Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
zo verdomd arrogant.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef Triggershot het volgende: [..] Ontkenning en onderdrukking noemen ze dat, alle meiden hier hebben een zwak voor mij, feit #1. Sterker nog, misschien zelfs een paar jongens.
Ik noem je een klein afhankelijk hulpeloos kind. Hoe is dat een koosnaampje.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verkapte koosnaampjes komen al te voorschijn.
Ik had dan ook niet automatisch vanuit moeten gaan dat je weet wat 'Baby' contextueel betekent in je zin. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik noem je een klein afhankelijk hulpeloos kind. Hoe is dat een koosnaampje.
stikquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik had dan ook niet automatisch vanuit moeten gaan dat je weet wat 'Baby' contextueel betekent in je zin. Je hebt gelijk.
nice!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:23 schreef Peunage het volgende:
Slayage, wil je een sjiitische dua horen/lezen? Maak je niet dik, shirkfree;
Kom we gaan een zandkasteel bouwen, ik ben ook een keer kind of iets in die richting genoemd. Hier. Door de 'wijfuh'.quote:
wat had jij gedaan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kom we gaan een zandkasteel bouwen, ik ben ook een keer kind of iets in die richting genoemd. Hier. Door de 'wijfuh'.
Het safe gedeelte Astagfirullah?quote:
Mooiequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:23 schreef Peunage het volgende:
Slayage, wil je een sjiitische dua horen/lezen? Maak je niet dik, shirkfree;
quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ontkenning en onderdrukking noemen ze dat, alle meiden hier hebben een zwak voor mij, feit #1.
Sterker nog, misschien zelfs een paar jongens.
Nicequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
Deze is ook mooi, geschreven door Imam al-Haddad ("voorvader" van Habib Ali al-Jifri en ook uit Hadramawt in Jemen):
Turken reciteren het gedeelte tot 0:35 van deze video na het gebed van eid...quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nice
Zijn er nog bepaalde dua's die belangrijk zijn voor soennieten? Bij ons lezen we vooral in Ramadan elke avond Dua Al-iftitah, en op donderdagavond Dua Kumayl;
En dan heb je Dua Al-Jawshan, die duurt een uur en een kwartier
Why so mad ik ben blij voor je. Ik wou vandaag alleen maar aardig doen door je tips te geven, had je smaakpapillen gewoon iets hoger ingeschat.quote:
Nice! Vond deze ook mooi...quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
Deze is ook mooi, geschreven door Imam al-Haddad ("voorvader" van Habib Ali al-Jifri en ook uit Hadramawt in Jemen):
Kumayl ken ik ja. Bij soennieten is het ook vooral per continent verschillend, wat gangbaar is in bijv Indonesie/Maleisie/Singapore qua langere dua's en vooral gedichten (qasidah of madih) verschilt van Pakistan/India, Maghreb, Turkije etc. Pakistaanse/Indiase soennieten hebben ook een kumayl du'a die zeer bekend is onder hen. De Indonesiers/Maleisiers/Singaporezen hebben vooral hun dua's van de Jemenieten en ook al-Haddad bijv. Komt omdat de jemenieten daar de Islam brachten als handelaren en altijd die hele goede banden bleven behouden met Indonesie, Maleisie en Singapore.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:43 schreef Peunage het volgende:
Nice
Zijn er nog bepaalde dua's die belangrijk zijn voor soennieten? Bij ons lezen we vooral in Ramadan elke avond Dua Al-iftitah, en op donderdagavond Dua Kumayl;
dit soort posts leren mij veelquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kumayl ken ik ja. Bij soennieten is het ook vooral per continent verschillend, wat gangbaar is in bijv Indonesie/Maleisie/Singapore qua langere dua's en vooral gedichten (qasidah of madih) verschilt van Pakistan/India, Maghreb, Turkije etc. Pakistaanse/Indiase soennieten hebben ook een kumayl du'a die zeer bekend is onder hen. De Indonesiers/Maleisiers/Singaporezen hebben vooral hun dua's van de Jemenieten en ook al-Haddad bijv. Komt omdat de jemenieten daar de Islam brachten als handelaren en altijd die hele goede banden bleven behouden met Indonesie, Maleisie en Singapore.
In de Maghreb heb je weer andere dua's/qasidahs die onderdeel van de cultuur en tradities zijn gaan uitmaken. Dit is buiten de korte dua's die je gewoon in de overleveringen tegenkomt om dus, zoals wat te zeggen kort wanneer je je vasten verbreekt, adhkaar al-sabah w layl (extra ochtend en avonddua) etc. Dat is overal wel hetzelfde omdat vaak expliciet uit overleveringen komt.
Overigens komen al die (langere) dua's/qasidah's etc die bekend zijn onder verschillende volkeren/gebieden vrijwel allemaal uit soefi tarikah's en/of geleerden voort maar zijn onderdeel van de gewoonten van zo'n volk geworden dat dat feit vandaag de dag minder bekend is.
Dit is bekend onder Indonesiers en kom je ook delen van terug bij Indonesische moskeeen in NL en hun du'aboekjes bij bepaalde omstandigheden en/of dagen:
Dit is bekend onder de Maghrebi's en genoeg moskeeen hebben boekjes met deze lange qasidah bijv:etc etc
جامع الزيتونة بمناسبة ذكرى المولد النبوي الشري٠1433 الهمزية
Allahumma baarik beide echt mooiquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mooie![]()
ik merk het hafidahullahquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aloulou is dan ook een grote bron van inspiratie.
Nee joh, ik de nieuwe kalief, jij mijn Shaikh al Islam.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:23 schreef Aloulou het volgende:
Genoeg man, ben ook maar gewoon een virtuele doe-het-zelfertje: sheikh google
ik ben ook doe het zelverquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:23 schreef Aloulou het volgende:
Genoeg man, ben ook maar gewoon een virtuele doe-het-zelfertje: sheikh google
Ik weet niet maar ik vind dit superschattig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:25 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik ben ook doe het zelver
[ afbeelding ]
echt schattig ja een spijker in mijn hoofdquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:27 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik weet niet maar ik vind dit superschattig.
Ik haal hem wel eruit en dan doe ik er jodium en verband op.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:30 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
echt schattig ja een spijker in mijn hoofd
aww zo aardigquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:31 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik haal hem wel eruit en dan doe ik er jodium en verband op.
hey dit nummer ken ikquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:32 schreef Crip het volgende:
Ik ben me oude favo nummers aan het doorspitten. Old song spree.
Barakalahu feek, weet nog niet! Ik denk fruit ofzo. En jij?quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:47 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Allahumma baarik wat ga je eten voor suhoor
mueslibrood en chips en een banaan denk ikquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:50 schreef Crip het volgende:
[..]
Wa feek, weet nog niet! Ik denk fruit ofzo. En jij?
Nee, klopt. Volgens mij was de overlevering dat je het in de oneven dagen van de laatste 10 dagen van Ramadan moet zoeken. En aangezien je het dan toch niet zeker weet, kun je deze 10 dagen dus eigenlijk wel als geheel Laylat al-Qadr beschouwen, denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:59 schreef AbdulMalik het volgende:
maar is toch niet zeker welke nacht het is
ooh okequote:Op woensdag 23 juli 2014 02:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, klopt. Volgens mij was de overlevering dat je het in de oneven dagen van de laatste 10 dagen van Ramadan moet zoeken.
lezen ervan is ook afgeraden geeft een verlangen om te discussieren dus is fitna maar waar houden mensen zich mee bezig in ramadhaan la hawla wa la quwwata illa billah noemen elkaar joden en takfir zonder kennis van zakenquote:Op woensdag 23 juli 2014 02:48 schreef Crip het volgende:
Ik wil zo veel zeggen maar ik houd me in.
''Discussiëren maakt het hart harddddddd''
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5068194
Isis aanhangers van m.nl in een nutshellquote:Op woensdag 23 juli 2014 02:56 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
lezen ervan is ook afgeraden geeft een verlangen om te discussieren dus is fitna maar waar houden mensen zich mee bezig in ramadhaan la hawla wa la quwwata illa billah noemen elkaar joden en takfir zonder kennis van zaken
internet gelovigen zijn padje kwijt allemaalquote:Op woensdag 23 juli 2014 03:07 schreef Crip het volgende:
[..]
Isis aanhangers van m.nl in een nutshell
Zo erg man dit....gewoon door een fucking raketquote:Op woensdag 23 juli 2014 03:15 schreef TheMagnificent het volgende:
Raar om te zien dit, wetende dat die mensen er niet meer zijn.
Dit is Fok for Gods sake. Don't care.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je bent nooit waardig geweest om mijn 'liefheid' te mogen ervaren, dat kan natuurlijk ook.
Oh daarom vasten sommige Alevieten 10 dagen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 02:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, klopt. Volgens mij was de overlevering dat je het in de oneven dagen van de laatste 10 dagen van Ramadan moet zoeken. En aangezien je het dan toch niet zeker weet, kun je deze 10 dagen dus eigenlijk wel als geheel Laylat al-Qadr beschouwen, denk ik.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh daarom vasten sommige Alevieten 10 dagen.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]?
Magnificent heeft het over de laatste 10 dagen van Ramadan, de 10 dagen dat Alevieten vasten is Muharram.
Het Alevitish vasten tijdens Muharram is 10 dagen, dat je er 2 extra kan doen is prima, maar meer dan 10 dagen is het niet. Dat Alevieten specifiek, dan wel vaak / dikwijls, deels in laatste 10 dagen van de Ramadan vasten is niet in de alevitische leer nergens te vinden, als het gaat on 10 dagen vasten gaat het altijd om Muharrem, doe je huiswerk beter.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Alevieten vasten 12 dagen met Muharrem. 3 in de maand Maart meen ik. Elke donderdag van de week.
Dit gaat over Ramadan. Sommige vasten 3 dagen, anderen 10.
Hou je arrogantie voor je sabah sabah.
Ga je serieus met mij in discussie over hoeveel dagen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Alevitish vasten tijdens Muharram is 10 dagen, dat je er 2 extra kan doen is prima, maar meer dan 10 dagen is het niet. Dat Alevieten specifiek, dan wel vaak / dikwijls, deels in laatste 10 dagen van de Ramadan vasten is niet in de alevitische leer nergens te vinden, als het gaat on 10 dagen vasten gaat het altijd om Muharrem, doe je huiswerk beter.
Het is 10 dagen, sommige branches van het Alevitisme, Kizilbash bijv maakt er 12 van om elke dag aan een andere Imam te wijden. Wat iemand jou en die Alevieten mag uitleggen is dat 'asure' toch echt 10 betekent.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ga je serieus met mij in discussie over hoeveel dagen?Het zijn er 12.
Alevieten vasten de periode Laylat al-qadr, de een gaat uit van 3, de ander van 10.
Doe jij anders je huiswerk beter, maar gezien de Alevitische leer nergens staat wens ik jou succes
Het zijn er 12. Misschien moet jij eens leren onderscheid te maken tussen sjieeten en alevieten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is 10 dagen, sommige branches van het Alevitisme, Kizilbash bijv maakt er 12 van om elke dag aan een andere Imam te wijden. Wat iemand jou en die Alevieten mag uitleggen is dat 'asure' toch echt 10 betekent.
En nee ik ga niet met je in discussie, ik onderwijs je in deze.
Er zijn genoeg boeken van Alevitische geleerden, duik er eens in.
Het zijn er 10, anderen doen weer 12, begrijp dat dan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het zijn er 12. Misschien moet jij eens leren onderscheid te maken tussen sjieeten en alevieten.
Ik had het sws over Ramadan en niet de andere oruc. Meneer vat het verkeerd op en begint ook een onzinnige discussie.
Duik jij anders in die boeken en stop met alles te willen discussiëren.
ONderwijs.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:04 schreef Stimorol- het volgende:
De arrogantie trouwens... ik onderwijs jeNee.
Ja doei nu verander je je veronderstelde feit.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het zijn er 10, anderen doen weer 12, begrijp dat dan.
Nee nogmaals, het Muharram vasten is 10 dagen, voor mijn part mag je 15 imams hebben en daar 15 van maken, maar nogmaals de Ashura wat Alevieten zodanig claimen als religieus evenement betekent tienquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja doei nu verander je je veronderstelde feit.
Triggershot, annem zegt altijd je hoeft niet altijd je gelijk te behalen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee nogmaals, het Muharram vasten is 10 dagen, voor mijn part mag je 15 imams hebben en daar 15 van maken, maar nogmaals de Ashura wat Alevieten zodanig claimen als religieus evenement betekent tien
Danamisin kizim sen.
Mwuah in dit geval neem ik mijn gelijk, je weet toch. Je moet niet een beetje voor beurt te praten door, 'voor ons, dus elke Aleviet' er zijn ook verschillende branchen onder het Alavitisme.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Triggershot, annem zegt altijd je hoeft niet altijd je gelijk te behalen.
Ondanks dat het er voor ons 12 is, voor elke aleviet dus en niet 10, ondanks dat ik doelde op Ramadan en 10 dagen, zal ik je gewoon gelijk geven. Seni mi kiracam.
Ik zei dan ook sommigen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah in dit geval neem ik mijn gelijk, je weet toch. Je moet niet een beetje voor beurt te praten door, 'voor ons, dus elke Aleviet' er zijn ook verschillende branchen onder het Alavitisme.
Verder anneyin elinden opulur, dat gezegd hebbende, is er geen algemene traditie dat Alevieten laatste 10 dagen van Ramadan vasten.
o hoiquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zei dan ook sommigen.
Wij menen 3.
Sommigen menen 10.
Anderen menen niets, maar die zijn de weg kwijt.
Inderdaad. Dat deze mensen, of mensen in vergelijkbare situaties waar dan ook, (zomaar) het slachtoffer (kunnen) worden van politieke conflicten, een overmacht waar niemand iets aan kan doen (omdat politieke en economische belangen van groter belang geacht worden) en niemand de verantwoordelijken kan vervolgen en op z'n minst een klein beetje gerechtigheid voor deze mensen kan zoeken, maakt me misselijk en kwaad.quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zo erg man dit....gewoon door een fucking raket![]()
![]()
![]()
"Foutje bedankt", 200 nog wat mensen met kinderen, hele gezinnen etc die worden afgeschoten
Die hond die die raket afschoot moet levend branden, zulke "foutjes" maak je gewoon niet.
Knip mn foto uit en plak op je hoofd.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Bortecinem het volgende:
Cripppp mag ik je burqua lenen svppp. Moet vrijdag met mijn vervormde en dikke kop terug naar de tandarts 100 km verderop.
Nee, alleen een burqua kan mij redden, geloof me.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Knip mn foto uit en plak op je hoofd.
Why? Is de pijn en zwelling nog steeds niet weggetrokken?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Bortecinem het volgende:
Cripppp mag ik je burqua lenen svppp. Moet vrijdag met mijn vervormde en dikke kop terug naar de tandarts 100 km verderop.
Zal vast meevallen. Abartma.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, alleen een burqua kan mij redden, geloof me.
ok. leuk? bravoquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ya Rabbim, sabir.. delileri basima atma. Amin.
gaat ruiken met dit weerquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, alleen een burqua kan mij redden, geloof me.
het zal best meevallen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:39 schreef Bortecinem het volgende:
Valla mijn gezicht is vervormd atm. Kan mezelf niet aankijken in de spiegel.
Nee, en het is niet zomaar een zwelling maar kei hard ook.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Why? Is de pijn en zwelling nog steeds niet weggetrokken?
Heb je ook een koortsig gevoel?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, en het is niet zomaar een zwelling maar kei hard ook.
Soennieten hebben ook verschillende stromingen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:40 schreef Blocko het volgende:
Discussie aangaan mbt Alevitisme is kansloos. Iedereen zegt wat anders
Tijdens een vrijdags gebed in Turkije werd de Imaam nogal opgewonden mbt zijn uitleg van "alevisten" en het feit dat hij ook aleviet zou zijn vanwege zijn "liefde voor Ali". De rest zou toch niet relevant zijn omdat je 5 alevieten wat mbt tot het geloof zou kunnen vragen terwijl ze alle 5 een totaal verschillend antwoord zouden kunnen geven. Dus daar zou hij ook gewoon een sunni antwoord kunnen geven.
Waar moet je heen!quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:43 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ik moet overstappen in Crip haar woonplaats, dus als het dan even afgeeft.
ik vind alevieten meisjes wel gezelliger dan gwn sunni enzo hihihiquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:40 schreef Blocko het volgende:
Discussie aangaan mbt Alevitisme is kansloos. Iedereen zegt wat anders
Tijdens een vrijdags gebed in Turkije werd de Imaam nogal opgewonden mbt zijn uitleg van "alevisten" en het feit dat hij ook aleviet zou zijn vanwege zijn "liefde voor Ali". De rest zou toch niet relevant zijn omdat je 5 alevieten wat mbt tot het geloof zou kunnen vragen terwijl ze alle 5 een totaal verschillend antwoord zouden kunnen geven. Dus daar zou hij ook gewoon een sunni antwoord kunnen geven.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Soennieten hebben ook verschillende stromingen.
Je bent geen alevi om de liefde voor Hz Ali
Hoezo?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:45 schreef AMAR420 het volgende:
[..]
ik vind alevieten meisjes wel gezelliger dan gwn sunni enzo hihihi
De eerste paar dagen had ik dat heel erg. Maar dat is nu over. Het is die bult die niet minder maar dikker en harder wordt. Hoogstwaarschijnlijk is het ontstoken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb je ook een koortsig gevoel?
Waarom zo ver weg eigenlijk?
Wat bedoel je hiermee te zeggen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:50 schreef Blocko het volgende:
[..]jij bent sowieso van een andere stroming dan. Neppert.
Daar er natuurlijk redelijk veel verschillende stromingen zijn binnen het alevitische geloof denk ik niet dat jij mijn opvatting, en die van de plaatselijke Imam in Sisli, Istanbul, kan wegzetten als onjuist. Derhalve ben ik van mening dat jij wel van een andere stroming binnen het alevitische geloof moet zijn.quote:
Gast.. een soenniet is pro Omar en een Sjieet/aleviet per definitie niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:03 schreef Blocko het volgende:
[..]
Daar er natuurlijk redelijk veel verschillende stromingen zijn binnen het alevitische geloof denk ik niet dat jij mijn opvatting, en die van de plaatselijke Imam in Sisli, Istanbul, kan wegzetten als onjuist. Derhalve ben ik van mening dat jij wel van een andere stroming binnen het alevitische geloof moet zijn.
Abla, jou moeder zegt soms dat je niet altijd je gelijk hoeft te halen. Dat heeft ze natuurlijk wel goed opgemerkt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gast.. een soenniet is pro Omar en een Sjieet/aleviet per definitie niet.
Jouw imam interesseert me geen moer en jouw mening al helemaal niet.
Alevilik ja geen geloof; het een stroming.
Derhalve definieer ik types als jij als josti. Graag gedaan.
Afferim. Ik heb dat nml ook. Veel gehoorde bullshit van soennieten: als Alevilik betekent dat ik van Hz Ali hou ben ik aleviet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef Blocko het volgende:
[..]
Abla, jou moeder zegt soms dat je niet altijd je gelijk hoeft te halen. Dat heeft ze natuurlijk wel goed opgemerkt.
Dus jij hebt gelijk!
Is er ook nog wat te doen vanavond met Laylat al-Qadr binnen jullie gemeenschap?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Afferim. Ik heb dat nml ook. Veel gehoorde bullshit van soennieten: als Alevilik betekent dat ik van Hz Ali hou ben ik aleviet.Daar gaat het niet om.
gezellig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Afferim. Ik heb dat nml ook. Veel gehoorde bullshit van soennieten: als Alevilik betekent dat ik van Hz Ali hou ben ik aleviet.Daar gaat het niet om.
Je begrijpt dat kadir gecesi een Ottomaans gebruik is he?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:15 schreef Blocko het volgende:
[..]
Is er ook nog wat te doen vanavond met Laylat al-Qadr binnen jullie gemeenschap?
Ik vroeg gewoon of jullie ook wat doen. Ik heb helemaal geen zin in deze discussiequote:Op woensdag 23 juli 2014 11:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je begrijpt dat kadir gecesi een Ottomaans gebruik is he?
Heb je door hoe jij overkomt pubertje?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:20 schreef Blocko het volgende:
[..]
Ik vroeg gewoon of jullie ook wat doen. Ik heb helemaal geen zin in deze discussie. Als je iets doet zeg je gewoon ja wij doen dit dat doe je dat niet dan zeg je gewoon nee.
Wtfjij zal wel populair zijn op feestjes met zo'n houding.
Jammer.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je door hoe jij overkomt pubertje?
Antwoord is nee. Kadir gecesi is een Ottomaans iets.
Ben nu eenmaal een takkewijf.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:27 schreef AbdulMalik het volgende:
wrm altijd ruzie hier ook altijd zelfde persoon
Jammer dat jij nu gelijk zo'n vooroordeel over mij moet hebben. Ik weet niet wat voor "type" ik nu in jou ogen ben. Ik heb me niet heel veel verdiept in het Alevitische geloof en vraag derhalve gewoon of jullie wat doen vandaag. Als je dat gewoon positief en niet zo verdedigend oppakt is er toch niets mis?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:26 schreef Stimorol- het volgende:
Ik moet me trouwens beter verwoorden. Mijn teksten komen aoms anti soenniet over, maar dat is het niet. Ik doel op types als jij. Herken ik uit duizenden. Beter gaan jij en ik geen discussie aan.
Je hebt gelijk, dit hoor ik ook vaker.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:37 schreef Blocko het volgende:
[..]
Jammer dat jij nu gelijk zo'n vooroordeel over mij moet hebben. Ik weet niet wat voor "type" ik nu in jou ogen ben. Ik heb me niet heel veel verdiept in het Alevitische geloof en vraag derhalve gewoon of jullie wat doen vandaag. Als je dat gewoon positief en niet zo verdedigend oppakt is er toch niets mis?
Wanneer je gelijk met zo'n counter reactie komt roep je geen positieve gevoelens op. Ik heb je de reactie daarvoor al je gelijk gegeven en volgens mij redelijk duidelijk gemaakt dat ik niet zit te wachten op een discussie.
Alhoewel ik je reactie ergens wel begrijp. Als een groot deel van de Islamtische gemeenschap redelijk negatieve beelden heeft mbt jouw opvattingen dan schiet je al snel in een soort verdedigende houding. Eigenlijk is dat best wel jammer. Zo zou het niet moeten zijn natuurlijk.
Uh, staat gewoon in de Koran, hoor, en over de gehele islamitische wereld wordt het gevierd of erbij stilgestaan. Een hele soera is er naar vernoemd...quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je begrijpt dat kadir gecesi een Ottomaans gebruik is he?
''better than a thousand months''quote:97. The Night of Glory (Al-Qadr)
In the name of God, the Lord of Mercy, the Giver of Mercy
1 We sent it down on the Night of Glory. 2 What will explain to you what that Night of Glory is? 3 The Night of Glory is better than a thousand months; 4 on that night the angels and the Spirit descend again and again with their Lord’s permission on every task; 5 [there is] peace that night until the break of dawn.
Denk dat ze bedoelt dat je er een specifek(datum) nacht voor uitkiest en dan massaal moskee in gaat.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Uh, staat gewoon in de Koran, hoor, en over de gehele islamitische wereld wordt het gevierd of erbij stilgestaan. Een hele soera is er naar vernoemd...
[..]
''better than a thousand months''
Je verwart het met Kandil (Berat Kandili, Mevlid Kandili, etcetera), geloof ik.
Ik weet hettttt. Maar ik doel op het benoemen van een dag waarbij iedereen samenkomt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Uh, staat gewoon in de Koran, hoor, en over de gehele islamitische wereld wordt het gevierd of erbij stilgestaan. Een hele soera is er naar vernoemd...
[..]
''better than a thousand months''
Je verwart het met Kandil (Berat Kandili, Mevlid Kandili, etcetera), geloof ik.
Turks voor "Kaars is uitgegaan".quote:
ahahaha wat is een cem evi?quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:02 schreef Blocko het volgende:
[..]
Turks voor "Kaars is uitgegaan".
Refereert naar een potentiële orgie wanneer de kaarsen in een cem evi uitgaan omdat ze daar met mannen en vrouwen samen bidden.
Hoezo trouwens potentiële?quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:02 schreef Blocko het volgende:
[..]
Refereert naar een potentiële orgie wanneer de kaarsen in een cem evi uitgaan omdat ze daar met mannen en vrouwen samen bidden.
Ja. En hierna gaan de kaarsjes uit en doen we onze vaders.quote:
Waarom komen later die kids erbij? Zijn die andere dan uitgebeden? En de rest van het volk? Bidden die gelijk mee?quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja. En hierna gaan de kaarsjes uit en doen we onze vaders.
Kan video niet bekijken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:20 schreef Blocko het volgende:
[..]
Waarom komen later die kids erbij? Zijn die andere dan uitgebeden? En de rest van het volk? Bidden die gelijk mee?
Owh, nja hier doen ze staand rond draaien en dergelijken. Maar je hebt ook andere filmpjes waar ze zittend hele tijd zichzelf op de benen slaan. Waarom doen ze dat dan?quote:
Dat probeer ik toch te doen? Ik stel denk ik redelijk goede vragen. Jammer dat je er geen zin in hebt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:24 schreef Stimorol- het volgende:
Blocko, je moet wat meer lezen en jezelf onderwijzen. Ik had je denk goed ingeschat. Je weet er niets over. Je refereren naar een potentiële orgie is echt jammer.
Ik ga dan ook niet meer op jouw vragen reageren.
Potentie betekent mogelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:28 schreef Blocko het volgende:
[..]
Dat probeer ik toch te doen? Ik stel denk ik redelijk goede vragen. Jammer dat je er geen zin in hebt.
De uitdrukking "Mum sondu" refereert toch tot een mogelijke orgie. Er zou een potentieel zijn omdat mannen en vrouwen samen bidden. Hoe schrijf je dat anders op?
Hehehequote:Op woensdag 23 juli 2014 12:02 schreef Blocko het volgende:
[..]
Ik mis even de relevantie, de vers die jij citeert stelt van Allah zijn we gekomen, tot hem is de terugkeer, wat bedoel je precies met het slaan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:48 schreef Blocko het volgende:
Trigger hoe zit dat slaan nou?
Ik zie dus in enkele youtube filmpjes dat men tijdens die rituelen zichzelf continue op de benen slaat. Hoe gaat dat samen met bijv: "Innalilahi wa inna ilayhi rajioon" (2:156)?
"To Allah we belong and to Him is our return" of "And to Allah belongs whatever is in the heavens and whatever is on the earth. And ever is Allah , of all things, encompassing." (4:126)quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik mis even de relevantie, de vers die jij citeert stelt van Allah zijn we gekomen, tot hem is de terugkeer, wat bedoel je precies met het slaan?
Variatie van je spijt betuigen : Dizini dovmek. Het Alevitis slaan op je knieen is een oud Anatolisch gebruik, los van de zelf-mutilatie van sommige Sjieten in Iran en Irak.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:58 schreef Blocko het volgende:
[..]
"To Allah we belong and to Him is our return" of "And to Allah belongs whatever is in the heavens and whatever is on the earth. And ever is Allah , of all things, encompassing." (4:126)
. Dit is natuurlijk niet in hetzelfde kaliber als wat ze in Iran doen maar alsnog vraag ik me af waarom ze hier zichzelf slaan.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stimorol's mama's knieen zijn helemaal blauw.
Hmm, intressant. Dankjewel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Variatie van je spijt betuigen : Dizini dovmek. Het Alevitis slaan op je knieen is een oud Anatolisch gebruik, los van de zelf-mutilatie van sommige Sjieten in Iran en Irak.
Het doel is niet om jezelf te pijnigen, maar ook in je handelen je spijt betuigen geinspireerd door 'dizini dovmek'.
Ik snap nog steeds niet de link met 'Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un' die Blocko maakt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Variatie van je spijt betuigen : Dizini dovmek. Het Alevitis slaan op je knieen is een oud Anatolisch gebruik, los van de zelf-mutilatie van sommige Sjieten in Iran en Irak.
Het doel is niet om jezelf te pijnigen, maar ook in je handelen je spijt betuigen geinspireerd door 'dizini dovmek'.
Ik ben Anadolulu. Benim yedigim dayaklar... vaahhhquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stimorol's mama's knieen zijn helemaal blauw.
Daarmee kan je toch beargumenteren dat enige vorm van zelf mutilatie niet toegestaan is, daar alles toebehoort aan Allah.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet de link met 'Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un' die Blocko maakt.
Gefeliciteerd! Ja je had gezegd dat je ook in de ramadaan jarig zou zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Huh, hoe weet jij dat?Klopt, was gisteren.
O, op die fiets. Nu snap ik 'm.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:16 schreef Blocko het volgende:
[..]
Daarmee kan je toch beargumenteren dat enige vorm van zelf mutilatie niet toegestaan is, daar alles toebehoort aan Allah.
Thnx! O ja, was ik vergeten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:16 schreef Crip het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ja je had gezegd dat je ook in de ramadaan jarig zou zijn.
Hiçbir mal sizin değil ki; neyi bölüşemiyorsunuz?quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:16 schreef Blocko het volgende:
[..]
Daarmee kan je toch beargumenteren dat enige vorm van zelf mutilatie niet toegestaan is, daar alles toebehoort aan Allah.
SPOILER: VertalingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga wel op station staan met een bordje.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:43 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ik moet overstappen in Crip haar woonplaats, dus als het dan even afgeeft.
Ben echt even benieuwd. Jij vast drie dagen toch? Wat is het verhaal daarachter?quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zei dan ook sommigen.
Wij menen 3.
Sommigen menen 10.
Anderen menen niets, maar die zijn de weg kwijt.
Crip, ik reageer liever niet op zulke vragen, puur omdat ik geen zin heb in opmerkingen van anderen die per se hun mening moeten ventilerenquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Ga wel op station staan met een bordje.
[..]
Ben echt even benieuwd. Jij vast drie dagen toch? Wat is het verhaal daarachter?
Doe in DM aub. Ik wil geen discussie aan gaan, ben gewoon benieuwd.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Crip, ik reageer liever niet op zulke vragen, puur omdat ik geen zin heb in opmerkingen van anderen die per se hun mening moeten ventileren
Sagol! Dan wil ik ook een stukje.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:38 schreef Bortecinem het volgende:
Happy birthday TMMM
Mag ik een taart voor je bakken? Heb alle tijdd en er is hier niemand om het op te etenn.
Jij doet zeker gelatine in je taartquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:38 schreef Bortecinem het volgende:
Happy birthday TMMM
Mag ik een taart voor je bakken? Heb alle tijdd en er is hier niemand om het op te etenn.
Hihahoooquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij doet zeker gelatine in je taart
[ afbeelding ]
Moet je hopen dat die postbode het niet heeft gezien. Bij ons komt altijd dezelfde langs dus beetje kut als die dan gaat verwachten dat je elke dag zo'n show geeft.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:54 schreef Bortecinem het volgende:
HAHAHA OMG.
Ik ren net halfnaakt naar beneden om iets te pakken, zie ik de postman langskomen, net op het moment dat ik mij realizeer dat we een nieuwe buitendeur hebben laten zetten met raam waar je zo naar binnen kijkt.![]()
![]()
Was net Matrix hoe ik net probeerde weg te duiken.
Zo erg kan het nou toch ook niet zijn? Tenzij je natuurlijk alleen een muts op hebt ofzoquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:00 schreef Bortecinem het volgende:
Stel dat het een bekende was geweest, vriend van me vader ofzo. Omg ik zak al door de grond bij de gedachte eraan.
Wat versta je onder halfnaakt, shortje en hemd?quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:54 schreef Bortecinem het volgende:
HAHAHA OMG.
Ik ren net halfnaakt naar beneden om iets te pakken, zie ik de postman langskomen, net op het moment dat ik mij realizeer dat we een nieuwe buitendeur hebben laten zetten met raam waar je zo naar binnen kijkt.![]()
![]()
Was net Matrix hoe ik net probeerde weg te duiken.
Volgens mij is het je bijdragen leveren met je aanwezigheid, maar geen insiderquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:10 schreef Blocko het volgende:
[..]
Hmm, intressant. Dankjewel.
Kan je mij ook uitleggen hoe het zit met het publiek tijdens die rituelen? Wat is de rol van die mensen binnen het gebed? Zijn die gewoon passief en een soort toeschouwer? Of zijn er momenten waarop ook die mensen in actie komen?
Ja wil je wel weten he vieslik seni.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat versta je onder halfnaakt, shortje en hemd?
Nee. Je doet op sommige momenten actief mee. Het gebed is gezamenlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij is het je bijdragen leveren met je aanwezigheid, maar geen insider
http://vacatures.trovit.n(...)section_type.1/pop.1quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja wil je wel weten he vieslik seni.
Huhaha sinsi şeyquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://vacatures.trovit.n(...)section_type.1/pop.1
Posterholt, Melick, St. Odiliënberg of Buggenum...quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://vacatures.trovit.n(...)section_type.1/pop.1
Zou wilders eik dit bedoelen? Met Nederland moet Nederland blijven?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Posterholt, Melick, St. Odiliënberg of Buggenum...
Wut? Is dit nog Nederland(s)?
Ik zie al zo een postbode z'n telefoon grijpen om foto te maken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:38 schreef Bortecinem het volgende:
Weet wel zeker dat de beste man, al had mij gezien, geen camera bij zich had of überhaupt de tijd had om foto's te maken. Ne iş la, spill it.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Sneaky postbode die straks ook de post van de buren door Borte d'r postbus doet om vaker langs te kunnen lopen...
Trigger in wording right heroooquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Sneaky postbode die straks ook de post van de buren door Borte d'r postbus doet om vaker langs te kunnen lopen...
Bedoel hemdje en short sa overdrijft ze. Of t moet en bh en string zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Was niet duidelijk te zien op de foto's. Was wazig glas...
Ksssssstttquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan vermoedelijk enige zichtbare bacak, kol, okadarini bende gordum zaten.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Helemaal uitgedraaid op anatomieles dit.
Waarom post jij nooit gewaagde pics?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Helemaal uitgedraaid op anatomieles dit.
Wordt er eentje para hier.quote:
Heb geen 'iddaa' op dat gebied.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom post jij nooit gewaagde pics?
als jij doet, doe ik ook.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb geen 'iddaa' op dat gebied.
Borte, laflarina dikkat etsene. Kafayimi yedin?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mensen die dit niet dragen.fahise
Sorry hoor. Wist niet dat ik opeens serieus moest gaan doen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Borte, laflarina dikkat etsene. Kafayimi yedin?
Bi dene yav.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zegt er eentje.
[..]
Ik bespaar mezelf de afgang.
Mn grens wordt dan wel bereikt. Je lijkt Xaban wel soms.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry hoor. Wist niet dat ik opeens serieus moest gaan doen.Die fahise was net zo gemeend als mijn woorden over dat ik oma onderbroeken draag zo groot als mijn hele lengte.
Gimme a break.
Oké, maar niet verder verspreiden dan...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bana bir nehir ağla...quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mn grens wordt dan wel bereikt. Je lijkt Xaban wel soms.
Bi dene yav.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zegt er eentje.
[..]
Ik bespaar mezelf de afgang.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oké, maar niet verder verspreiden dan...Je ouders zijn Yilmaz Morgul en VJ Bulent?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het tegen TM. Gisteren hele moraalridder uithangen en het dan zelf doen is vreemd.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:21 schreef Bortecinem het volgende:
Niemand zeurt over een paar woordjes zo nu en dan, het wordt irritant wanneer er hele gesprekken worden gevoerd.
Seriously wat heb jij opeens.
Bravo, je hebt me op mijn hypocrisie gewezen. Ik voer niet hele gesprekken in het Turks. Bovendien ging het er toen om dat er overduidelijk over anderen en bevolkingsgroepen (Turken) werd gepraat, waar wij niets van konden verstaan. En dat is vies.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom zeuren op anderen qua buitenlands praten en het dan zelf doen?
Maar je gebruikt zelf ook Turkse woorden, waarvan anderen niet weten wat het is. Ondanks je argumenten is dat toch raar.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bravo, je hebt me op mijn hypocrisie gewezen. Ik voer niet hele gesprekken in het Turks. Bovendien ging het er toen om dat er overduidelijk over anderen en bevolkingsgroepen (Turken) werd gepraat, waar wij niets van konden verstaan. En dat is vies.
Ik ga gek worden trigger. Ben alleen thuis, kan niet naar buiten en het is zooo warm. Normaal gesproken zou ik gaan koken of zo maar nu is er ook niemand om het op te eten. Wat moet ik doen tell meeeequote:
Ik heb er toch ook niets op tegen dat anderen af en toe vreemde woorden/zinnen gebruiken? Ik begrijp ook wel dat sommige dingen beter uit te drukken zijn of beter overkomen in je moedertaal. Zoals ik al zei, gaat het om hele conversaties voeren in een vreemde taal (en overduidelijk over anderen praten, wetende dat ze het niet kunnen verstaan). Nog niet duidelijk?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar je gebruikt zelf ook Turkse woorden, waarvan anderen niet weten wat het is. Ondanks je argumenten is dat toch raar.
BREAKİNG BAD BREAKİNG BAD BREAKİNG BAD BREAKİNG BADquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazeker. Maar wederom, mensen die onze taal niet spreken weten niet of wat wij het hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb er toch ook niets op tegen dat anderen af en toe vreemde woorden/zinnen gebruiken? Ik begrijp ook wel dat sommige dingen beter uit te drukken zijn of beter overkomen in je moedertaal. Zoals ik al zei, gaat het om hele conversaties voeren in een vreemde taal (en overduidelijk over anderen praten omdat ze het niet kunnen begrijpen). Nog niet duidelijk?
quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
BREAKİNG BAD BREAKİNG BAD BREAKİNG BAD BREAKİNG BADWelk seizoen + aflevering ben je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 5. Aflevering 14 volgens mij. Heb al een paar dagen niet gekeken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Welk seizoen + aflevering ben je?
conversatie: op elkaar blijven reageren (in een vreemde taal)quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jazeker. Maar wederom, mensen die onze taal niet spreken weten niet of wat wij het hebben.
Waarom kan je niet naar buiten dan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ga gek worden trigger. Ben alleen thuis, kan niet naar buiten en het is zooo warm. Normaal gesproken zou ik gaan koken of zo maar nu is er ook niemand om het op te eten. Wat moet ik doen tell meeee
Heb net wel gazpacho gemaakt.
Oo, jij bent al bijna klaar. Kun je daarna aan GoT beginnen. Laat me weten wat je er van vindt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Seizoen 5. Aflevering 14 volgens mij. Heb al een paar dagen niet gekeken.
Jij al begonnen?
Ah dat deden zij gisteren ook. En je weet niet wat ze zeidenquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
conversatie: op elkaar blijven reageren (in een vreemde taal)
Joh, dat is het hele punt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ah dat deden zij gisteren ook. En je weet niet wat ze zeiden
En dat is het hele punt. Zij mogen het niet want bladibla. Wij mogen het wel wamt bladibla.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Joh, dat is het hele punt.
Als je het nog niet begrijpt, heeft het geen zin om hierover nog door te gaan.
Ohemgee ik zeur er al de hele week over. Mijn gezicht is bol en vervormd atm door verwijderen kiezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom kan je niet naar buiten dan?
Is goeddd!quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oo, jij bent al bijna klaar. Kun je daarna aan GoT beginnen. Laat me weten wat je er van vindt.
Ik ga zo beginnen aan BB.
Ah ja, i remember, damn, nog pijn?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ohemgee ik zeur er al de hele week over. Mijn gezicht is bol en vervormd atm door verwijderen kiezen.
Ja.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah ja, i remember, damn, nog pijn?
Snap je echt niet het verschil tussen heel af en toe reageren in een vreemde taal en hele gesprekken voeren in een vreemde taal (met volzinnen)?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En dat is het hele punt. Zij mogen het niet want bladibla. Wij mogen het wel wamt bladibla.
Als je gaat zeuren bij een mode hierover moet je het zelf ook niet doen.
Een lijn volgen.
Ik heb er geen moderators bijgehaaldquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Snap je echt niet het verschil tussen heel af en toe reageren in een vreemde taal en hele gesprekken voeren in een vreemde taal (met volzinnen)?
Alsof ik de enige was die hierover heeft geklaagd. Jij zelf ook.
nee serieus, hoe fucked up het ook klinkt, merak ettim hoe dat er uit ziet. dalga flan degil yani.quote:
Tja, ik wel. Daar is die 'report'-functie nu eenmaal voor. Jezus, het is geen vergadering die de nationale veiligheid in gevaar brengt ofzo dat ''snitchen'' hier opeens een moraal vraagstuk opwerpt ofzo.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb er geen moderators bijgehaald
Neeehee sorry, echt niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee serieus, hoe fucked up het ook klinkt, merak ettim hoe dat er uit ziet. dalga flan degil yani.
Ga jij maar even tijdelijk Khosrow en Shirin of Layla en Majnun ofzo kijken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Borte wrm bb spoiler![]()
![]()
![]()
kb is watching u
Hahahaha. Onder die spoiler stond ook BB geschreven, geen ekte spoiler. Je kunt er op klikken I promise youuu.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Borte wrm bb spoiler![]()
![]()
![]()
kb is watching u
Net een Rus jij.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tja, ik wel. Daar is die 'report'-functie nu eenmaal voor. Jezus, het is geen vergadering die de nationale veiligheid in gevaar brengt ofzo dat ''snitchen'' hier opeens een moraal vraagstuk opwerpt ofzo.
Nee ik snap nikssss van farsiquote:Op woensdag 23 juli 2014 16:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ga jij maar even tijdelijk Khosrow en Shirin of Layla en Majnun ofzo kijken.
Ik ben nog steeds niet verder gekomen dan s4ep12 ofzo. Nu weer lange pauze rip.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahahaha. Onder die spoiler stond ook BB geschreven, geen ekte spoiler. Je kunt er op klikken I promise youuu.
Jeetje alweer.. morgen ga ik weer vliegen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Weer een vliegtuigongeluk (in Taiwan): 51 doden. Gaat lekker de laatste tijd...
allah ej stir, niet zulke dingen zeggen!quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:11 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Jeetje alweer.. morgen ga ik weer vliegen.straks ga ik ook dood.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:13 schreef Crip het volgende:
[..]
allah ej stir, niet zulke dingen zeggen!
We gaan allemaal dood.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:11 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Jeetje alweer.. morgen ga ik weer vliegen.straks ga ik ook dood.
dit liedjeeeequote:
Je kiezen zijn verwijderd? Waarom heb je niks gezegd!?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ohemgee ik zeur er al de hele week over. Mijn gezicht is bol en vervormd atm door verwijderen kiezen.
wrm zit je rusland ofzoquote:Op woensdag 23 juli 2014 16:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
dit liedjeeee![]()
Helaas is yt ook geblokkeerd hier
Wehehehe... sucksquote:Op woensdag 23 juli 2014 16:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
dit liedjeeee![]()
Helaas is yt ook geblokkeerd hier
sucukquote:Op woensdag 23 juli 2014 16:38 schreef Stimorol- het volgende:
Omg. Eindelijk naar de supermarkt. Wat zal ik allemaal halennnnn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |