan het ouwehoeren. Doe dat lekker in je iPhonetopic.
Verdere posts worden niet gelezen
Lees je ze niet Maar gelet op de berichtgeving dat er telefoons zijn gejat lijkt het me zeer relevant.
Een smartphone is tegenwoordig het meest persoonlijke dat mensen bij zich hebben. Met foto's, opgeslagen notities, mensen die het gebruiken als digitaal dagboek, etc. En er zijn heel veel mensen die niet tot nauwelijks nadenken over de beveiliging. Ik denk dat je dat toch echt zou moeten doen.
Ik gaf al aan dat we het misschien beter voort kunnen zetten in het iPhone topic. Dankjewel.
Ja dat gaf je aan. Maar ik gaf nog gewoon antwoord op je vraag. Net als er gewoon antwoord werd gegeven op de pincode vragen die hierboven werden gesteld
Ja maar wel teveel Coldplay maar is ook grafmuziek.
Malaysia Airlines betuigt in een rouwadvertentie in verschillende landelijke kranten zijn medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers van de ramp met vlucht MH17.
Malaysia Airlines heeft vandaag in een rouwadvertentie zijn medeleven betuigd NOS
In de Domtoren in Utrecht zal woensdagmiddag 5 minuten lang de omfloerste rouwklok worden geluid. Deze Salvator (De Verlosser) is met 8227 kilo de zwaarste klok in de toren en heeft een doorsnede van ruim 2 meter.
De Salvator moet met de hand worden geluid. Daarvoor zijn vrijwilligers van het Utrechtse Klokkenluiders Gilde opgeroepen. Zij verpakken de klepel van de klok in een leren foedraal, zodat het klokgelui een doffe klank heeft. Voor het luiden speelt de stadsbeiaardier rouwmuziek vanaf de toren.
Op woensdag 23 juli 2014 09:47 schreef Snoepje5 het volgende: Die 50 zijn gisteren waarschijnlijk voorbereid om zsm de identiteit te kunnen identificeren in Nederland. Dus niet vreemd dat ze er 'maar' 50 sturen. De andere worden nu voorbereid en kunnen daarna weer mee. Ineens allemaal meesturen heeft weinig zin denk ik, dan moeten ze in Nederland alsnog wachten.
heel veel meer passen er denk ik ook niet in een C130 tenzij je gaat stapelen en dat zullen ze wel niet doen
heel veel meer passen er denk ik ook niet in een C130 tenzij je gaat stapelen en dat zullen ze wel niet doen
Ik had gister ergens op wikipedia gelezen dat het vliegtuig plek heeft voor 60 brancards +- en nog 60 andere plaatsen. Maar ze gingen in beide vliegtuigen toch?
Ik had gister ergens op wikipedia gelezen dat het vliegtuig plek heeft voor 60 brancards +- en nog 60 andere plaatsen. Maar ze gingen in beide vliegtuigen toch?
Ze zullen een aantal keren op en neer vliegen, verwacht ik.
Nu hoef je nooit je jas meer aan te trekken En te hopen dat je licht het doet
Boudewijn de Groot
Luister ik nog wel eens als ik aan een overleden oom denk. Prachtig nummer, maar confronterend. En zo zullen er tig van die liedjes zijn voor tig mensen.
Luister ik nog wel eens als ik aan een overleden oom denk. Prachtig nummer, maar confronterend. En zo zullen er tig van die liedjes zijn voor tig mensen.
Nee, voor mij geen radio vandaag.
Voor mij juist wel, weet ook niet waarom. Ben er echt aan gekluisterd.
Op woensdag 23 juli 2014 10:02 schreef Valerie. het volgende: Nou ik vind het wel prettig dat ze een paar keer op en neer vliegen en in een kist gelegd worden nadat ze er de hele tijd zo bij hebben gelegen.
Op woensdag 23 juli 2014 10:04 schreef Voszje het volgende: Hier staat de radio eigenlijk altijd aan, welke zenders luisteren jullie?
Ik radio 1 en 2.
Ik snap dat niet... er zijn ook lijkwagens waar er vier gestapeld kunnen...
En alsof ze de afgelopen dagen niet gestapeld zijn...
Dat was noodzaak. Daarnaast zou de operatie in Nederland ook te groot worden denk ik, Nu al 60 lijkwegens van Eindhoven naar Hilversum, veel meer kan je niet. Betere oplossing zo, 1 of 2 keer per dag op en neer vliegen.
Radiozenders moeten gewoon op zwart. Niks geen nieuws over de ramp. Zou beter zijn.
Vind ik onzin. Waarom?